Onko tämä normaalia? (mies ärsyttää tahallaan)
Mies yrittää leikillään ärsyttää minua, ja jatkaa sitä niin pitkään, että minulla meinaa todella keittää yli. Hän esimerkiksi pakauttelee käsiään kovaäänisesti, koska tietää, että en pidä kovista yhtäkkisistä äänistä. Hän jatkaa sitä niin pitkään, että sanon siitä hänelle (olen kyllä yrittänyt ignooraamista, mutta siitä homma vain yltyy), ja saattaa sittenkin jatkaa sitä vielä, kunnes mulla menee hermot ja menen toiseen huoneeseen.
Näitä ärsyttämistilanteita on melkein päivittäin erilaisin teoin, ja mies selvästi yrittää olla hauska ja se on hänelle hauskanpitoa. Minulla on aistiherkkyyttä ja mahdollisesti misofonia ja fibromyalgia, eli olen herkistynyt tietyille äänille ja minulla on kipupisteitä ympäri kehoa, ja minua sattuu herkemmin kuin normaalia ihmistä. Hän esimerkiksi painelee minua käsivarresta eri kohdista, koska tietää, että se aiheuttaa minulle herkästi kipua ja yrittää saada siten minulta reaktion.
Onko tällainen "leikkimielinen" ärsyttäminen parisuhteissa normaalia, eli tapahtuuko teillä muillakin samaa?
Kommentit (46)
Tuohan on sadismia. Miksi olet tuon miehen kanssa?
Ei ole normaalia. Tuo on sadismia. Eroa vielä kun voit.
https://www.vauva.fi/keskustelu/2892041/naimisissa-pellen-kanssa-en-jak…
Tuolla vertaistukea 😬
No mitäpä luulet, onko toisen kiusaaminen normaalia? Ei ole.
Pidin leikkimielisestä sanailusta, kunnes nainen yhden riidan aikana sanoi todella pahoja asioita. Nyt tunnen kaiken itseni vähättelynä.
Ottiko hän SEN esille pyytämättä ja yllättäen?
Eikös pienet lapset joskus härnää tuolla tavalla kun haluaa huomiota.
Leikkimieliset sanalijat, jota syyllistävät siitä, että loukkaannut, sanovat lopulta todella pahasti. Se leikkimielinen sanailu muuttuu uudeksi normaaliksi, sitten kuvaan astuu pilkkaaminen, ilkeily ja tiuskiminen. Lopulta saavat päänsä auki ja suoltavat kaiken kokemansa niskaasi. Ei kiitos.
Ei ole normaalin ihmisen käytöstä. Annapa itsellesi lupa siihen, että ihan todella keittää yli eikä vaan meinaa. Jos mies jatkaa vielä senkin jälkeen, parisuhde on ohi.
Vierailija kirjoitti:
No kun hän on muuten niin ihana <3
Ap
Naisen ärsyttämiseen riittää että mies hengittää jonka jälkeen nainen alkaa raivoamaan kun mikäkin hullu joka pitää hyväksyä. Yritäpä naiselle sanoa että jos miehen outåä hyväksyä sinun raivoaminen niin kyllä sinun pitää hyväksyä myös miehen raivoaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun hän on muuten niin ihana <3
Ap
Trolli.
Ihan perus ADHD typerys, hän saa tuosta tyydytystä. Hänen aivonsa käyvät hitaalla ja yrittää sinua kiusaamalla virkistää hitaita aivojaan.
Heittäisin pari kertaa isommalla vaasilla tai kukkapurkilla tuommoista leikkijää. Yleensä olen sitä mieltä kuten koiratkin, että jos on joku millä voi leikkiä tai syödä sen on ok mutta muuten koira kusee päälle ja lönköttelee pois.
Leikkimielinen ärsyttäminen on normaalia jos se on molemmista hauskaa. Tuo ei ole enää leikkimielistä ärsyttämistä vaan tahallista kiusaamista.