Martat ohjeistaa pesemään lattian kerran KUUKAUDESSA!
Kommentit (82)
Niin, mitä likaa teidän lattioihin tulee? Syöttäkö kuin porsaat ja ympäri kotia? Eteisessä ei tietenkään ole mattoja? Jne. Millä te sotkette lattiaa noin paljon?
Kyllä tuo mulla yksineläjällä riittää, paitsi keittiön lattia pitää pestä pari kertaa viikossa. Lapsi/ eläinperheessä ei todellakaan.
Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.
Parkettilattioita ja puulattioita ei pestä, koska ne eivät kestä vesipesua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole pessyt parkettilattiaani koskaan. Enkä aio.
Eikä kannatakaan pesemällä pestä. Hyvin nihkeällä rätillä harvoin. Parketti kiittää.
Viikkosiivous on omalla kohdallani sukupolvien takainen trauma, jota äitinikin vielä noudattaa. Viikkosiivouksen lisäksi kevätsiivous ja joulusiivous.
Nyt siivoan kun siltä tuntuu. Keittiö tulee tietenkin aina siivottua ruoanvalmistuksen jälkeen, vessa parin kolmen päivän välein ja imuroinnit ja lattianpesut harvemmin vuodenajasta ja sotkusta riippuen. Mulla on aina siistiä, ehkä juuri menneisyydestä ja perheen toimintatavoista johtuen. Siivouspäivä oli aina tosi stressaavaa, kun välissä ei tehty mitään. Sitten äiti agresiivosi eikä kenelläkään ollut kivaa.
Pesen vain kesäisin kun tulee kuljettua ulkona paljain jaloin. Mitä likaa niihin nyt muulloin tulisi? Keittiön lattioilta pyyhkäisen tahrat pois jos sinne sattuu jotakin lentämään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä likaa teidän lattioihin tulee? Syöttäkö kuin porsaat ja ympäri kotia? Eteisessä ei tietenkään ole mattoja? Jne. Millä te sotkette lattiaa noin paljon?
Hmm.. vaikkapa pöly, kantautuva hiekka jne
meillä robo moppaa muutaman kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.
Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm.. vaikkapa pöly, kantautuva hiekka jne
meillä robo moppaa muutaman kerran viikossa.
Pöly ja hiekka lähtevät imurilla tai mikroliinalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni on mikroliina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?
Ap
Pesu tarkoittaa puhdistusta veden avulla. Joko ämpärillinen vettä ja juuriharja tai sitten kostea liina tai märkä moppi.
Teen niin kuin parhaaksi näen, robotti imuri kiertää päivittäin, kerran parissa viikossa imuroin perinteisesti, lattiat moppaan kerran viikossa tai tiuhemmin, en pese koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pieni on mikroliina?
🥱🥱🥱 Kuinka hauskaa.
Pölyt kerran viikossa ja pesu kerran kuukaudessa? Kerrostalossa pesen harvemmin, mutta mökin lattia likaantui moppauskuntoon nopeasti, kun sisällä käveltiin kengillä ja koira kävi vähän väliä ulkona.