Mikä on nimitys sellaiselle, joka tekee rikollisia ja pahoja (evil) asioita toisille,
mutta ei välttämättä saa koskaan tuomiota, eli ei siis ole teknisesti tuomittu rikollinen?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Pedofiilit? Niitä on kaikissa sosiaaliryhmissä. Osaavat piilotella.
No esimerkiksi. Ja erityisesti sellaiset, jotka toteuttavat tekojaan ja joilla on uhreja. Mutta ei tuomioita tai diagnooseja
Vierailija kirjoitti:
Laita yksityisetsivä perään, joku joka etsii todisteet.
Ja käyttäisin omat rahani jonkun nilkin jahtaamiseen? Tuskin. Mutta kanssaeläjiä olisi hyvä pystyä varoittamaan ilman, että joutuu itse syytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jimmy Savile sai touhuta ihan vapaasti. Kuningatar antoi myös ritarin arvonimen.
Uhreja oli satoja, joista osa lapsia. Vuonna 2014 julkaistujen raporttien mukaan Savilen nuorimmat uhrit olivat vain muutaman vuoden ikäisiä. Savile myös käytti sairaaloissa seksuaalisesti hyväkseen 5-75-vuotiaita uhreja vuosikymmenten ajan. Savilen uhreiksi sairaaloissa kerrotaan joutuneen niin poikia, tyttöjä, miehiä kuin naisiakin.Vuonna 2014 uutisoitiin, että Jimmy Savilen epäiltiin syyllistyneen nekrofiliaan ollessaan sairaalassa vapaaehtoistyöntekijänä Leedsissä, Britanniassa. Nekrofilia tarkoittaa sekaantumista ruumiisiin seksuaalisella tavalla.
Syytökset hänen käyttäytymisestään ruumishuoneella Leedsissä ovat hyvin kammottavia ja häiriintyneitä, Leedsin sairaalassa tutkimuksia johtanut Sue Proctorsanoi lehdistölle tuolloin.
Niin häiriintynyt ja pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalainen sana pitää kääntää englanniksi?
Paha on mielestäni aika ympäripyöreä. Vrt. paha haju -> bad smell -> evil smell. Tuolle evilille haen vastinetta, sellainen siis joka on luuytimiään myöten toisille vahingollinen, ilkeä ja paha.
Jos sanot jonkun olevan paha ihminen, se ainakin minulle luo kuvailemasi kuvan. Paha ihminen on suomeksi vahva väittämä.
Minkälaista näyttöä on rikoksista? Suurin osa ihmisistä on tehnyt toiselle joskus ikävästi ainakin reaktiivisesti konfliktitilanteessa. Vaikka sanonut satuttavasti. Juoruilijat voivat syyllistyä itse rikoksiin kunnianloukkaukseen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Näistä vasta päästäänkin kuin koira veräjästä. Siinä vaiheessa, kun ihminen on jollain tapaa menestynyt, juorujen levittäminen kiihtyy. Myös vainoaminen ja tietosuojaluokkaukset ovat yleisiä.
Etkö osaa suomea vai miksi pitää ihan tavallinen sana laittaa englanniksi.
Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vainoamiselta, kotirauhan rikkomiselta ja mahdollisesti salakatselulta. Jos näytät yksityisetsivän keräämään materiaalia ja se on omiaan aiheuttamaan uhrillesi kärsimystä, syyllistyt yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Jos esität materiaalia halventavassa tai valheellisessa valossa, kyseessä on kunnianloukkaus.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista näyttöä on rikoksista? Suurin osa ihmisistä on tehnyt toiselle joskus ikävästi ainakin reaktiivisesti konfliktitilanteessa. Vaikka sanonut satuttavasti. Juoruilijat voivat syyllistyä itse rikoksiin kunnianloukkaukseen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Näistä vasta päästäänkin kuin koira veräjästä. Siinä vaiheessa, kun ihminen on jollain tapaa menestynyt, juorujen levittäminen kiihtyy. Myös vainoaminen ja tietosuojaluokkaukset ovat yleisiä.
Juuri tämän vuoksi en haluakaan puhua rikoksista niiden nimikkeillä, sillä en pysty niitä todistamaan. Se ei kuitenkaan poista sitä, etteikö niitä olisi tapahtunut, ja henkilö jatkaa toimintaansa muita kohtaan. Naurettavaa, että esim. r aiskarin ei saa sanoa r aiskanneen, jos uhri ei pysty tai halua todistaa sitä (oikeudenkäynti asettaa myös uhrin alttiiksi uusille rikoksille, häpäisylle, jne.) - ihan kuin se todistamattomuus tekisi rikoksesta tekemättömän. Mutta näin se kuitenkin on, kunnianloukkaussyytteen voi nostaa vaikka r aiskari, jos r aiskausta ei ole todennettu. Ja tämä tekee oikeudesta melkoisen farssin kokonaisuudessaan, kyseessä on ennemminkin "julkinen tappelu" kuin minkään oikeuden (justice) jakaminen
Ja siksi onkin tärkeää tietää, miten voi ilmaista jonkun olevan vahingollinen ilman, että joutuu siitä itse ongelmiin. Ehkäpä "vaarallinen", "paha" ym. ovat toistaiseksi parhaat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vainoamiselta, kotirauhan rikkomiselta ja mahdollisesti salakatselulta. Jos näytät yksityisetsivän keräämään materiaalia ja se on omiaan aiheuttamaan uhrillesi kärsimystä, syyllistyt yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Jos esität materiaalia halventavassa tai valheellisessa valossa, kyseessä on kunnianloukkaus.
Yksityisetsivät varmaan tietävät miten toimia niin, etteivät vainoa. Poliisitutkimus on salassa pidettävä eli ei myöskään levitä mitään. Rikosilmoituksen tekeminen ei ole myöskään rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän vuoksi en haluakaan puhua rikoksista niiden nimikkeillä, sillä en pysty niitä todistamaan. Se ei kuitenkaan poista sitä, etteikö niitä olisi tapahtunut, ja henkilö jatkaa toimintaansa muita kohtaan. Naurettavaa, että esim. r aiskarin ei saa sanoa r aiskanneen, jos uhri ei pysty tai halua todistaa sitä (oikeudenkäynti asettaa myös uhrin alttiiksi uusille rikoksille, häpäisylle, jne.) - ihan k
Miten tiedät hänen toimineen kuvaamallasi tavalla? Jos olet varma sanomastasi, niin sinulla on oltava vedenpitävät todisteet tätä ihmistä vastaan, jolloin syyttäjä varmasti nostaa syytteen. Jos vain epäilet häntä rikolliseksi ilman kunnollisia perusteita ja esität hänestä valheellisen vihjauksen, tämä on kunnianloukkaus. Tässä vaiheessa voit olla varma vain siitä, että olet itse syyllistynyt rikokseen.
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa suomea vai miksi pitää ihan tavallinen sana laittaa englanniksi.
Naurettavaa.
Avaaja hakee suomenkielistä vastinettä
Paha ihminen. Tällaisia olen itsekin päästänyt kuin koirat veräjästä, kokonaista kolme kappaletta.
Uhri jäätyy, traumatisoituu, on helppo uhri seuraavalle. Vaikka tämän keskustelun Ap on luultavasti itse syyllinen ja niin narsistinen, että pohtii tällaista, olen itsekin uhrina miettinyt samaa.
Koska eihän ne teot katoa mihinkään, eikä totuus, vaikkei olekaan saanut tuomiota.
Tämän takia katson maailmaa aika eri vinkkelistä kuin suurin osa. Väitän, että todella iso osa naisista on tullut mm. parisuhteessa pahoinpidellyksi ja raiskatuksi, ilman, että on vienyt asiaa eteenpäin.
Näitä hyviä perheenisiä ja urallaan menestyneitä riittää. Jos tällaiset teot näkyisivät ihmisestä vaikkapa merkkinä otsassa, mahtaisi moni järkyttyä.
Jimmy Savile sai touhuta ihan vapaasti. Kuningatar antoi myös ritarin arvonimen.
Uhreja oli satoja, joista osa lapsia. Vuonna 2014 julkaistujen raporttien mukaan Savilen nuorimmat uhrit olivat vain muutaman vuoden ikäisiä. Savile myös käytti sairaaloissa seksuaalisesti hyväkseen 5-75-vuotiaita uhreja vuosikymmenten ajan. Savilen uhreiksi sairaaloissa kerrotaan joutuneen niin poikia, tyttöjä, miehiä kuin naisiakin.
Vuonna 2014 uutisoitiin, että Jimmy Savilen epäiltiin syyllistyneen nekrofiliaan ollessaan sairaalassa vapaaehtoistyöntekijänä Leedsissä, Britanniassa. Nekrofilia tarkoittaa sekaantumista ruumiisiin seksuaalisella tavalla.
Syytökset hänen käyttäytymisestään ruumishuoneella Leedsissä ovat hyvin kammottavia ja häiriintyneitä, Leedsin sairaalassa tutkimuksia johtanut Sue Proctorsanoi lehdistölle tuolloin.