Teettekö itse aina makaroonilaatikon vai ostatteko valmiina?
Olen nimittäin aina tykännyt siitä valmisversiosta, maistuu tosi hyvältä. En siis usein tee itse.
Kommentit (104)
Mielireseptejänne tänne. Jostain syystä aina epäonnistun maustamisessa. Mausteet aivan kuin häviää jonnekin.
Useimmiten teen itse ja teen ison satsin mistä syön 3pvää, jos on alessa niitä valmisversioita niin saattaa mennä koriin.
Teen itse, makaroonilaatikko on parhaimmillaan juuri valmistettuna.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla äärettömän laiska, jos tällaiseen turvautuu. Miksi makaronilaatikkoon on laitettu vettä?
Varmaan, että saa ne makaronit kypsytettyä ja paisutettua? Eivät ne ilman nestettä kovin hyviä ole.
Teen itse tietenkin. Voin säädellä suolan määrää ja valita kunnon lihaa. Joskus olen ostanut eineslaatikon mutta oli mautonta möhjää. Itse tehty on ilman säilöntäaineita.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse tietenkin. Voin säädellä suolan määrää ja valita kunnon lihaa. Joskus olen ostanut eineslaatikon mutta oli mautonta möhjää. Itse tehty on ilman säilöntäaineita.
Mitä ihmeen säilöntäaineita? Suolaako?
Toinen lapsi tahtoo valmisruokapäivinä makaronilaatikon, toinen perunalihasoselaatikon. Kummatkin syövät vuoan tyhjäksi. Ei varmasti ole pahaa, vaikka teen välillä kumpakin ruokaa ihan itsekin kaikille isoja satseja kerrallaan. Erilaista, mutta ei pahaakaan.
En syö moista moskaa. Ei tulisi mieleenkään tehdä ruuaksi jotain makaronilaatikkoa.
Aiemmin ostin valmiita mutta nykyään teen itse kun haluan että riittää useammaksi päiväksi. Ihan hyviä molemmat.
Emme tee aina itse. Teetkö sinä?
Aina itse. En voi sietää mautonta ylikypsää makaronimössöä mitä einesvalmistajat tarjoavat.
Syön eineksiä muuten, mutta makaronilaatikko on kyllä aivan hirveää kaupasta ostettuna. Teen siis itse sen kerran tai pari vuodessa, kun sattuu tulemaan mieliteko.
Itse tehdään tietenkin. Einesmakaronilaatikot on kamalia ja kallista moskaa.
Teen itse ehkä kerran viidessä vuodessa ja yhtä usein ostan valmiina. Tietysti itsetehty on parempaa ja terveellisempää. Välillä tarjous eurolla rasia valmismakaronilaatikkoa ja olen napannut evääksi. Enempää en juuri eineksestä maksa vaikka olisi mitä merkkiä ja "laatua".
Itse teen. Olen ostanut joskus valmiina Kokkikartanon makaronilaatikon, on ihan syötävää jos haluaa mikrovalmiin ruoan. Samoin olen ostanut sitä HK:n pikkuisen parempaa makaronilaatikkoa, jossa on pekonia ja paprikaa mukana, pientä vaihtelua.
Kari Aihisen ohjeen mukaan tulee
Ihan parasta makaronilaatikko.
Se on muistaakseni jokin pelmannin tai alkaa ainakin P: kirjaimella kirjoitettuna oleva makaronilaatikko..
Vierailija kirjoitti:
Rahanhukkaa ostaa huonompaa tavaraa kalliimmalla, varsinkin kun makaroonilaatikko on todella nopea ja helppo tehdä itse.
Ei se kylläkään mikään nopeasti tehtävä ruoka ole, koska paistoaika on melko pitkä.
Tuat Kari Aihise ohjee mukkaa ku tekköö nii ei parreet uokkaa
Kaik joukol vua tekkee
En osta koskaan valmiina. Teen itse ehkä kerran kahdessa vuodessa, ei ole oikein meidän perheen suosikkiruokia.