Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei pysty ikinä uskomaan mitään mitä sanotaan, alan tulla hulluksi

Vierailija
14.02.2025 |

On siis ihan hyvä suhtautua kuulemaansa kriittisesti, varsinkin jos on kyse joistain väittämistä (tyyliin pelkkien banaanien syöminen on hyväksi jalkapohjien iholle tmsp), mutta kun ihminen ei usko MIHINKÄÄN mitä sanotaan...

Esim. sanon jonkun työhöni liittyvän faktaseikan: "Ei kai se nyt tolleen mene" tai sanon ostavani imodiumia vatsavaivoihin: "Eihän ne toimi", kerron että kissa oksensi matoja: "Ei talvella ole matoja" jne jne. IHAN JOKA ASIASSA. Ihan kuin olisin joku hölmö tyttöparka joka ei tiedä mistään mitään, tai sitten on vain luontainen tarve olla vastaan. En ymmärrä, mutta alkaa syödä omaa energiaa se että kaiken joutuu aina todistamaan tai vääntämään rautalangasta, ihan hölmötkin asiat. Taitaa kohta ero tulla kun en jaksa.

Kommentit (179)

Vierailija
41/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huolettaa se teidän kissa. On siis vapaana ulkona? Pian joku ampuu tai jää auton alle. Kissa ei saa olla vapaana! Entä kun eroatte? Jompi kumpi muuttaa vuokralle asuntoon joka ei hyväksy lemmikkejä? Tai kissa jää nykyiseen taloon heitteille. 

Minä voin ottaa sen kissan.

Vierailija
42/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi, että periaatteen vuoksi ollaan eri mieltä, vaikka ei suunnilleen edes tiedetä, mistä on kyse. 

Ja itse kun saan töissä ihan riittävästi kohdata näitä mansplainaavia setämiehiä, jotka toistavat jonkun naisen juuri äsken sanoman asian omana juttujaan, tai vieläpä niin, että tyrmäävät naisen idean siinä julkisesti ja minuutin päästä kertovat saman asian eri sanoin. Olen niin kyllästynyt siihen, että tartun joka kerta asiaan, että "Hyvä Jari, jos sittenkin olet samaa mieltä Mervin ideasta" jne.

Mä en vaan jaksa sitä enää. Sama kotona.

Kysyn, miksi väittää ensin, että ulkona ei sada (kun olen sanonut että kas, ulkona sataa), ja sitten sanoo että menee laittamaan pressun ,kun ulkona näköjään sataa. Mies hölmistyneenä sönköttää , että ei hän ole sanonut ,että ei sada, tai tarkoitti, että eilen ei satanut, tai ei varmaan kuullut, tai kuuli väärin, ei voi muistaa ja miksi jankutan tuollaisesta

Joo toi on sama meillä, että mies voi ihan kirkkain silmin kieltää minuutti aiemmin sanomansa, jos sillä parantaa asemiaan. Siis mitä vttua. Tulee sellainen epätodellinen olo, että eletäänkö eri todellisuudessa. Kuinka joku kehtaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imodium ei todellakaan ole tarkoitettu vatsavaivoihin ja suurin osa kissan oksennuksista ei sisällä matoja. Työpaikan faktaseikassa mies osoitti tyhmyytensä.

Sinä olet juuri tyypillinen vastaan vänkääjä. Nytkin tulit pätemään tähän ketjuun tarttumalla täysin epäolennaiseen, et itse aiheeseen.

Vierailija
44/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on samanlainen. Alkuun ei niinkään mutta jokin viidenkympin hullutus silläkin alkanut. 

Minua asia ei niinkään haittaa, olen itse vielä itsepäisempi ja alkanut käyttäytyä kuten hän. Josta verisesti loukkaantuu. 

Mutta aina on vapaa nostamaan kytkintä, hänkin. Koska oire tuli yllättäen niin kaipa se joskus loppuukin, sitä odotellessa.  

Vierailija
45/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä menit parisuhteeseen itsepäisen vastarannan kiisken kanssa?

Mies ei ollut tällainen alussa. Oikein korosti miten hyvä kommunikaatio ja kuuntelutaidot on tärkeitä parisuhteessa, plus empatia ja sensellainen oli ihan ykkösenä listalla. Nykyään kaikki mitä sanon, oli ne ongelmia tai neutraaleja faktoja on jotenkin kyseenalaista. Ja välillä hän ihan vaan korjaa jonkun sanomani asian, vaikka hänellä ei itsellään ole mitään tietoa! Tämä on yliopiston käynyt mies, jolla ei ole ainakaan ilmennyt mitään kognitiivisia ongelmia

muutoin kuin tämä yhtäkkinen tarve kyseenalaistaa kaikki (paitsi omat näkemykset).'

-ap

Sinulla ap on tarve kyseenalaistaa kaikki paitsi omat näkemyksesi ! 

Vierailija
46/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehestä on tullut nyt viiskymppisenä samanlainen.

Esim jos sanon, että pakkanen on kiristynyt eiliseltä, hän sanoo, että " ei se mitään kiristynyt ole... siellä on kova pakkanen, juu, katsos kun on kovempi pakkanen kuin eilen ".

Jos sanon, että "eilen oli sähkökatkos", hän vastaa "ei ollut, katsos kun oli vaan sähkönjakelussa paussi ja sähköt ei olleet päällä viiteen minuuttiin", jne jne. 

Ja nämä hän sanoo kyllästyneen opettavaisella ja tietäväisellä äänensävyllä.

Minulla muuten samanlainen ukko, mutta hän haluaa aina väitellä. Se ärsyttää kun olemme julkisilla paikoilla tai kun on kiire. Toinen jää jumittamaan itse keksimänsä väärinymmärryksensä kanssa. Välillä hävettää toisen kovapäisyys ihan tosissaan. Nuorena hän opiskeli arvostetun tutkinnon ja on siitä lähtien ollut alansa töissä. Ilmeisesti fiksuutta ei riitä enää kotiin saakka.

Vierailija
47/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaargh sama! Ja jos mulla on jotain, mitä tahansa hässäkkää, niin olettaa aina ensin, että minä olen se syyllinen. Eli asettuu aina sen ei-minun puolelle. Esim jos kassa antaa väärin takaisin, niin "ehkä vain muistat väärin minkä setelin annoit", tai jos kaveri tekee oharit, niin "ehkä sä olet loukannut sitä jotenkin, ja siksi ihan ymmärrettävää". 

Olen yrittänyt sanoa asiasta jotain sata kertaa, mutta ei.

Täällä aivan sama.

Mies oli normaali ekat muutamat vuodet ja aloitti tuon väheksynnän ja vastaanjankkaamisen vasta häiden jälkeen. Lähes seuraavana päivänä häistä. Lisäksi asettuu tosiaan minun vastapuolelleni kaikissa asioissa juuri kuten kuvasit.

Kiitos tästä ketjusta ja muistutuksesta, olin jo ehtinyt unohtaa. Olemme nyt asumuserossa ja hetken jo mietin, että kannattaako ero sittenkään. Kyllä kannattaa.

Vierailija
48/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te haluatte viettää minuuttiakaan tuollaisten miesten kanssa? Rahan takiako?

Vierailija
49/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän lääkäritkin menettelevät:ethän nyt oikeasti tunne kipua/tuskaa/ahdistusta ym, ei tarvitse hoitaa!

Ja kotona (miehet) sama meno, sitten vasta uskotaan, kun joku naapurin tuomo/teuvo/kalle/villekin sanoi niin.

Ei minua ole lääkärit koskaan noin kohdelleet. Yksi hoitaja vähätteli kerran puheitani, josta huomautin asiallisesti.

Lähipiirissäni on ihan fiksuja miehiä, jotka keskustelevat ihan normaalisti asioista, eikä heillä ole minkäänlaista vimmaa todistaa olevansa oikeassa. Kuka sellaista edes jaksaisi katsella ja kuunnella.

Vierailija
50/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imodium ei todellakaan ole tarkoitettu vatsavaivoihin ja suurin osa kissan oksennuksista ei sisällä matoja. Työpaikan faktaseikassa mies osoitti tyhmyytensä.

Sinä olet juuri tyypillinen vastaan vänkääjä. Nytkin tulit pätemään tähän ketjuun tarttumalla täysin epäolennaiseen, et itse aiheeseen.

Otsikko on, että mies väittää aina vastaan ja mielestäsi on epäolennaista kertoa, että mies oli yhdessä esimerkkitapauksessa oikeassa, toisessa todennäköisesti oikeassa ja kolmannessa väärässä? Taitaa todellakin olevan niin, että naisille kannattaa sanoa vain mitä he haluavat kuulla...

Vierailija
51/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minkälainen ihminen on ottanut tuollaisen kumppanikseen, mitä on päässä liikkunut, voisiko joku ihan oikeasti kertoa, kun näitä vastaavia tapauksia näyttää täällä ja joka paikassa olevan aivan loputtomiin?????

Koska seurustelun aikana mies esittää jotain muuta kuin oikeasti on. Kun ollaan muutettu yhteen ja menty ehkä naimisiin, todellinen luonne tulee esiin. Miksi mies näin tekee? Koska olisi muuten yksin koko elämänsä? Luultavasti. Koska häpeää olla sinkku kun muut tutut ovat parisuhteessa. Ottaa kenet tahansa, jopa sellaisen jota inhoaa. Narsistinen luonne, pelkuri ja valehtelija. 

Vierailija
52/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä samaa, ja olen päätynyt siihen, että koska on vähemmän opiskellut kuin minä ja huonompi yleissivistys ja enemmän sellainen käytännön tekijä kuin suuri ajattelija, niin on sitten ollut aika usein meidän keskusteluissa väärässä. Ja vaikka olen yrittänyt mahdollisimman ystävällisesti pitää pääni, enkä todellakaan ole ilkkunut kun on selvinnyt että hän oli jälleen väärässä uskomustensa kanssa, niin ehkä hänelle on jäänyt noista sellainen katkeruus jota sitten purkaa projisoimalla muihin tilanteisiin.

Surullista jotenkin, ettei mies "saa" olla se vähemmän tietävä ilman että heti kokee alemmuutta ja katkeroituu. Toisinpäinhän se on joidenkin mielestä jopa ihanteellista, kun voi katsoa miestään yläviistoon jne. Tilastollisesti se vaan on mahdotonta että mies voisi olla aina oikeassa.

Minunkin mis, joka on vähättelevä vastaanjankkaaja, on matalammin koulutettu, huonommassa työssä ja merkittävästi köyhempi kuin minä. Ehkä kyse on alistamisesta ja yrityksestä nujertaa naisen itsetuntoa. 

Vierailija
53/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten rooli on niin kapea, että niillä on paljon naisia enemmän paineita olla oikeassa. Nainen jos on väärässä, niin voi vaan myöntää sen ja vaikka pudistella päätään noloissaan hekotellen, ja elämä jatkuu normaalisti. Mies kun on väärässä, varsinkin jos sitä tapahtuu usein, niin alkaa vaikuttaa ei-haluttavalta, koska miehen "pitäisi" olla älykäs ja vahva, ei tyhmä ja epävarma. Ja vaikka vaimo ei edes menettäisi yhtään kunnioitusta paljon väärässä olevaa miestään kohtaan, niin mies pelkää että niin on, koska roolit ovat iskostettu niin syvään. Siitä varmaan monien miesten vänkäys juontaa, tarpeesta pysyä "miehenä".

Vierailija
54/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te haluatte viettää minuuttiakaan tuollaisten miesten kanssa? Rahan takiako?

Minä ainakin epäilen, että pärjääkö mies yksin. Hän ei ole mikään Adonis. Uuden naisen saaminen voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta.

Vierailija
55/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minkälainen ihminen on ottanut tuollaisen kumppanikseen, mitä on päässä liikkunut, voisiko joku ihan oikeasti kertoa, kun näitä vastaavia tapauksia näyttää täällä ja joka paikassa olevan aivan loputtomiin?????

Koska seurustelun aikana mies esittää jotain muuta kuin oikeasti on. Kun ollaan muutettu yhteen ja menty ehkä naimisiin, todellinen luonne tulee esiin. Miksi mies näin tekee? Koska olisi muuten yksin koko elämänsä? Luultavasti. Koska häpeää olla sinkku kun muut tutut ovat parisuhteessa. Ottaa kenet tahansa, jopa sellaisen jota inhoaa. Narsistinen luonne, pelkuri ja valehtelija. 

Niin. Silloin voi todeta, että nyt on tullut tehtyä paha virhe ja erota.

Näin minullekin kävi. En silti jäänyt pilaamaan elämääni.

Vierailija
56/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin epäilen, että pärjääkö mies yksin. Hän ei ole mikään Adonis. Uuden naisen saaminen voi olla vaikeaa tai jopa mahdotonta.

Eli sinun elämäntehtävä on hoivata avutonta miestä. Onnittelut.

Vierailija
57/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lukenut kommentit, meillä naisilla on enemmän rahaa kuin noilla vastustakasi asemoituvilla miehillä. Näissä on kyse henkisestä väkivallasta miehen taholta ja väkivaltaisesta suhteesta on paradoksaalisesti vaikeampi lähteä kuin normaalista suhteesta.

Vierailija
58/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä töihin - nythän ette ole töissä - niin ei jää aikaa netissä roikkumiseen. 

Vierailija
59/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen mies. Luulee tietävänsä kaikesta kaiken vaan koska on mies. 😑

On tämä seksismi hauskaa kun se on näin päin.

Vierailija
60/179 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan validi huoli - mutta miksi sun sitä huolta pitäisi kantaa? Eikö tuo ole miehen oma ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme