Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella poissaoleva, hajamielinen, puhe ei suju ja erittäin väsynyt/uuvun nopeasti. Diagnoosi masennus, epäilen muuta

Vierailija
17.02.2025 |

Epäilen että masennuksen rinnalla on myös muuta. Masennus on ehkä vain seurausta tästä olotilasta ja itseensä pettymisestä ja siitä että elämä on kaaosta koska en oikein löydä paikkaani tässä elämässä ja olen ollut joskus todella addikoitaviin asioihin takertuva. Nyt ainoa mikä on jäänyt on kahvi ja nikotiini mutta olen silti masentunut, erittäin uupunut. 

Olen hyvin hajamielinen ja kun lähden ulos ihmisten ilmoille, näen ihmisiä niin en jaksa tsempata itseäni kauaa olemaan ns normaali vaan taannun aina välillä poissaolevaksi enkä jaksa puhua vaan tuijotan vain jonnekin ja kerään vähän voimia jaksaakseni jatkaa keskustelua. Lisäksi sanat saattaa mennä sekaisin enkä edes keksi mistä puhua aina, kaikki ajatukset menevät sekaisin. Menee tunti kaksi niin olen todella uupunut ja valmis lähtemään kotiin. 

Sama jos teen kotiaskareita voimat katoavat vaikka rauhassa ja mukavalla tyylillä teen. Teen sitä ihan omaksi ilokseni ja kuuntelen musiikkia. Silti voimat ehtyvät, tuntuu kehossa siltä että olisi veret imetty suunnilleen ja pakko mennä lepäämään. 

Töihin haluaisin kovasti palata. Haluaisin edetä uralla ja minulla on sen suhteen haaveita. Tämä kuitenkin niin turhauttavaa kun minussa on jokin vikana. Nyt en ole edes työkuntoinen ja pelottaa koska oikein olen. Pelottaa jos jään tällaiseksi enkä edes ymmärrä mikä minun on. Tällaista on ollut kyllä aina mutta joskus jos on rankempaa niin nuo kaikki asiat voimistuvat todella paljon ja sitten on hankalaa päänsä kanssa. 

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
20.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vähän sama fiilis. Voi olla monta syytä olotiloihin, mutta "helposti poissuljettavat" kannattaa käydä läpi. Ferritiini yksi niistä :) Ja jos ei julkisella/työterveydessä pääse niin Puhti tai Ferrivia auttaa (sielä nyt 35EUR kamppis joka sisältää labrat ja asiantuntijan vastaanoton)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi