Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suihkussa käyminen voi kestää vain 1-2 minuuttia?

Vierailija
13.02.2025 |

Kun hiusten pesemiseen menee jo 3 minuuttia aikaa. 

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paskaiseen perseeseen riittää vesipesu niin miksi paskaiset kädet pitää kuitenkin hinkata saippualla? Sehän jää perse ihan paskaiseksi.

Koska niillä käsillä kosketat monenlaisia juttuja. Paljasta persettäsi tuskin hinkkaat ovenkahvoihin. Vai?

Entä tuoksu? Ei pysy vaatteiden sisällä!

Et sä pierujasi saa etukäteen saippualla pesemällä hajuttomiksi. 

Vierailija
102/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käy 2 minuutissa suihkussa, joku kolo jää kyllä pesemättä. Esim. korvat ja eltaantunut rasva löyhkää.

Kaikilla meillä korvat eivät pukkaa vaikkua jatkuvasti.

No ei mullakaan vaikkua pukkaa. Jos lukea osaat niin siitä ei ole kyse.  😁

Kampaajat ja parturit valittavat, että etenkin naiset unohtavat pestä korvansa ja niissä on kerros talmaa. Kokeilepa kynnellä, mitä jää kynnen alle, jos olet tällainen 2 minuutin suihkussa piipahtava mies tai nainen.

Ei taida sulla käydä faksi vai peitätkö hajusteilla?

Ei ole kokemusta tällaisesta talmasta. 2 minuutissa lähtee ilmeisesti sekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmiset on keksineet, että puhdasta tulee vain silloin, kun käyttää paljon vettä? Tai että hiukset on pestävä 2 kertaa päivässä?

Pesussa riittää kostea pesulappu, suihkuteltava vesi ei ole puhtaudelle olennainen asia. Sen sijaan pesuaineen huuhtelussa iholta sitä vettä tarvitaan, ei lämmittämään suihkuhuonetta.

Meillä lämmintä vettä riittää 5 min ajan, sen jälkeen tarjolla on vain kylmää.

Elät kuin 1800-luvulla ja toivot, että muutkin eläisivät samoin? 🤣 Kärsi ä'äliö keskenäsi vaan. 

Ilmastonmuutos tuo tämän joka päivä lähemmäs sinuakin.

Miksi sinä peset hiuksesi kahdesti päivässä? Tai oletko puhtaampi, jos valutat kuution vettä lattiakaivoon ja katsot sillä aikaa viereisessä huoneessa Netflixiä`?

Vierailija
104/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minullekin opetettiin ysärillä koulussa, että alapää pitäisi pestä saippualla. Mutta se tieto on vanhentunutta. Googlettakaa vaikka, jos ette usko, tai kysykää gynekologiltanne. Monet virtsis- ja emätintulehdukset kokeneena iloitsen nyt, kun ei tarvitse enää noista kärsiä.

Minä saippuoin takapuolen ja nivuset eikä ole mitään tulehduksia ikinä. En myöskään tuulettele paikkoja vaan housut on jalassa 23 tuntia vuorokaudessa.

No ei sit ihme, että on saippuapesun tarve. Tuulettelu olisi hyvästä. Itse nukun öisin ilman pikkareita.

Vierailija
105/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minullekin opetettiin ysärillä koulussa, että alapää pitäisi pestä saippualla. Mutta se tieto on vanhentunutta. Googlettakaa vaikka, jos ette usko, tai kysykää gynekologiltanne. Monet virtsis- ja emätintulehdukset kokeneena iloitsen nyt, kun ei tarvitse enää noista kärsiä.

Minä saippuoin takapuolen ja nivuset eikä ole mitään tulehduksia ikinä. En myöskään tuulettele paikkoja vaan housut on jalassa 23 tuntia vuorokaudessa.

No ei sit ihme, että on saippuapesun tarve. Tuulettelu olisi hyvästä. Itse nukun öisin ilman pikkareita.

Mihin sitä tuulettelua tarvitaan, jos ei ole mitään ongelmia? Takapuoli on hyvä pestä saippualla ulostamisen jälkeen, oli housut jalassa yöllä tai ei. 

Vierailija
106/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä sama vääntö älyttömästä aiheesta. Ne joilla menee pitempään suihkussa, saavat aina alapeukkuja.

Kaikki eivät halua kiirehtiä ja suorittaa suihkussakäyntiä, ja jotkut eivät syystä tai toisesta vaan ole vikkeliä ja taipuisia peseytymään varpaanvälejä myöten parissa minuutissa. Jotkut alkavat oikeasti haisemaan nopeammin, jos eivät käytä pesuaineita, ja toisten iho kuivuu pelkästä vedestä. Joillakin hiukset ovat kuin majavankarvaa, ja vesi valuu siitä kuin hanhen selästä, eikä hiukset tahdo millään huuhtoutua. Ihmiset ovat erilaisia, ja todellakin nykyisin on paljon enemmän haisuleita kuin esim. Ysärillä ja nollarilla. Johtuuko sitten veden säästämisestä vai elämänhallintaogelmista, en tiedä.

Nykyisin on kai valtaosassa asuntoja vesimittarit, joten kukin maksaa kulutuksensa mukaan. Kyllä Suomessa vesi riittää.

Meillä on vesimaksun ennakko 25 e/kk/hlö. Sain palautusta 98 e ja naapurille tuli lisämaksua vähän yli 300 e. Ennen kuin oli vesimittareita olisin käytännössä maksanut naapurinkin vedenkäytöstä.

Vierailija
107/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy nopeasti suihkussa!

Vierailija
108/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset, eikä pesemiseen kyllä useaa minuuttia mene. Olen suihkussa pitempään lähinnä koska haluan, pidän suihkussa olemisesta.

Vierailija
109/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos paskaiseen perseeseen riittää vesipesu niin miksi paskaiset kädet pitää kuitenkin hinkata saippualla? Sehän jää perse ihan paskaiseksi.

Koska niillä käsillä kosketat monenlaisia juttuja. Paljasta persettäsi tuskin hinkkaat ovenkahvoihin. Vai?

Entä tuoksu? Ei pysy vaatteiden sisällä!

Ei minulla ainakaan vesipesun jälkeen perse haise yhtään miltään. Kannattaisiko käydä lääkärissä?

Sinun luultavasti kannattaisi. Olet menettänyt hajuaistisi!

Vierailija
110/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saippuoin myös sisäreidet ja pakaravaon ja tuon kamelinkavion seudun. Limakalvoille en laita saippuaa. Ei ole ollut tulehduksia, enkä haise. Vesipesen joka vessareissun jälkeen.

Kiitos näistä detaljeista. 😷

Virtsistulehdus-epikriisit

ja saippuareittien maastokartat

ei tosin multa, nää pidän privaosastona.

Vierailija
111/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät hiukset, eikä pesemiseen kyllä useaa minuuttia mene. Olen suihkussa pitempään lähinnä koska haluan, pidän suihkussa olemisesta.

Ovat varmaan sitten ohuet ja huokoiset? Pelkkään kasteluunkin menee mulla jo puoli minuuttia ja pitää kai shampoota hieroa päänahkaan eikä vaan huuhdella heti pois (huonosti ja nopeasti).

Ap

Vierailija
112/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei onnistu minultakaan. Ehkä lyhythiuksisilta onnistuu tai sitten puhutaan suihkusta, jossa ei pestä niitä hiuksia laisinkaan.

Intissä alkaa onnistumaan.

Vierailija
113/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan sitten ohuet ja huokoiset? Pelkkään kasteluunkin menee mulla jo puoli minuuttia ja pitää kai shampoota hieroa päänahkaan eikä vaan huuhdella heti pois (huonosti ja nopeasti).

Ap

Ei kai sitä vettä tarvitse juoksuttaa, kun shampoota hieroo päänahkaan? Jos siihen käyttää vähääkään aikaa, äkkiä ne eurot menee tarpeettomasti sinne viemäriin.

Vierailija
114/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla ei ole koskaan ollut kumpaakaan, eikä muutakaan tulehdusta. Pesu pesuaineella joka päivä. Miksi muuttaisin kun tämä toimii? Myös gynen "siunaus" on asialle, uskonen lääkäriäni enemmän.

Vierailija
115/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei kai sitä vettä tarvitse juoksuttaa, kun shampoota hieroo päänahkaan? Jos siihen käyttää vähääkään aikaa, äkkiä ne eurot menee tarpeettomasti sinne viemäriin.

Missä kohtaa olen sanonut juoksuttavani vettä pesun aikana?

Ap

Vierailija
116/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo koskaan kellottanut mutta uskon että moninkertaisesti menee tuo aika. Pitkät hiukset pesen kahdesti, sitte kuivaan ne ja laitan hoitoaineen. Sitte pesen itseni ja mahdollisti vähän sheivailen ja sitte kunnon huuhtelu päälle. 

Häh? Peset hiukset kahdesti, mutta sitten vasta laitat hoitoaineen? Ei herranjestas.

Hiukset kuuluu pestä kahdesti. Kysy vaikka kampaajalta. Toiseen vaahdutukseen käytän vähemmän shampoota. Hiukset pysyy pidempään puhtaina.

Ei todellakaan pidä. Ihan yksi pesu riittää, toisella kerralla pesee vaan jo puhtaita hiuksia. Pese ekalla kerralla kunnolla niin ei tarvi läträtä ja säästyy sekä tuotetta että vettä.

Vierailija
117/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puoli minuuttia on ehdoton maksimi. Ei siellä suihkussa pidä asua, johan siinä kuluu vettäkin saavitolkulla.

M

0/5. Puolessa minuutissa ei ehdi kuin säätää veden lämpötilan. Lopeta typerä provoilu. 

Ei tuon mitään provoilua tarvitse olla. Puolessa minuutissa, ehkä minuutissa ehtii suurimman osan viikosta käydä suihkussa. Ei sitä vettäkään tarvitse lämmittää puolta minuuttia jos pannuhuonetta ja suihkua ei ole rakennettu saman talon vastakkaisille puolille. 5 sekunnissa meillä tulee pesuhuoneeseen kuumaa, kun varaaja on seinän takana kodinhoitohuoneen lämpöpumpussa.

Kerran viikossa saunan yhteydessä varmaan menee vähän minuuttia kauemmin, kun useamman kerran käy suihkussa, mutta ei siinäkään suihkun tarvitse minuuttia kauemmin kerralla juosta. 

Vierailija
118/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ketjussa oli kyse paljonko kuluu aikaa suihkussa käyntiin. Mielestäni veden juoksutusaikaa ei yksin kysytty. En ainakaan itse tuota kellota, mutta tiedän suurinpiirtein, että saunon 20 minuutisia. Pelkästään suihkuun ja hiustenpesuun riittää 7 minuuttia ja suihku ilman hiustenpesua noin 2-3 minuuttia. Pesen korvat, varpaanvälit, inttimiosat ja navankin huolella. 😅

Tiedän, että jotkut tekee mustalaislapsen pesun viileällä vedellä, jos on kuivaihoinen atoopikko.

Vierailija
119/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, ei onnistu minultakaan. Ehkä lyhythiuksisilta onnistuu tai sitten puhutaan suihkusta, jossa ei pestä niitä hiuksia laisinkaan.

Ei onnistu, ensin shampoo pesu, hoitoaineen pitää vaikuttaa pari minuuttia siinä voi sitten muuten suihku saippuan levittää ja huuhtelut päälle. 

Vierailija
120/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pifkät hiukset, suihkuun menee n. 5 - 7 min. Hiukset pesen 1 - 1.5 vkon välein. Muuten normisuihku alle 5 min eikä sitäkään joka päivä. Toki peseydyn päivittäin! En haise, en hikoile.