Mitä eväitä ottaisitte pitkälle noin 10 tunnin lennolle?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen, terve ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä aamupalalla iltaan asti.
Ai samperi että olisi kärttyinen akka, jos pitäisi koko päivä aamupalan voimin matkustaa. Muutenkin nyppii tuo ajatusmaailma, että jos minä pärjään koko päivän aamupalalla niin pitää muidenkin pärjätä. Jos mulle ei tuu nälkä koko päivänä niin ei tule sullekaan. Taasko te syötte, vastahan meillä oli aamupala seittemän tuntia sitten! Onneksi tunnen itseni, niin mulla on eväitä ettei tarvitse olla muiden syömistottumusten varassa.
Sääliksi käy sairaalahenkilökuntaa, jos joskus joudut leikkaukseen, jota ennen pitää olla syömättä 12 tuntia. Ei ole helppoa, kun potilas rupeaa räyhäämään vain siksi, ettei saanut syödä.
Vertaatko oikeasti leikkausta ja lentomatkaa keskenään? Toinen on pakko, toinen hupi.
Ei todellakaan mitään eväitä noin lyhyelle lennolle. Olen joka vuorokausi syömättä vähintään 14-20 tuntia ja paasto kerran kuussa. Mitä vauvoja aikuiset nykyään on kun pitää syödä kolmen tunnin välein ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen, terve ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä aamupalalla iltaan asti.
Ai samperi että olisi kärttyinen akka, jos pitäisi koko päivä aamupalan voimin matkustaa. Muutenkin nyppii tuo ajatusmaailma, että jos minä pärjään koko päivän aamupalalla niin pitää muidenkin pärjätä. Jos mulle ei tuu nälkä koko päivänä niin ei tule sullekaan. Taasko te syötte, vastahan meillä oli aamupala seittemän tuntia sitten! Onneksi tunnen itseni, niin mulla on eväitä ettei tarvitse olla muiden syömistottumusten varassa.
Sääliksi käy sairaalahenkilökuntaa, jos joskus joudut leikkaukseen, jota ennen pitää olla syömättä 12 tuntia. Ei ole helppoa, kun potilas rupeaa räyhäämään vain siksi, ettei saanut syödä.
Vertaatko oikeasti leikkausta ja lentomatkaa keskenään? Toi
En vertaa. Otatko oikeasti aina tosissasi kaiken mitä vauvapalstalla kirjoitetaan? Hupiahan tämäkin yleensä on, ei pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mitään eväitä noin lyhyelle lennolle. Olen joka vuorokausi syömättä vähintään 14-20 tuntia ja paasto kerran kuussa. Mitä vauvoja aikuiset nykyään on kun pitää syödä kolmen tunnin välein ?
Mä syön kerran viikkoon. Ällöttää tuollaiset lässyttävät, suupielestä läskiä tirskuvat mussuttajat, joiden on ihan pakko syödä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla aina koneessa 2 x vesipulloa, pähkinöitä, sipsejä, keksejä, karkkia. Syön juuri ennen koneeseen menoa jotain kentällä, esim täytetty leipä ja hedelmiä. Lentokoneruoka on niin hirveää etten ikinä syö sitä joten pakko olla omat eväät.
Pakko syödä paskaa oikean ruuan sijaan. Ei ihme, että suomalaiset ovat niin läskejä nykyisin, kun ruoka korvataan jollain sipseillä yms. roskalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noin pitkillä lennoilla yleensä oo tarjoilu? Ennen ainakin pärjänny niillä hyvin, yleensä pyynnöstä saanu tarvittaessa vielä pientä naposteltavaa (pähkinöitä, suolakeksejä, tms).
Nyt on edessä 6h lento. En aamulla sitä ennen syö mitään kotona, niin otan leivän, koneesta ostan kahvin. Paluuta mietin lähempänä, joko ostan ennakkoon lennon ruuan tai ostan salaatin/leivän kentältä tai syön kentällä jotain (on just ruoka-aikaan lento ja kotona myöhään illalla, niin ei pelkällä aamupalalla pärjää).
Ruoka-aika? Oletko joku keskosvauva, jonka pitää syödä aina tietyllä kellonlyömällä? Aikuinen, terve ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä aamupalalla iltaan asti. Yksi päivä vain kyseessä.
Tiesitkö, että on ihmisiä jotka lääketieteellisistä syistä joutuvat noudattamaan kohtalaisen tarkkaa ruokarytmiä, aina kyse ei ole pärjäämisestä.
Ja ite en ainakaan pysty aamiaisella syömään niin paljon, että pärjäisin sillä 14 h. Muutenkin kotona niin myöhään, että haluaa vain nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö noin pitkillä lennoilla yleensä oo tarjoilu? Ennen ainakin pärjänny niillä hyvin, yleensä pyynnöstä saanu tarvittaessa vielä pientä naposteltavaa (pähkinöitä, suolakeksejä, tms).
Nyt on edessä 6h lento. En aamulla sitä ennen syö mitään kotona, niin otan leivän, koneesta ostan kahvin. Paluuta mietin lähempänä, joko ostan ennakkoon lennon ruuan tai ostan salaatin/leivän kentältä tai syön kentällä jotain (on just ruoka-aikaan lento ja kotona myöhään illalla, niin ei pelkällä aamupalalla pärjää).
Ruoka-aika? Oletko joku keskosvauva, jonka pitää syödä aina tietyllä kellonlyömällä? Aikuinen, terve ihminen pärjää ihan hyvin pelkällä aamupalalla iltaan asti. Yksi päivä vain kyseessä.
Tiesitkö, että on ihmisiä jotka lääketieteellisistä syistä joutuvat noudatta
Tuossa luki aikuinen TERVE ihminen. Mitä kohtaa et siitä ymmärtänyt?
Kreditkort för att ta hand om eventuella beställningar som inte ingår i biljetten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että on ihmisiä jotka lääketieteellisistä syistä joutuvat noudatta
Tiesin. Tiesitkö sinä, että terve ihminen ei tarkoita ihmistä, jolla on lääketieteellinen syy syödä jatkuvasti?
Ostan yleensä jonkun proteiinirahkan mukaan ja pari välipalakeksiä. Mulla on hankala ykköstyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa ja junassakin on AINA joku s-tanan torspo haukkailemassa omenaa tai kalisuttamassa jugurttipurkkia. En käsitä, varmaan lapsesta asti kasvatettu siihen että kun matkustaa mihin tahansa niin aina pitää syödä eväitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussissa ja junassakin on AINA joku s-tanan torspo haukkailemassa omenaa tai kalisuttamassa jugurttipurkkia. En käsitä, varmaan lapsesta asti kasvatettu siihen että kun matkustaa mihin tahansa niin aina pitää syödä eväitä.
Jopa paikallisliikenteen bussissa ihmiset mussuttavat jotain sipsiä, munkkia tms. Lapsillekin tungetaan banaania tms. suuhun, että pärjäävät 10min bussimatkan tai pystyvät olemaan kaupassa. Sairasta touhua.
Maxi-Tupla suklaapatukoita oli ainakin minulla ja vesipullo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai että eväitä. Mieluummin juon konjakkia ja rentoudun. m39
Etkö osaa rentoutua ilman päihteitä? Huolestuttavaa.
En ainakaan lentokoneessa 4h espanjaa oli yhtä kärsimystä tuli rytmihäiriöitä ynnä muuta pelkotiloja takaspäin tultaessa join olutta ja viinaa niin en pelännyt koneen tippuvan.
En yleensä ota mitään eväitä minnekään, josta on saatavissa jotain ruokaa. Osa matkaa on myös syöminen, ja siksi tahdon syödä jotain muuta kuin omia ruokia.
Mä ottaisin varmaan eväitä, sillä jos ruokailu olisi matkan alkuosassa, olisi varmasti nälkä jo jonkun kahdeksan tunnin päästä. Luultavasti ottaisin joitain karjalanpiirakoita tai muuta helposti syötävää ja säilyvää. Ehkä jotain karkkia, vaikka en muuten niitä niin paljon syökään.
No voisin vastata tähän ihan asiallisesti. Lensi juuri tuilla ja lento kesti yli 10 tuntia.
Vaikka lennolle oli ostettuna ruoka, ei se todellakaan riittänyt. Ruuan lisäksi oli jotain pientä purtavaa ja toki rahalla sai ostaa mitä myynnissä oli.
Suosittelenkin tähän perustuen, että ottaa 2-3 puolen litran pulloa vettä (tyhjänä turvatarkastuksessa, täyttö sen jälkeen), muutaman proteiinipatukan, pussi pähkinöitä ja hedelmiä, vaikkapa pari banaania ja mandariinia. Jos on pieniruokainen niin vähemmälläkin pärjää. Ja toki jos juuri ennen lentoa syö tukevasti, ei silloinkaan tarvitse niin paljoa evästä.
Olen lentänyt ennenkin pitkiä lentoja ja niissä on yleensä saanut enemmän ruokaa. Mennessä meinasi nälkä vaivata, mutta palatessa olin varautunut paremmin.
Lentokoneateriat riittää ja kuuntelen äänikirjaa tai nukun.
En ota eväitä lennoille. Pitkät lennot aina busineksessä ja sillä puolella riittää ruokaa.
Mulla aina koneessa 2 x vesipulloa, pähkinöitä, sipsejä, keksejä, karkkia. Syön juuri ennen koneeseen menoa jotain kentällä, esim täytetty leipä ja hedelmiä. Lentokoneruoka on niin hirveää etten ikinä syö sitä joten pakko olla omat eväät.