Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten suihkussa käyminen voi kestää vain 1-2 minuuttia?

Vierailija
13.02.2025 |

Kun hiusten pesemiseen menee jo 3 minuuttia aikaa. 

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivanko totta, että joku pesee saippualla limakalvoja? Saippuoiko myös muut limakalvonsa? Suun ja nenän kalvot, saippuaa vain.

Vierailija
122/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nopea suihkussakävijä. Voisin varmasti tarvittaessa käydä suihkussa tuossa 1-2 minuutissa, jos ei tarvitse pestä hiuksia. Joskus katsoin kellosta, että sain käytyä suihkussa (sis. hiustenpesun), kuivattua, rasvattua ja puettua 10 minuutin sisään. Joskus kyllä lotraan, mutta usein käyn asiallisen nopeasti. Kesällä menee peseytymiseen kauemmin, kun suurempi määrä ihoa on lialle alttiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minullekin opetettiin ysärillä koulussa, että alapää pitäisi pestä saippualla. Mutta se tieto on vanhentunutta. Googlettakaa vaikka, jos ette usko, tai kysykää gynekologiltanne. Monet virtsis- ja emätintulehdukset kokeneena iloitsen nyt, kun ei tarvitse enää noista kärsiä.

Minä saippuoin takapuolen ja nivuset eikä ole mitään tulehduksia ikinä. En myöskään tuulettele paikkoja vaan housut on jalassa 23 tuntia vuorokaudessa.

Sama, ja näin tekee mieskin. Bonuksena sekin, etteivät pukamat vaivaa.

Vierailija
124/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toiset ovat saastaisia. 2 minuutissa ei kyllä pese ihmistä

Joo kyllä se iho tarvitsee vähintään sen viiden minuutin suihkuttelun. Plus sitten hiustenpesu erikseen.

Vierailija
125/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tarvitsee? Käyn joka aamu suihkussa ennen työpäivää ja aikaa menee 2-3 minuuttia. 

Kastelen itseni, levitän tukkaan shampoon, suihkusaippualla kroppa varpaista kainaloihin ja kaulaan, sen jälkeen huuhtelu. En hinkkaa erikseen pitkään, mutta kyllä hikisimmät paikat kuten kainolot saa useamman saippuaisen sivelyn. Sitten taas jostain mahasta, käsivarsista, sääristä yms.  Kertasively saippualla riittää. 

Sen jälkeen kuivaan hiuksia, kuivaan kropan, hiuksiin kosteuttava hoitosuihke ja jatkot föönin ja rasvojen kanssa.

Kokonaiskesto suihkuun menosta siihen, että olen autossa hiukset kuivana, värivoide naamassa, hampaat pestynä ja ripsarit paikallaan sekä tietysti työvaatteet päällä on noin 20min. Tukka on puolipitkä. Vaatteet on valmiina lipaston päällä. Tämä on tarkkaan harjoiteltu setti vuosien/vuosikymmenten kokemuksella. Yhtään ylimääräistä liikettä en tee. 

Vierailija
126/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minullekin opetettiin ysärillä koulussa, että alapää pitäisi pestä saippualla. Mutta se tieto on vanhentunutta. Googlettakaa vaikka, jos ette usko, tai kysykää gynekologiltanne. Monet virtsis- ja emätintulehdukset kokeneena iloitsen nyt, kun ei tarvitse enää noista kärsiä.

Ja minulla ei ole koskaan ollut kumpaakaan, eikä muutakaan tulehdusta. Pesu pesuaineella joka päivä. Miksi muuttaisin kun tämä toimii? Myös gynen "siunaus" on asialle, uskonen lääkäriäni enemmän.

Kukaan gynekologi ei suosittele pesuaineita limakalvoille. Ei edes se sinun lääkärisi.

Vierailija
127/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Lactolinea alapään pesemiseen. Se on ph:ltaan hapan, joten sopii siihen. Tavallisista suihkusaippuoista saan hiivatulehduksen, tuosta en, joten enpä näe mitään syytä lopettaa sen käyttöä.

Vierailija
128/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minulla ei ole koskaan ollut kumpaakaan, eikä muutakaan tulehdusta. Pesu pesuaineella joka päivä. Miksi muuttaisin kun tämä toimii? Myös gynen "siunaus" on asialle, uskonen lääkäriäni enemmän.

Kukaan gynekologi ei suosittele pesuaineita limakalvoille. Ei edes se sinun lääkärisi.

Ei sitä limakalvoille laitetakaan. Hyvänen aika sentään.

Vierailija
129/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän Lactolinea alapään pesemiseen. Se on ph:ltaan hapan, joten sopii siihen. Tavallisista suihkusaippuoista saan hiivatulehduksen, tuosta en, joten enpä näe mitään syytä lopettaa sen käyttöä.

Intiimipesuaineet ovat toki mahdollisuus, mikäli haluaa pesuaineita käyttää.

Vierailija
130/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, uskon lääkäriäni enemmän kuin vauvapalstaa. Edelleen, peseytymistavoistani ei ole ollut minulle mitään haittaa.

Vierailija
131/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivanko totta, että joku pesee saippualla limakalvoja? Saippuoiko myös muut limakalvonsa? Suun ja nenän kalvot, saippuaa vain.

Miten tällaiset ihmiset voi käydä kylvyssä tai uimahallissa? Siinähän menee ei-pelkkää-vettä sinne limakalvoille omg.

Vierailija
132/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saippuoin takapuolen ja nivuset eikä ole mitään tulehduksia ikinä. En myöskään tuulettele paikkoja vaan housut on jalassa 23 tuntia vuorokaudessa.

No ei sit ihme, että on saippuapesun tarve. Tuulettelu olisi hyvästä. Itse nukun öisin ilman pikkareita.

Mitä ihmettä te oikein tuulettelette? (Hieno sana!) Ei mulla ole koskaan tarvetta mitään alapäästä "tuuletella".

Vierailija
133/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, eihän tuossa ajassa ehdi kuin säätää lämpötilan sopivaksi.

Terveisin: Aikuislapsi

Vierailija
134/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät hiukset, eikä pesemiseen kyllä useaa minuuttia mene. Olen suihkussa pitempään lähinnä koska haluan, pidän suihkussa olemisesta.

Ovat varmaan sitten ohuet ja huokoiset? Pelkkään kasteluunkin menee mulla jo puoli minuuttia ja pitää kai shampoota hieroa päänahkaan eikä vaan huuhdella heti pois (huonosti ja nopeasti).

Ap

Ei kai sitä vettä tarvitse juoksuttaa, kun shampoota hieroo päänahkaan? Jos siihen käyttää vähääkään aikaa, äkkiä ne eurot menee tarpeettomasti sinne viemäriin.

Ketjussa oli kyse paljonko kuluu aikaa suihkussa käyntiin. Mielestäni veden juoksutusaikaa ei yksin kysytty. En ainakaan itse tuota kellota, mutta tiedän suurinpiirtein, että saunon 20 minuutisia. Pelkästään suihkuun ja h

Mikä helvetin mustalaislapsen pesu??? Tää on kyllä taas sekopäisin ketju pitkään aikaan.

Vierailija
135/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, uskon lääkäriäni enemmän kuin vauvapalstaa. Edelleen, peseytymistavoistani ei ole ollut minulle mitään haittaa.

Et varmaan koskaan ajattele kemikaalikuormaa?

Vierailija
136/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron miten menee hetki aikaa ja vähän vettä.

Vesi otetaan muutaman litran pulloon tai vatiin. Sillä kastellaan koko vartalo. Sitten vaahdotetaan saippua / suihkugeeli ja pestään sienellä koko vartalo. Sitten samalla parin litran ämpärillä huuhdellaan. Tämän voi toistaa jos on todella likainen olo.

Hiukset: samaan vatiin litra, pari vettä, siinä saa märäksi isommankin tukan. Sitten shampoo märkään tukkaan. Vatiin vettä ja huuhtelu, voit uskoa ettei vettä tartte sankokaupalla! Hotoaine vaikuttamaan ja sama homma. Hoitoaineen poistoon saattaa tarvita aavistuksen enemmän vettä, jos sen haluaa kokonaan pois (jotkut jättää latvoihin jämät).

Itsellä ei tukkaa tartte enää pestä. Mulla menee suihkussa reilu minuutti juoksevalla vedellä, noin 3-4 minuuttia tuolla mainitulla tavalla, jolloin vesi ei juokse. Vettä menee 6-8 litraa maksimissaan, kun vesi ei juokse.

Tämä on täyttä totta, ja olen oppinut olosuhteiden pakosta tuon veden säätelyn joskus aikanaan, yhäkin sitä käytän joskus huvikseni! Ihminen luulee tarvitsevansa kaikkea, kuten jatkuvasti juoksevan veden suihkussa käydessään, mutta ei oikeasti tosiaankaan tartte.

Ikinä ei ole kukaan sanonut etten tuoksu hyvälle, ja olen todella tarkka hygieniasta muutenkin.

Vierailija
137/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sit ihme, että on saippuapesun tarve. Tuulettelu olisi hyvästä. Itse nukun öisin ilman pikkareita.

Mitä ihmettä te oikein tuulettelette? (Hieno sana!) Ei mulla ole koskaan tarvetta mitään alapäästä "tuuletella".

Katsohsn ystävä Googlesta. Tätäkin gynekologit suosittelevat.

Vierailija
138/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muutem käydä säännöllisesti gynellä tarkastuksissa. Moni nainen käy vähän miten sattuu tai ei ollenkaan. 

Vierailija
139/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsohs

Mutta kun ei ole mitään tarvetta. Mitä teille tapahtuu jos ette tuuleta?

Vierailija
140/185 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron miten menee hetki aikaa ja vähän vettä.

Vesi otetaan muutaman litran pulloon tai vatiin. Sillä kastellaan koko vartalo. Sitten vaahdotetaan saippua / suihkugeeli ja pestään sienellä koko vartalo. Sitten samalla parin litran ämpärillä huuhdellaan. Tämän voi toistaa jos on todella likainen olo.

Hiukset: samaan vatiin litra, pari vettä, siinä saa märäksi isommankin tukan. Sitten shampoo märkään tukkaan. Vatiin vettä ja huuhtelu, voit uskoa ettei vettä tartte sankokaupalla! Hotoaine vaikuttamaan ja sama homma. Hoitoaineen poistoon saattaa tarvita aavistuksen enemmän vettä, jos sen haluaa kokonaan pois (jotkut jättää latvoihin jämät).

Itsellä ei tukkaa tartte enää pestä. Mulla menee suihkussa reilu minuutti juoksevalla vedellä, noin 3-4 minuuttia tuolla mainitulla tavalla, jolloin vesi ei juokse. Vettä menee 6-8 litraa maksimissaan, kun vesi ei juokse.

Tämä on täyttä totta, ja olen oppinut olosuhteiden p

Ei tällainen pullojen ja vatien kanssa puljaaminen mitään aikaa säästä. Päin vastoin.