Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä normaalia? (mies ärsyttää tahallaan)

Vierailija
15.02.2025 |

Mies yrittää leikillään ärsyttää minua, ja jatkaa sitä niin pitkään, että minulla meinaa todella keittää yli. Hän esimerkiksi pakauttelee käsiään kovaäänisesti, koska tietää, että en pidä kovista yhtäkkisistä äänistä. Hän jatkaa sitä niin pitkään, että sanon siitä hänelle (olen kyllä yrittänyt ignooraamista, mutta siitä homma vain yltyy), ja saattaa sittenkin jatkaa sitä vielä, kunnes mulla menee hermot ja menen toiseen huoneeseen.

Näitä ärsyttämistilanteita on melkein päivittäin erilaisin teoin, ja mies selvästi yrittää olla hauska ja se on hänelle hauskanpitoa. Minulla on aistiherkkyyttä ja mahdollisesti misofonia ja fibromyalgia, eli olen herkistynyt tietyille äänille ja minulla on kipupisteitä ympäri kehoa, ja minua sattuu herkemmin kuin normaalia ihmistä. Hän esimerkiksi painelee minua käsivarresta eri kohdista, koska tietää, että se aiheuttaa minulle herkästi kipua ja yrittää saada siten minulta reaktion.

Onko tällainen "leikkimielinen" ärsyttäminen parisuhteissa normaalia, eli tapahtuuko teillä muillakin samaa?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
22/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö miehen lompakko teidät yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös pienet lapset joskus härnää tuolla tavalla kun haluaa huomiota.

Lapsuuden rajat puuttuneet.

Tuskin on paljon tehtävissä.

Vierailija
24/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävä mies.

sekä pahasti mt-ongelmainen nainen joka päätyy myrkyllisiin ihmissuhteisiin.

Vierailija
25/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkase ens kerralla vahingossa lujaa jalkoväliin. Ja pahoittele tapahtunutta. 

Vierailija
26/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse samoin sille, jotakin sellaista minkä tiedät että se ärsyttää miestä. Ja katsot onko sillä sitten hauskaa. Ehkä tajuaa oman typeryytensä ja jos ei, jätä se sika. 

Vierailija
27/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis satuttaa sinua tahallaan, aiheuttaa kipua ja kysyt onko normaalia? Väkivaltaa tuo on, nakkaa pellolle tuommoinen otus.

Vierailija
28/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että hänen käytöksensä muistuttaa ärsyttävää pikkuveljeä, ja että sinä et halua parisuhdetta sisaruksen kanssa.

Vierailija
29/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vallankäyttöä, henkistä väkivaltaa. Miksi olet tuollaisen ilkeän ihmisen kanssa joka ei kunnioita sinua eikä rajojasi?! Se ei rakasta sua. Rakkauteen ei kuulu tuollainen käytös toista kohtaan.

Mä nuorempana (ja naivina) seurustelin miehen kanssa joka kohteli mua ilkeämielisesti. Hän ei kunnioittanut minua eikä rajojani. Olisi mm. halunnut "huumorilla" v*rtsata päälleni, mutta onneksi pystyin välttämään tilanteen. Hänestä se olisi ollut hauskaa. Minusta ei. Tämä henkilö on nykyään arvostetussa asemassa. Voisi tulla ihmisille yllätyksenä millaisen p*skiaisen kanssa työskentelevät.

Vierailija
30/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisherkät ovat rasittavia

Vierailija
31/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole henkisesti terve tuollainen. Eroa.

Vierailija
32/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän leikkimielisen härnäämisen niin kauan, kun molemmat hyväksyvät sen ja se on molemmille leikkimielistä. Meillä on välillä miehen kanssa puolin ja toisin rajun näköisiä jallituksia. Heti jos toinen ilmaisee stop, homma loppuu lempeästi.

Huolestuisin siitä että miehesi ei lopeta, vaikka vakavissasi pyydät ja jopa poistut tilasta tilanteen epämukavuuden vuoksi.

Vakavan keskustelun paikka, toivottavasti olet kertonut hänelle myös sanoin kuinka kurjalta käytös tuntuu. Jos ei sitä muuten tajua.. Oletteko käyneet sellaista? 

Vierailija
33/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heittäisin pari kertaa isommalla vaasilla tai kukkapurkilla tuommoista leikkijää. Yleensä olen sitä mieltä kuten koiratkin, että jos on joku millä voi leikkiä tai syödä sen on ok mutta muuten koira kusee päälle ja lönköttelee pois. 

Tuostahan voi tulla tappo tai tapon yritys. Kova hinta maksaa. Ota ero mielummin.

Vierailija
34/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta ei normaalia kysellä asiaa palstalla, joka selkeästi on todella epänormaalia käytöstä.

Oletko kynnysmatto vai? 

Vierailija
35/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että joku kyselee täällä ventovierailta "onko normaalia". Se on epänormaalia heti kun et pidä siitä ja olet sen hänelle kommunikoinut ja siitä huolimatta hän jatkaa.

Vierailija
36/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies yrittää "opettaa" sinua sietämään omasta mielestään normaaleja asioita, eli "siedättää" sinua niille koville äänille ja koskettelulle. Puuttuu täysi ymmärrys siitä, että toinen voi kokea asian toisin kuin itse.

Meillä ex teki tuota nukkumaanmenon kanssa. Myönnän olevani itsekin todella ääniherkkä, etenkin yöllä, jolloin hiljaisuudessa muut äänet korostuu ja mies tahallaan rapisteli koneella aina vähintään vartin, että pystyi valvottamaan. Ei koskaan lopettanut, vaikka aloitin ilmoittamaan vartin etuajassa että menen nukkumaan, että voisi sen vartin aikana hoitaa hommansa loppuun kun minä tein iltatoimia. Ei, aina istui TAHALLAAN rapisemassa koneella, vaikka olisin kuinka aikaisin ilmoittanut, itkenyt ja anellut sulkemaan koneensa ja olemaan pitämättä meteliä. Kontekstiksi rapisi sillä kaikki päivätkin, vaikka pienet lapset, eli se kone meni lastenkin edelle. Kävi käsiksi, kun sammutin netin, että lopettaisi pelaamisen.

Exältä myös puuttui kokonaan ymmärrys siitä, että jos hän itse nukahtaa heti kun laittaa pään tyynyyn, eikä minkäänlaiset äänet haittaa, että toisia haittaa. Ei ex herännyt lasten yöllisiin mölinöihinkään, eikä ikinä yöheräämisiä hoitanut. Kun minulla oli pikkujoulut, sovittiin eksän kanssa, että hän hoitaa lapset yöllä, ettei äiti saa nukkua humalatilansa rauhassa ohi. Ei. Tulin ajoissa kotiin, menin nukkumaan. Mies istuu koneella ja tulee vasta myöhemmin nukkumaan, kun pitää saada valvotettua. Yöllä kuuntelin 10min kun lapsi itkee, mies ei lotkauta eväänsä, vaikka ravistamalla ravistin hereille että mene siitä. Lopulta kävi 2min lapsen luona ja totesi, että haluaa äidin ja kävi takas nukkumaan. Nukahti samantien uudestaan, vaikka meteli ei heti lakannut ja minä jouduin sen yhden ainoan yönkin, jonka piti olla miehen vastuulla, hoitamaan lapsia.

Vuosia ex ja muut helposti nukahtavat sukulaisensa tolkuttivat, että laita vaan se pää tyynyyn, niin uni tulee, eikä pienintäkään ymmärrystä siitä, että itsellä on koko elämä mennyt 30-60min nukahtaa ILMANKIN että väkisin valvotetaan, vielä pidempään jos ehdin stressaantua uupumukseen asti. Ei ymmärrystä misofoniasta, esim. minut palohälyttimen ääni saa ihan paniikin partaalle. Pelkään tulipaloakin vähemmän kuin palohälytintä.

Sentään sen ex tajusi, että pelkäsin ötököitä ja ne suostui ritarillisesti hengiltä päästämään sillä aikaa kun itse itkin paniikissa muualla. Nyt on pakko nekin yksin hoitaa, mutta ainakin nukkumaan pääsee silloin kun tarve on.

Toivotaan, ettei palohälytin ala piipittää ikinä.

Vierailija
37/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito hauskuus on yhdessä toisen kanssa tapahtuvaa, ei toisen kustannuksella tapahtuvaa. Ero on suuri!

Vierailija
38/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on misofonia ja hänellä misogynia.

Vierailija
39/46 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on henkistä ja ehkä jopa fyysistä väkivaltaa. 

Vierailija
40/46 |
21.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan häiriintyneeltä.

Ei tainnut olla lapsuus hääppöinen.