Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutteko muut etätyöläiset koskaan päiväunia?

Vierailija
10.01.2024 |

Minä nukun pienet unet lounaan jälkeen jos mahdollista, koska se parantaa keskittymistäni ja työtehoa iltapäivällä. Vastaavasti jatkan työpäivää sitten vähän pidempään illalla. Tämä parantaa huomattavasti sekä työni että elämäni laatua.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
2/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tod. mutta päiväpanot kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En kyllä muutenkaan koskaan nuku päiväunia.

Vierailija
4/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi, koska puhelimeen pitää olla vastaamassa. 

Vierailija
5/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Pienet päiväunet auttaa jaksamaan loppupäivän paremmin.

Vierailija
6/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En työaikana. Toimistolla ollessa saatan muuten käydä kesken työpäivää punttisalilla. Kirjaudun ulos treenin ajaksi. Miten tämä sopii provoiluun etätyöläisistä?

Vierailija
7/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joulun alla keuhkokuumeessa, ja väsymys on niin kamalaa vieläkin että olen lähes joka päivä ottanut 30 tirsat ruokatauolla. En häpeä. 

Vierailija
8/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus jos olen tosi väsynyt, voin ottaa lounastauolla päikkärit.

Vierailija
9/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä, jos ei millään meinaa pysyä silmät auki. Parantaa työtehoa aivan merkittävästi sen sijaan, että väkisin yrittäisi pysytellä hereillä ja silmät ristissä, pää sumussa tehdä töitä.

Vierailija
10/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pidempään illalla? 

Vierailija
11/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin joulun alla keuhkokuumeessa, ja väsymys on niin kamalaa vieläkin että olen lähes joka päivä ottanut 30 tirsat ruokatauolla. En häpeä. 

Siis 30 min

- sama

Vierailija
12/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kokouksia, niin koitan myös puolenpäivän hujakoilla lounaan jälkeen ottaa puolentunnin-tunnin unet. Myöhemmin iltapäivällä jos nukkuu, niin alkaa vaikuttamaan sitten yöuneen.

Ja joo sama homma, työt ei tästä kärsi, koska minun kohdalla on se ja sama onko tehtävät tehty klo 11-13 vai 16-18.

Vierailija
13/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun töissäkin välillä päikkärit, en siis ole etätöissä.

Vierailija
14/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä vartin päiväunia joskus jos tuntuu siltä ettei työt edisty. Se on loppupeleissä myös työnantajan etu vaikka joskus pistää vähän omatunnossa.

Vierailija
15/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pidempään illalla? 

Niin. Jotta saan työt tehtyä. Ei niitä kukaan muukaan tee.

Vierailija
16/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, yleensä päivä on täynnä palavereja, workshoppeja ym, eikä ehdi miettiäkään nukkumista. Jos joskus on joku tauko niin lyhyen kävelyn olen käynyt tekemässä, piristää sekin

Vierailija
17/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovasti tarvetta niin joo. Meillä on toimistollakin päikkärihuone.

Vierailija
18/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kovasti tarvetta niin joo. Meillä on toimistollakin päikkärihuone.

Ihanasti ajateltu työnantajalta.

Vierailija
19/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS jollakulla on mahdollisuus etätyöhön, on hän joko tulosvastuullinen tai muutoin tarkoin vahvdittu. duunariin ei ole luottoa: 

Päivittäset suoritteet lasketaan ja tilastoidaan sekä automattisesti että tilastollisesti, neg palautteet asiakkailta huomioidaan ja käydään läpi (positiiviset vain lasketaan) ja puhelimen on oltava päällä ja teamsin aktiivisiena. Teams rupeaa ainakin meillä näyttämään epäaktiivista jos et koske hiireen tai näppikseen muutamaan minuuttiiin, sitten menee keltaiseksi. pomo saattaa kysyä jos näyt keltaisena mutta soittaa jos näyt punaisena (ollut poissa jo hetken aiakaa). Vuoden lopuksi se saa kenkää (tai savustetaan lajittelemaan paperiliittimiä peruspalkalla)  jolla on huonoin suorite (poissaoloja ei tässä huomioida). Paras saa satkun lisää palkkaa  mutta vain vuodeksi. Peräkkäisiä vuosia ei palkita.Muutama vuosi sitten silmänpalvonta onnistui, nyt on tilastot sellaiset että koko ajan pitää sinkoilla.

Vierailija
20/51 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, koska kotona olen pirteämpi kuin toimistolla. Siellä iskee iltapäivisin lähes aina ihan infernaalinen väsymys ja jonkun aikaa menee ihan sumussa, kun ei kehtaa missään ruveta nukkumaan. Joskus pahimpaan hätään olen saanut parin sekunnin mikrounet ummistamalla silmät hetkeksi. 

Kotona ehkä muutaman kerran vuodessa saattaa huonosti nukutun yön jälkeen tulla armoton väsymys - yleensä silloin on jo valmiiksi hiljainen päivä, koska kiireen tuoma adrenaliini pitää aika hyvin väsymyksen poissa - ja saatan laittaa pariksi minuutiksi silmät kiinni koneen ääressä tai jos on aikaa, menen pitkäkseen ja laitan kellon soimaan 15-30 min päähän. Se riittää jo siihen, että aivot taas toimii.