Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin

Vierailija
16.02.2025 |

Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000011031266.html

Kommentit (680)

Vierailija
541/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
542/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupoissa on porukkaa palkkatuella töissä. 

Miksi valehtelet? Palkkatukea ei makseta yrityksiin vaan julkishallinto ja yhdistykset saavat palkkatukea kun työllistävät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

Vain ansiotyö kelpaa. 

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa vuodessa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

jankuti jankuti jankuti.

Vierailija
544/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliittohan nimenomaan on juridinen taloudellinen sopimus niin nytkö sitä puolisoa ei enää autetakaan myötä- ja vastamäessä? Miksi ovat edes menneet naimisiin?

Eikös he olleet avoliitossa ja seurustelukin loppui muuttoon.

Heidän oma valintansa. Olen itsekin ollut opiskelija, avoliitossa, työtön. En ole saanut kuin minimin työttömyystuen ja opintotuen aikanaan, koska Kela katsoi että "puolisollani" on myös elatusvelvollisuus tai velvollisuus osuuteen vuokrasta ja talouden menoista. Olemme olleet yli 20v yhdessä, nyt mies tienaa kuusinumeroisia summia ja minullakin mukava työ, mutta nämä eivät ole tulleet itsestään. Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta yhteisestä taloudesta, ei kannata muuttaa yhteen ja varmaankaan olla edes avo/avioliitossa jos raha menee kaiken muun edelle. Jokainen osaa itse lukea eri tukien maksuehdot, jos ei ole valmis yhteisen talouden vastuun kantamisen eteen niin ei kannata muuttaa yhteen. 

Vierailija
545/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Eli noita töitä tehdään varmaan toimeentulotukitöinä. 

Toimeentulotukitöitä tehdään julkisen yksiköissä eli kauppa ei enää käy. 

Vierailija
546/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella psykoottinen mielenterveyongelma, eikös tuo ollut miehelle ihan positiivinen juttu, että erosivat ja muuttivat erilleen?

Vierailija
547/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä. 

Eli noita töitä tehdään varmaan toimeentulotukitöinä. 

Toimeentulotukitöitä tehdään julkisen yksiköissä eli kauppa ei enää käy. 

jankuti jankuti jankuti

Vierailija
548/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliittohan nimenomaan on juridinen taloudellinen sopimus niin nytkö sitä puolisoa ei enää autetakaan myötä- ja vastamäessä? Miksi ovat edes menneet naimisiin?

Heidän oma valintansa. Olen itsekin ollut opiskelija, avoliitossa, työtön. En ole saanut kuin minimin työttömyystuen ja opintotuen aikanaan, koska Kela katsoi että "puolisollani" on myös elatusvelvollisuus tai velvollisuus osuuteen vuokrasta ja talouden menoista. Olemme olleet yli 20v yhdessä, nyt mies tienaa kuusinumeroisia summia ja minullakin mukava työ, mutta nämä eivät ole tulleet itsestään. Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta yhteisestä taloudesta, ei kannata muuttaa yhteen ja varmaankaan olla edes avo/avioliitossa jos raha menee k

Minä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Olisi tullut karenssi muuten.

Kyllä olen koko ajan halunnut vakituista työtä.

Hain sen 8 kuukauden työhön ja oli 800.

Olen hakenut myös kesätöitä ja vakituisia töitä.

Ollut työkokeilussa, palkkatukitöissä ja sijaisena. 

Vierailija
549/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te pummit,narua saa halvalla vielä kaupasta...vielä..kohta lakko joten hopihopi..

varo ettet saa huomenna lopputiliä joudut käyttämään sitä narua sitten.

Miksi joutuisin? Hyvä puskuri, pienet menot ja lopputilin tullessa saisin loppupalkan ja yrityksen minulle säästämän henkilörahasto-osuuden.. taitaa siitäkin verojen jälkeen jäädä 20 000e 😅 Olisi sunkin kannattanut kouluttautua ja hankkia hyvä työpaikka yksityiseltä sektorilta.

Vierailija
550/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokakaupoissa on porukkaa palkkatuella töissä. 

Miksi valehtelet? Palkkatukea ei makseta yrityksiin vaan julkishallinto ja yhdistykset saavat palkkatukea kun työllistävät

Ei enää. Palkkatuki uudistui. Lue aiempi linkki tai no voin minä niitä laittaa. 

Vierailija
551/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hallitus on esittänyt 23.9.2024, että palkkatukea kohdennettaisiin pääministeri Petteri Orpon hallitusohjelman mukaisesti erityisesti yksityiselle ja kolmannelle sektorille."

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/hallituksen-esitys-palkkatuen-kohd…

Vierailija
552/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei te pummit,narua saa halvalla vielä kaupasta...vielä..kohta lakko joten hopihopi..

varo ettet saa huomenna lopputiliä joudut käyttämään sitä narua sitten.

En edes asu suomessa ,joten punikki ideasi voit tunkea rectumiisi

Vierailija
553/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata? 

Hyvä juttu. On omalla työllä ja riskillä ansaittu. Yhteiskunta saa verotuloja 25%.

Yritykset tekevät voittonsa nimenomaan orjien kustannuksella. Harvassa yrityksessä se pomo on painelemassa edes niitä nappuloita tai on itse niitä koneita kasannut. Sijoittaminen on toisten yritysten orjien kustannuksella voiton tekemistä

Kuka tahansa vähänkään järkeä omaava ymmärtää, ettei tuollainen touhu ole kestävää tai moraalista. Eikä kenenkään tule väkisin siihen osallistua, ja jokainen kommentti joka siihen yrittää ihmisiä painostaa (esim. työnvieroksuja-haukkuminen, köyhyys-haukkumiset, ym.) ovat viharikoksia. Kaikki ihmi

Meidän yrityksessä ei ainakaan ole yhtään orjaa, vaan jokainen on siellä ihan vapaaehtoisesti töissä ja siitä hyvästä maksetaan palkkaa. Joka muuten on aika paljon parempi kuin mitkään tuet. Pomo on itse aikoinaan aloittanut sen yrityksen ja ottanut siitä taloudellisen riskin, kyllä hän ansaitsee siitä voitot vaikka ei itse niitä nappeja painaisikaan. Mutta ymmärrän oikein hyvin miksi sinua ei ole kukaan palkannut.

Vierailija
554/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
555/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun ja kyllähän tuo kertoi lähinnä rakkaudettomasta suhteesta. Äijä päivitteli, miten Kela odotti hänen elättävän avopuolisoaan. No, mulle on selvää, että pitäisin huolta omastani, ei mikään vääryydenkokemus.

Väliaikaisesti olisi ihan ok että puoliso elättää mutta en todellakaan haluaisi elää puolison "armoilla" vuosikausia. Se olisi aivan helvetin nöyryyttävää, eikä puolisollakaan ole isot tulot (alle 2000€/kk nettona). Joten jos sairastuisin työkyvyttömäksi niin etten ikinä voisi käydä töissä niin erohan siinä tulisi. En pystyisi elämään niin että puoliso mua elättää. Mun on aina ollut muutenkin todella vaikeaa pyytää rahaa esim lapsena vanhemmilta. Mun mielestä aivan kivikautista olettaa että 2020-luvulla puoliso elättää hamaan tappiin! 

Vierailija
556/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuki uudistui

https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…

Saa olla 10 kuukautta töissä ja toiset 10 kuukautta  perään, kun vaihtaa yritystä. 

Valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta riippuen terveydestä.

Palkkatukityöstä ei kerry enää ansiosidonnaista. 

Vierailija
557/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidän oma valintansa. Olen itsekin ollut opiskelija, avoliitossa, työtön. En ole saanut kuin minimin työttömyystuen ja opintotuen aikanaan, koska Kela katsoi että "puolisollani" on myös elatusvelvollisuus tai velvollisuus osuuteen vuokrasta ja talouden menoista. Olemme olleet yli 20v yhdessä, nyt mies tienaa kuusinumeroisia summia ja minullakin mukava työ, mutta nämä eivät ole tulleet itsestään. Jos ei ole valmis kantamaan vastuuta yhteisestä taloudesta, ei kannata muuttaa yhteen ja var

Niin, niin minäkin olen ollut, entä sitten? Jos ahkerasti haet töitä, uskon että saat vielä ihan mukavan sellaisen josta pääset kiipeämään parempiin. Ei minullekaan ole työt taivaalta tippuneet, olen saanut lähettää hirveän määrän hakemuksia ihan tavan "duunari"hommiin ja suurin osa oli kieltäviä vastauksia tai joista ei koskaan kuulunut mitään. Kyllä se tuuri osuu lopulta kaikille. 

Vierailija
558/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki ja palkkatuella uusia työntekijöitä tilalle. 

Vierailija
559/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin jutun ja kyllähän tuo kertoi lähinnä rakkaudettomasta suhteesta. Äijä päivitteli, miten Kela odotti hänen elättävän avopuolisoaan. No, mulle on selvää, että pitäisin huolta omastani, ei mikään vääryydenkokemus.

Väliaikaisesti olisi ihan ok että puoliso elättää mutta en todellakaan haluaisi elää puolison "armoilla" vuosikausia. Se olisi aivan helvetin nöyryyttävää, eikä puolisollakaan ole isot tulot (alle 2000€/kk nettona). Joten jos sairastuisin työkyvyttömäksi niin etten ikinä voisi käydä töissä niin erohan siinä tulisi. En pystyisi elämään niin että puoliso mua elättää. Mun on aina ollut muutenkin todella vaikeaa pyytää rahaa esim lapsena vanhemmilta. Mun mielestä aivan kivikautista olettaa että 2020-luvulla puoliso elättää hamaan tappiin! 

Niin, nykyaikaa on olettaa että tuikituntemattomat veronmaksajat elättää hamaan tappiin. Sehän toki on vain luonnollista, eikä yhtään nöyryyttävää. 

Vierailija
560/680 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungille voi päästä palkkatuella, jos on 60 tai terveys ongelma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi