Fatal Attraction - Vaarallinen Suhde nyt TV5:lla. 80-luvun hittileffa naimisissa olevasta miehestä, jolla hetken salarakas
Ei menny ihan niinku Strömsössä tuokaan salasuhde.
Kommentit (89)
Mielenkiintoista elokuvassa on kuinka se näyttää miten reilussa 20 vuodessa ulkonököihanteet ovat muuttuneet radikaalisti. Kumpikaan pääosan esittäjistä ei ole nykymuodin mukaan viehätävä, vaan etenkin salarakasnainen olisi rumien kirjossa. Hän voisi nykyään esittää kaunottaren rumaa koditonta ystävää. Eikä miespääosakaan nykyisen maun mukaan ole ollenkaan komea. Elokuvassa heidät molemmat kuitenkin esitetään muka huomiota herättävän kauniina / komeana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tuon salarakkaan kostonhimon, sillä naimisissa oleva mies vain leikki hänen tunteillaan ja jätti kuin märän rukkasen sen jälkeen ja palasi vaimonsa luo.
Minä tulkitsen ihan toisin. Salarakas iski siihen mieheen kiinni kuin sika limppuun ja alkoi uhriutua kun mies ei välittänyt jatkaa suhdetta. Mielenterveyspotilas toki oli myös.
Tuli raskaaksi.
En usko. Mielestäni kusetti tuota naimisissa olevaa miestä, että on raskaana, jotta mies valitsisi hänet ja jättäisi vaimonsa.
Elokuvassa ei missään tuotu ilmi, että salarakas oli oikeasti raskaana. Oli vain salarakkaan oma sana siitä.
hyvä runko glenillä
katselin erittäin mielellään hänen paljaita rintojaan
ei suotta ujostellut
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista elokuvassa on kuinka se näyttää miten reilussa 20 vuodessa ulkonököihanteet ovat muuttuneet radikaalisti. Kumpikaan pääosan esittäjistä ei ole nykymuodin mukaan viehätävä, vaan etenkin salarakasnainen olisi rumien kirjossa. Hän voisi nykyään esittää kaunottaren rumaa koditonta ystävää. Eikä miespääosakaan nykyisen maun mukaan ole ollenkaan komea. Elokuvassa heidät molemmat kuitenkin esitetään muka huomiota herättävän kauniina / komeana.
Jaa, no mun mielestä mies on kyllä komea, mutta nainen ei tosiaan ole kaunis vaikka tuntuu ikävältä se myöntää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Michael Douglas on hyvännäköinen. Mielestäni tuota salarakasta ei ole koskaan esitettykään kaunottarena, vaan nimenomaan rumana ja vieläpä hulluna. Vaimo sen sijaan oli erittäin kaunis kasvoiltaan. Muhkeat hiukset vain hieman peittivät sitä kauneutta.
Tää on kyl paha, nyt en jaksanut olen kerran nähnyt.
Pinnan alla on hyvä.
Olen varttunut ympäristössä joissa oli tällsista draamaa ympärillä, kaikkialla! Vnhmt, toiset isovanhemmat, enon perhe, poikaystävän perhe. En enää halua tulla muistutetuksi. Raha sen teki näissä kaikissa tapauksissa. olen köyhä sinkku niin on rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Elokuva on hyvä, mutta kyllä tuo kakkosnainen on ruma!
Ei toimisi tosielämässä. Paitsi pussi päässä.
Yleensä tosielämässäkin ne toiset naiset ovat rumia
Glenn Closella oli aika erilainen rooli pahiksena Vaarallisessa suhteessa kuin nyt 38 vuotta myöhemmin isoäitinä Kesäkirja-elokuvassa, jonka kävin juuri katsomassa. No, näyttelijä on näyttelijä ja esittää sitä roolia, joka kulloinkin annetaan hänelle. Molemmista elokuvista pidin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tuon salarakkaan kostonhimon, sillä naimisissa oleva mies vain leikki hänen tunteillaan ja jätti kuin märän rukkasen sen jälkeen ja palasi vaimonsa luo.
Minä tulkitsen ihan toisin. Salarakas iski siihen mieheen kiinni kuin sika limppuun ja alkoi uhriutua kun mies ei välittänyt jatkaa suhdetta. Mielenterveyspotilas toki oli myös.
Tuli raskaaksi.
En usko. Mielestäni kusetti tuota naimisissa olevaa miestä, että on raskaana, jotta mies valitsisi hänet ja jättäisi vaimonsa.
Elokuvassa ei missään tuotu ilmi, että salarakas oli oikeasti raskaana. Oli vain salarakkaan oma sana siitä.
Ei myöskään tuotu ilmi, että se olisi ollut valhetta. Kyllä se oltaisiin kerrottu katsojille.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jännittävä ja ajatuksia herättävä juoni, leffassa oli ihanaa kaikki se 80-lukulaisuus. Ihmisten ulkonäössä oli jotain aitoa kauneutta, hiukset oli muhkeat kuten meillä kaikilla oli siihen aikaan ja ne vaatteet. Juuri noin pukeuduttiin, oli vähän isot farkut, jotka kurottiin vyöllä sopivaksi, tai porkkanalahkeiset housut, joissa yläosassa väljyyttä, paitsi ei vyötärössä. Sitä korostettiin leveällä vyöllä. Ja ne liivit, itselläkin oli erilaisia.
Lapsinäyttelijät saivat olla lapsia, ei sellaisia Hollywood-pikkuprinsessoja kuin nykyään.
Kiinnostaisi tietää millaista metodia ohjaaja lapseen käytti, oli niin onnistunut suoritus lapselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Michael Douglas on hyvännäköinen. Mielestäni tuota salarakasta ei ole koskaan esitettykään kaunottarena, vaan nimenomaan rumana ja vieläpä hulluna. Vaimo sen sijaan oli erittäin kaunis kasvoiltaan. Muhkeat hiukset vain hieman peittivät sitä kauneutta.
Kyllä hänet esitettiin kaunottarena. Mies ja hänen (epäkomeana esitetty) ystävänsä näkevät naisen juhlissa, ja molemmat kiinnittävät häneen huomiota ja kuolaavat hänen peräänsä. Tilanne esitetään selkeästi niin kuin nainen olisi kaikkien miesten mieleen, ja kiinnittää huomion kauneudellaan isossakin joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan nähnyt tuota elokuvaa. Vai pieniä pätkiä ja lukenut siitä.
Mä olen toinen nainen enkä kyllä koskaan sekoilisi niin, että miehen puoliso saisi tietää. Meillä on pelkkää seksiä eikä mies ole mulle luvannut yhtään mitään. Me vain nautitaan toisistamme aina välillä.
Siinä vaiheessa, kun sun tunteet herää ja koet, että sua vain hyväksikäytetään, voitkin yhtäkkiä olla asiasta eri mieltä. Anna vuosien kulua ja katso, missä pisteessä oletkaan sitten henkisesti. Veikkaan, että suhde ei teillä ole vielä vuosia kestänytkään, kun olet vielä tuossa mielentilassa.
Suhde on kestänyt melkein kaksi vuotta ja kyllä mulla on tunteita miestä kohtaan. Olen kyllä tätä asiaa kipuillut, mutta koska mies ei ole mulle mitään luv
Mies ei ole naimisissa ja hän omistaa yksin talon ja muut. Yhteisiä lapsia ei ole vaan molemmilla omat aikuiset lapset. Ei mies ole mulle luvannut yhtään mitään. Etkö osaa lukea? Ei mies ole eroamassa. Avovaimonsa tuskin häntä vihaa vaan vaikuttaa onnelliselta kun ei tiedä miehensä pettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuva on hyvä, mutta kyllä tuo kakkosnainen on ruma!
Ei toimisi tosielämässä. Paitsi pussi päässä.
Yleensä tosielämässäkin ne toiset naiset ovat rumia
Kyllä voi toinen nainen olla kaunis.
Itse olen tavallinen ja niin on miehen puolisokin.
Kaniininikeittäjä. Ihana illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah, niin ihana luonnenäyttelijä Michael Douglas. Toinen todella hyvä elokuva jossa hän vetää roolin pettävän vaimonsa murhaa suunnittelevana tyyppinä :"Täydellinen murha", vastanäyttelijänä siinä Gwyneth Paltrow. Jos siis pidät Douglasista vaarallinen suhde-elokuvassa niin vahva suositus tuolle täydellinen murha-elokuvalle myös.
Toisaalta jos samankaltainen elokuva kuin vaarallinen suhde kiinnostaa niin kannattaa katsoa "salaisuus pinnan alla", todella hyvä elokuva ja erinomaiset näyttelijät Harrison Ford ja Michelle Pfeiffer.
Ja vielä yksi suositus: "Pirullista peliä". Siinä samoin kuin "täydellisessä murhassa" mies koittaa murhauttaa petollisen vaimonsa. Pääosassa tuossa ikoninen, myöhemmin ritariksi lyöty Sir Michael Caine. Kuriositeettina tuossa elokuvassa naispääosan esittäjää ei näytetä elokuvassa kertaakaan, hänestä kuullaan vain ääni.
Salai
Pirullista peliä-elokuvia on 2 eri versioita (molemmissa Michael Caine), vuosilta 1972 ja 2007. itse olen nähnyt vain tuon uudemman, oli todella hyvä ja katson sen aika ajoin uudestaan kun on niin taidokkaasti rakennettu tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vaarallinen suhde oli aikansa tapaus, muistan kuinka voimakas katsomiskokemus se oli.
Se oli edelläkävijä leffana ehdottomasti siksi, että naisen pettymys, hyväksikäytetyksi tulemisen tunne, raivo ja kosto on niin estottomasti ja perustellusti esitelty. Kostofantasia jolla voi mässäillä!
Jossa nainen voi kokea toipumista kun voi antautua tuon elokuvan malliin kostamaan, siis fantasiassa.
Naisten leffa ehdottomasti.
90-luvun lopulla oli harvinaisempaa että naisen näkökulma oli selkeästi esillä ja jossa paha saa palkkansa, siis mies koston kohteena.
No olihan se nainen ihan häiriintynyt, uskottavalla tavalla. Joskus nuorempana tuollaisen kaltaiseen tilanteeseen saattoi joutua. Tapasi täysipäisen oloisen naisen joka osoittautui kahjoksi. Vieläkin karmii kun näkee Glenn Closen jossain elokuvassa.
54: Osaan varsin hyvin lukea. Kaikki ei kuitenkaan läheskään aina ole sitä miltä näyttää. Mistä sinä omaisuuden omistukset tiedät. Ai niin siitä kun mies niin kertoi. Hänhän on luotettavuuden perikuva puolisoaan pettäessään. Jos hän rakkaalleen valehtelee, niin miksi ei sinullekin. Ethän ole hänelle mitään muuta kuin huvia. Mistä tiedät avovaimon olevan onnellinen. Oletko kuullut sen naiselta itseltään. Miksi ihmeessä annat vedättää itseäsi tuolla tavoin. Menetät elämäsi parhaita vuosia.
Ai niin kun tässä on Clenn Close, kyllä sitä nyt nostetaan framille, kun filmasi Suomessa.
Juurikin aitoutta. Ei huulitäytteitä, kiristyksiä tms.
Toki olkatoppauksia, meikkiä ja isoja korvakoruja.