Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin
Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se on että köyhällä ei ole varaa edes rakastaa. Mutta oikeasti elatusvelvollisuus puolisoon nähden on ongelmallinen asia jossa meidän maa on ottanu rusinat pullasta. Muualla on mm perheverotusta jne...kun taas meillä menee niin et katotaan yksilönä taikka yksikkönä sen mukaan mikä on yhteiskunnalle halvinta ja yksilö kärsii eniten
Sanoisin, että myös lapset, kun perheet asuvat vuokrakaksioissa, jotta raha riittäisi ruokaan ja kasvavien lasten vaatteisiin.
poiuytgvfcdxecfrvgthyujkiolpöåäpöol.ik,umjyhngbfvdcsxza<
Kokoomus ehdotti jo viime kesänä, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, sitä ei saa omistusasuntoon.
Jos ei ole naimisissa niin ei saa leskeneläkettä.
Itse olen varma, että myös eläkeläiset siirrettään vielä yleisen asumistuen piiriin, kun lisäsäästöjä etsitään.
xtcrytyuhjikolpöååpoiuytresdrftgh89j90k0+l+öäå+p0o9i8u7y6t65resws4ed5r6f6g78h9i0+påp+0o9iuytfrdesdrf6t7g8790
Siis mikä uutinen tämä on. Mä muutin nykyisen aviomieheni kanssa yhteen vuonna 1994 ja jo silloin avoliitossa asuvien tulot laskettiin yhteen, jos jotain tukia haki. Ennen ei edes työmarkkinatukea saanut, jos toinen oli töissä (vaikka palkka ei häävi ollut). Kautta aikain on ollut niitä, jotka eivät tukien vuoksi muuta saman katon alle. Ja edelleenkään syyllinen ei ole Kela.
e5r6t7y8u9iopo9i8u7y6t55des45dr6fg7890+ååp+0oi98u7y6t5r44ws4ed56f7g87h90
34567890+098765432345677srxrtctyhuijkolpåöä
'åpiuytrezexd56fy
sedf56g7h8j9k0l+öäölkjhgfezw<34d5f6g7h89k0l+ö'
,mnbfdsdfghjkl.kjhgfdsdfghjklkjhgfds
äpöolikujyhgtrfedwdrftgyhujkiolpäåpö8ol8i75u64y5t4r3ewsderfgtghkijolkfdfses
xrctvyhu9ij0k+l+xfcgfgvubiuioopplåööplokijuhygytrtewz4exrctvyubuinomp,å.ä
Kela painostaa (erityisesti vielä nuoria, joista toinen yhä opiskelee) väkisin elättäjäksi ja sitten yllätytään kun syntyvyys on laskussa eikä ihmiset pariudu. Suomessa ollaan tehty harvinaisen vaikeaksi perinteiset parisuhteen aloitus askeleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.
Etkö tajua kommenttisi ristiriitaa, nythän vaan elät tuntemattomien ihmisten armopalojen varassa. Eikö olisi sentään miellyttävämpää elää sen oman miesystävän armopalojen varassa?
Olen eri, mutta ihmiset eivät usein halua taloudellisia jännitteitä suhteeseensa, ja se on täysin ymmärrettävää. Vaikka kumppani elättäisi "mielellään", moni haluaa silti pitää tällaiset kuviot pois omasta suhteestaan. Ja sosiaaliturva ei ole armopaloja, vaan laissa säädetty etuus/tuki. Ihan eri asia.
Niin toisille perhe on yksikkö, jossa huolehditaan toisista - myös rahallisesti. Toiset taas ottaa aina vaan rusinat pullasta - myös parisuhteessa.
Nuoret eivät muuta yhteen ennekuin vasta reilusti 30 jälkeen, ei sen takia etteivätkö haluaisi, vaan koska eivät kirjainmellisesti pysty :D
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ehdotti jo viime kesänä, että eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, sitä ei saa omistusasuntoon.
Jos ei ole naimisissa niin ei saa leskeneläkettä.
Itse olen varma, että myös eläkeläiset siirrettään vielä yleisen asumistuen piiriin, kun lisäsäästöjä etsitään.
Näin sen kuuluukin olla, jos tuloja ja omaisuutta on.
"Kokoomus ehdotti jo viime kesänä, että myös eläkeläiset siirrettäisiin yleisen asumistuen piiriin, jota ei saa omistusasuntoon."
Vielä ei siirretty, mutta lisäsäästöjä etsitään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mtv-n-tiedot-elakeleikkauksista-yha…
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?
Hyvä juttu. On omalla työllä ja riskillä ansaittu. Yhteiskunta saa verotuloja 25%.
Niin toisille perhe on yksikkö, jossa huolehditaan toisista - myös rahallisesti. Toiset taas ottaa aina vaan rusinat pullasta - myös parisuhteessa.
niin kiva kun tää on ajatuksena, niin toista ihmistä ei pysty elättämään tässä taloudellisessa tilanteessa yhden ihmisen suomalaisella mediaanipalkalla.
Hei te pummit,narua saa halvalla vielä kaupasta...vielä..kohta lakko joten hopihopi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.
Etkö tajua kommenttisi ristiriitaa, nythän vaan elät tuntemattomien ihmisten armopalojen varassa. Eikö olisi sentään miellyttävämpää elää sen oman miesystävän armopalojen varassa?
Olen eri, mutta ihmiset eivät usein halua taloudellisia jännitteitä suhteeseensa, ja se on täysin ymmärrettävää. Vaikka kumppani elättäisi "mielellään", moni haluaa silti pitää tällaiset kuviot pois omasta suhteestaan. Ja sosiaaliturva ei ole armopaloja, vaan l
Miksi pitäisi hävetä oikeuttaan elää jumalan valtakunnassa ilman orjuutta? Vain itse orjaksi syntynyt yrittää orjuuttaa muita ja vihaa niitä, jotka elävät ilman orjuutta
Suomessa tuntuu olevan paljon näitä perheitä, missä on jo lapsesta asti opetettu että pitää myydä persettä elääkseen. Se ei ole luonnollista. Toisissa perheissä elämä on ihmisarvo, kuten ihmisoikeusjulistuksenkin mukaan, mutta nämä maalaisjunttiperheet kuvittelevat että ensin tulee orjuus ja sitten vasta elämä :D
Sosiaaliturva ON nimenomaan niitä armopaloja, vaikka et joudukaan mukin kanssa kadulla kerjäämään on sosiaaliturva käytännössä silti täysin sama asia. Ennen sitä osattiin hävetä, mutta nykyään näköjään jopa vaatia.
On oikeastaan järkyttävää, kuinka nykyään sellaisetkin perheet jotka eivät tukia tarvitse yrittävät niitä kuitenkin itselleen haalia. On siis perheitä, jotka eivät enää ole oikeita perheitä