Miten paha tilanne on terveyden kannalta 168 cm ja 80 kg?
Mihin painoon pitäisi pudottaa, että terveysriskit pienenisivät huomattavasti?
Kommentit (32)
10kg nyt ekana pois. Ja siitä sit rasvaa lihakseksi
Vyötärön ympärys on hyvä mittäri terveydelle, jos se on yli suositusarvojen, niin silloin on riskiä. Naisilla kait 85 cm ja miehillä 90 cm maksimi pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärön ympärys on hyvä mittäri terveydelle, jos se on yli suositusarvojen, niin silloin on riskiä. Naisilla kait 85 cm ja miehillä 90 cm maksimi pitäisi olla.
Painoindeksi on myös ihan riittävä, ellei sitten ole erityisen paljon lihasmassaa ahkeran salillakäynnin seurauksena.
Ala kävelemään! Paino tippuu, mutta tärkeätä on myös kunto.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Naisilla 90 cm ja miehillä 100 cm on ne riskirajat.
Ei paha. Palstamode on 151 cm ja 130 kg.
Vierailija kirjoitti:
Juu, esim. jos naisella on leveä takamus tai paksut sääret, siitä ei ole haittaa terveydelle. Vyötärö on helppo mittari, parempi kuin paino. Koska siinä mahan paikeilla ne tärkeät elimet on, joitka ei saisi rasvoittua.
Vierailija kirjoitti:
Ala kävelemään! Paino tippuu, mutta tärkeätä on myös kunto.
Paino tippuu mutta myös kunto [tippuu].
Opettele kirjoittamaan, ettet mokaile. Pahin terveysriski on luku- ja kirjoitustaidottomuus.
Silloin hyppii sanojen yli ja kielto muuttuu kehotukseksi: [Älä] juo myrkkyä!
Itsellä mitat 163 cm, 98 kg. Vyötärö kuitenkin 68 cm, eli ei sisäelinrasvaa.
Voi ei. Mittasin ja vyötärö oli 97 cm. Eli pitäisi saada n. 10 cm pois ainakin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei paha. Palstamode on 151 cm ja 130 kg.
Sinä 110 cm ja 200 kiloa turhan pissakärsäsi kanssa.
Oletko minä? Olen tasan 168 cm.
Sain viime vuonna pudotettua 88 kilosta 73 kiloon ja olo parani. No, vaihdoin työpaikkaa ja stressi ja rytmin vaihtaminen sekä lounasmahdollisuuden puuttuminen on saanut painon hiipimään vuodessa 80 kiloon.
Nyt taas haluaisin pudottaa painoa, mutta onko 80 tasaisesti pahempi kuin sahaava jojoilu?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä mitat 163 cm, 98 kg. Vyötärö kuitenkin 68 cm, eli ei sisäelinrasvaa.
Älä valehtele. Tai sitten sulla on jäätävän iso perse, reidet ja rinnat.
Pahin terveysriski on vauva.fissä roikkuvilla inceleillä.
Hoitamaton mielenterveys, joka lyhentää elämää jopa 20%.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Mittasin ja vyötärö oli 97 cm. Eli pitäisi saada n. 10 cm pois ainakin. Ap
No sitten et ole minä. Minulla 85cm.
T. Nro14
Vaatekoko? Mitat?
Kuten edellä nähtiin, samassa painossa oleva voi olla kiinteä tai hylly.
Itse olen tuon kokoinen ja olo on tosi surkea. Semmoinen 65kg on itselleni hyvä paino, mutta jouduin pari vuotta sitten pitkälle sairaalajaksolle ja menetin kävelykyvyn hetkeksi ja sen jälkeen paino on jumahtanut tuohon 80kg. Vieläkään liikuntakyky ei ole hyvä ja kulutus on varmasti niin vähäistä, että pitäisi vaan jotenkin pystyä syömään vähemmän, että saisi painon pois ja uskon, että liikkuminenkin paranisi kun paino olisi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tuon kokoinen ja olo on tosi surkea. Semmoinen 65kg on itselleni hyvä paino, mutta jouduin pari vuotta sitten pitkälle sairaalajaksolle ja menetin kävelykyvyn hetkeksi ja sen jälkeen paino on jumahtanut tuohon 80kg. Vieläkään liikuntakyky ei ole hyvä ja kulutus on varmasti niin vähäistä, että pitäisi vaan jotenkin pystyä syömään vähemmän, että saisi painon pois ja uskon, että liikkuminenkin paranisi kun paino olisi vähemmän.
Olo tosi surkea. Ei hyvänen aika. Mä painan 115kg, että siinä sulle miettimistä. Joo toki sulla vaikuttaa liikuntakyky asiaan, mutta ei pelkästään tuo paino kerro sitä, että ihmisen olo on tosi surkea. Täällä näkee näitä jotka voivottelee sellaisia ylipainoja jotka on vielä helposti käsiteltävissä. Toista se on lähteä siitä kun paino on ollut 125kg.
Painonpudotuksessa jokaisella pääpaino on siinä ruokavaliossa. Liikunta sitten tukee painonpudotusta ja nostaa kuntoa. Kyllä sunkin pitäisi alkaa liikkumaan koska ei se kunto siitä nouse jos ei liiku. Toki omien kykyjen mukaan, mutta voi tehdä alkuun esim. tuolijumppaa eli tuolissa istuen tehdä liikkeitä. Netti täynnä ohjeita näihin. Pienestä se on aloitettava, jos kunto on romahtanut. Sun suurin ongelma ei ole nyt sun paino vaan sun kunto.
70kg varmaan olisi hyvä. Se on mun tavoite näin ensalkuun. Olen saman pituinen ja painan nyt 115kg. 80kg olisi huomattavasti parempi kuin tämä mun nykyinen paino.