Fatal Attraction - Vaarallinen Suhde nyt TV5:lla. 80-luvun hittileffa naimisissa olevasta miehestä, jolla hetken salarakas
Ei menny ihan niinku Strömsössä tuokaan salasuhde.
Kommentit (89)
Paitsi jännittävä ja ajatuksia herättävä juoni, leffassa oli ihanaa kaikki se 80-lukulaisuus. Ihmisten ulkonäössä oli jotain aitoa kauneutta, hiukset oli muhkeat kuten meillä kaikilla oli siihen aikaan ja ne vaatteet. Juuri noin pukeuduttiin, oli vähän isot farkut, jotka kurottiin vyöllä sopivaksi, tai porkkanalahkeiset housut, joissa yläosassa väljyyttä, paitsi ei vyötärössä. Sitä korostettiin leveällä vyöllä. Ja ne liivit, itselläkin oli erilaisia.
Lapsinäyttelijät saivat olla lapsia, ei sellaisia Hollywood-pikkuprinsessoja kuin nykyään.
mukavan valkoihoinen elokuva
jos haluaa nähdä afrikkalaisia voi matkustaa afrikkaan
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa nähdä fiksuja ihmisiä, voi matkustaa kauas sinusta.
Elokuva on hyvä, mutta kyllä tuo kakkosnainen on ruma!
Ei toimisi tosielämässä. Paitsi pussi päässä.
Tuo oli sitä perhehypettämisen aikaa Hollywoodissa. Siinä tuo sinkkunainen oli mielisairas, joka vamppasi perheenisän ja sitten yritti tappaa koko perheen. Symboliikkaa. Samanlaista propagandaa ku nykyään tai ehkä jo menemässä olevaa tämä dei-propaganda.
Vierailija kirjoitti:
Michael Douglas on kyllä hyvä.
Hyvin näyttelee tuo Glen Gloss myös.
Glenn Close.
Mutta se viaton pupu 😢🐰
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli sitä perhehypettämisen aikaa Hollywoodissa. Siinä tuo sinkkunainen oli mielisairas, joka vamppasi perheenisän ja sitten yritti tappaa koko perheen. Symboliikkaa. Samanlaista propagandaa ku nykyään tai ehkä jo menemässä olevaa tämä dei-propaganda.
Ai nyt tuokin on dei-propagandaa? Kas kun ei wokea, kun nainen voimaantuu 😄
Voi jösses teidän kanssanne.
Olen jo nuoresta lähtien samaistunut salarakkaaseen, jota mies hyväksikäyttää julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt tuokin on dei-propagandaa? Kas kun ei wokea, kun nainen voimaantuu 😄
Voi jösses teidän kanssanne.
Puritaanisesti tuodaan julki että seksinhimoinen, itsellinen salarakasnainen on tottakai mielipuoli, kun ei vastaa ihannekotiäitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan nähnyt tuota elokuvaa. Vai pieniä pätkiä ja lukenut siitä.
Mä olen toinen nainen enkä kyllä koskaan sekoilisi niin, että miehen puoliso saisi tietää. Meillä on pelkkää seksiä eikä mies ole mulle luvannut yhtään mitään. Me vain nautitaan toisistamme aina välillä.
Siinä vaiheessa, kun sun tunteet herää ja koet, että sua vain hyväksikäytetään, voitkin yhtäkkiä olla asiasta eri mieltä. Anna vuosien kulua ja katso, missä pisteessä oletkaan sitten henkisesti. Veikkaan, että suhde ei teillä ole vielä vuosia kestänytkään, kun olet vielä tuossa mielentilassa.
Suhde on kestänyt melkein kaksi vuotta ja kyllä mulla on tunteita miestä kohtaan. Olen kyllä tätä asiaa kipuillut, mutta koska mies ei ole mulle mitään luvannut niin itseäni saan syyttää. En mä silti ole
Aattelepa jos tuossa on takana pelkkä raha. Mies ei eroa vaimostaan koska omaisuus menisi puoliksi. Pelkkä raha on siis hänelle sinua tärkeämpää. Sössöttääkö hän sinulle ettei voi lasten takia erota? Varmaan, mutta tuollaisen laskelmoivan tyypin elämässä omaisuus on lapsiakin tärkeämpää. Entä vaimo sitten. Lähes vihaa miestä ja haluaisi erota, koska hänelläkin on toinen, mutta mies on kertonut tekevänsä erosta niin vaikean kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jännittävä ja ajatuksia herättävä juoni, leffassa oli ihanaa kaikki se 80-lukulaisuus. Ihmisten ulkonäössä oli jotain aitoa kauneutta, hiukset oli muhkeat kuten meillä kaikilla oli siihen aikaan ja ne vaatteet. Juuri noin pukeuduttiin, oli vähän isot farkut, jotka kurottiin vyöllä sopivaksi, tai porkkanalahkeiset housut, joissa yläosassa väljyyttä, paitsi ei vyötärössä. Sitä korostettiin leveällä vyöllä. Ja ne liivit, itselläkin oli erilaisia.
Lapsinäyttelijät saivat olla lapsia, ei sellaisia Hollywood-pikkuprinsessoja kuin nykyään.
"Ihmisten ulkonäössä oli jotain aitoa kauneutta". No siksi nimenomaan, kun silloin ei vielä ollu täyteaineita ja botoxia naamassa, vaan naamat olivat luomua kaikilla noilla näyttelijöillä! Ne näytti normaaleilta.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin mietin, että kakkosnaisen rooliin olisi pitänyt valita se kaunis vaimo.
Silloin olisi tullut vielä enemmän kontrastia siihen, että vaikka salarakas olisi kuinka kaunis, niin silti se naimisissa oleva mies voi vain hyväksikäyttää sitä salarakasta. Nyt tavallaan ei ihmetelty sitä, miksei mies hypännytkään salarakkaan matkaan, kun se salarakas ei ollut kaunis, se kelpasi vain pantavaksi ja sen jälkeen hylättäväksi. Mutta jos salarakas olisikin ollut kaunotar ja silti sitä olisi tuo mies kohdellut kuin tiskirättiä, olisi saatu lisää pohdintaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli asiaton kommentti, mutta joo ei ollut tässä leffassa yhtäkään "kiintiömustaa" tai "kiintiöhomoa" "kiintiötransusta" puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tuon salarakkaan kostonhimon, sillä naimisissa oleva mies vain leikki hänen tunteillaan ja jätti kuin märän rukkasen sen jälkeen ja palasi vaimonsa luo.
Entä jos sukupuolet olisivat toisin päin?
Vierailija kirjoitti:
Mies sai, mitä tilasi.
Entä jos sukupuolet olisivat olleet toisin päin? Olisiko siltikin nainen uhri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin mietin, että kakkosnaisen rooliin olisi pitänyt valita se kaunis vaimo.
Silloin olisi tullut vielä enemmän kontrastia siihen, että vaikka salarakas olisi kuinka kaunis, niin silti se naimisissa oleva mies voi vain hyväksikäyttää sitä salarakasta. Nyt tavallaan ei ihmetelty sitä, miksei mies hypännytkään salarakkaan matkaan, kun se salarakas ei ollut kaunis, se kelpasi vain pantavaksi ja sen jälkeen hylättäväksi. Mutta jos salarakas olisikin ollut kaunotar ja silti sitä olisi tuo mies kohdellut kuin tiskirättiä, olisi saatu lisää pohdintaa.
Eiköhän tuossa ole haluttu vaan vahvistaa sitä stereotypiaa, että vain ruma nainen voi olla hullu. Kyllähän tällä palstallakin äimisteltiin, että miten Amber Heard voi olla niin sekopää, kun hänhän on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän tuon salarakkaan kostonhimon, sillä naimisissa oleva mies vain leikki hänen tunteillaan ja jätti kuin märän rukkasen sen jälkeen ja palasi vaimonsa luo.
Minä tulkitsen ihan toisin. Salarakas iski siihen mieheen kiinni kuin sika limppuun ja alkoi uhriutua kun mies ei välittänyt jatkaa suhdetta. Mielenterveyspotilas toki oli myös.
Tuli raskaaksi. Kyllä, pershärö, mutta vauva mahassa.
luuseri