Teettekö itse aina makaroonilaatikon vai ostatteko valmiina?
Olen nimittäin aina tykännyt siitä valmisversiosta, maistuu tosi hyvältä. En siis usein tee itse.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahanhukkaa ostaa huonompaa tavaraa kalliimmalla, varsinkin kun makaroonilaatikko on todella nopea ja helppo tehdä itse.
Nopea??
Aktiivista aikaa sen tekoon menee max 15 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahanhukkaa ostaa huonompaa tavaraa kalliimmalla, varsinkin kun makaroonilaatikko on todella nopea ja helppo tehdä itse.
Nopea??
Mä teen ainakin niin, että sekoitan 400g makaronipussin ja 400g raa'an jauhelihan keskenään vuokaan ja kaadan litran kauramaitoa joukkoon sekä mausteet. Tämä uuniin tunniksi. Aktiivinen valmistusaika ehkä 5min. Toki uunissa pitää olla tunti. Tosi helppo ruoka. En koskaan keittele makaroneja tai paista jauhelihaa. Jos niin tekee, niin aikaa saa kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea??
Aktiivista aikaa sen tekoon menee max 15 min.
Mutta ei ole sellainen "kauhee nälkä, pyöräytänpä tuosta äkkiä makaronilaatikon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea??
Mä teen ainakin niin, että sekoitan 400g makaronipussin ja 400g raa'an jauhelihan keskenään vuokaan ja kaadan litran kauramaitoa joukkoon sekä mausteet. Tämä uuniin tunniksi. Aktiivinen valmistusaika ehkä 5min. Toki uunissa pitää olla tunti. Tosi helppo ruoka. En koskaan keittele makaroneja tai paista jauhelihaa. Jos niin tekee, niin aikaa saa kulumaan.
Kuulostaa kyllä yksinkertaiselta, saatko sen jauhelihaköntin helposti sekoittumaan? Että tulee tasainen rakenne?
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ostanut valmismakaronilaatikkoa.
En keksi mitään helpommin valmistettavaa kotiruokaa.
Jos olen sairaana niin en jaksa alkaa itse väsäämään mitään laatikoita vaikka olisi kuinka helppoa.
Saarioisten makaroonilaatikko ja lasgne on helppoa tuupata vain uuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea??
Hyi hitto.
Jos meillä syödään makaronilaatikkoa, niin se tehdään itse. Itse en tosin tee sitä, koska söin itseni irti siitä, kun lapset olivat pieniä. Jos lapset käyvät kotona ja haluavat tehdä makaronilaatikkoa, niin tehkööt ja voin syödä sitä.
Optimoin tekemisen, eli vaikka jo aamulla otan vuoan esiin ja suihkaan sen. Otan paistinpannun ja lastan hellalle, otan munamaito-astian ja vispilän esille. Makaronikattilaan vedet ja hellalle. Munamaidon ja mausteet voi myös sekoittaa jo valmiiksi jääkaappiin sekä pilkkoa sipulin. Tietysti voi keittää makaronin ja paistaa jauhelihankin etukäteen valmiiksi ja vain lisätä munamaidon kun ruoka menee uuniin.
No,kun alan tehdä laatikon, laitan makaroniveden kiehumaan. Uuni päälle. Paistan jauhelihan ja sipulin. Maustan ja kun makaronit valmiit ja uuni lämmin, yhdistän ainekset ja uuniin 45min.
Oikea makaronilaatikko:
Naudan jauheliha 400g
Sipuli
1l punaista maitoa
1 pussi makaronia
3 munaa
Sipulijauhe, persilja, mustapippuri myllystä, valkopippuri, tabasco, grillausmauste ja suola.
Mausteista grillausmausteella ja mp maustetaan paistettu liha,muut sekoitetaan munamaitoon.
En ole koskaan tehnyt makaronilaatikkoa, enkä ostanut valmiina. En ole myöskään syönyt sitä ainakaan 40 vuoteen.
Teen kyllä pastaruokia paljonkin, mutta miksi pitäisi tehdä laatikkoversio, kun paljon parempaa tulee tuoreversioista.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan maistanut hyvää valmismakaronilaatikkoa
Pystyy sen nälissään syömään kun lämmittää pannulla reilussa voissa. Joskus olen reissussa ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nopea??
Hyi hitto.
Mikähän tuossa noin hyi on? Kerrohan oma ohjeesi. Makaronin keittäminen ja jauhelihan paistaminen ei kyllä tuo siihen makuun mitään lisäarvoa, että ihan turha vaihe.
"Oikea makaronilaatikko:
Naudan jauheliha 400g
Sipuli
1l punaista maitoa
1 pussi makaronia
3 munaa
Sipulijauhe, persilja, mustapippuri myllystä, valkopippuri, tabasco, grillausmauste ja suola.
Mausteista grillausmausteella ja mp maustetaan paistettu liha,muut sekoitetaan munamaitoon."
Aika paljon on "oikean" makaronilaatikon ohjeita, + väärät päälle. Mullakin on jonkin verran erilainen resepti kuin tuo ylläoleva siihen ihan normilootaan, ja variantit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin teen itse vaikka asun nykyään yksin. En ole koskaan ostanut valmismakaronilaatikkoa enkä osta.
Lähetän sulle mitalin.
No sori nyt siitä, että en halua syödä einesruokia. Ne on pahoja ja kalliita. Parempaa ja edullisempaa saa itse tekemällä.
Sä voit sitä einespaskaa syödä jos haluat, mutta anna meidän muiden tehdä kuten me itse haluamme. Mitään mitalia en tässä hakenut vaan yksinkertaisesti vain kerron oman tilanteen. Lapsellisesti sä vedit siitä herneet nenään.
En syö koskaan makaronilaatikkoa. Terveellisempiä vaihtoehtoja kylläkin, ja aina itsetehtyinä niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tehnyt makaronilaatikkoa, enkä ostanut valmiina. En ole myöskään syönyt sitä ainakaan 40 vuoteen.
Teen kyllä pastaruokia paljonkin, mutta miksi pitäisi tehdä laatikkoversio, kun paljon parempaa tulee tuoreversioista.
Mitä tarkoitat tuoreversiolla? Tuorepastaa?
Vierailija kirjoitti:
Optimoin tekemisen, eli vaikka jo aamulla otan vuoan esiin ja suihkaan sen. Otan paistinpannun ja lastan hellalle, otan munamaito-astian ja vispilän esille. Makaronikattilaan vedet ja hellalle. Munamaidon ja mausteet voi myös sekoittaa jo valmiiksi jääkaappiin sekä pilkkoa sipulin. Tietysti voi keittää makaronin ja paistaa jauhelihankin etukäteen valmiiksi ja vain lisätä munamaidon kun ruoka menee uuniin.
No,kun alan tehdä laatikon, laitan makaroniveden kiehumaan. Uuni päälle. Paistan jauhelihan ja sipulin. Maustan ja kun makaronit valmiit ja uuni lämmin, yhdistän ainekset ja uuniin 45min.
Oikea makaronilaatikko:
Naudan jauheliha 400g
Sipuli
1l punaista maitoa
1 pussi makaronia
3 munaa
Mausteista grillausmausteella ja mp maustetaan paistettu liha,muut sekoitetaan munamaitoon.
Saat tismalleen saman lopputuloksen laittamalla kaikki vaan raakana vuokaan ja uuniin. Tulee vaan huomattavasti nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan maistanut hyvää valmismakaronilaatikkoa
Pystyy sen nälissään syömään kun lämmittää pannulla reilussa voissa. Joskus olen reissussa ostanut.
Reissussa pannu voineen mukana?
Se riippuu ihan siittä onko aikaa ja energiaa kokata
En ymmärrä ollenkaan makaronilaatikon suosiota. En kyllä oikein ymmärrä muitakaan "laatikoita". Meillä suositaan nopsaa ruuanlaittoa.
Kalafileet pannulle, pari minuuttia paistamista molemmin puolin. Toinen tekee salaatin ja siinä se. Tai ostetaan tuorepastaa, nopea keittäminen, toinen tekee kastikkeen esim sipulista, chilistä, herkkusienistä, pinaatista ja lorauksesta kermaa, päälle raastetaan pegorinoa.
Olen tarkka lihasta mitä syön enkä ikinä osta mitään lihaa sisältävää einestä.
Vegeversion voisin ostaakin.