Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YRITTÄJÄT NEUVOJA!!!

Vierailija
14.02.2025 |

Myynti pysätynyt kuin seinään tässä kuussa..kesäsesonkiin 3 kk

Panikoinko turhaan? yritys yli 20v vanha...näin kauheaa ei ole ollut, joudun laittamaan omaa rahaa.

En tunne muita yrittäjiä

Kyseessä yhden hengen työllistävä mini yritys.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää mainontaa, some avuksi.

En ole yrittäjä itse mutta ollut parissa yrityksessä vastaavana.

Paljonko facebook mainos maksaa?

Minulla käy arkisin liikkeessä sisällä 10 ihmistä...hyvällä tuurilla niistä 5 ostaa

Mittakaava on pieni, verkkokauppaa ei ole

Seuraajia on tuhansia, muttei esim 10000..

VAIKEAA TUOTTAA SISÄLTÖÄ, pitäisi uudistua joka viikko..nyt ei rahaa ostaa uutta

Ap

Älä osta mainoksia, perusta oma tili.

Mikä tili..minulla on face ja insta..ihmiset näkee mitä myyn..mutta eivät hyppää bussiin ja ostoksille

Ap

Vierailija
22/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut hiipumista nähtävissä viime vuosina tai kuukausina? Onko tullut kilpailevia yrittäjiä? Jos suunta on ollut pitempään hiipuva, kannattaa lopettaa ennenkuin menee kaikki omat rahat. Onko takeita siitä että kesäsesonki on parempi kuin kevät?

Ensimmäinen huono kevät.

Kesäsesonkina luulisin voivani työskentelemällä JOKA PÄIVÄ ILMAN LOMAA paikkaavani tämän kuopan.

siis ei enää lomia minulle

Ap

Ensimmäinen huono kevät, sanot, mutta samoin sanot että korona, venäjän sota ja verkkokauppa ovat laskeneet myyntiä, siis laskusuunta on kuitenkin kestänyt jo vähintään 5 vuotta.

Toiminta oli oikein kannattavaa ennen näitä tapahtumia.

Koronan aikaan toki oli hirveää

Sitten muuttui ihan oK:ksi..ja pysyi siinä pari vuotta.

Tämä on eka romahdus..selvensikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5, 20 vuotta vanha yritys ja pyydät neuvoja vauva-palstalla. 

Vierailija
24/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ollut hiipumista nähtävissä viime vuosina tai kuukausina? Onko tullut kilpailevia yrittäjiä? Jos suunta on ollut pitempään hiipuva, kannattaa lopettaa ennenkuin menee kaikki omat rahat. Onko takeita siitä että kesäsesonki on parempi kuin kevät?

Kilpailua on ..kaikki tilataan ulkomailta

Myös sovitellaan ja jätetään ostamatta

Eli otetaan kiva kokemus /kuvat ilmaiseksi.

Kykenen hymyilemään ja toivottamaan ihanaa päivää:9

Ap

Ehkä se että menee usko itseen..syö eniten..en tiedä mitä tehdä

Ja jotain pitäisi tehdä..20v yrittäjyyttä takana.

Ap

Vierailija
25/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaatteita myyvä nainen taas tekee aloituksia. Vähän selväpäisempi tällä kertaa, vielä.

Vierailija
26/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat:

sinulla on tuotteita, ei palvelua. Tämä tarkoittaa, että pääomaa on sidottuna varastoon ja nykyään trendit vaihtuvat joten hävikki saattaa olla kova. Liikevaihto on ollut olematonta. Asiakkaat eivät sitoudu.

Ratkaisuja:

Hanki enemmän asiakkaita -> mene verkkoon.

Tuotteista itsesi. Tiktokkia varten et tarvitse kuin tilin ja kännykän kameran. MAINOSTA - ja myynnin kultaisten sääntöjen mukaan ensin sinun on myytävä itsesi, seuraavaksi yrityksesi ja vasta viimeisenä tuotteesi. Herttaisen sympaattinen kylähullu on ihan myyvä rooli.

Opettele MYYMÄÄN. Älä päästä asiakasta niin helpolla kuin tähän asti. Myyntiä opetaan ihan youtubevideoissa. Klousaaminen on se juttu.

Lisää tuotevalikoimaan palvelu. En tiedä mitä myyt, mutta jos vaikka askartelutarvikkeita niin pidä askarteluiltoja. Jos vaatteita, niin pystytkö tekemään yhteystyötä jonkun asuste/korumyyjän kanssa? Tai meikki-iltoja? Pitäkää ystäväiltoja ja tarjotkaa paikalle saapuneille lasilliset kuohuvaa. Itse olen langennut tähän pari kertaa, pikku hiprakassa tuntuu kivalta idealta ostaa jotain uutta.

Ole hyvä. Normaalisti laskutan tästä 1200,- plus alv.

Vierailija
27/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen huono kevät.

Kesäsesonkina luulisin voivani työskentelemällä JOKA PÄIVÄ ILMAN LOMAA paikkaavani tämän kuopan.

Ap

Ensimmäinen huono kevät, sanot, mutta samoin sanot että korona, venäjän sota ja verkkokauppa ovat laskeneet myyntiä, siis laskusuunta on kuitenkin kestänyt jo vähintään 5 vuotta.

Koronan aikaan toki oli hirveää

Sitten muu

Joo, selvensi sen verran, että sinulla on selvästi sekä talous että keinot ja psyyke lopussa, mutta olet kiintynyt yritykseesi etkä raskisi luopua siitä. Et ehkä myöskään tiedä, mitä yrityksen lopetettuasi elatukseksesi tekisit. Mitään varsinaisia oikeita näköaloja yrityksellä ei kuitenkaan näytä olevan. Saatat saada pään pysymään pinnalla kesän myynnillä, jos et pidä lomaa ja jos lama ei vaikuta kesän matkailuun -  mutta mikään ei näytä sellaiselta, ettei sama ongelma jatkuisi syksyllä. Ja jos niin on, olet silloin nykyistä huonommassa asemassa lopettaaksesi. Kenties jopa veloissa.

jos haluat jatkaa, joku uusi juttu on keksittävä. Verkkokauppakin on aika kilpailtua. Ehkä sun ois yhdistettävä nykyisiä palveluita johonkin muuhun?

Vierailija
28/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat:

sinulla on tuotteita, ei palvelua. Tämä tarkoittaa, että pääomaa on sidottuna varastoon ja nykyään trendit vaihtuvat joten hävikki saattaa olla kova. Liikevaihto on ollut olematonta. Asiakkaat eivät sitoudu.

Ratkaisuja:

Tuotteista itsesi. Tiktokkia varten et tarvitse kuin tilin ja kännykän kameran. MAINOSTA - ja myynnin kultaisten sääntöjen mukaan ensin sinun on myytävä itsesi, seuraavaksi yrityksesi ja vasta viimeisenä tuotteesi. Herttaisen sympaattinen kylähullu on ihan myyvä rooli.

Opettele MYYMÄÄN. Älä päästä asiakasta niin helpolla kuin tähän asti. Myyntiä opetaan ihan youtubevideoissa. Klousaaminen on se juttu.

Lisää tuotevalikoimaan palvelu. En tiedä mitä myyt, mutta jos vaikka askartelutarvikkeita niin pidä askarteluiltoja. Jos vaatteita, niin pystytkö tekemään yhteystyötä jonkun asuste/korumyyjän kanssa? Tai meikki-ilto

Olen tehnyt myyntityötä 20 vuotta, mitä closata tarkoittaa?

En osaa esittää herttaista/kylähullua/tunikatätiä. Olen hoikka ja seuraan aikaani

Minun virheeni on se että pidän fyysistä kauppaa...tähän asti olen pärjännyt ok..

En myy itse virkkaamiani pipoja tai opeta miten virkataan..

Olen siis ilmeisesti tehnyt kaikki virheet.

Ap

Vierailija
29/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo. 

30/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kirjoittanut samasta asiasta ennenkin. Mulle tuli mieleen, että mikä on tuotteidesi kohderyhmä? Millaisia ovat siis ihmiset, jotka ovat aiemmin ostaneet juuri sun kaupastasi? Jos nuoret, niin monen nuoren taloudellinen tilanne on heikentynyt ja he joutuvat miettimään hankintansa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Jos taas myyt esimerkiksi jotain sisustustarvikkeita, niin sisustustrendit ovat muuttuneet minimalistisemmiksi eikä enää vaihdeta sisustusta kuin mitä joskus aikoinaan näki erilaisissa sisustusblogeissa. Jos kohderyhmä on ollut vähän iäkkäämmät, mutta ei kuitenkaan vanhukset, niin asiakkaittesi eläköityminenkin yleensä tarkoittaa sitä, että tulot pienenee. Koita siis miettiä, mikä on muuttunut potentiaalisten asiakkaidesi elämässä viime vuosina. Ovatko he siis syystä tai toisesta lopettaneet kokonaan sellaisten tavaroiden ostamisen, mitä sinä kaupassasi myyt, vai ovatko he vain siirtyneet verkkokauppoihin tai kilpailijoiden liikkeisiin. Jos myymäsi tavara menee kuitenkin kaupaksi jonkun toisen kauppiaan toimesta, mieti, mikä siihen on syynä. Hinta, suurempi valikoima, parempi saatavuus vai mikä. 

Vierailija
31/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen huono kevät.

Ap

Ko

Ajattelen samaa.

Jään toden näköisesti työttömäksi ja vajoan köyhyyteen, kun yritys loppuu.

MUTTA tämä on ensim äinen näin huono kuukausi..

Minun on melkein pakko katsoa tämä kevät, tehdä kesä töitä

Ja katsoa syksyllä peiliin...

Liiketoiminnan hiipuminen on elävää helvettiä...

Olen hävinnyt nettikaupalle..

Eikä kuka vaan voi avata nettikauppaa...miksi sitä hoetaan kaikille? Minulla on ollut nettikauppa.

Palautusprosentti oli 40

Ap

Vierailija
32/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kannattaisi ihan ensiksi hakeutua terveystilan kokonaisvaltaiseen arviointiin.

Vierailija
33/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Olet kirjoittanut samasta asiasta ennenkin. Mulle tuli mieleen, että mikä on tuotteidesi kohderyhmä? Millaisia ovat siis ihmiset, jotka ovat aiemmin ostaneet juuri sun kaupastasi? Jos nuoret, niin monen nuoren taloudellinen tilanne on heikentynyt ja he joutuvat miettimään hankintansa ihan eri tavalla kuin aiemmin. Jos taas myyt esimerkiksi jotain sisustustarvikkeita, niin sisustustrendit ovat muuttuneet minimalistisemmiksi eikä enää vaihdeta sisustusta kuin mitä joskus aikoinaan näki erilaisissa sisustusblogeissa. Jos kohderyhmä on ollut vähän iäkkäämmät, mutta ei kuitenkaan vanhukset, niin asiakkaittesi eläköityminenkin yleensä tarkoittaa sitä, että tulot pienenee. Koita siis miettiä, mikä on muuttunut potentiaalisten asiakkaidesi elämässä viime vuosina. Ovatko he siis syystä tai toisesta lopettaneet kokonaan sellaisten tavaroiden ostamisen, mitä sinä kaupassasi myyt, vai ovatko he vain siirtyneet verkkokauppoihin tai kilpailijoiden liikkeisiin. Jos my

Siirtyneet verkkokauppoihin.

Uskoin että palvelu ja valikoima pitäisivät liikkeen pystyssä.

Vain turistit shoppailevat pikku liikkeissä

Kiitos ihana empatiasta

Ap

Vierailija
34/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:n kannattaisi ihan ensiksi hakeutua terveystilan kokonaisvaltaiseen arviointiin.

Olen käynyt

Huoli taloudesta ei ole sairaus, mitään apua ei saa.

Paha mieli tuli empaattisen lääkärin puolesta.

Rahahuolet eivät oikeuta esim terapiaan.

Ap

Vierailija
35/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat:

Ratkaisuja:

Lisää tuotevalikoimaan palvelu. En tiedä mitä myyt, mutta jos vaikka askartelutarvikkeita niin pidä askarteluiltoja. Jos vaatteita, niin pystytkö tekemään yhteystyötä jonkun asuste/korumyyjän kanssa? Tai meikki-ilto

Miksi luulet että minulta ei saa palvelua?

Kuvaan ja stailaan ihmisiä...tuntikausia..

Näillä ei ole rahaa, joskus pyytävät töitä palvelun päätteeksi

Ap

Vierailija
36/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää mainontaa, some avuksi.

En ole yrittäjä itse mutta ollut parissa yrityksessä vastaavana.

Paljonko facebook mainos maksaa?

Minulla käy arkisin liikkeessä sisällä 10 ihmistä...hyvällä tuurilla niistä 5 ostaa

Mittakaava on pieni, verkkokauppaa ei ole

Seuraajia on tuhansia, muttei esim 10000..

VAIKEAA TUOTTAA SISÄLTÖÄ, pitäisi uudistua joka viikko..nyt ei rahaa ostaa uutta

Ap

Miksi alapeukut?

37/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siirtyneet verkkokauppoihin.

Uskoin että palvelu ja valikoima pitäisivät liikkeen pystyssä.

Vain turistit shoppailevat pikku liikkeissä

Kiitos ihana empatiasta

Ap
"

Ymmärrän hyvin. Verkkokauppa syö kivijalkakauppoja. Mä joskus kauan sitten löysin just mun jalkaani sopivat kävelykengät kivijalkakaupasta. Käytin ne lähes puhki, kunnes huomasin verkkokaupan, jossa myydään niitä samoja kenkiä. Koska mun ei tarvinnut enää sovittaa (tiesin jo, että ne on hyvät jalkaani) tilasin uudet netistä, ne vanhat siirtyi sitten "koirankusetuskengiksi" eli käytin niitä vain koiraa ulkoiluttaessa ja uusia samanlaisia sitten nk ihmisten ilmoilla. Noh, nyt tilasin verkkokaupasta taas samanlaiset ja samalla myös nilkkurit. Eivät ole mitään halpiskenkiä vaan kävelykengätkin yli satasen ja ne nilkkurit lähes 200€. Mutta hyvät ja laadukkaat nahkakengät, niin mielelläni investoin. Ja myymälä, josta tilaan ne, on itseasiassa yhdessä pienessä suomalaiskaupungissa oleva kivijalkakauppa, jolla on myös verkkokauppa. Toissapäivänä tilasin, eilen tuli paketti kotiin. Olen tyytyväinen. Todennäköisesti tulen tilaamaan vielä jotkut kesäkengätkin nyt keväällä. Täältä mun kotoa on sinne kivijalkakauppaan melkein 400 km matkaa, mutta onneksi tällä kauppiaalla on myös verkkokauppa. 

Vierailija
38/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..pienyrittäjä on yksin.

Täällä on paljon liikkeitä joita pidetään harrastuksena.

Rouvilla on rikkaat miehet..ovat itse kertoneet.ja ovat ihania ihmisiä..mutta en minä heiltö voi mitään vertaistukea olettaa saavani.

Minä raukka yritän elättää itseni...mutta kait kaikki loppuu joskus

Ap

Vierailija
39/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen idiootti

Ap

Vierailija
40/73 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko kaikki kivijalassa sijaitsevat kaupat harrastuksia...siis nykyisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi