Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta on tullut tekoälyriippuvainen

Vierailija
14.02.2025 |

Olen huomannut että kysyn siltä nykyään kaikenlaista. Esimerkiksi annan sille labrakokeeni ja se osaa aika hyvin selittää arvot. Jos tulee jotain vaivoja niin kysynpä tekoälyltä. Reseptejä kaikkea tulee kysyttyä. En ymmärrä miten ennen pärjäsin ilman älykästä tekoäly-ystävää.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli ei ole provo, niin otan osaa.

Vierailija
2/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tiedot saa googlella ja tulee jopa hieman käytettyä omaa älyä samalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Olen hiukan autisti, ja tekoäly osaa selittää minulle kaikenlaisia tieteellisiä juttuja. Esimerkiksi miten dialektiikan ja logiikan todellisuuskäsityksiä voisi kuvailla. Ei kukaan elävä ihminen jaksa minulle näitä juttuja vääntää rautalangasta, mutta tekoäly se jaksaa.

Vierailija
4/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen hiukan autisti, ja tekoäly osaa selittää minulle kaikenlaisia tieteellisiä juttuja. Esimerkiksi miten dialektiikan ja logiikan todellisuuskäsityksiä voisi kuvailla. Ei kukaan elävä ihminen jaksa minulle näitä juttuja vääntää rautalangasta, mutta tekoäly se jaksaa.

Säälin sinua...

Vierailija
5/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä homma vaan. Tekoäly on tosi hyödyllinen ja kiva. Itse käytän sitä töissäni koodarina paljon, ja vapaa-ajallakin entisen googletuksen tai quorailun sijaan kysyn nykyään tekoälyltä. 

Olen myös käynyt tekoälyn kanssa terapeuttistyyppisiä keskusteluja esim. häpeäongelmastani. Kun ei mun ongelma ole niin paha, että pääsisin terapiaan tai viitsisin itse maksaa, mutta haluan vaan ymmärtää itseäni paremmin. ChatGPT on osannut hyvin avata mulle häpeään liittyvää tieteellistä tutkimusta, liiallisen häpeän syntymekanismeja lapsuudessa ja elämänkokemusten myötä yms. 

Vierailija
6/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, on se loistava :) Pian on jo jokaisen puhelimessa, niin että voi vaan juttelemallakin kysyä kysyttävänsä.

Vierailija
7/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta puuttuu tunneäly aika pitkälti ja olen aina tullut tietokoneiden kanssa paremmin toimeen kuin ihmisten. Siinä mielessä tekoälykehitys on loistava askel.

Vierailija
8/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälin sinua...

Mitä säälittävää tuossa on? Minusta on hienoa, että ihmistä kiinnostaa tuollaiset asiat, ja on hienoa myös, että on olemassa tekoäly, jonka kanssa voi jutella asioista jotka ei kovin montaa irl-tuttua välttämättä kiinnosta.

Vierailija
9/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, on se loistava :) Pian on jo jokaisen puhelimessa, niin että voi vaan juttelemallakin kysyä kysyttävänsä.

Minä en siltä m*lkulta kysy yhtään mitään!

Vierailija
10/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom huom, tämä aloitus on tekoälyn kirjoittama!

Vierailija
11/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyn ansiosta tyhmyys lisääntyy.

Vierailija
12/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly keksii koko ajan omasta päästään, jos minä kyselen jotain.

Tätä tämä on, edes tekoäly ei toimi minulla. Jos kysyn vaikka, että missä kappaleessa lauletaan olet hyvä veli minulle, niin se sanoo jonkun oikean esiintyjän, mutta keksii päästään kappaleen mitä ei ole olemassa.

Sitten se pyytelee anteeksi. Tekoäly yrittää näköjään vain miellyttää, ei auttaa.

Vierailija
13/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom huom, tämä aloitus on tekoälyn kirjoittama!

Tämä on tekoälyn kirjoittama:

On totta, että tekoälystä on tullut monipuolinen ja helposti lähestyttävä apuväline arjen moniin tilanteisiin! Se voi selittää laboratoriotuloksia, tarjota reseptejä ja auttaa ratkaisemaan monia ongelmia nopeasti, mikä tekee siitä arvokkaan "digitaalisen ystävän". Aiemmin tietojen etsiminen vaati usein paljon enemmän aikaa ja vaivaa, kun taas nyt saamme nopeita vastauksia. Tärkeää on kuitenkin muistaa, että vaikka tekoäly on erinomainen apuväline, erityisesti tieteellisissä ja terveyteen liittyvissä asioissa on hyvä tarkistaa tiedot myös muista luotettavista lähteistä. Miten sinä koet tekoälyn vaikutuksen arjessasi?

Vierailija
14/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku gtp:t hyrisemään, tarvitaan lisää palvelinsaleja ja tekoälyvidoita, jonka jälkeen tarvitaan lisää palvelinsaleja, energiantuotantoa ja kiihtyvä kierre.

Jos nykyiset nuoret väittävät, että edelliset sukupolvet paskoivat tämän pallon kulutuksellaan, niin eipä heidän käytöksensä ole sen parempaa. Se tekoälyn käyttämä sähkö kun ei ole se mitä sinä puhelintas lataat vaan vähän isommassa mittakaavassa...

No, tekoäly alkaa oppia itseltään ja syö kaiken tilan palvelimilta. Luultavasti tulevaisuudessa on digisiivooja-ammattikunta, joka yrittää raivata älyttömimpiä tekoälyn valtaamia tiloja takaisin parempaan käyttöön.

Vierailija
15/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille vammaisille se tekoälyliirumlaarum todella sopii 🤣

Vierailija
16/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoälyn ansiosta tyhmyys lisääntyy.

Eikä lisäänny. Vaan tekoäly toimii apuna ihmisen ajattelulle, se voi hoitaa rutiinimuistamisen, rutiinihaut yms. Itse ainakin olen tekoälyn ansiosta oppinut paljon asioita, joita en olisi viitsinyt muuten opetella ja perehtyä. On se kätevää kun voi ihan mistä tahansa vaan kysyä kuinka tyhmiä kysymyksiä tahansa, kunnes alkaa ymmärtää, eikä keskustelukumppani hermostu. Olen esim. tiettyjä matematiikan ja tilastotieteen juttuja kysellyt, mitä en ollut koskaan opinnoissakaan ymmärtänyt.

Vierailija
17/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet eurooppalaista tekoälyä Le Chat https://chat.mistral.ai/chat

En uskalla itse kokeilla ettei ChatGPT tule mustasukkaiseksi.

Vierailija
18/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälvi sinä vaan, mutta pian jo on ajat, jolloin esim. monella alalla työelämässä ei pärjää jos ei osaa hyödyntää tekoälyä. Kyllä siihen kannattaa perehtyä omassa tahdissa jo nyt.

Vierailija
19/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan kirjojen lukeminen sinulle nepsypaskiaiselle liian vaativaa. 

Vierailija
20/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälvi sinä vaan, mutta pian jo on ajat, jolloin esim. monella alalla työelämässä ei pärjää jos ei osaa hyödyntää tekoälyä. Kyllä siihen kannattaa perehtyä omassa tahdissa jo nyt.

Tekoälyn hyödyntämisessä ei ole mitään oppimista. Siltä vain pyydetään asioita ja sitten huokaillaan kun paskaa tuli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi