Nyt Kela "pakottaa" ihmisiä jo avioeroihin
Viime aikoina moni on saanut Kelalta kirjeen, joka kehottaa muuttamaan. Toimeentulotuen ehdot yllättivät Jarnon ja Soilin, jolloin pariskunta päätyi eroamaan ratkaistaakseen ongelman ja pystyäkseen elämään.
Kommentit (680)
No, ehkä pimeä työ lisääntyy ja siivousfirmat jää ilman keikkaa.
edryguhiopåä
'äïjohudzr7textpå
ä'ijoygrtexr
åpijgi90p+å
edrftyghuijopåä
åpoi7gftdres5d6t790åp+o0i8uytdrrd56r8
åpoiutrxryfygpå
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennystä leikattiin.
rt7y87i90p+
åp+ftdres5d65rty7890å0+967drdf7+tctf0
Ketjun otanko vois olla myös: ihmiset laittavat rahallisen hyödyn yhteisen elämän edelle.
Jos tuen maksimointi menee kaiken edelle niin jostainhan on luovuttava. Itse priorisoisin ihmissuhteen enkä Kela-suhdetta, mutta arvonsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työtön ei osta autoa 6 kuukautta vuorotyösijaisuuden takia ja maksa sitä ja vuokraa ja ruokaa muina kuukausina 595 työmarkkinatuella.
Minä johtajana ajan auto perseen alla töihin. Palkkaa lisää tana.
Niinhän sinä (joka olet oikeasti tietysti se työhaluton tukielätti) mielellään ottaisit johtajan palkkaa, ja saisit jatkaa kotona loikoilua.
Sinä olet lihava johtaja.
Kävele.
xcrvtybuiopååpoiuyvtrcexzwwex5rc6t7yhjklpåöåpoiuytrcexzwzwxerc6t7yjklpåöäåpoiuyvtrcexxrcvtybniopå-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotitalousvähennystä leikattiin.
Vasemmisto olisi halunnut poistaa sen kokonaan
fvbnm,.-.,ominuybvtrcxcvtybnuim,p.å-å.p,ominubyvtcrxzxcyvtbiopå
zxrctvtybnuimo,p.å--.p,ominbvcxxcvtybnui,.-
wxecrvtybnuiopååplokijuhygtfrdewsqaawsedrfghjlöäåöplokiuytrfdewsqawsed5678iolpöåä
qwerftyjoåä
åpoiuytrewwer6ftg78hjklöä'
xrdctvybnuim,på-åpoijuytrewzwzxcrvtybuiopååpoiuytrewzqzwxercvtybuiopååpoinuybvtrcexzsexrdctyvbunimo,p-
Vierailija kirjoitti:
Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.
Etkö tajua kommenttisi ristiriitaa, nythän vaan elät tuntemattomien ihmisten armopalojen varassa. Eikö olisi sentään miellyttävämpää elää sen oman miesystävän armopalojen varassa?
Vierailija kirjoitti:
xrdctvybnuim,på-åpoijuytrewzwzxcrvtybuiopååpoiuytrewzqzwxercvtybuiopååpoinuybvtrcexzsexrdctyvbunimo,p-
Täsä esimerkki siitä mitä tapahtuu kun laiska tukielätti yrittää osallistua keskusteluun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen juuri tästä syystä. Olen minimieläkkeellä ja jopa eläke pienenisi, jos asuisimme yhdessä ja mies joutuisi elättäjäkseni. En todellakaan halua elää kenenkään armopalojen varassa. Nyt saan eläkkeensaajan asumistukea ja pystyn elämään varsin mukavasti omillani.
Etkö tajua kommenttisi ristiriitaa, nythän vaan elät tuntemattomien ihmisten armopalojen varassa. Eikö olisi sentään miellyttävämpää elää sen oman miesystävän armopalojen varassa?
NÖNNÖNNÖÖÖNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
No niinhän se pakottaa käytännössä! Minusta on aivan hölmöläisen hommaa jos väitetään että Kela ei esimerkiksi pakota muuttamaan halvempaan asuntoon, pitää vaan maksaa itse sitten se ylimenevä osa. No kun tukien varassa elävällä ei yleensä oo varaa maksaa, tuet niin pienet ja rahaa tarvitsee muuhunkin elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NÖNNÖNNÖÖÖNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ
Toivon totisesti, että tuet leikataan kokonaan, niin päästään sustakin eroon
Yrittäjät sai ennen asumistukea, kun olivat ostaneet asunnon yrityksen nimiin ja tehneet vuokrasopimuksen. Onneksi eivät enää saa, tammikuusta alkaen luokitellaan omistusasunnoksi mihin ei saa asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan jo ysärillä kun kyseistä asiaa käytettiin hyväksi. Pariskunta asui yhdessä mutta osoitteet oli eri asunnoissa. Saivat näin enemmän tukia.
Tiedän yhden pariskunnan joka erosi ja muutti eri osoitteisiin juuri tukien saamisen takia. Annettiin ilmi, seuraukset olivat varmaan ihan mukavat.
Seuraukset olivat sikäli mukavat, että ei seurannut mitään. Ei ole laitonta asua erillään, vaikka olisikin parisuhteessa. Sitä kutsutaan seurusteluksi. Vaikka olisi aiemmin ollut avoliitossa, on täysin sallittua muuttaa erilleen, eikä tukea saavalla ole mitään velvoitetta muuttaa yhteen tai asua yhdessä kumppaninsa kanssa. On myös täysin laillista päätyä lopettamaan avoliitto ja jatkamaan suhdetta seurustelusuhteena, vaikka sen tekisi taloudellisista syistä ja tukien vuoksi.
Eli tuttavasi eivät tehneet tuossa mitään laitonta.
Vaikka he olisivat tosiasiallisesi asuneet yhdessö ja toinen osoite olisi ollut joku lumeosoite tyyliin toinen muka muuttanut vanhempiensa luo, niin eipä siitä olisi silloinkaan mitään seurannut. Pelkän ilmoituksen perusteella ei todellakaan aleta jaella seuraamuksia kenellekään, koska muutenhan kuka vaan voisi kiusantekomielessä "ilmiantaa" kenet tahansa. Ja toisaalta vanhempienkin luona on ihan sallittua asua. Eikä vapaa-aikaa ole pakko viettää siinä osoitteessa, jossa on kirjoilla.
Niinhän sinä (joka olet oikeasti tietysti se työhaluton tukielätti) mielellään ottaisit johtajan palkkaa, ja saisit jatkaa kotona loikoilua.