Martat ohjeistaa pesemään lattian kerran KUUKAUDESSA!
Kommentit (82)
Oon aina ajatellut, että oon aika suurpiirteinen, enkä mikään siisteysintoilija, mutta kun tätä ketjua luen, huomaan että olin väärässä...
Joo ja vain siksi, että toivoovat jotta ees kerran kuussa jengi vaivautuisi pesee lattiat. Meillä pestään joka viikko ja tullaan pesemään. Matot heivataan siis viikottain pihalle ja ihan perinteisesti ne siellä telineessä piiskataan. Lemmikkitalous, niin joka ilta kostealla mopataan lattiat. Meillä on aina siisti puhdas koti.
Vierailija kirjoitti:
Pölyt kerran viikossa ja pesu kerran kuukaudessa? Kerrostalossa pesen harvemmin, mutta mökin lattia likaantui moppauskuntoon nopeasti, kun sisällä käveltiin kengillä ja koira kävi vähän väliä ulkona.
Moppaus ei ole mitään oikeaa pesemistä. Hyvin harva nykyisin pesee lattiat joka viikko, kun kotona ei kuljeta kengät jalassa ja pölyt siivotaan imurilla.
Mä pesen 4 kertaa vuodessa, joka vuodenaikana siis. Asun yksin ja se riittää mulle. Tietty imuroin viikoittain ja pyyhin, jos jotain likaa näkyy lattialla.
Olen aina luullut, että moppaus on pesua. Tarkoittaako varsinainen pesu siis että juuriharjalla kontaten pestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölyt kerran viikossa ja pesu kerran kuukaudessa? Kerrostalossa pesen harvemmin, mutta mökin lattia likaantui moppauskuntoon nopeasti, kun sisällä käveltiin kengillä ja koira kävi vähän väliä ulkona.
Moppaus ei ole mitään oikeaa pesemistä. Hyvin harva nykyisin pesee lattiat joka viikko, kun kotona ei kuljeta kengät jalassa ja pölyt siivotaan imurilla.
Mikä sitten on oikeaa pesemistä? Sairaalassakin lattiat mopataan, ei siellä kukaan konttaa juuriharjan ja vesisangon kanssa kuuraamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.
Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?
Ap
Eli jos pyyhin itseni nihkeällä mikrokuituliinalla olen mielestäsi peseytynyt?
Sokeritoukat ilahtuu kun vettä kylvetään lattioille ja listoihin
Vierailija kirjoitti:
Sokeritoukat ilahtuu kun vettä kylvetään lattioille ja listoihin
Parketit olis entiset sen jälkeen. Kyllä nihkeäpyyhintä mopilla on lattioiden pesua. Tietysti märkätilojen pesu on sitten erilaista.
Luulin että tässä kauhisteltiin sitä että lattia pitäisi pestä noin usein, mutta olikin päinvastoin 🤣
Marttojen neuvot ovatkin neurootikkojen neurootikoille tekemiä. Siivoustekniikoihin hyvä tietolähde, mutta heidän suosittelemansa aikataulut ovat aivan hulluja.
Oikeastiko jotkut imuroivat päivittäin? Noh, harrastuksensa kullakin.
Kummasti minussa ja puolisossa henki pihisee vielä, vaikka imuroidaankin vain kerran pari kuussa (on koira) ja pyyhitään lattiat kostealla kerran vuodessa. Lakanat vaihdetaan kun siltä tuntuu, kerran parissa kuukaudessa ehkä. Vessan pesu noin joka toinen viikko.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja vain siksi, että toivoovat jotta ees kerran kuussa jengi vaivautuisi pesee lattiat. Meillä pestään joka viikko ja tullaan pesemään. Matot heivataan siis viikottain pihalle ja ihan perinteisesti ne siellä telineessä piiskataan. Lemmikkitalous, niin joka ilta kostealla mopataan lattiat. Meillä on aina siisti puhdas koti.
Ja muutenkin onnellista, ihmisillä hyvä mieli ja rauha maassa. Käyttäkö koskaan töissä?
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä likaa teidän lattioihin tulee? Syöttäkö kuin porsaat ja ympäri kotia? Eteisessä ei tietenkään ole mattoja? Jne. Millä te sotkette lattiaa noin paljon?
Vaihdamme joka päivä puhtaat sukat. Kengät jää eteiseen. Ruoka pysyy kattiloissa, astioissa ja suussa. Tarpeet ja päästöt wc:ssä. Mikä ne lattiat oikein likaa jos elää normaalisti? Ei meillä seiniäkään pestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.
Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?
Ap
Mielestäsi hampaasi olisivat pestyt kun ne pestään juuriharjalla?
Vinyylilankkulattia näkyy hiertävän sukista irti valtavasti nukkaa ja tekstiilipölyä kyllä kertyy, mutta nehän kyllä lähtee enimmät ainakin imurilla.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että tässä kauhisteltiin sitä että lattia pitäisi pestä noin usein, mutta olikin päinvastoin 🤣
Sunnuntain hyvesignalointiketju. Viikonloppu mennyt palstaillessa, mutta aina voi vaahdota siitä, mikä olisi hienoa.
Ei villasukista niin paljon lanoliinia lattiaan jää, että tarvitsisi joka viikko luututa.
Jos tulee roiskeita kokatessa tai makuuhuoneessa, suoritan paikallispuhdistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onko ihosi parkettia vai laminaattia? Pääsi sisältö ainakin on sahanpurua.
Ap
Viikkosiivous on ajatuksena perua niiltä ajoilta, kun tuvassa rampattiin pelto- ja navettatöiden välissä ja likaantui siis oikeasti viikossa.
Njää, pesen tarpeen vaatiessa lattiat. Ei ole kiveen hakattua aikaväliä.
Maks. 1 kerran kuukaudessa.
Pölyjä harjataan kihveliin päivittäin.