Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pysty ikinä uskomaan mitään mitä sanotaan, alan tulla hulluksi

Vierailija
14.02.2025 |

On siis ihan hyvä suhtautua kuulemaansa kriittisesti, varsinkin jos on kyse joistain väittämistä (tyyliin pelkkien banaanien syöminen on hyväksi jalkapohjien iholle tmsp), mutta kun ihminen ei usko MIHINKÄÄN mitä sanotaan...

Esim. sanon jonkun työhöni liittyvän faktaseikan: "Ei kai se nyt tolleen mene" tai sanon ostavani imodiumia vatsavaivoihin: "Eihän ne toimi", kerron että kissa oksensi matoja: "Ei talvella ole matoja" jne jne. IHAN JOKA ASIASSA. Ihan kuin olisin joku hölmö tyttöparka joka ei tiedä mistään mitään, tai sitten on vain luontainen tarve olla vastaan. En ymmärrä, mutta alkaa syödä omaa energiaa se että kaiken joutuu aina todistamaan tai vääntämään rautalangasta, ihan hölmötkin asiat. Taitaa kohta ero tulla kun en jaksa.

Kommentit (179)

Vierailija
121/179 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös tällainen! Etsii vian aina minusta. Jos meteoriitti tippuisi päähäni, osaisi vääntää siitäkin minun syyni. Jos sanoisin valkoista autoamme valkoiseksi, väittäisi ihan pokkana, että ei ole valkoinen.

Luulin, että olen ainoa, jolla tämmöinen ukko.

Meillä asuu myös samanlainen mies. Luulin  että muita ei toivottavasti olisi. Mutta aika monta on näköjään .

Vierailija
122/179 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex oli tuollainen. Ihan sama mitä sanoi, niin ei uskonut tai vaati todisteita. Sitten kun niitä tarjosin, laitoin hänelle tutkimuksia aiheesta, niitä lukematta sanoi että ovat huijausta.

Oli naisvihaaja. Väitti ettei ole, ja ei ehkä suoraan ollutkaan, ns piti kyllä naisista, mutta sisään rakennettua naisvihaa oli täynnä. 

Kommentoin tuonne aiemmin jo että minun eksäni oli myös vänkääjä ja vähättelijä. Aina jos luin hänelle jotain netistä niin vastaus oli että ei netissä olevia juttuja pidä uskoa :D vaikka olisin vaikkapa terveyskirjastosta lukenut hänelle vatsataudin oireet niin ei, huijausta on kun netissä lukee. Ja tämä mies on 90-luvulla syntynyt ja netin parissa kasvanut..

Ja jos luin iltalehdestä tai iltasanomista jotain niin hän sanoi että keskittyjä juttuja, ne kun ovat roskalehtiä. Kun sa

Meillä minä kuuleman mukaan opiskelin kaikki mielipiteeni naistenlehdistä. Jauhaminen aiheesta loppui siihen, kun kysyin että missä herra niitä naistenlehtiä käy lukemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/179 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi exä usein piti puheitani huuhaana, mutta kun joku muu sanoi saman asian, niin se olikin yhtäkkiä uskottavaa tietoa.

Esim. kun kerroin että läppärin webkamera kannattaa peittää varmuuden vuoksi hakkereiden takia. Piti naurettavana. 

Vierailija
124/179 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on näin yleistä? Miten te jaksatte 😳

Vierailija
125/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni kanssa oli ihan turha keskustella tietyistä asioista. Jos oli saanut jotain päähänsä, edes tiede tai todisteet eivät auttaneet muuttamaan mielipiteitään, ainakaan jos ne tulivat minun sanomina. Vuodesta toiseen toisti omia teesejään näistä asioista, ilman että olisi edes tarkistanut tietoja jostakin.

Mutta, kuin puskista, saattoi yhtäkkiä tulla kotiin ja kertoa suurena uutisena, että joku työkavereistaan oli sanonut erittäin viisaan asian. Nämä asiat olivat kylläkin ihan niitä samoja joita olin sanonut. Tätä tapahtui useasti.

Esim1: Väitti kivenkovaan, että jos liikkuu tarpeeksi niin pysyy hoikkana, syömisillä ei ole mitään väliä. Vasta kun sai työkaverikseen todella ylipainoisen mutta erittäin urheilullisen kaverin, niin totesi ihmeissään että liikunta ei yksin autakkaan.

Esim2: Väitti että naiset ovat oikeastaan yhtä väkivaltaisia kuin miehet, ja kun tasa-arvo on toteutunut, niin vankiloissa on piakkoin yhtä paljon naisia kuin miehiä henkirikoksien ja muiden väkivaltarikoksien vuoksi.

Esim3: Ehdotin että ennen lomamatkoja vilkaisisimme mitä mielenkiintoista tekemistä paikanpäällä olisi. Jottei tuhraannu aika esitteiden selaamiseen lomalla. Hän totesi vain ettei suunnitteleminen ole juttunsa. Vuosia myöhemmin kertoi kuitenkin innoissaan, että yksi työkaveri suunnittelee etukäteen matkatekemiset. Kysyi pokkana miksemme mekin tee niin, olisi paljon viisaampaa! Joopajoo :-)

Näitä esimerkkejä olisi pilvin pimein.

Ihan hyvä tyyppi muuten, mutta olen jälkeenpäin ajatellut että hänellä oli kyllä melko paljon (muitakin) aspien erityispiirteitä.

Ps. Olemme kumpikin yliopiston käyneitä ja samalla "tieteenalalla", jos joku miettii taustojamme.

Vierailija
126/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä on näin yleistä? Miten te jaksatte 😳

Naisviha on aika yleistä. 

Vierailija
127/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös tällainen mies. Yleensä aina minun sanomanani asiat ja ideat ovat lähtökohtaisesti väärin tai muuten vaan typeriä ideoita, mutta jos joku muu sanoo saman, se muuttuu hyväksi. Ja joskus esittelee näitä minun huonoja ideoitani eteenpäin saaden niistä sitten kiitosta. 

Jos sanon vaikkapa, että luovuttaisko tosta vanhasta tuolista, kun minusta se on vähän kulunut ja ruma, hän toteaa että tykkää siitä, eikä halua luopua. Ok, minä tyydyn tähän. Sitten kylään tulee hänen kaverinsa joka suorasukaisesti tokaisee, että teilläkö on vieläkin tuo vanha tuoli, eikö se jo kyllästytä kun on noin kulunut? Mies tähän ihan pokkana totesi, että joo, ollaan just suunniteltu sen vaihtoa, kun ei me enää siitä tykätä. 🤯

Vierailija
128/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken vähättely on klassinen alistamis- ja manipulointikeino. Tai sitten miehesi halveksii sinua ja on yhdessä vain kodinhoitoon tms liittyvien etujen vuoksi. Tuollaisia miehiä Suomessa riittää, vastenmielistä kuunneltavaa niiden jatkuva vänkääminen.

Vierailija
129/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, onko tällasia ihmisiä enemmänkin, ja ketjusta päätellen jopa ilmeisen paljon?!

Mä seurustelin joskus hetken tällaisen kanssa. En ollut koskaan sitä ennen enkä sen jälkeen törmännyt vastaavaan. 

En todellakaan tiedä, mikä tyyppiä vaivasi, mutta homma päättyi siihen, kun aloin itse epäilemään hänen sanomisiaan. 

Harrastimme molemmat kirjoittamista, joten näytin hänelle joitain omia tekstejäni, johon hän totesi, etteivät ne ole minun kirjoittamiani. Aloin pohtimaan, että missä todellisuudessa kukaan näyttää toisen tekstejä ominaan, ja silloin mulla heräsi epäilys, että hän toimi juuri niin. Se oli sen jutun loppu, kun en enää pystynyt itsekään uskomaan mitään, mitä hän sanoi. 

Vierailija
130/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varautukaan eron hetkellä sitten siihen, ettei usko sitäkään. :D 

Vierailija
131/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samaa, ihme vänkäämistä toisinaan ties mistä mm. lehtijutuista. Mies tykkää myös jankata ja kysyä miksi. Esim. Miksi tuo kaapin ovi on auki, miksi tuo pöydällä jne. Ja jos sanon että loukkaannuin siitä mitä sanoit äsken, niin sitten ei koskaan kelpaa vastaus vaan miksi -jankkaaminen jatkuu. Ja lopulta olen syypää koko juttuun ja loukkaannun kuulemma aina vaikka en todellakaan niin tee. Muistan kun olin nuori niin äidiltänikin meni kerran hermo sen jankkaamiseen kun jankkasi minulle jostain turhasta. Luulen että on oppinut kotonaan tuollaiseksi.

Vierailija
132/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin 9 v sitten tällaisen miehen paremmalla itsetunnolla varustettuun.

Nykyiseltäni puuttuu täysin pätemisen tarve. Eikä ikinä kehu itseään, vaikka on tehnyt vaikka mitä ja menestynyt hyvin urallaan.

Hänen kanssaan voi keskustella ihan mistä vain ilman että hän mitenkään tyrmäisi sanomiseni. Ja jos ehdotan jotain uuttaa asiaa, hän punnitsee hyvät ja huonot puolet, ja sanoo joko ok tai ei kiitos. Hän myös muistuttaa joskus että tämähän oli sinun hyvä ideasi.

En ole koskaan kuullut hänen puhuvan aliarvioivasti naisista, ja on muutenkin tasa-arvoinen. Ehkä tämä onkin yksi syy käytökseensä, että häneltä puuttuu asennevika?

Vierailija
133/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samaa, ihme vänkäämistä toisinaan ties mistä mm. lehtijutuista. Mies tykkää myös jankata ja kysyä miksi. Esim. Miksi tuo kaapin ovi on auki, miksi tuo pöydällä jne. Ja jos sanon että loukkaannuin siitä mitä sanoit äsken, niin sitten ei koskaan kelpaa vastaus vaan miksi -jankkaaminen jatkuu. Ja lopulta olen syypää koko juttuun ja loukkaannun kuulemma aina vaikka en todellakaan niin tee. Muistan kun olin nuori niin äidiltänikin meni kerran hermo sen jankkaamiseen kun jankkasi minulle jostain turhasta. Luulen että on oppinut kotonaan tuollaiseksi.

Ja lehtijutuilla tarkoitan asiallisia tekstejä enkä mitään klikkiotsikoita tai mututuntumalla tehtyjä juttuja. 

Vierailija
134/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole itse havainnut asiaa ensin, ei voi olla totta tai mahdollista.

Vierailija
135/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva miehestä ohjeistamassa vaimoaan synnytyksessä no onhan niitä miespuolisia kätilöitäkin.

Vierailija
136/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleeni eräs entinen työpaikkani.

Kerran palaverissa naiskollega ehdotti erästä uudistusta, jonka eräs miehistä kuitenkin tyrmäsi heti tarpeettomana ja mahdottomana. Pomomme (mies) oli samaa mieltä ja asian käsittely loppui lyhyeen.

Seuraavassa palaverissa, n kk myöhemmin, samainen mies joka oli tyrmännyt ehdotuksen, esittikin sen nyt ihan omanaan. Nyt tämä oli pomonkin mielestä erittäin hyvä idea ja se hyväksyttiin. 

Kummassakin kokouksessa oli ihan sama porukka, 8 henkilöä.

Ikävä kyllä olin niin nuori ja häkeltynyt, etten uskaltanut kommentoida asiaa. Ei kukaan mukaan. Ehkä siksikin että kyseinen mies oli hirveä kiukkupussi, veti herneen nenään kaikesta ja kosti jos ei saanut tahtoaan läpi.

Ei kyllä nostanut tikkua ristiin työasioissa, mutta sai parasta palkkaa, vaikka toisilla oli pidempi koulutus ja vastuullisempi työ. Oli kuitenkin ahkera markkinoimaan olematonta työpanostaan ja näyttämään kiireiseltä kun pomo oli paikalla. 

Vierailija
137/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl on sama juttu - en usko mitä Lady puhuu - aina. Lady ei tiedä mikä on mRNA , Magman ja laavan eroa, Zarathustralaisuuden suhdetta, Islamiin, Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon, ei tiedä subadriven ja philipsin eroa, ei saa säilyketölkejä auki, ei osaa tietsikan kanssa oikein m.... , ei tiedä mikä on mitokondrio vaikka se on varmasti käyty lävitse jo kouluissa, ei tiedä mikä on lämpöohjautuva sulake tai mitä sähkössä tarkoitaa vaihe , ei tiedä oikein mitään autoista eikä isoista työkonmeista tai austeniitipisteestä tai kvantiteorian tuneloitumisesta ......monenko naisen polla kilahti tätä lukiessa, kun en maininnut pätkääkään kognitiivisesta diss9onanssista ja milgramin testistä?

Miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, jonka perustiedot ja yleissivistys on noin huonoa verrattuna omaasi? Mulle ainakin on ollut aina tärkeitä, että kumppanin kanssa pystyy keskustelemaan tuo

Maailmankuvasi tuntuu olevan melko ahdas. Jos itselle ei ole tapahtunut vastaavaa, niin silloin ei voi muillekkaan. Ja puoliso ei tietenkään voi mitenkään muuttua vuosien varrella. Kuulostaapa ihan yhdeltä jankkaaja-besserwisser-exältäni ;-))

Vierailija
138/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tääl on sama juttu - en usko mitä Lady puhuu - aina. Lady ei tiedä mikä on mRNA , Magman ja laavan eroa, Zarathustralaisuuden suhdetta, Islamiin, Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon, ei tiedä subadriven ja philipsin eroa, ei saa säilyketölkejä auki, ei osaa tietsikan kanssa oikein m.... , ei tiedä mikä on mitokondrio vaikka se on varmasti käyty lävitse jo kouluissa, ei tiedä mikä on lämpöohjautuva sulake tai mitä sähkössä tarkoitaa vaihe , ei tiedä oikein mitään autoista eikä isoista työkonmeista tai austeniitipisteestä tai kvantiteorian tuneloitumisesta ......monenko naisen polla kilahti tätä lukiessa, kun en maininnut pätkääkään kognitiivisesta diss9onanssista ja milgramin testistä?

Miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, jonka perustiedot ja yleissivistys on noin huonoa verrattuna omaasi? Mulle ainakin on ollut aina tärkeit

Maailmankuvasi tuntuu olevan melko ahdas. Jos itselle ei ole tapahtunut vastaavaa, niin silloin ei voi muillekkaan. Ja puoliso ei tietenkään voi mitenkään muuttua vuosien varrella. Kuulostaapa ihan yhdeltä jankkaaja-besserwisser-exältäni ;-))

Häh? Enhän mä tässä esittänyt mitään sellaista, etten uskoisi muille tapahtuvan asioita, joita ei itselleni tapahdu. Esitin vain kysymyksen siitä, että jos itselle on tärkeää kumppanin yleissivistys, niin miksi on valinnut kumppanin, jonka kanssa ei ole siltä osin yhteensopiva.

Sitä en usko, että puoliso voisi vuosien varrella muuttua niin, että hänen tietomääränsä vähentyisi. Harvemmin kai se omaksuttu tieto minnekään katoaa? Toki asenne voi muuttua. 

Vierailija
139/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pohjustetaan sitä luottamusta valehtelemalla ja teeskentelemällä melkein kaikkeen ja kaikessa- sitten yhyy mua ei uskota!

Vierailija
140/179 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, jonka perustiedot ja yleissivistys on noin huonoa ver

Sori, oli täysin minun vikatikki! 😎 Sekoitin kommenttisi yhteen toiseen jonka näin aikaisemmin ja yritin löytää alkuperäisen. 

Vastauksesi oli siis ihan ok kyseiseen kommenttiin! Sori vielä kerran!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi