Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pysty ikinä uskomaan mitään mitä sanotaan, alan tulla hulluksi

Vierailija
14.02.2025 |

On siis ihan hyvä suhtautua kuulemaansa kriittisesti, varsinkin jos on kyse joistain väittämistä (tyyliin pelkkien banaanien syöminen on hyväksi jalkapohjien iholle tmsp), mutta kun ihminen ei usko MIHINKÄÄN mitä sanotaan...

Esim. sanon jonkun työhöni liittyvän faktaseikan: "Ei kai se nyt tolleen mene" tai sanon ostavani imodiumia vatsavaivoihin: "Eihän ne toimi", kerron että kissa oksensi matoja: "Ei talvella ole matoja" jne jne. IHAN JOKA ASIASSA. Ihan kuin olisin joku hölmö tyttöparka joka ei tiedä mistään mitään, tai sitten on vain luontainen tarve olla vastaan. En ymmärrä, mutta alkaa syödä omaa energiaa se että kaiken joutuu aina todistamaan tai vääntämään rautalangasta, ihan hölmötkin asiat. Taitaa kohta ero tulla kun en jaksa.

Kommentit (179)

Vierailija
161/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imodium ei todellakaan ole tarkoitettu vatsavaivoihin ja suurin osa kissan oksennuksista ei sisällä matoja. Työpaikan faktaseikassa mies osoitti tyhmyytensä.

Sinä olet juuri tyypillinen vastaan vänkääjä. Nytkin tulit pätemään tähän ketjuun tarttumalla täysin epäolennaiseen, et itse aiheeseen.

Otsikko on, että mies väittää aina vastaan ja mielestäsi on epäolennaista kertoa, että mies oli yhdessä esimerkkitapauksessa oikeassa, toisessa todennäköisesti oikeassa ja kolmannessa väärässä? Taitaa todellakin olevan niin, että naisille kannattaa sanoa vain mitä he haluavat kuulla...

Imodium on tarkoitettu ripuliin, se on vatsavaivat. AP sanoi,että kissa oksensi matoja niin miten liittyy asiaan jos vängätään että kaikki oksennukset ei sisällä matoja?

Loppupäätelmä: tyypillistä vastaan vänkäämistä.

Vierailija
162/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaaargh sama! Ja jos mulla on jotain, mitä tahansa hässäkkää, niin olettaa aina ensin, että minä olen se syyllinen. Eli asettuu aina sen ei-minun puolelle. Esim jos kassa antaa väärin takaisin, niin "ehkä vain muistat väärin minkä setelin annoit", tai jos kaveri tekee oharit, niin "ehkä sä olet loukannut sitä jotenkin, ja siksi ihan ymmärrettävää". 

Olen yrittänyt sanoa asiasta jotain sata 

Täällä aivan s

Mies oli normaali ekat muutamat vuodet ja aloitti tuon väheksynnän ja vastaanjankkaamisen vasta häiden jälkeen. Lähes seuraavana päivänä häistä. Lisäksi asettuu tosiaan minun vastapuolelleni kaikissa asioissa juuri kuten kuvasit.

Kiitos tästä ketjusta ja muistutuksesta, olin jo ehtinyt unohtaa. Olemme nyt asumuserossa ja hetken jo mietin, että kannattaako ero sittenkään. Kyllä kannattaa.

Tämä alkaa monilla miehillä viisikymppisenä, kun alkaa testosteroni vajua. Täytyy päästä pätemään ja yllättyvät jos joku ottaakin virheestä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että se ihan tuollainen olisi.

Vierailija
164/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän vastaava kokemus, ystävän kanssa kylläkin. Saa toistaa asioita 50 kertaa ja mikään ei uppoa. Viimeksi tänään "älä soita kesken työpäivääni jos ei ole kuolemantapaus kyseessä". Pelkään oikeasti että kohta tämä johtaa ystävyytemme loppuun. 

Vierailija
165/179 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa on kuvattu oma puolisoni. Kyse on kunnioituksen puutteesta. Nämä ovat lapsuudenkodissa oppineet, ettei naisen sanomisilla ole mitään arvoa eivätkä naisen puheet voi sisältää mitään tietoa. Tuo vastaanväittäminen on heille tapa ilmaista, että heidän mielestään naisen tulee näkyä eikä kuulua.

Tätä piirrettä on vaikea tunnistaa jos ei ole itse törmännyt aiemmin näihin "mietoihin sovinisteihin". Katsokaa nuoret naiset miten miehen perheessä puhutaan äidistä, se kertoo miten miehesi tulee puhumaan sinusta kun olet yhtä vanha.

Vierailija
166/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla autismin tai adhd piirteistä. Ei mitään tilannetajua ja ymmärrystä tässä asiassa. Käy tosi rankaksi jos tapa ei muutu puheesta huolimatta.

Moni autisti uskoo oikeisiin mielipiteisiin, mikä kertoo heidän mielenterveysongelmista. Eli on vain oikeita eli heidän mielipiteitä, mitkä muuttavat jos muuttavat. Jankkaavat sitten muuten.

Vierailija
167/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut jo kauan sitten, että jos ei ole oikeasti vaarallinen tai tolkuttoman kallis asia, on parempi vaan nyökytellä ja olla vaimon kanssa ns. samaa mieltä. Joskus korjailin faktoja vähän ahkerammin ja sain siitä ylimielisen ja toisia alentavan maineen.

Annat toisten luulla väärin ettei sinusta ajatella huonoa? Ja miten olet esittänyt asiat, jos siitä tuli ylimielinen ja alentava kuva? Oikea vika taisi olla asenteessasi.

Vierailija
168/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut jo kauan sitten, että jos ei ole oikeasti vaarallinen tai tolkuttoman kallis asia, on parempi vaan nyökytellä ja olla vaimon kanssa ns. samaa mieltä. Joskus korjailin faktoja vähän ahkerammin ja sain siitä ylimielisen ja toisia alentavan maineen.

Annat toisten luulla väärin ettei sinusta ajatella huonoa? Ja miten olet esittänyt asiat, jos siitä tuli ylimielinen ja alentava kuva? Oikea vika taisi olla asenteessasi.

Ei, vaan välttääkseni riitaa jostain turhanpäiväisestä. Kyllä, ehkä ilmaisuni on ollut vähän tökeröä, mutta olen oppinut kyllä vähän parantamaan sitäkin.

Vierailija
169/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joidenkin sana painaa enemmän kuin toisten.Varsinkin miesten, vaikka suusta tulisi pelkkää puppua. Näkyi viimeksi USAn vaalituloksessa, josta koko maailmaa kärsii nyt. Mieluimmin tyhmä ja vaarallinen mies valtaan kuin yksikään nainen."

Tuo on sinun mielipiteesi, ei faktaa. Suurempi osa ihmisistä oli sitä mieltä että hän ei ole tyhmä eikä vaarallinen, vaan parempi valinta.

Vahvistat vain sitä vanhaa sterotypiaa, että naiset äänestävät tunteella eivätkä järjellä. Siksi teitä ei kuunnella, onneksi olkoon.

Hehee... miehet juuri äänestävät, ja johtavat, tunteella. Ihannoivat räyhääviä tyyppejä ja sanojen helinää. Liittyvät kaikkiin ääriliikkeisiin, ampuvat kouluissa ja pommittavat tavarataloja. Kovasti on juuri tunteet pinnalla näissä jutuissa.

Maailma on täynnä sotia, niitä on ollut ja niitä tulee olemaan. Mistähän johtuisi? Eikä ol

Tuo on se miten sinä näet asian, koska itse lähdet tunnepohjalta kaikkeen. Et osaa kuvitella, että miehet äänestäisivät jostain muusta syystä koska suhtaudut itse Trumpiin pelkän tunnesykkyrän kautta.

Äläkä sotke uskonnollisia ja muita ääriliikkeitä kaikkiin miehiin, se on ihan oma ilmiönsä ja heidän näkökulmastaan se on täysin rationaalista, koska heidän jumalansa määrää niin.

Sodat johtuvat ihmisluonteesta valitettavasti. Historiassa myös naiset ovat sotineet kun ovat vallassa olleet, eivät tosin itse ole olleet juoksuhaudoissa.

Vierailija
170/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan välttääkseni riitaa jostain turhanpäiväisestä. Kyllä, ehkä ilmaisuni on ollut vähän tökeröä, mutta olen oppinut kyllä vähän parantamaan sitäkin.

En muista omista suhteistani että nainen olisi alkanut vänkäämään faktoista, oli se sitten pieni tai suuri asia. On korjailtu harhaluuloja puolin ja toisin ihan asiallisesti.

Vierailija
171/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina aloittaa sillä, että toinen on väärässä niin pieleen menee. Kukaan ei kaipaa jatkuvaa oikomista ja kontrollia. On vain huonoa käytöstä. 

Vierailija
172/179 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joidenkin sana painaa enemmän kuin toisten.Varsinkin miesten, vaikka suusta tulisi pelkkää puppua. Näkyi viimeksi USAn vaalituloksessa, josta koko maailmaa kärsii nyt. Mieluimmin tyhmä ja vaarallinen mies valtaan kuin yksikään nainen."

Tuo on sinun mielipiteesi, ei faktaa. Suurempi osa ihmisistä oli sitä mieltä että hän ei ole tyhmä eikä vaarallinen, vaan parempi valinta.

Vahvistat vain sitä vanhaa sterotypiaa, että naiset äänestävät tunteella eivätkä järjellä. Siksi teitä ei kuunnella, onneksi olkoon.

Tuo on se miten sinä näet asian, koska itse lähdet tunnepohjalta kaikkeen. Et osaa kuvitella, että miehet äänestäisivät jostain muusta syystä koska suhtaudut itse Trumpiin pelkän tunnesykkyrän kautta.

Äläkä sotke uskonnollisia ja muita ääriliikkeitä kaikkiin miehiin, se on ihan oma ilmiönsä ja heidän näkökulmastaan se on täysin rationaalista, koska heidän jumalansa määrää niin.

Sodat johtuvat ihmisluonteesta valitettavasti. Historiassa myös naiset ovat sotineet kun ovat vallassa olleet, eivät tosin itse ole olleet juoksuhaudoissa.

Viisaat miehet eivät äänestä Trumpia, mutta juuri kaltaisesi ovat helposti huiputettavissa.

Syynä tähän on ettette pysty ajattelemaan loogisesti, vaan ajatusmaailmanne ja maailmankuvanne ovat rajoittuneita ja vääristyneitä. Käännätte ja väännätte asioita, tehden kärpäsestä härkäsen, mittasuhteet sekaisin. Kehittelette omia teorioita ja uskotte että niistä tulee totta pelkästään koska niitä toistelee tarpeeksi usein.  

Olet juuri sen tyyppinen mies josta tämä ketju kertoo.

Olen onnekas että ympärilläni on viisaampia miehiä. Näytin miespuolisille kollegoilleni kirjoituksesi, he ihmettelivät yhteen ääneen mistä tämä äärijutut kumpuaa, heistä oli huolestuttavaa.

Vierailija
173/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viisaat miehet eivät äänestä Trumpia, mutta juuri kaltaisesi ovat helposti huiputettavissa.

Syynä tähän on ettette pysty ajattelemaan loogisesti, vaan ajatusmaailmanne ja maailmankuvanne ovat rajoittuneita ja vääristyneitä. Käännätte ja väännätte asioita, tehden kärpäsestä härkäsen, mittasuhteet sekaisin. Kehittelette omia teorioita ja uskotte että niistä tulee totta pelkästään koska niitä toistelee tarpeeksi usein.  

Olen onnekas että ympärilläni on viisaampia miehiä. Näytin miespuolisille kollegoilleni kirjoituksesi, he ihmettelivät yhteen ääneen mistä tämä äärijutut kumpuaa, heistä oli huolestuttavaa."

Nimenomaan viisaat miehet ja naiset äänestivät Trumpia. Ne, jotka näkivät kaiken sen sumutuksen läpi mitä Bidenin kausi oli ollut. Kauniisiin puheisiin verhottua korruptiota ja oman kansan vastaista toimintaa. Sinä edustat juuri sellaista ihmistä, joka luottaa ulkokultaisiin narsisteihin ja paheksuu oikeita johtajia vain sen takia, että he puhuvat karkeasti ja kiertelemättä ja tekevät päätöksiä joita on pakko tehdä.

Ei se toki ole ihmekään kun ihminen saa kaiken tietonsa valtamediasta, jolla on hyvin yksipuolinen agenda. Suomessakin vain odotellaan kieli pitkällä että päästään vääntelemään jotain Trumpin sanomisia mahdollisimman paljon että saadaan otsikoita niistä. Eipä kerrota juuri mitään siitä työstä jota siellä nyt tehdään, kun avataan hallinnon tilikirjoja ja sieltä löytyy historiallisen skandaalimaisia asioita. Yhdysvaltain kansaa on kusetettu vuosikymmeniä mutta nyt se on päättymässä.

Vierailija
174/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Viisaat miehet eivät äänestä Trumpia, mutta juuri kaltaisesi ovat helposti huiputettavissa.

Olen onnekas että ympärilläni on viisaampia miehiä. Näytin miespuolisille kollegoilleni kirjoituksesi, he ihmettelivät yhteen ääneen mistä tämä äärijutut kumpuaa, heistä oli huolestuttavaa."

Nimenomaan viisaat miehet ja naiset äänestivät Trumpia. Ne, jotka näkivät kaiken sen sumutuksen läpi mitä Bidenin kausi oli ollut. Kauniisiin puheisiin verhottua korruptiota ja oman

Että osaa ihminen olla pihalla. Silmäsi eivät olet auenneet edes nyt. Taidat ollakin meidän itänaapurimme trolli ;-)

Vierailija
175/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan viisaat miehet ja naiset äänestivät Trumpia. Ne, jotka näkivät kaiken sen sumutuksen läpi mitä Bidenin kausi oli ollut.

Joo, trolleilla riittää työkiireitä ;-D

Vierailija
176/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen exä, onneksi vaihtui parempaan, jolle ei tarvitse rautalangasta vääntää asioita, vaan pystyy normi keskusteluun kanssaihmisten kanssa, jopa vaimonsa.

Vierailija
177/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:na miettisin ihan vakavasti kannattako jatkaa tuon miehen kanssa. Voi vaikuttaa itsetuntoon pidemmän päälle tuo jauhaminen.

Vierailija
178/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko puolisollasi joitakin vaikeuksia asioiden hahmottamisessa, älyllisiä haasteita?

Tai sitten tykkää vain jankuttaa. 

Itse en jaksaisi kauan kuunella tuollaista, vaan laittaisin kiertoon. Parempia on tarjolla, lupaan!

Vierailija
179/179 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä