Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martat ohjeistaa pesemään lattian kerran KUUKAUDESSA!

Vierailija
16.02.2025 |

Mihin jäi viikkosiivous?

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyt kerran viikossa ja pesu kerran kuukaudessa? Kerrostalossa pesen harvemmin, mutta mökin lattia likaantui moppauskuntoon nopeasti, kun sisällä käveltiin kengillä ja koira kävi vähän väliä ulkona.

Vierailija
2/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä likaa teidän lattioihin tulee? Syöttäkö kuin porsaat ja ympäri kotia? Eteisessä ei tietenkään ole mattoja? Jne. Millä te sotkette lattiaa noin paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo mulla yksineläjällä riittää, paitsi keittiön lattia pitää pestä pari kertaa viikossa. Lapsi/ eläinperheessä ei todellakaan.

Vierailija
4/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.

Vierailija
5/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole pessyt parkettilattiaani koskaan. Enkä aio.

Vierailija
6/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti ala noin usein pesemään talvi asuntoa.

Vierailija
7/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkettilattioita ja puulattioita ei pestä, koska ne eivät kestä vesipesua.

Vierailija
8/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole pessyt parkettilattiaani koskaan. Enkä aio.

Eikä kannatakaan pesemällä pestä. Hyvin nihkeällä rätillä harvoin. Parketti kiittää.

Vierailija
9/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkosiivous on omalla kohdallani sukupolvien takainen trauma, jota äitinikin vielä noudattaa. Viikkosiivouksen lisäksi kevätsiivous ja joulusiivous.

Nyt siivoan kun siltä tuntuu. Keittiö tulee tietenkin aina siivottua ruoanvalmistuksen jälkeen, vessa parin kolmen päivän välein ja imuroinnit ja lattianpesut harvemmin vuodenajasta ja sotkusta riippuen. Mulla on aina siistiä, ehkä juuri menneisyydestä ja perheen toimintatavoista johtuen. Siivouspäivä oli aina tosi stressaavaa, kun välissä ei tehty mitään. Sitten äiti agresiivosi eikä kenelläkään ollut kivaa.

Vierailija
10/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko moppaaminen pesemistä?

Vierailija
11/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat eivät halua olla nipottajia nykyään.

Vierailija
12/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vain kesäisin kun tulee kuljettua ulkona paljain jaloin. Mitä likaa niihin nyt muulloin tulisi? Keittiön lattioilta pyyhkäisen tahrat pois jos sinne sattuu jotakin lentämään. 

Vierailija
13/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mitä likaa teidän lattioihin tulee? Syöttäkö kuin porsaat ja ympäri kotia? Eteisessä ei tietenkään ole mattoja? Jne. Millä te sotkette lattiaa noin paljon?

Hmm.. vaikkapa pöly, kantautuva hiekka jne 

meillä robo moppaa muutaman kerran viikossa. 

Vierailija
14/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.

Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?

Ap

Vierailija
15/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm.. vaikkapa pöly, kantautuva hiekka jne 

meillä robo moppaa muutaman kerran viikossa. 

Pöly ja hiekka lähtevät imurilla tai mikroliinalla.

Vierailija
16/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pieni on mikroliina?

Vierailija
17/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin lattiat viimeksi 2013 kun talo oli juuri valmistunut

Vierailija
18/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?

Ap

Pesu tarkoittaa puhdistusta veden avulla. Joko ämpärillinen vettä ja juuriharja tai sitten kostea liina tai märkä moppi.

Vierailija
19/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen niin kuin parhaaksi näen, robotti imuri kiertää päivittäin, kerran parissa viikossa imuroin perinteisesti, lattiat moppaan kerran viikossa tai tiuhemmin, en pese koskaan. 

Vierailija
20/82 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pieni on mikroliina?

🥱🥱🥱 Kuinka hauskaa.