En oo ikinä ymmärtänyt, että mikä tekee Kummisetä 2:sta niin mahtavan ja erinomaisen elokuvan
Sehän on äärimmäisen tylsä leffa, jossa ei tapahdu oikeastaan mitään.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en yhtään käsitä, miten elokuvan hyvyyteen vaikuttaa "tapahtuuko siinä mitään". Siis jotain actioniako ap kaipais, vai millaista tapahtumista.
En kaipaa actionia, mutta kyllä elokuvassa nyt pitäis olla jotain, mikä puhuttelee katsojaa ja herättää tunteita. Tämä elokuva ei kyllä ainakaan itsessäni herätä yhtään mitään mielenkiintoa, todella lattea tekele kaiken kaikkiaan.
AP
Siis kakkosessahan on kaikki: Kuuba, Vegas, veljen petos ja mur#a, eri aikatasot, Viton historia, Michaelin parisuhteen hajoaminen ja lipuminen yksinäisyyteen ja rikollispomoksi. On siinä yhdelle elokuvalle tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain yksinkertainen, ei siinä ole mitään hävettävää.
Hyvin monet yksinkertaisetkin ihmiset jostain syystä ylistävät tuota elokuvaa maasta taivaisiin. En vaan ymmärrä miksi.
Ap
Se on se turvallinen valinta yksinkertaisille ihmisille, jotka eivät ymmärrä elokuvasta mitään. Kun sanoo sen, voi vaikuttaa älykkäältä.
Minusta nuo on ihan aiheestakin klassikkoja, etenkin ykkönen, eikä se minusta johtunut mitenkään erityisesti Marlon Brandostakaan, vaikka tämä tekikin hyvän roolityön. Tässä voisi jopa sanoa "eeppinen" ellei se olisi niin puhkikulunut laatusana. Kakkonen oli lähes samaa tasoa.
Andy Garcian ja Sofia Coppolan roolit jäi vähän ohueksi ja kuten joku tuolla totesikin niin Sohvista kuoriutui sitten hyvä ohjaaja.
Olen lukenut myös kirjan, joka oli tuohon ykkösosaan verrattuna viihdyttävä mutta vähän kioskikirjamainen.
Ehkä ärsyttävintä tässä on mafian ja mafiosojen glorifiointi - nyttemmin tiedetään että mafia ohjaili ja rajoitti tuotantoa. Siksi kauniisti pukeutuneet ja oopperassa käyvät Corleonet tuntuu vähän erilaisilta kuin makkaraa syövät ja riitelevät Sopranot.
Pitää aina muistaa että mafia ei ole mikään pyhä ritarikunta joka puolustaa omiaan, vaan järjestäytynyttä rikollisuutta joka järjestelee huumekauppaa ja koronkiskontaa ja vetää välistä prostituoiduilta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ärsyttävintä tässä on mafian ja mafiosojen glorifiointi - nyttemmin tiedetään että mafia ohjaili ja rajoitti tuotantoa. Siksi kauniisti pukeutuneet ja oopperassa käyvät Corleonet tuntuu vähän erilaisilta kuin makkaraa syövät ja riitelevät Sopranot.
Pitää aina muistaa että mafia ei ole mikään pyhä ritarikunta joka puolustaa omiaan, vaan järjestäytynyttä rikollisuu
Kummisedässä järjestäytynyt rikollisuus on romantisoitu allegoria kapitalismille.
Ei se Mario Puzo sitä aikoinaan lytännyt.
Joo ei siinä harrasteta edes seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Elokuvassa Tauno Palo tekee kyllä mahtavan roolisuorituksen.
Ei Tauno Palo esiintynyt Kummisetä-elokuvissa. Hänet tunnetaan pääosastaan Casablanca-elokuvassa.
Olet tottunut siihen että jatkuvasti on oltava näyttävää äksöniä, etkä osaa nähdä että tuossakin elokuvassa tapahtuu aivan jatkuvasti, vaikkei olekaan räiskettä ja typeriä erikoistehosteita. Hyvin tavallista nykypäivän "kaikkiheti" -elämän ihmisille.
Mä tykkään kaikista Kummisetä-elokuvasta, mutta mun mielestä ykkönen on paras. Kakkososa ei ole mun mielestä tylsä. Toki nämä on makuasioita. Tuskin mäkään pidän kaikista niistä elokuvista mistä ap pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvassa Tauno Palo tekee kyllä mahtavan roolisuorituksen.
Ei Tauno Palo esiintynyt Kummisetä-elokuvissa. Hänet tunnetaan pääosastaan Casablanca-elokuvassa.
Lopussa ikoninen kohtaus, jossa Koffin kaljapullo heitetään reilusti roskakoriin.
Tyttären rooliin oli jo valittu Winona Ryder, mutta jostain syystä hän perui juuri ennen kuvauksia. Ohjaaja oli sitten vähän pulassa ja nykäisi oman tyttärensä siihen kun ei enää muuta ehtinyt.