Onko tämä normaalia? (mies ärsyttää tahallaan)
Mies yrittää leikillään ärsyttää minua, ja jatkaa sitä niin pitkään, että minulla meinaa todella keittää yli. Hän esimerkiksi pakauttelee käsiään kovaäänisesti, koska tietää, että en pidä kovista yhtäkkisistä äänistä. Hän jatkaa sitä niin pitkään, että sanon siitä hänelle (olen kyllä yrittänyt ignooraamista, mutta siitä homma vain yltyy), ja saattaa sittenkin jatkaa sitä vielä, kunnes mulla menee hermot ja menen toiseen huoneeseen.
Näitä ärsyttämistilanteita on melkein päivittäin erilaisin teoin, ja mies selvästi yrittää olla hauska ja se on hänelle hauskanpitoa. Minulla on aistiherkkyyttä ja mahdollisesti misofonia ja fibromyalgia, eli olen herkistynyt tietyille äänille ja minulla on kipupisteitä ympäri kehoa, ja minua sattuu herkemmin kuin normaalia ihmistä. Hän esimerkiksi painelee minua käsivarresta eri kohdista, koska tietää, että se aiheuttaa minulle herkästi kipua ja yrittää saada siten minulta reaktion.
Onko tällainen "leikkimielinen" ärsyttäminen parisuhteissa normaalia, eli tapahtuuko teillä muillakin samaa?
Kommentit (46)
Ei ole normaalia! Miksi kukaan haluaisi kiusata ihmistä, jota rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että mies yrittää "opettaa" sinua sietämään omasta mielestään normaaleja asioita, eli "siedättää" sinua niille koville äänille ja koskettelulle. Puuttuu täysi ymmärrys siitä, että toinen voi kokea asian toisin kuin itse.
Meillä ex teki tuota nukkumaanmenon kanssa. Myönnän olevani itsekin todella ääniherkkä, etenkin yöllä, jolloin hiljaisuudessa muut äänet korostuu ja mies tahallaan rapisteli koneella aina vähintään vartin, että pystyi valvottamaan. Ei koskaan lopettanut, vaikka aloitin ilmoittamaan vartin etuajassa että menen nukkumaan, että voisi sen vartin aikana hoitaa hommansa loppuun kun minä tein iltatoimia. Ei, aina istui TAHALLAAN rapisemassa koneella, vaikka olisin kuinka aikaisin ilmoittanut, itkenyt ja anellut sulkemaan koneensa ja olemaan pitämättä meteliä. Kontekstiksi rapisi sillä kaikki päivätkin, vaikka pienet lapset, eli se kone meni lastenkin edelle. Kävi käsiksi, kun sammutin netin, että lopet
Eksäsi oli sika, mutta ei tuokaan normaalilta kuulosta, että aikuinen nainen pelkää itkuun asti ötököitä ja palohälyttimiä! Vakava mielenterveyden ongelma, joka pitää hoitaa. Ei kai terve aikuinen pelkää mitään niin paljon, että tulisi itku.
Normaalia on se, että toinen kiusoittelee omalla tavallaan, mutta myös lopettaa pyydettäessä.
Nyt se kiusaa sua, ja seuraavaksi teidän lapsia?
Hyi, miten ilkeää! Tykkäisiköhän mies, jos tekisit sille samaa? Herätät sen vaikka säikyttämällä aamuisin tai jotain muuta inhottavaa, mistä hän ei pidä.
Tunnen parikymppisen jonka huonon käytöksen syy on nimenomaan holtiton rajattomuus.
Selvä syy: johdonmukainen rajojen veto puuttunut lapsuudesta.