Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on nimitys sellaiselle, joka tekee rikollisia ja pahoja (evil) asioita toisille,

Vierailija
15.02.2025 |

mutta ei välttämättä saa koskaan tuomiota, eli ei siis ole teknisesti tuomittu rikollinen?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita yksityisetsivä perään, joku joka etsii todisteet.

Kuulostaa vainoamiselta, kotirauhan rikkomiselta ja mahdollisesti salakatselulta. Jos näytät yksityisetsivän keräämään materiaalia ja se on omiaan aiheuttamaan uhrillesi kärsimystä, syyllistyt yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Jos esität materiaalia halventavassa tai valheellisessa valossa, kyseessä on kunnianloukkaus.

Yksityisetsivät varmaan tietävät miten toimia niin, etteivät vainoa. Poliisitutkimus on salassa pidettävä eli ei myöskään levitä mitään. Rikosilmoituksen tekeminen ei ole myöskään rikos.

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauksia, joissa rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos. Jos se vaikka on tehty asiasta, joka ei ole rikos ja siinä esitetään kohteen yksityiselämää tai kunniaa loukkaavaa materiaalia.

Jos yksityisetsivä loukkaa kotirauhaa, on kyseessä rikos. Jos yksityisetsivä häiritsee kohteensa fyysistä tai henkistä terveyttä, voi kyseessä olla rikos. Jos yksityisetsivä ei noudata tietosuoja-asetusta, voi kyseessä olla rikos.

Vierailija
42/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista näyttöä on rikoksista? Suurin osa ihmisistä on tehnyt toiselle joskus ikävästi ainakin reaktiivisesti konfliktitilanteessa. Vaikka sanonut satuttavasti. Juoruilijat voivat syyllistyä itse rikoksiin kunnianloukkaukseen tai yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Näistä vasta päästäänkin kuin koira veräjästä. Siinä vaiheessa, kun ihminen on jollain tapaa menestynyt, juorujen levittäminen kiihtyy. Myös vainoaminen ja tietosuojaluokkaukset ovat yleisiä.

Juuri tämän vuoksi en haluakaan puhua rikoksista niiden nimikkeillä, sillä en pysty niitä todistamaan. Se ei kuitenkaan poista sitä, etteikö niitä olisi tapahtunut, ja henkilö jatkaa toimintaansa muita kohtaan. Naurettavaa, että esim. r aiskarin ei saa sanoa r aiskanneen, jos uhri ei pysty tai halua todistaa sitä (oikeudenkäynti asettaa myös uhrin alttii

Siitä että olin itse paikalla. Ja todellakin saan puhua näkemästäni ja kokemastani ihan siitä huolimatta, pystynkö sen oikeudessa todistamaan - se on suorastaan välttämätöntä sen kannalta, että pystyn paranemaan traumasta. 

Vierailija
44/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vainoamiselta, kotirauhan rikkomiselta ja mahdollisesti salakatselulta. Jos näytät yksityisetsivän keräämään materiaalia ja se on omiaan aiheuttamaan uhrillesi kärsimystä, syyllistyt yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen. Jos esität materiaalia halventavassa tai valheellisessa valossa, kyseessä on kunnianloukkaus.

Yksityisetsivät varmaan tietävät miten toimia niin, etteivät vainoa. Poliisitutkimus on salassa pidettävä eli ei myöskään levitä mitään. Rikosilmoituksen tekeminen ei ole myöskään rikos.

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauksia, joissa rikosilmoituksen tekeminen voi olla riko...

Päläpälä mitä uhkailua. Hanki elämä.

Vierailija
45/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu. Vaikka isolla osalla persuista jonkinlainen rikostuomio onkin, niin ei suinkaan kaikilla, vaikka varmasti pitäisi olla. Ovat vihaa lietsova ääriryhmä.

Vierailija
46/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha ihminen. Tällaisia olen itsekin päästänyt kuin koirat veräjästä, kokonaista kolme kappaletta. 

Uhri jäätyy, traumatisoituu, on helppo uhri seuraavalle. Vaikka tämän keskustelun Ap on luultavasti itse syyllinen ja niin narsistinen, että pohtii tällaista, olen itsekin uhrina miettinyt samaa.

Koska eihän ne teot katoa mihinkään, eikä totuus, vaikkei olekaan saanut tuomiota. 

Tämän takia katson maailmaa aika eri vinkkelistä kuin suurin osa. Väitän, että todella iso osa naisista on tullut mm. parisuhteessa pahoinpidellyksi ja raiskatuksi, ilman, että on vienyt asiaa eteenpäin.

Näitä hyviä perheenisiä ja urallaan menestyneitä riittää. Jos tällaiset teot näkyisivät ihmisestä vaikkapa merkkinä otsassa, mahtaisi moni järkyttyä.

Tällainen merkitsemisjärjestelmä olisi hyvä. Raiskaus ja väkivalta parisuhteessa eivät ole mitään pieniä hyvitettäviä rikoksia. 

Ne kertovat ihmisen luonteesta kaiken. 

Vierailija
47/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha ihminen. Tällaisia olen itsekin päästänyt kuin koirat veräjästä, kokonaista kolme kappaletta. 

Uhri jäätyy, traumatisoituu, on helppo uhri seuraavalle. Vaikka tämän keskustelun Ap on luultavasti itse syyllinen ja niin narsistinen, että pohtii tällaista, olen itsekin uhrina miettinyt samaa.

Koska eihän ne teot katoa mihinkään, eikä totuus, vaikkei olekaan saanut tuomiota. 

Tämän takia katson maailmaa aika eri vinkkelistä kuin suurin osa. Väitän, että todella iso osa naisista on tullut mm. parisuhteessa pahoinpidellyksi ja raiskatuksi, ilman, että on vienyt asiaa eteenpäin.

Näitä hyviä perheenisiä ja urallaan menestyneitä riittää. Jos tällaiset teot näkyisivät ihmisestä vaikkapa merkkinä otsassa, mahtaisi moni järkyttyä.

Kaksi naista on pahoinpidellyt minua useita kertoja, mutten ole nostanut syytteitä. Olen antanut heille teot anteeksi. Ensimmäinen pahoinpitelijä oli oikeasti varmaan narsisti ja hän myös piti itseään narsistina. Olen kyllä sanonut hänelle satuttavasti noin kymmenen vuotta sitten, mitä kadun. Olen itse yliempaattinen mies.

Vierailija
48/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauksia, joissa rikosilmoituksen tekeminen voi olla riko

Harvemmin uhrin tarvitsee mitään valehdella. Tuollainen perättömien rikosilmoitusten tekeminen on nimenomaan niitä pahojen ihmisten touhuja. Tuo kunnian loukkaus on kyllä omituinen rikosnimike siinä mielessä, että jos puhutaan vaikka r aiskarista, niin mitä kunniaa hänellä edes on? Mutta toki tuotakin järjestelmää voi väärinkäyttää pahoissa tarkoituksissa, kuten kuvaat. Lähtökohtaisesti sen tarkoitus on kuitenkin tuottaa oikeutta eli korvata väärintekojen uhreja ja toisaalta myös pitää poliisi kartalla siitä, millaisesta henkilöstä on kyse. Joku sarjar aiskari saattaa esim. ehtiä r aiskaamaan useita, ennen kuin yksikään ilmoittaa hänestä. Ja r aiskata sen jälkeenkin useita, kun ilmoitus makaa poliisin tutkintapöydällä

Edelleen, kukaan ei ole palkkaamassa yksityisetsivää ja vaikka olisikin, heidän oletetaan olevan ammattilaisia, jotka tietävät miten hoitaa asiat syyllistymättä itse rikoksiin

Vierailija
49/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen merkitsemisjärjestelmä olisi hyvä. Raiskaus ja väkivalta parisuhteessa eivät ole

Jossain maassa taisi olla käytäntö, että nainen saa tarkistaa ettei miehellä ole rikostaustaa perheväkivallasta. En muista oliko tämä avioitumista ennen vai missä vaiheessa. Mutta eihän sekään tosiaan ole tae mistään, kun iso osa jää ilmoittamatta ja niistäkin osa tuomitsematta

Vierailija
50/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin esimerkiksi mitä koet "evil"iksi teoksi?

No vaikkapa toistuvat seksuaailrikokset, petokset, ym.

Rikollinen tietenkin ihan riippumatta siitä, onko jäänyt kiinni. Useimmat rikolliset on sosiopaatteja, osa psykopaatteja, osa narsisteja.

Vierailija
51/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauksia, joissa rikosilmoituksen tekeminen voi olla riko

Rikollinen ulisee.

Vierailija
52/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demari

Vierailija
53/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö, joka kohdisti minuun useita rikoksia, eikä ole saanut niistä tuomioita, syyllistyi lopulta parisuhdeväkivaltaan ja sai siitä tuomion. Menetti puolison, ja tuli exänsä somessa tuomitsemaksi. En voi sanoa, että yllätti tai, että tuntisin myötätuntoa pätkän vertaa tätä ihmistä kohtaan. Helpotti myös hieman omaa tuskaa.

Osa luultavasti kuvittelee yhä, että hän on kiltti ja hyvä ihminen. Ei ole.

Vierailija
54/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hunsvotti, sanan saksalainen alkuperä pehmentää mukavasti karkeaa ilmaisua

Vierailija
55/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ilmiselvästi nyt tunnet tällaisen henkilön. Voit tehdä saman tien poliisille tutkintapyynnön eli rikosilmoituksen netissä. Kysy itseltäsi, miksi et ole jo tehnyt?!

Vierailija
56/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauk

Jos yksityisetsivä antaa haltuusi materiaalia, joka loukkaa uhrisi yksityiselämää tai kotirauhaa ja näytät materiaalia vaikkapa ystävällesi, syyllistyt yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen tai kunnianloukkaukseen riippuen kontekstista. Lakia rikkovan yksityisetsivän palkkaaminen ei ole tuottamuksellista, ja todennäköisesti hän on lähinnä vastuussa omista rötöksistään. Jos uhrisi terveys tai arki vaarantuu yksityisetsivän toiminnan vuoksi, kyseessä voi olla vainoaminen. Jos kyse on jostain tietystä yksittäisestä henkisen tai fyysisen väkivallan ilmentymistä, voi kyseessä olla myös pahoinpitely. Pahoinpitely on toki aina tuottamuksellinen.

Vierailija
57/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, sama. Kaksi miestä r aiskauksista, seksuaalisesta ahdistelusta varmaan lähemmäs sata

Syyllinen mihin? Pohdin asiaa siksi, että kyseessä on erittäin vaarallinen henkilö, joka tosiaan voisi jonkun kunnianloukkaussyytteen nostaakin. Uhkaili syytteellä toista henkilöä vastaan, vaikka itse mm. huijasi tältä taloudellista hyötyä, jne. No minun osaltani hänen kanssaan tekemisissä oleminen on toivottavasti kaikilta osin ohi (myös syytteiden), mutta jäin vaan miettimään tätä, että miten tuollaisesta pystyy varoittamaan tarpeen tullen muita. En ole siis missään tekemisissä minkään hänen verkostojensa kanssa, eli tässä tapauksessa se ei liene relevanttia, mutta yleisellä tasolla. Näitä sarjassa esim. naisia hyväksikäyttäviä kun tuntuu täällä pyörivän

Vierailija
58/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikosilmoituksen tekeminen voi olla rikos, jos se perustuu valheelliseen tietoon. On myös muita tapauk

Eikö mielestäsi lakia siis pitäisi noudattaa? Minä olen vain oikeusvaltion puolestapuhuja

Vierailija
59/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump. 

Vierailija
60/79 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilö, joka kohdisti minuun useita rikoksia, eikä ole saanut niistä tuomioita, syyllistyi lopulta parisuhdeväkivaltaan ja sai siitä tuomion. Menetti puolison, ja tuli exänsä somessa tuomitsemaksi. En voi sanoa, että yllätti tai, että tuntisin myötätuntoa pätkän vertaa tätä ihmistä kohtaan. Helpotti myös hieman omaa tuskaa.

Osa luultavasti kuvittelee yhä, että hän on kiltti ja hyvä ihminen. Ei ole.

Juu, tämän vuoksi se ilmoitus kannattaa tehdä siitä huolimatta onko niitä vedenpitäviä todisteita vai ei. Yhtä hyväksikäyttävä ja pahoinpitelevä tekee sen todennäköisesti toisellekin ja jää lopulta kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi