Martat ohjeistaa pesemään lattian kerran KUUKAUDESSA!
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo mulla yksineläjällä riittää, paitsi keittiön lattia pitää pestä pari kertaa viikossa. Lapsi/ eläinperheessä ei todellakaan.
Miten ihmeessä elää ihminen, jos laittia pitää pestä kahdesti viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Marttojen neuvot ovatkin neurootikkojen neurootikoille tekemiä. Siivoustekniikoihin hyvä tietolähde, mutta heidän suosittelemansa aikataulut ovat aivan hulluja.
Oikeastiko jotkut imuroivat päivittäin? Noh, harrastuksensa kullakin.
Kummasti minussa ja puolisossa henki pihisee vielä, vaikka imuroidaankin vain kerran pari kuussa (on koira) ja pyyhitään lattiat kostealla kerran vuodessa. Lakanat vaihdetaan kun siltä tuntuu, kerran parissa kuukaudessa ehkä. Vessan pesu noin joka toinen viikko.
Ootte aika likaisen oloisia ihmisiä! Käyttekö suihkussa miten usein?🤢🤮vaikka ei kai sillä suihkullakaan väliä jos siitä hyppää paskaisiin lakanoihin ja lattiat pestään kerran vuodessa ja imuroidaan kerran kuussa. Ja vielä koiratalous! Hyh hyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää ihmetelkö jos kotonanne alkaa näkyä jotain kuoriaisia ja torakoita jos siivous on tolla tolalla!🤢
Eipä ole näkynyt, vaikka näillä menty 60 v.
Taidat sitten olla jo niin vanha ettet välttämättä näe niitä.
Aikamoista! Suomalaisilla pitäisi olla joku pakollinen kodinsiivous kurssi, jos näin huonolla mallilla on kotien puhtaanapito!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marttojen neuvot ovatkin neurootikkojen neurootikoille tekemiä. Siivoustekniikoihin hyvä tietolähde, mutta heidän suosittelemansa aikataulut ovat aivan hulluja.
Kummasti minussa ja puolisossa henki pihisee vielä, vaikka imuroidaankin vain kerran pari kuussa (on koira) ja pyyhitään lattiat kostealla kerran vuodessa. Lakanat vaihdetaan kun siltä tuntuu, kerran parissa kuukaudessa ehkä. Vessan pesu noin joka toinen viikko.
Ootte aika likaisen oloisia ihmisiä! Käyttekö suihkussa miten usein?🤢🤮vaikka ei kai sillä suihkullakaan väliä jos siitä hyppää paskaisiin lakanoihin ja lattiat pestään kerran vuodessa ja imuroidaan kerran kuussa. Ja vielä koiratalous! Hyh hyh!
Toki jos on tapana paskantaa sänkyyn, lakanat täytyy vaihtaa usein. Sisäsiisteille riittää harvemmin, ja lakanatkin pysyvät paremmassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on tapana paskantaa sänkyyn, lakanat täytyy v
Jokaisesta ihmisestä lähtee yön aikana hikeä ja rasvaa. Lakanat nimenomaan pinttyy kun niitä ei pestä riittävän usein.
Ja on kyllä ällöttävää ettei eläintaloudessa imuroida tuon useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos on tapana paskantaa sänkyyn, lakanat täytyy v
No kyllä ne aika likaisiksi ehtivät tulla jos vaihdetaan silloin kun jaksetaan. Epäilen että aika harvoin, jos lattiatkin pyyhitään kerran vuodessa. Jos koira saa maata sängyssä niin silloin varsinkin. Lakanathan pitäisi vähintään parin viikon välein vaihtaa ja vaikka useamminkin.
Martat olivat etunenässsä torjumassa luteita, täitä, syyhyä, muita tuholaisia. Ennen vanhaan ihmisillä oli myös paljon loisia mm kaloista. Ei ihmetytä että tuholaiset lisääntyvät kun siivoilu on nykyään tuota luokkaa että vähän pyyhkäistään joskus jos jaksetaan. Puhtaanapitoon on syynsä, jokainen voi googlettaa.
Ettekö te ihmiset nauti kun on puhdasta ja siistiä? Eikö tunnu ikävältä olla lian keskellä? Oon aika yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo mulla yksineläjällä riittää, paitsi keittiön lattia pitää pestä pari kertaa viikossa. Lapsi/ eläinperheessä ei todellakaan.
Hellalta räiskyy paistaessa rasvaa, vaikka käytän roiskesuojaritilää pannun päällä. Tiskipöydän/ apk:n eteen tippuu aina joitain roiskeita tmv. Näistä tulee tahroja, jotka pyyhin saman tien pois. Menee about minuutti, kun pyyhin koko lattian siitä sotkuiselta kohdalta.
Keittiö kerran viikossa, om laattaa ja harvoin muualta. Parkettilattia muualla paitsi saunaosastolla ja khh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lattiat pitäisi pestä useammin? Itse asiassa parkettivalmistajat suosittelevat vielä harvempaa pesua. Pyyhintä mikroliinalla on sopivampaa.
Voi hyvä luoja. Pyyhintä mikrokuituliinalla on se pesu. Vai mitä pesu mielestäsi tarkoittaa? Ämpärillinen vettä ja juuriharja?
Ap
Pyyhintä mikroliinalla ei ole pesu. Pesussa käytetään nestettä. Muutaman kerran vuodessa pyyhin parketin kosteannihkeällä mopilla, muutoin käytän kuivaa staattista mikrokuituliinaa. Vettä ei saa koskaan kaataa lattialle, tai käyttää muutenkaan runsaasti.
mulla on koira, josta ei lähde karvaa. Eteinen on vuorattu matoilla eli siihen jää hiekat ja sepelit, lehdenmuruset tms. Imuroin eteisen pikaisesti lähes päivittäin varsi-imurilla, niin eipä ne lattiat niin huimasti likaannu. Muu kämppä tulee imuroitu pari kertaa viikossa. Muuallakin kämpässä on koiran takia helppo-hoitoisia mattoja aika lailla eli 50 asuinneliöstä vapaata lattiapinta-alaa on ehkä se 5 neliötä, kylppäri toki poisluettuna tästä. Lattiaa tulee pestyä oikeasti harvemmin kuin kerran kuussa, olen vähän laiskistunut. Toisaalta olen itse allergiataipuvainen, niin en halua mennä yltiösiisteyden puolelle, se harvemmin auttaa asiaan.
Lattioiden pyyhkimiseen käytetään pesuainetta jos ovat likaiset ja jos on laminaattilattia on hyvä pestä pesuainepesun jälkeen vielä puhtaalla vedellä eikä saa käyttää paljon vettä, riittää jos moppi on nihkeä. Kiiltoa laminaattilattiaan olen saanut moppaamalla kuivalla mikrokuitumopilla. Viikkosiivoukseksi riittää imurointi, matot voi rullata tai pyyhkiä vain mattojen väleistä muutamien viikkojen välein ja kerran tai kaksi parissa kuukaudessa matot on hyvä imuroinnin jälkeen tuulettaa (matot imuroidaan tällöin molemmin puolin). Huonekalujenkin alta on hyvä imuroida js pyyhkiä lattiat ainakin pari kertaa vuodessa jos on sellaisia huonekaluja joiden alle ei pääse siivousvälineillä ilman niiden siirtämistä. Siivotessa ei tarvitse hirveästi lotrata veden kanssa, puhdas mikrokiituliina ja -moppi puhdistavat pienet tahrat ihan kuivanakin.
Parkettilattia ohjeistettu pestäväksi kerran vuodessa. Kun ei huvita siivota voi ajatella moppauksen jälkeen että on taas vuodeksi tehty. Teräväkuivaimella voi vedellä pölyt hemmettiin kun alkaa yskittämään
Vierailija kirjoitti:
Parkettilattioita ja puulattioita ei pestä, koska ne eivät kestä vesipesua.
Laminaattilattia ei kestä senkään vertaa.
Olen asunut tässä asunnossa nyt 3,5 vuotta enkä ole pessyt lattiaa kertaakaan. 🤣
Minulla lattiaa peittävät käsinsolmitut matot. Peskää te köyhät vaan niitä muovilattioitanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellalta räiskyy paistaessa rasvaa, vaikka käytän roiskesuojaritilää pannun päällä. Tiskipöydän/ apk:n eteen tippuu aina joitain roiskeita tmv. Näistä tulee tahroja, jotka pyyhin saman tien pois. Menee about minuutti, kun pyyhin koko lattian siitä sotkuiselta kohdalta.
Suosittelen mattoa lieden eteen. Muovimatto on hyvä, se kuivuu nopeasti.
Siis apua. Mä pesen lattiat kaks kertaa vuodessa.