Mies ei pysty ikinä uskomaan mitään mitä sanotaan, alan tulla hulluksi
On siis ihan hyvä suhtautua kuulemaansa kriittisesti, varsinkin jos on kyse joistain väittämistä (tyyliin pelkkien banaanien syöminen on hyväksi jalkapohjien iholle tmsp), mutta kun ihminen ei usko MIHINKÄÄN mitä sanotaan...
Esim. sanon jonkun työhöni liittyvän faktaseikan: "Ei kai se nyt tolleen mene" tai sanon ostavani imodiumia vatsavaivoihin: "Eihän ne toimi", kerron että kissa oksensi matoja: "Ei talvella ole matoja" jne jne. IHAN JOKA ASIASSA. Ihan kuin olisin joku hölmö tyttöparka joka ei tiedä mistään mitään, tai sitten on vain luontainen tarve olla vastaan. En ymmärrä, mutta alkaa syödä omaa energiaa se että kaiken joutuu aina todistamaan tai vääntämään rautalangasta, ihan hölmötkin asiat. Taitaa kohta ero tulla kun en jaksa.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeudu hoitoon, jos tuntuu siltä että olet tulossa hulluksi.
Ehkä psykologin kanssa keskustelu auttaisi.
Juu se on jännä että aina se fiksu ja tervepäinen on se, jonka pitää sinne terapiaan mennä, ja typerät moukat saa jatkaa samalla linjallaan, toisia murjojen ja tölvien.
Joo, mun eksä ehdotteli aina sitä hoitoon menemistä joka asiaan. Nyt on itse mt-eläkkeellä alle nelikymppisenä, ja minä olen kaksimetristä taaperoa kevyempi.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on päässään ahtaat lokerot toisille ihmisille, ja etukäteen päätetyt roolit.
Nuori nainen, tyttö ja vaimo on niissä alempi kuin miehet, pojat ja vanhemmat naiset.
Jos alhaiseksi määritelty hahmo sanoo jotain, niin hänet pitää vaientaa välittömästi, ja jotenkin saada hiljaiseksi ettei vaan käsikirjoitus mene pilalle.
Eli jatkuva kälätys on paras turva naisvihaajilta. Check!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on niin turhauttavaa kun tuollaiset ihmiset vänkäävät sinun lausumaan asiaan salamana vastaan, mutta jos joku henkilö kenet arvottavat statukseltaan yläpuolellesi, sanoo saman asia, niin sitten se hyväksytään.
Minua pistää vihaksi tämä ilmiö.
Itse arvotan ihmisiä sen mukaan miten he käyttäytyvät, kohtelevat toisia eläviä olentoja, ja miten he toimivat toisia kohtaan. Mutta jotkut ihmiset arvottavat ihmiset lokeroihinsa pinnallisilla seikoilla; onko mies vai nainen, tyttö vai poika, onko vanha, nuori, mikä ammatti, onko pitkä, pätkä, laiha, lihava, varakas, köyhä, julkkis, tavis, koulutettu, lukenut, työtön, töissä, vuokralla, omistaja, oletko sairas, terve, kaunis, ruma, mistä päin kotoisin, kenen lapsi.
Kun heillä kaikki perustuu noihin ennalta lukkoon lyötyihin rooleihin ja asemiin, niin niistä ei luovuta sitten millään. Vaikka korkealle arvottamansa ihminen t
Kyllä nuo kaikuivat päässä pitkään, jopa vuosia. Yksi tehokas keino on yksinkertaisesti kääntää tuo sanoma päinvastaiseksi: "minä ansaitsen sen työtehtävän", ja sanoa se itselleen muutaman kerran, niin että uskot ja jopa ilahdut siitä. Se mitä kollega sanoo on yksi muisto, anna itsellesi kolme parempaa.
Tääl on sama juttu - en usko mitä Lady puhuu - aina. Lady ei tiedä mikä on mRNA , Magman ja laavan eroa, Zarathustralaisuuden suhdetta, Islamiin, Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon, ei tiedä subadriven ja philipsin eroa, ei saa säilyketölkejä auki, ei osaa tietsikan kanssa oikein m.... , ei tiedä mikä on mitokondrio vaikka se on varmasti käyty lävitse jo kouluissa, ei tiedä mikä on lämpöohjautuva sulake tai mitä sähkössä tarkoitaa vaihe , ei tiedä oikein mitään autoista eikä isoista työkonmeista tai austeniitipisteestä tai kvantiteorian tuneloitumisesta ......monenko naisen polla kilahti tätä lukiessa, kun en maininnut pätkääkään kognitiivisesta diss9onanssista ja milgramin testistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä menit parisuhteeseen itsepäisen vastarannan kiisken kanssa?
Mies ei ollut tällainen alussa. Oikein korosti miten hyvä kommunikaatio ja kuuntelutaidot on tärkeitä parisuhteessa, plus empatia ja sensellainen oli ihan ykkösenä listalla. Nykyään kaikki mitä sanon, oli ne ongelmia tai neutraaleja faktoja on jotenkin kyseenalaista. Ja välillä hän ihan vaan korjaa jonkun sanomani asian, vaikka hänellä ei itsellään ole mitään tietoa! Tämä on yliopiston käynyt mies, jolla ei ole ainakaan ilmennyt mitään kognitiivisia ongelmia muutoin kuin tämä yhtäkkinen tarve kyseenalaistaa kaikki (paitsi omat näkemykset).'
-ap
Kuin mun elämästä. Tilanne eteni niin pitkälle että lopulta hän jopa esti minua puhumasta, sanoi että "älä nyt jatka tästä", "mä kerron nyt yhden asian ja yhtään ei
Ihanan rautainen ote. Sitä saa mitä tilaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä menit parisuhteeseen itsepäisen vastarannan kiisken kanssa?
Mies ei ollut tällainen alussa. Oikein korosti miten hyvä kommunikaatio ja kuuntelutaidot on tärkeitä parisuhteessa, plus empatia ja sensellainen oli ihan ykkösenä listalla. Nykyään kaikki mitä sanon, oli ne ongelmia tai neutraaleja faktoja on jotenkin kyseenalaista. Ja välillä hän ihan vaan korjaa jonkun sanomani asian, vaikka hänellä ei itsellään ole mitään tietoa! Tämä on yliopiston käynyt mies, jolla ei ole ainakaan ilmennyt mitään kognitiivisia ongelmia muutoin kuin tämä yhtäkkinen tarve kyseenalaistaa kaikki (paitsi omat näkemykset).'
-ap
Tässä on tuttu kaava, jossa toisen todellinen luonne vähitellen paljastuu. Jos se näkyisi heti alussa, ei sitä kukaan jäisi katselemaan. Alussa ollaan niin kiinnostuneita toisen mielipiteistä ja sielunelämästä, ymmärretään ja ollaan hyvää ihmistä joka suuntaan. Toinen ajattelee, että siinäpä mulle hyvä mies/nainen ja jää koukkuun. Kun saalis on varma, alkaa naamio karista, toki lähinnä vain sen koukutetun nähden ja kuullen. Muille esitetään yhä, miten nyt tarve vaatii.
Koukutettu alkaa kuulla mitätöivää huomauttelua, aluksi harvakseltaan, sitten vähän väliä. Se tuottaa mitätöijälle mielihyvää ja helpotusta omaan sisäiseen tyhjyyteen ja viallisuuteen. Kumppanin epäuskoiset, turhautuneet, itkuiset tai vihaiset reaktiot ovat mitätöijälle makoisa lähde, josta ammentaa. Hän nostaa itseään hetkellisesti polkemalla toista ja samalla latkii polttoaineekseen toisen reaktioita.
Ei kannata jäädä tuommoiseen suhteeseen. Voi tietysti ilmoittaa painokkaasti, että homma on nyt niin, että tuo alentava mussutus loppuu nyt tähän, ja jos ei lopu, tämä suhde loppuu -- minä haluan kumppaniksi aikuisen, toista kunnioittavan ja normaalisti puhuvan miehen/naisen enkä mitään nokkavaa 10-vuotiasta.
Miehesi on lapsi. Exälläni oli tuo tapa, mutta oli myös toinen, nimittäin hän myös pakonomaisesti koetti huijata minua koko ajan.
Siis kertoi vaikka että Miia ja Markus muuttavat Tampereelle, ja sitten naureskeli kohta että kun minä tyhmä uskoin. Tai että joku tuttu on raskaana, tai sairastunut vakavasti. Tai että uimahalli puretaan ja siihen tulee museo. Koko ajan viihdytti itseään valehtelemalla mulle ihan outoja juttuja ja nauramalla kun menin lankaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuin mun ex. No erottiin sitten kun tuo paheni.
Eräs työkaveri oli myös tuollainen. Mistään ei mitään toetänyt mutta kaikesta oli tietävinään.
Latinalaisessa Amerikassa puhutaan latinaa jne
Minulla oli kans semmoinen työkaveri joka olevinaan tiesi kaikesta kaiken. Tai ainakin piti puuttua joka keskusteluun, ymmärsi mitään tai ei. Ihan hyväntahtoinen muuten, mutta aika rasittava, osalla meinasi mennä hermot siihen ihan kokonaan.
Mieheni ei ole onneksi tuollainen, mutta miespuolinen sisarukseni on.
Hänellä ei ole mitään koulutusta tai työkokemusta ja vapaa-aikansa viettää tietokonepelejä pelaten.
Hänellä on tarve väittää vastaan joka asiassa. Hän poimii puheestani yhden sanan tai lauseen ilman, että käsittää koko asiayhteyttä ja ymmärtää (varmaan tahallaan) sanomani väärin. Sen jälkeen alkaa puhumaan jotain aivan epäolennaisia asioita, jotka eivät edes liity aiheeseen.
Olen käynyt yliopiston ja hän vääntää erikoisalaani liittyvistä asioista, siis asioista joista minulla on kymmenen vuoden työkokemus ja 5 vuotta yliopisto-opintoja takana. Mutta hän on nähnyt tiktok videon/lukenut uutisen (otsikon) asiaan liittyen, joten olen väärässä. On raskasta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehestä on tullut nyt viiskymppisenä samanlainen.
Esim jos sanon, että pakkanen on kiristynyt eiliseltä, hän sanoo, että " ei se mitään kiristynyt ole... siellä on kova pakkanen, juu, katsos kun on kovempi pakkanen kuin eilen ".
Jos sanon, että "eilen oli sähkökatkos", hän vastaa "ei ollut, katsos kun oli vaan sähkönjakelussa paussi ja sähköt ei olleet päällä viiteen minuuttiin", jne jne.
Ja nämä hän sanoo kyllästyneen opettavaisella ja tietäväisellä äänensävyllä.
Ei ssaaaa....miten te kestätte näitä asennevammaisia besserwissereitä? Saapasta persikkaan tuollaisille ja johan alkaa elämä tuntua ruusuilla tanssimiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs työkaveri oli myös tuollainen. Mistään ei mitään toetänyt mutta kaikesta oli tietävinään.
Minulla oli kans semmoinen työkaveri joka olevinaan tiesi kaikesta kaiken. Tai ainakin piti puuttua joka keskusteluun, ymmärsi mitään tai ei. Ihan hyväntahtoinen muuten, mutta aika rasittava, osalla meinasi mennä hermot siihen ihan kokonaan.
Ei: olevinaan tiesi
Kyllä: oli tietävinään
Älä käytä potentiaalia jos et osaa, se antaa sinusta saman kuvan kuin se että heittelisit sivistyssanoja joiden merkitystä et tiedä.
Tapaan työssäni noita itseriittoista miehiä jatkuvasti. Niille ei voi, muuten kuin jyräämällä ne argumentilla, mtn. Toinen vaihtoehto on ehdoton ohittaminen
On samoja piirteitä mun miehessä. Tosin sillä on aina jokin kokemus tms muu "peruste", eli se ei haasta sanomisia pelkästään väittämällä että ei se noin ole tms.
Puhuttiin suomalaisten ja amerikkalaisten eroista sukulaistemme kanssa niin mies alkoi väittää jonkin toisen puheeseen vastakkaisesti, että texasilaiset ovat itse asiassa hyvin samanlaisia kuin suomalaiset. Tämän se perusti "lukuisiin" työmatkoihinsa Texasissa, ja niitä on ehkä max 1-2.
Onneksi osaa olla myös ns. normaali, mutta aina silloin tällöin tämä joka asiassa vastaan väittäminen yltyy ja tosiaan mietin avioeroa silloin.
Ja välillä joudun todistelemaan sille lähteiden kera että olen oikeassa kun muuten se jatkaa oman totuutensa tuuttaamista
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei ole onneksi tuollainen, mutta miespuolinen sisarukseni on.
Hänellä ei ole mitään koulutusta tai työkokemusta ja vapaa-aikansa viettää tietokonepelejä pelaten.
Hänellä on tarve väittää vastaan joka asiassa. Hän poimii puheestani yhden sanan tai lauseen ilman, että käsittää koko asiayhteyttä ja ymmärtää (varmaan tahallaan) sanomani väärin. Sen jälkeen alkaa puhumaan jotain aivan epäolennaisia asioita, jotka eivät edes liity aiheeseen.
Olen käynyt yliopiston ja hän vääntää erikoisalaani liittyvistä asioista, siis asioista joista minulla on kymmenen vuoden työkokemus ja 5 vuotta yliopisto-opintoja takana. Mutta hän on nähnyt tiktok videon/lukenut uutisen (otsikon) asiaan liittyen, joten olen väärässä. On raskasta seuraa.
Miespuolinen sisarus on veli.
Mun mies on myös tällainen! Etsii vian aina minusta. Jos meteoriitti tippuisi päähäni, osaisi vääntää siitäkin minun syyni. Jos sanoisin valkoista autoamme valkoiseksi, väittäisi ihan pokkana, että ei ole valkoinen.
Luulin, että olen ainoa, jolla tämmöinen ukko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä käytä potentiaalia jos et osaa, se antaa sinusta saman kuvan kuin se että heittelisit sivistyssanoja joiden merkitystä et tiedä.
On ihan ok kirjoittaa, että olevinaan tiesi.
Älä yritä päteä, kun et itse tiedä mistään mitään.
Muutenkin annat itsestäsi tyhmän kuvan, kun nillität kieliasun olemattomista virheistä, sen sijaan että kommentoisit ihan sitä sisälukemaasi asiaa.
Ne ketkä kommentoi asiaa, osoittavat että ovat ymmärtäneet lukemansa, ne ketkä etsivät kirjoitusvirheitä, osoittavat olevansa reppanoita, jotka haluavat etsiä kirjoitusvirheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihan ok kirjoittaa, että olevinaan tiesi.
Älä yritä päteä, kun et
Ei ole oikein kirjoitettu. Kyse ei myöskään ole kirjoitusvirheestä, vaan siitä että yrittää käyttää potentiaalia ymmärtämättä miten sitä käytetään. Voit etsiä vaikkapa googlella aiheesta tietoa, ja opiskella miten sitä käytetään oikein. Sen jälkeen et vaikuta enää tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Tääl on sama juttu - en usko mitä Lady puhuu - aina. Lady ei tiedä mikä on mRNA , Magman ja laavan eroa, Zarathustralaisuuden suhdetta, Islamiin, Juutalaisuuteen ja Kristinuskoon, ei tiedä subadriven ja philipsin eroa, ei saa säilyketölkejä auki, ei osaa tietsikan kanssa oikein m.... , ei tiedä mikä on mitokondrio vaikka se on varmasti käyty lävitse jo kouluissa, ei tiedä mikä on lämpöohjautuva sulake tai mitä sähkössä tarkoitaa vaihe , ei tiedä oikein mitään autoista eikä isoista työkonmeista tai austeniitipisteestä tai kvantiteorian tuneloitumisesta ......monenko naisen polla kilahti tätä lukiessa, kun en maininnut pätkääkään kognitiivisesta diss9onanssista ja milgramin testistä?
Miksi olet suhteessa ihmisen kanssa, jonka perustiedot ja yleissivistys on noin huonoa verrattuna omaasi? Mulle ainakin on ollut aina tärkeitä, että kumppanin kanssa pystyy keskustelemaan tuollaisista aiheista. Ei toki ihan kaikesta tarvitse, meillä noista aiheista uskontotiede on enemmän mun heiniä, ja itse en tiedä autoista mitään kun ne ei kiinnosta mitenkään, mutta mies tietää.
Ei ole oikein kirjoitettu. Kyse ei myöskään ole kirjoitusvirheestä, vaan siitä että yrittää käyttää potentiaalia ymmärtämättä miten sitä käytetään. Voit etsiä vaikkapa googlella aiheesta tietoa, ja opiskella miten sitä käytetään oikein. Sen jälkeen et vaikuta enää tyhmältä.
Ainoa joka tässä vaikuttaa tyhmältä olet ihan sinä itse.
Ei liity potentiaaliin mitenkään tuo, että joku on olevinaan.
Olla olevinaan tarkoittaa, että on muka jotain olematta sitä oikeasti.
Lopeta trollaaminen, ja ketjun pilaaminen pjaskallasi, kun kerrankin on hyvä ketju. Mene jonnekin vammaisten päiväkerhoon höpöttämään skeidaasi.
Juu se on jännä että aina se fiksu ja tervepäinen on se, jonka pitää sinne terapiaan mennä, ja typerät moukat saa jatkaa samalla linjallaan, toisia murjojen ja tölvien.