Pari työkaveria sai tietää, että meillä on kodin lisäksi myös velaton sijoitusasunto Helsingissä
Nyt heidän käytös muuttunut umpimieliseksi. Mistä mahtaa kiikastaa? Tuli ohimennen puheeksi kun toinen oli hankkimassa uutta vuokra-asuntoa.
Kommentit (94)
Meillä ei edes omat lapset tiedä paljonko on sijoitussalkun arvo. Tietävät kyllä että elätämme itsemme sijoittamalla. Naapurit varmaan luulee että olemme työttömiä ym.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei edes omat lapset tiedä paljonko on sijoitussalkun arvo. Tietävät kyllä että elätämme itsemme sijoittamalla. Naapurit varmaan luulee että olemme työttömiä ym.
Jotenkin epäilen, että palstamammoilla olisi siihen taitoa tai osaamista
Kateus on erittäin paha kansantauti Suomessa, ihme ettei asiasta puhuta tämän enempää vaan vaietaan kuoliaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerä aloitus. Mitä ap haet tällä?
Sinullapa on tyhmät jutut. Mitä haet tällä?
Vierailija kirjoitti:
Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.
Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää.
Tämä. Itsellä sama mutta en kerro ikinä että omaisuutta alkaa olla jo puoli milliä.
Itse istun 12 miljoonan Ruotsin kruunun / 1 062 000 euro arvoisessa osakkeessa, hieman arvopapereita ja käyn töissä säännöllisesti vaikka olen eläkeläinen. Paras pitää matalaa profiilia.
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet vain. Oma työkaverini juuri osti kolmannen sijoitusasunnon. Miksi olisin kateellinen, kun ihan riskillä on homman aloittanut. Toki minulla olisi sama mahdollisuus, mutta kun en riskiä halua ottaa.
No hänellä on velkaa, kun kerran mainitsit riskistä. Minun tilanteeni on eri.
ap
Ainahan työkaverit voivat sääliä, että ap asuntomarkkinoille on mennyt sijoittamaan.
Sijoituksen arvo laskenut paljon viime vuosina. Viimeisimmäksi lähes romahtanut.
Ap mikä tämän jutun tarkoitus on, oliko mukava kehua?
Mulla oli kaveri, nainen, joka kuvitteli että jos kaksi ihmistä keskustelee, he keskustelevat hänestä. Meitä sekoittaa eritavoilla.
Rahaan ja omaisuuteen liittyvistä asioista ei kannata muille puhua. Aihe ei kuulu kenellekään ja herättää vain turhia puheita.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan työkaverit voivat sääliä, että ap asuntomarkkinoille on mennyt sijoittamaan.
Sijoituksen arvo laskenut paljon viime vuosina. Viimeisimmäksi lähes romahtanut.
No ko. asunto on peritty, joten sen arvolla ei ole mitään merkitystä. Maksoi kuulemma 50 000€ 90-luvulla. Nyt arvo *laskeneena* 180 000€.
ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä on joku selkeä lista omistuksistanne ja missä sijoitukset on kirjattu. Jos sattuisitte kupsahtamaan, niin lapsilla olisi TODELLA paska duuni soitella kaikki nordnetit ja pankit läpi, että perikunta tässä moi onko teillä meidän omaisuutta.
JOKAISEN joka omistaa mitään, pitäisi koota sellainen lista, mistä selviää missä pankeissa on tilit, missä sijoitukset, ja mitkä taulut on arvokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta.
Tosi surullista.
No ei se kuule paljoa tartte. Mulle yksi ex-ystävä tokaisi kerran kai ohi suunsa, kun jotain huoltani valittelin, että "hyvähän sun on, kun sulla on mies"! Mulla jäi suu auki.
Ja tuo ukko ei ole sen kummempi, kuin merimies ;D Edelleen näköjään luullaan, että niillä on mahtavat liksat. Tämä samainen lady yritti sitten myöhemmin vielä iskeä tuota mun miestä. Kyllä tässä alkaa pikku hiljaa usko mennä ihmiseen.
PS. Et sinä tuollaista ystävää olisi tarvinnutkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin epäilen, että palstamammoilla olisi siihen taitoa tai osaamista
Äläs ny, täällä kirjoittelevat ovat myös ainakin 95%sesti "asiantuntijatehtävissä" :P
Jos teillä sellainen on, niin olette perineet asunnon. Ette omilla palkkatuloillanne ostaneet.
Ostin Lapista joenrantamökin ja tieto levisi työkavereiden kesken, alkoi tulla hyviä kavereita lisää.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä sellainen on, niin olette perineet asunnon. Ette omilla palkkatuloillanne ostaneet.
Jos sitä vuokraavat, niin eiköhän voi sanoa että sijoitusasunto? Pitääkö sanoa perintöasunto? Miksi se pitäisi erikseen mainita ja korostaa asiaa? Pilkunviilausta. -ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ko. asunto on peritty, joten sen arvolla ei ole mitään merkitystä. Maksoi kuulemma 50 000€ 90-luvulla. Nyt arvo *laskeneena* 180 000€.
ap
Eihän se silloin mikään sijoitusasunto ole vaan peritty. Ihan eri asia.
Oletpas kateellinen.