Voiko terve normaali ihminen olla 10 vuotta työtön?
Kommentit (123)
Uskon että voi. Minulla ennätykset on 9,5 vuotta ja 7 vuotta, näiden lisäksi useita kyhyempiä pätkiä. Helppoa se ei ole, mutta olen onnistunut tuossa ilman yhtäkään karenssia.
M54
Olen ollut 21 vuotta työtön ja täysin terve, kaikille ei vain riitä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon että voi. Minulla ennätykset on 9,5 vuotta ja 7 vuotta, näiden lisäksi useita kyhyempiä pätkiä. Helppoa se ei ole, mutta olen onnistunut tuossa ilman yhtäkään karenssia.
M54
Eli oletko siis ihan tarkoituksella vältellyt töitä? Vai mitä tarkoitit että olet onnistunut ilman karensseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M54
Eli oletko siis ihan tarkoituksella vältellyt töitä? Vai mitä tarkoitit että olet onnistunut ilman karensseja?
Kyllä. Työnteko ei ole koskaan kiinnostanut. Erikoisinta oli tuo pisin jakso ikävuosien 20-30 välissä, kertaakaan työvoimatoimistosta ei osoitettu minulle työpaikkaa, jota pitäisi karenssin uhalla hakea. Aina vain annettiin seuraava käyntiaika. Sitten pääsin lopulta työvoimakoulutukseen, joihin olin jo aikaisemmin haeskellut omasta tahdosta. Sitä kautta lyhyitä työpätkiä silloin tällöin. Välissä saattoi mennä 2-3 vuotta työttömänä.
Olen ollut 12 vuotta työtön. Olen terve ja normaali. Kävin salilla 8 vuotta mutta korona aikana lopetin. Minulla on 3 tutkintoa ja tusina kursseja käyty joista ei ole ollut mitään hyötyä työn saamisessa. Olen rakentanut 2 taloa ja remontoinut 25 taloa ainakin ja olin 20 eri firmassa raksatöissä. 40 vuotiaana jouduin työttömäksi enkä ole sen jälkeen saanut töitä.
Voi. Esim. aatelinen voi olla työtön jopa koko elämänsä.
Tunnen yhden miehen joka on onnistunut välttelemään töitä jo useiden vuosien ajan.
Joku rikas tai sitten muuten tosi erikoinen persoona ehkä, tai kotiäiti
Aika pitkään joo työttömänä ei temppupaikkoja lasketa (palkkatukia,harkkoja ja työkokeiluita)
Jos on pirun laiska ja aikaansaamaton. Eikä tunne mitään ylpeyttä osallistua työelämään.
Joo ja ei. Ei koskaan voi tietää muiden tilannetta tai vaivaisuutta. Ei kaikki valita koko ajan ja siellä täällä.
Joku psyykkinen sairaus, tai sitten mestari työn välttämisessä