Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?
Kommentit (1052)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mies aina sano mihin menee. Ikkunasta joskus nään kun se autolla lähtee pihasta. Täällä maalla vaan mennään.
Toivottavasti itse teet samoin, lähdet vaan lomalle miehelle ilmoittamatta. Oma mies yritti samaa suhteen alkuaikoina, mutta ihmetteli kovasti, jos minä tein samoin.
No ei kai tuokaan mies yökausiksi mihinkään lähde ilmoittamatta minne menee.
Kerrostalomiehet kaupungissa onkin varmaan helposti hallittavissa, naisen silmän alla. Sitten jos johonkin livahtaa, niin baariin kännäämään. Johan sitä sellaista vahtia pitääkin.
Täällä maalla ollaan tervehenkisiä. On laajat reviirit ja oikeita periaatteita.
Tuo sinun suhtautuminen vaimoosi kuin vanginvartijaan/lapsenvahtiin ei ainakaan ku
Hetkinen. Vastasit mulle. Mä olen nainen. Ei mulla ole vaimoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Minulle on kahden eri naisen toimesta valitettu näistä asioista. Ei ole lapsia. Kai naiset haluavat olla uusi äiti.
ap
Tai sitten oletetaan ettei aikuinen ihminen tarvitse äitiä enää samalla tavalla kuin lapsi
Anoppi on leski, joten mies ainoana samassa kaupungissa asuvana lapsena käy luonnollisesti usein auttelemassa, eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Ainoastaan kun esikoisen syntymän jälkeen olin tosi huonossa kunnossa, en saanut nostella, liikkuminen oli vaikeaa, imetys takkusi jne , niin oli pakko puuttua tilanteeseen.
Anoppi ei ehkä tajunnut, ettei mies voi olla jatkuvasti tuntikausia pois kotoa käyttämässä häntä kaupassa, leikkaamassa ruohoa ja tekemässä ties mitä pikku hommaa, vaikka olikin "lomalla" (siis isyyslomalla).
Yhdelläkin reissulla oli yli neljä tuntia, jolloin suutuin ja raivostuin asiasta. Mies kyllä tämän itsekin tajusi, mutta ei ollut jotenkin viitsinyt sanoa, että haluaisi jo lähteä. Sanoi tästä anopillekin, joka tajusi sitten asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kävikö isäsi omien vanhempiensa luona kaksi kertaa viikossa, kun olit lapsi?
Paljon useammin. Työskentelivät samalla maatilalla.
ap
No nyt ymmärrän. Itsenäistyminen ei ole noiden maanviljelysukujen juttu ollenkaan. Sutkin olisi haluttu pitää kokonaan kotona tilaa jatkamassa tai vähintään olisi pitänyt tehdä talo kotitalon viereen. Tämä kuvio avautui täysin, olisit heti maininnut.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on leski, joten mies ainoana samassa kaupungissa asuvana lapsena käy luonnollisesti usein auttelemassa, eikä minulla ole mitään sitä vastaan. Ainoastaan kun esikoisen syntymän jälkeen olin tosi huonossa kunnossa, en saanut nostella, liikkuminen oli vaikeaa, imetys takkusi jne , niin oli pakko puuttua tilanteeseen.
Anoppi ei ehkä tajunnut, ettei mies voi olla jatkuvasti tuntikausia pois kotoa käyttämässä häntä kaupassa, leikkaamassa ruohoa ja tekemässä ties mitä pikku hommaa, vaikka olikin "lomalla" (siis isyyslomalla).
Yhdelläkin reissulla oli yli neljä tuntia, jolloin suutuin ja raivostuin asiasta. Mies kyllä tämän itsekin tajusi, mutta ei ollut jotenkin viitsinyt sanoa, että haluaisi jo lähteä. Sanoi tästä anopillekin, joka tajusi sitten asian.
Mun anoppi oli samanlainen, eikä tajunnut ennen kunnon riitaa aiheesta. Ei tosin silloin ollut lapsiakaan. Mies opiskeli päivisin, työskenteli perheyrityksessä iltapäivät/joskus illat ja sitten kävi vielä jatkuvasti auttelemassa anoppia kotona.
"Mielestäni ap:n tapauksessa ei ole kyse tästä. Miehesi jätti sinut yksin pitkäksi aikaa, ap ainoastaan tunniksi pari kertaa viikossa. Hän kertoo, miten vaimo tulee usein kotiin 10 min ennen häntä. En ymmärrä, miksi tuota ei voisi sallia. Mietin, onko vaimo omistushaluinen ja mustasukkainen. "
Moni vastaajana on maininnut mm. kotityöt. Voi niitä tehdä, vaikka vaimo ei olisi kotona. Ruoka valmiiksi, paikkojen siistiminen jne.
Jos vaimo haluaa vaikka kupin kahvia ja kukaan ei ole keittämässä, niin kotityöt kaatuu hänen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei pidä yllättyä, jos joskus mamman luota siirtelemästä palattuaan naisystävä on siirtänyt ap:n tavarat pihalle ja itsensä Tinderiin.
Tätä minäkin tulin kirjoittamaan. Päästä naisesi vapaaksi, jotta hän voisi löytää arvoistaan seuraa. Pysyttele itse sinkkuna, kun koko elämäsi tuntuu pyörivän siirtelyn ympärillä. Niin on parempi.
Miksi se pitää päästä. Ettekö te osaa itse lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Mun anoppi ei ollut yhtä ymmärtäväinen. Ei ole ymmärtänyt tähän päivään mennessä, meidän vauva on kohta teini. Kun kyllähän poika olisi ihan hyvin ehtinyt "lomallaan" tehdä kaikenlaista remppaa äidilleen. Isot suunnitelmat oli anopulla, ja hyvin pettynyt oli kun poikansa jätti tehtävänsä tekemättä. Joita siis ei ikinä ollut luvannut tehdä.
Joka toinen päivä?
Mä tekisin ukon puolesta muuttoilmoituksen ja vaihtaisin lukot.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on ollut hyvissä väleissä perheeni kanssa, ja heidän suuresti arvostama. Hän on pikemminkin kannustanut pitämään hyviä perhesuhteita. Hieno nainen.
Vastaavasti minä olen hyvissä väleissä hänen perheensä kanssa.
Tämähän ei nyt liity millään tavalla hyviin väleihin. Aikuinen lapsi ei voi olla suurinta osaa vapa-ajastaan vanhempiensa kanssa, jos hänellä on jo oma perhe. Se tuhoaa perhe-elämän.
---
Ilmeisesti löysitte tasapainon ja pysyitte yhdessä? Mitä muutoksia se vaati, ihan vinkiksi ap:lle?
---
Kyllä, yhdessä edelleen. Muutokseen vaadittiin se, että mies kasvatti itselleen selkärangan. Tarkoittaa sitä, että hän lopetti äitinsä priorisoinnin, pisti ykköseksi perheensä hyvinvoinnin. Vaati kyllä henkisesti paljon, nostan puolisolleni hattua että sai tämän tehtyä. Ihan klassinen narsistin lapsen pyristely hyvin hallitsevan vanhemman kynsistä. Pariterapia auttoi.
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä teitä. Puolisoni kävi aikoinaan auttelemassa hyvin iäkkäitä vanhempiaan 2-3 krt viikossa kun eivät kyenneet enää kauppaan yms, ja kotihoito kävi vain 1-2 krt viikossa suihku apuna, enempää kotiapua eivät saaneet koska "kunto oli liian hyvä " eli pystyivät jotenkuten rollaattoreiden avulla liikkumaan ja pääsivät vielä sentään vessaan itse. Tämähän on muutenkin nykyään ihan arkipäivää, apua ei nykyisiltä pahoinvointi alueilta ei juurikaan saa. Itse arvostin mieheni panosta suuresti että jaksoi vielä aika vaativan työnsä lisäksi käydä auttamassa. Ei olisi tullut mieleenkään moittia miestä sen takia että hyvästä sydämestään auttoi. Itse taas hoidin oman iäkkään äitini asiat. Oli siinä työsarkaa molemmilla ihan riittävästi, mutta se nyt vain kuului asiaan, iäkkäiden vanhempien auttaminen.
Tämähän on ilman muuta selvää, että näin toimitaan, kun vanhemmat oikeasti tarvitsevat.
Ap ei ole antanut vanhemmistaan ikä- tai kuntoisuuskuvausta. Omat vanhuksemme ovat tuossa vaiheessa ja ikää on todella paljon, autamme arjen pyörityksessä ja kotihoito on välttämätön. Itsekin olemme jo eläkkeellä ja on lastenlapsia.
Minusta ihminen, jolla on naisystäviä (vaihtuvia) ei välttämättä ole itsekään kovin vanha, kun ei esim. perheen perustaminen ole tapetilla (ok, kaikki ei tahdo perhettä). Harrastaa sählyä (syntyy kuva suht nuoresta miehestä).
Sitoutuminen parisuhteeseen ei ilmeisesti ole kovin vahvaa, koska naiset tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Minulle on kahden eri naisen toimesta valitettu näistä asioista. Ei ole lapsia. Kai naiset haluavat olla uusi äiti.
ap
Ei. Kun naiset haluavat, ettet tarvitse äitiä useaa kertaa viikossa, itse asiassa tyyliin koskaan. Äidistä voit pitää huolta, jos on tarvetta.
En ihmettele, että olet tullut jätetyksi. Jo Raamatussa opetetaan miehet kasvamaan aikuisiksi: Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa. Ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi.' Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."
Tuo on muuten ehkä tosi väärinymmärretty kehotus. Yleensähän ajatellaan, että siinä kiellettäisiin avioparia itseään eroamasta. Mutta oikeastaan siinä ehkä annetaankin vanhemmille kehotus jättää oman lapsen avioliitto rauhaan. Äiti tai isä eivät saa ruveta lyömään kiilaa poikansa (tai tyttärensä) avioliittoon liiallisilla vaatimuksillaan tai päsmäröinnillään, koska liiton on Jumala yhdistänyt eikä ole apen tai anopin asia ruveta sitä millään lailla erottamaan, vaan pitää hyväksyä, että lapsella on nyt oma perhe ja hän on luopunut lapsuuden perheestään.
Jännää. Näin se elämänkokemus avaa uusia näkökulmia.
Aika sokea tuntuu ap olevan omalle tilanteelleen. Ao, montako kariutunutta parisuhdetta vaaditaan, ennen kuin ymmärrät, että vika on vain ja ainoastaan sinussa? Nuo naiset ovat suuttuneet sinulle ihan syystä. Aika ottaa vastuu tekemisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on ollut hyvissä väleissä perheeni kanssa, ja heidän suuresti arvostama. Hän on pikemminkin kannustanut pitämään hyviä perhesuhteita. Hieno nainen.
Vastaavasti minä olen hyvissä väleissä hänen perheensä kanssa.
Tämähän ei nyt liity millään tavalla hyviin väleihin. Aikuinen lapsi ei voi olla suurinta osaa vapa-ajastaan vanhempiensa kanssa, jos hänellä on jo oma perhe. Se tuhoaa perhe-elämän.
Ap on omien vanhempiensa kanssa yhden tunnin kahtena päivänä viikossa. Se on hyvin pieni osa vapaa-ajasta. Lapsia ei ole. Mikäli ap:lla olisi jokin harrastus, mitä hän harrastaisi kahdesti viikossa tunnin kerrallaan, olisiko se ongelma? Omasta mielestäni nämä naiset ovat mustasukkaisia ja omistushaluisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, kävikö isäsi omien vanhempiensa luona kaksi kertaa viikossa, kun olit lapsi?
ap
No nyt ymmärrän. Itsenäistyminen ei ole noiden maanviljelysukujen juttu ollenkaan. Sutkin olisi haluttu pitää kokonaan kotona tilaa jatkamassa tai vähintään olisi pitänyt tehdä talo kotitalon viereen. Tämä kuvio avautui täysin, olisit heti maininnut.
Selkeä juttu.... Pakko olla yhteydessä kokoajan.
ap