Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset suuttuvat jos mies käy muutaman kerran viikossa vanhemmillaan?

Vierailija
16.02.2025 |

Tai jos lähettää  yhteiseltä lomalta sähköpostin äidilleen?

Kommentit (1052)

Vierailija
441/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä on normaali aikaväli tavata miehen vanhempia tai monesti mies vuodessa mies saa soittaa vanhemmilleen? Mikä on tarpeeksi iso syy että anoppi saa soittaa pojalleen?  

Voisiko nyt saada selkeät ohjeet?  Vaimon äitihän on osa perhettä, jokapäivä hänelle soitetaan ja on matkoilla mukana ja arjessa.

Puolisoiden äidit eivät todellakaan ole perhettä.

Aika usein on. Puoliso äitinsä kanssa päättää lasten vaatteista, kodin sisustuksesta,  pintaremonttien väreistä ja tavasta, äiti matkoilla mukana.  Hyvin usein näin.  

Mies on siinä kahden naisen symbioosissa hiljaa tai lähtee.  Kun vielä kuuntelee "sun äitisi"  viat kahden naisen suusta. 

Jaa. Ei meillä tuollaista ole. Ihan puolisoni kanssa päätetään sisustus, puoliso on antanut mulle vapaat kädet lasten vaatteiden suhteen. 

En kyllä tunne ketään muutakaan aikuista, perheellistä naista, jolla on noin läheisriippuvainen suhde äitiinsä.

Vierailija
442/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee tuo ap:n lause, jossa kuvittelee naistensa haluavan olla uusi äiti. Se viittaa siihen suuntaan, että jotain on pahasti pielessä. Narsistit ja muut persoonaltaan keskenkasvuiset etsivät seurustelukumppanista uutta äitihahmoa. Mistä ap:n päähän edes pälkähtää, että joku nainen haluaisi olla miehelleen äiti?

Nainen haluaa olla nainen ja rinnalleen miehen, eikä mitään hoivattavaa lasta. Siksi he ovat lähteneet. +

Itse tulkitsen ap:n tarkoittaneen, että naiset haluavat nimenomaan kontrolloida miestä, esimerkiksi vaatimalla miehen menemisiä silloinkin kun menoja on vain vähän ja ne ovat täysin harmittomia. Tämän ketjun perusteella kontrolloivia naisia näyttää olevan paljon.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin mieheen, joka paljastui tällaiseksi äidin pojaksi, vaikka ikää on jo reilusti yli 30. Vakavia parisuhteita ei ole oikein ollut, pisinkin kuulemma kesti parisen vuotta. Aloin pian ymmärtää miksi naissuhteet takkuavat, ja sairasriippuvuussuhde äidin ja pojan välillä on yksi syy. Äiti on päättänyt pojan ammatista lähtien kaiken asuntokauppoihin, sisustukseen ja rahankäyttöön. Mieslapsi asuu äitinsä lähellä ja käy tällä useita kertoja viikossa jopa yötä, ja äiti siivoaa ja hoitaa poikansa kotia ja kuljettelee kortitonta mieslastaan. Mieslapsen puheissa äiti vilahtelee vähintään yhtä usein kuin normaalin aikuisen ihmisen puheissa kumppani. Ilmeisesti äiti myös manipuloi poikaansa naisvalinnoissa. "Mies" on itse täysin sokea tilanteelle ja ihmettelee, miksei naisjutut onnistu vaikka ulkoiset puitteet ovat kunnossa (hyvä koulutus ja mielenkiintoinen työ, raha-asiat, ulkonäkö, liikunnallisuus, sosiaalisuus, arvot jne.).

Vierailija
444/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua häiritsee tuo ap:n lause, jossa kuvittelee naistensa haluavan olla uusi äiti. Se viittaa siihen suuntaan, että jotain on pahasti pielessä. Narsistit ja muut persoonaltaan keskenkasvuiset etsivät seurustelukumppanista uutta äitihahmoa. Mistä ap:n päähän edes pälkähtää, että joku nainen haluaisi olla miehelleen äiti?

Nainen haluaa olla nainen ja rinnalleen miehen, eikä mitään hoivattavaa lasta. Siksi he ovat lähteneet. +

Itse tulkitsen ap:n tarkoittaneen, että naiset haluavat nimenomaan kontrolloida miestä, esimerkiksi vaatimalla miehen menemisiä silloinkin kun menoja on vain vähän ja ne ovat täysin harmittomia. Tämän ketjun perusteella kontrolloivia naisia näyttää olevan paljon.  

Mä luen tätä ketjua hyvin eri tavalla. Ei se ole kontrolloinnin yarvetta, jos ei voi omaa arkea suunnitella, kun kumppani onkin toistuvasti satunnaisina päivinä vanhempiensa luona siirtelemässä tavaroita. Sitä, että on aina arvoasteikossa alempana kuin siirtelijän vanhemmat. Ei tuollaista jaksa pidemmän päälle. Ehkä siirtelijän pitäisi muuttaa takaisin vanhempien luo?

Vierailija
445/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tätä ketjua hyvin eri tavalla. Ei se ole kontrolloinnin yarvetta, jos ei voi omaa arkea suu

Jep. Se kontrolloija tuossa kuviossa on mieslapsen pompotteleva äiti, joka ei ymmärrä tai halua katkaista napanuoraa. Syitä tähän voi olla monenlaisia aina äidin omasta tunne-elämän ja kiintymyssuhteiden häiriöstä narsismiin.

Vierailija
446/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun et taida edes ymmärtää, mistä tässä puhutaan, olet mitä todennäköisimmin menetetty tapaus. Toivon, ettet jää ihan tyhjän päälle, kun äitisi jossain vaiheessa kuolee eikä sinulla ole rakennettuna aikuisen miehen elämää. 

Nämä äidin pojat ja isin tytöt ovat yleensä narsistien lapsia ja jos ovat edelleen tiiviisti lapsuuskotona, on ilmassa ongelmaa. 

Tässäkin on taas syyllistetty myös ap äiti, vaikka ap on itsekin sanonut, että hänellä on myös isä ja ihan samalla tavalla hän käy isällään. Ja voi jopa olla, että isällä ja pojalla on enenmmän yhteistä ja turinoivat kesskenään. 

Ja tähän on turha vetää tuota iänikuista narsisti korttia :D Oikeassa elämässä tiedän muutamankin ihanan ja herttaisen vanhan pariskunnan joiden lapset käy usein vanhempiaan katsomassa , eikä todellakaan ole mitään narsisteja nuo vanhemmat. Vanhemmat ovat vaan niin ihania ihmisiä ja heidän seurassaan on hyvä olla. 

Vierailija
447/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ois musta aika outoa, jos pitäisi useamman kerran viikossa aikuisen ihmisen käydä kylässä vanhemmillaan. Luulisi, että olisi mielenkiintoisempaa ja tärkeämpää tekemistä kuin kahvitella vanhempien kanssa, esim. työt, harrastuksia, perhe, parisuhde, kotitöitä jne. Mun mies soittelee vanhemmilleen pari kertaa viikossa ja käy kylässä ehkä joka toinen viikko, normaalimpi tahti tämä on minusta kuin se, että se kaksi-kolme kertaa viikossa siellä kyläilisi. 

Vierailija
448/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luen tätä ketjua hyvin eri tavalla. Ei se ol

Ovathan ne aikuisten mieslasten äiditkin kontrolloivia naisia, jos pompottavat. Tai siirtelyttävät. Mielenkiintoista tosiaan tuo isän rooli, näkymätön, olematon. Lievätkö niitä perheitä, jossa lasten hoito ja kasvatus on aina ollut "akkojen hommaa" ja sitten se vaan jää päälle?

Vierailija
449/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa viikossa.. Meidän on vaikeaa löytää joka viikko kolmea iltaa käydä salilla. Eikä ole enää edes pientä lasta. On vaan muitakin velvollisuuksia, pitää laittaa ruokaa, käydä kaupassa, hoitaa lapsen asioita, koiraa, muut harrastukset..

kyllähän kolme kertaa viikossa vanhempien tykönä kylässä on poissa muusta tekemisestä. Jotain muuta jää tekemättä, ehkä perheen yhteisiä asioita hoitamatta tai vietettyä aikaa yhdessä kumppanin kanssa. Siis jos on työssäkäyvä. Tietysti jos on kaikki aika maailmassa kuleksia päivät millon missäkin, niin silloin muutama tunti viikossa ei ole mitään. Ongelma saattaakin sitten olla ihan jossain muualla ettei naiset pysy vierellä.

Vierailija
450/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä naisesta olisi viehättävämpää, jos puolison suurin vapaa-ajan aktiviteetti ei ole vanhemmilla vierailu. Tämä pointtina heille, että voisihan sama aika mennä harrastamiseen. 

Miksi ihmeessä puolison vapaa-ajan aktiviteettien pitäisi olla "viehättäviä" toisen puolison mielestä? Eihän nainenkaan valitse harrastuksiaan, ystäviään, lemmikkejään tms. sillä perusteella, mikä on miehestä viehättävää. Tai ainakaan toivottavasti ei valitse. Se ei olisi kovin tervettä.

Ajatus, että ihminen ei saisi parisuhteessa ollessaan viettää kolmea tuntia viikossa jossain muualla kuin siippansa kylkeen liimattuna (ei saa olla ystäviä, ei saa lenkittää koiraa, ei saa harrastaa urheilua...), on pelkkää kontrollointia. Sellaiseen suhteeseen ei kenenkään kannata edes haluta, sellaisen vaatiminen on aivan maksimaalinen punainen lippu.

Ja aivan samoin ajatus siitä,

Tervettä ei ole pyöriä vanhempien nurkissa monta kertaa viikossa, ellei siihen ole erityissyytä (vanhemman vakava sairaus ja avuntarve, yhteinen yritys jne). Ja tämän sanon ihan pian kotoa muuttavan poikalapsen äitinä. En suostuisi siihen, että poika asettaisi ajankäytössään meitä etusijalle ohi puolison, perheen tai tervehenkisten harrastusten kuten liikunnan.

Vierailija
451/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kun et taida edes ymmärtää, mistä tässä puhutaan, olet mitä todennäköisimmin menetetty tapaus. Toivon, ettet jää ihan tyhjän päälle, kun äitisi jossain vaiheessa kuolee eikä sinulla ole rakennettuna aikuisen miehen elämää. 

Nämä äidin pojat ja isin tytöt ovat yleensä narsistien lapsia ja jos ovat edelleen tiiviisti lapsuuskotona, on ilmassa ongelmaa. 

Tässäkin on taas syyllistetty myös ap äiti, vaikka ap on itsekin sanonut, että hänellä on myös isä ja ihan samalla tavalla hän käy isällään. Ja voi jopa olla, että isällä ja pojalla on enenmmän yhteistä ja turinoivat kesskenään. 

Ja tähän on turha vetää tuota iänikuista narsisti korttia :D Oikeassa elämässä tiedän muutamankin ihanan ja herttaisen vanhan pariskunnan joiden lapset käy usein vanhempiaan katsomassa , eikä todellakaan ole mitään narsist

Narsisteja on kyllä hyvin paljon, ja tekevät juurikin tuollaista, että juoksutetaan lapsia oman mielen mukaisesti. Lapsi, vaikkakin jo aikuinen, ei osaa nähdä tässä mitään väärää, kun hänet on pienestä pitäen opetettu narsistiselle vanhemmalle kuuliaiseksi. Vaikea tuollaisesta on päästä irti.

En tiedä onko ap:n vanhemmat narsisteja, vai onko ap muuten vaan vähän simppeli. Ainakaan ei osaa yhtään asettaa itseään tyttöystävänsä ( monta) asemaan ja nähdä ongelman ydintä.

Vierailija
452/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kertaa viikossa.. Meidän on vaikeaa löytää joka viikko kolmea iltaa käydä salilla. Eikä ole enää edes pientä lasta. On vaan muitakin velvollisuuksia, pitää laittaa ruokaa, käydä kaupassa, hoitaa lapsen asioita, koiraa, muut harrastukset..

kyllähän kolme kertaa viikossa vanhempien tykönä kylässä on poissa muusta tekemisestä. Jotain muuta jää tekemättä, ehkä perheen yhteisiä asioita hoitamatta tai vietettyä aikaa yhdessä kumppanin kanssa. Siis jos on työssäkäyvä. Tietysti jos on kaikki aika maailmassa kuleksia päivät millon missäkin, niin silloin muutama tunti viikossa ei ole mitään. Ongelma saattaakin sitten olla ihan jossain muualla ettei naiset pysy vierellä.

Mun vanhemmat on ihan ok ihmisiä, mutta en löytäisi aikaa käydä "muutamaa kertaa" viikossa, ellei olisi joku todellinen hätä siellä. "Siirtely" ja kuulumisten päivittäminen eivät ole hätätapauksia.

Mistä siirtelystä on edes kyse? 

Vierailija
453/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet yleistävät niin prkeleesti!!!

Vierailija
454/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, mutta mitä ihmettä oikein olen lukenut tässä ketjussa? Tiivis yhteydenpito vanhempien kanssa on kielletty, jos lapsella on puoliso/oma perhe? Poika ei saisi tavata äitiään kahden kesken, koska kyseessä insesti?!? Tämä jos mikä ei ole normaalia, ja on saanut aivan hirveästi yläpeukkuja. Mikä teitä vaivaa?

Onneksi en ole parisuhteessa kenenkään näin ajattelevan kanssa. Anoppini ja appiukkoni kuuluvat perheeseeni. Mieheni voi käydä kotonaan niin paljon kuin haluaa. Käymme siellä myös yhdessä. Miehen sisarukset käyvät siellä perheineen. Kävimme myös mieheni kanssa usein edesmenneen äitini luona vierailuilla ja yhdessä hoidimme häntä, kun hän vanhemmiten tarvitsi apua. Soittelin myös äidilleni joka päivä. Olemme viestitelleet ja soitelleet vanhemmillemme yksin ja erikseen lomamatkoilla. Olen anoppiin ja appiukkoon yhteydessä myös ilman miestäni. Meillä on erittäin hyvät perhesuhteet, juhlapäiviä vietetään porukalla. 

Vierailija
455/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tähän ketjuun kirjoittavat muikkelit myöhemmin ihmettelevät, kun anoppi ei halua osallistua lastenhoitoon. No ei kai kun miniä ei suostu päästämään edes poikaansa käymään vanhempiensa luona saati sitten vaivautumaan itse paikalle.

Vierailija
456/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anteeksi, mutta mitä ihmettä oikein olen lukenut tässä ketjussa? Tiivis yhteydenpito vanhempien kanssa on kielletty, jos lapsella on puoliso/oma perhe? Poika ei saisi tavata äitiään kahden kesken, koska kyseessä insesti?!? Tämä jos mikä ei ole normaalia, ja on saanut aivan hirveästi yläpeukkuja. Mikä teitä vaivaa?

Onneksi en ole parisuhteessa kenenkään näin ajattelevan kanssa. Anoppini ja appiukkoni kuuluvat perheeseeni. Mieheni voi käydä kotonaan niin paljon kuin haluaa. Käymme siellä myös yhdessä. Miehen sisarukset käyvät siellä perheineen. Kävimme myös mieheni kanssa usein edesmenneen äitini luona vierailuilla ja yhdessä hoidimme häntä, kun hän vanhemmiten tarvitsi apua. Soittelin myös äidilleni joka päivä. Olemme viestitelleet ja soitelleet vanhemmillemme yksin ja erikseen lomamatkoilla. Olen anoppiin ja appiukkoon yhteydessä myös ilman miestäni. Meillä on erittäin hyvät perhesuhteet, juhlapäiviä vietetään porukalla.

Kiitos.

- se joka arveli tätä keskustelua provoksi

Vierailija
457/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea yhteenveto:

- suurin osa naisista ei sietäisi moista siirtelyrutiinia ja vanhemmilla laukkaamista ollenkaan.

- löytyy pieni osuus, joka olisi valmis sitä sietämään, jos esim vanhemmat sairaita ja iäkkäitä. Mieluummin kuitenkin valitsisi miehen, joka käyttäisi aikansa toisin.

- löytyy häviävän pieni osuus, joilla useat viikottaiset käynnit vanhemmilla on positiivinen asia.

Mikäs on ap:n johtopäätös tämän tilaston perusteella? Vieläkö aiot siirrellä?

Vierailija
458/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin kävimme yhdessä (koko perhe) vanhempiemme luona ja keskiviikkoisin yksin. Keskiviikot olivat "äitienpäiviä" kuten me leikisti sanoimme. Olivat kaikki sairaita ja kuolivat, eipä harmita yhtään, että jaksoimme. Anoppini oli niin ihana, koska hän oli synnyttänyt ja kasvattanut minun aviomieheni ja lasteni isän.

Vierailija
459/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tähän ketjuun kirjoittavat muikkelit myöhemmin ihmettelevät, kun anoppi ei halua osallistua lastenhoitoon. No ei kai kun miniä ei suostu päästämään edes poikaansa käymään vanhempiensa luona saati sitten vaivautumaan itse paikalle.

Onhan se aika kallis hinta maksaa lastenhoidosta jos siellä anopilla pitää jatkuvasti käydä, muuten ei omiin lapsenlapsiin tutustuminen kiinnosta. 

Vierailija
460/1052 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelisin ymmärtäväni joidenkin ketjun naisten pointin. Itselläni on kokemusta maajussin morsiamena olosta, ja se tarkoitti sitä, että mies painui maatilan töihin aina kun tarvittiin ja viipyi päiväkausia. Minulta ei silloin kyselty mitään. Muutoinkin oletettiin että oman päivätyöni ohella laitan aina ruoan, pidän kodin kunnossa ja itseni tyytyväisenä sillä välin kun hän on poissa. Ja pyykkään ja huolehdin sitten taas kun hän tulee kotiin. Toki itsekin maatalon tyttönä ymmärrän, että maatilan työt on tehtävä silloin kun mahdollisuus niihin on, mutta olisin kaivannut omien tarpeideni huomioonottamista myös eikä ilmoitusluontoista "mä meen nyt, heippa". Alkoi kyllästyttää, kun mies oli aina omilla menoillaan, kun olisin tarvinnut häntä.

Suhtautuisin kuitenkin erittäin varovasti siihen, että estetään puolison asiointi oman perheensä kanssa. Näin tekevät ovat todennäköisesti nuoria ja kokemattomia. Perhesuhteet ovat tärkeitä tässä elämässä eikä niitä ole syytä rajoittaa vain omaan mieheen ja lapsiin ulottuvaksi. Tarvitsette turvaverkkojakin.