Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari työkaveria sai tietää, että meillä on kodin lisäksi myös velaton sijoitusasunto Helsingissä

Vierailija
12.02.2025 |

Nyt heidän käytös muuttunut umpimieliseksi. Mistä mahtaa kiikastaa? Tuli ohimennen puheeksi kun toinen oli hankkimassa uutta vuokra-asuntoa.

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.

Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää. 

Ne on TYÖkavereita, ei heille tarvitse kertoa mitään yksityisasioita!

Vierailija
62/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi loka-marraskuussa työkaverit voivat katsoa paikallislehdestä perheeni tulot ja verot. Eipä niistä ihmeemmin keskustella. Pari viikkoa sitten juteltiin siitä, miten lapset opiskeli hyvään aikaan opintonsa. Me ostimme asunnot, he saivat asumistuen vanhempien omistamaan asuntoon. Nyt tuo ei enää onnistu, mutta eipä ole lapsetkaan enää opiskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä kuvittelet vain..

No supisevat keskenään, jättävät asioita kertomatta ja välttelevät katsekontaktia.

ap

Eli kuvittelet. 

Vierailija
64/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta. 

Tosi surullista. 

Minä vein kassa. Perheen MC donandsiin. Ystävä näki kun mentiin sisään. Oli niin kallista ja hienoa että välit meni poikki heti.

En  minä tuolla tasolla ole ystävieni kanssa. Kyllä me teemme säännöllisesti ulkomaan matkoja Karibialle ja Italiaan ym. 

Onpa ihmeellisen kateellisia sinun tuttavat. Mc Donlandsiin menen vaan vessaa lainaamaan kun on tarve. 

Me käydään bändikeikoilla, raskasta musiikkia. Ei muuten oo halpaa huvia. Vuodessa menee matkoihin majoituksiin ym. enemmän ku sulla karipialle tai italiaan. Emme käytä donaltsilta etes vessoja. Ollaan liian hienoja sinne! 

Vierailija
65/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sijoitusasunnon idea on, että se ostetaan velalla. Asunnon vuokratuotto on yleensä niin pieni, että muut sijoitusvaihtoehdot ovat tuotoltaan parempia.

No ei se mikään edellytys ole.

Kyllä joillakin on rahaa ja ostelevat ihan kokonaisia kerrostalojakin.

Asuntojen hintakehitys oli taannut erittäin hyvät tuotot ja oli illuusio ikuisesta arvonnoususta ja monet pitivät sitä turvallisena sijoituksena.

Nyt on tämä illuusio poistunut ja velalla pelanneet ovat menossa konkkaan, varsinkin jos pankki katsoo ettei vakuudet riitä ja tulee pakkomyyntejä.

Tuottoe ei ole syytä odottaa moneen vuoteen, korkotuottokin jo tuottaa paremman ja varman tuoton. Ehkä vuosikymmenen...

Vierailija
66/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan työkaverit voivat sääliä, että ap asuntomarkkinoille on mennyt sijoittamaan.

Sijoituksen arvo laskenut paljon viime vuosina. Viimeisimmäksi lähes romahtanut.

No ko. asunto on peritty, joten sen arvolla ei ole mitään merkitystä. Maksoi kuulemma 50 000€ 90-luvulla. Nyt arvo *laskeneena* 180 000€.

ap

Eihän se silloin mikään sijoitusasunto ole vaan peritty. Ihan eri asia. 

Miten niin eri asia? Asunto on vuokrattu ja sijoituskäytössä. Se tuottaa meille ylimääräistä rahaa joka kuukausi.

ap

Vaan ku teidän oma raha ei ole siinä kiinni! Kyllä minäkin ajattelin, että sulla tosi hyvä palkkainen mies, ku sijoitusasunnon pystyitte ostamaan. Haloo!

Vierailija
67/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osakkeet muuten tuottavat yleensä vähintään 2-3 kertaa paremmin kuin sijoitusasunto. Myytiin hiljattain arvoalueelta Helsingistä vuokralla ollut asunto joka oli ollut miellä 20 vuotta. sen arvo oli kaksinkertaistunut siinä ajassa kun osakkeiden arvo oli 5-kertaistunut.

Voi tosin olla että asuntojen hinnat lähtevät lähivuosina hurjaan nousuun, kun uusia asuntoja ei ole tehty aikoihin ja patoutunutta tarvetta on.Virolaiset rakentajat ja kaikki rakennusmateriaalit lähtevät pian Ukrainaan. Suomesta puuttuu sitten osaavia tekijöitä, terästä, rst:tä, CLt.tä ja kaikkea mahdollista.

kyllä. Osakkeista en työkavereille maininnut.

ap

Vierailija
68/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se kateus. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
69/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan työkaverit voivat sääliä, että ap asuntomarkkinoille on mennyt sijoittamaan.

Sijoituksen arvo laskenut paljon viime vuosina. Viimeisimmäksi lähes romahtanut.

No ko. asunto on peritty, joten sen arvolla ei ole mitään merkitystä. Maksoi kuulemma 50 000€ 90-luvulla. Nyt arvo *laskeneena* 180 000€.

ap

Eihän se silloin mikään sijoitusasunto ole vaan peritty. Ihan eri asia. 

Miten niin eri asia? Asunto on vuokrattu ja sijoituskäytössä. Se tuottaa meille ylimääräistä rahaa joka kuukausi.

ap

Vaan ku teidän oma raha ei ole siinä kiinni! Kyllä minäkin ajattelin, että sulla tosi hyvä palkkainen mies, ku si

Asunto on oma, joten siinä kiiinni oleva raha on meidän rahaamme.

ap

Vierailija
70/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän sijoittaminen käytännössä on. Vieläkin saa verohuojennusta, kun on velkaa.

Vierailija
71/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä aloitus. Mitä ap haet tällä?

Kehuja ja vakuutteluja siitä, että kaikki ihan tukehtuvat kateuteensa.

Vierailija
72/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri piti muutaman viikon mykkäkoulua, kun sai tietää, että mulla oli ollut pyykinkuivaaja useita vuosia, enkä ollut sitä hänelle kertonut. Luuli, että oli ainoa, jolla semmoinen oli.

Onneksi ei saanut tietää sijoitusasunnostamme eikä kakkoskodistamme.

Vierailija
73/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

69/72, tottakai, jos myytte. Kyse oli siitä, että luulin teidän sijoittaneen siihen rahaa! Blondi? Kyllä nyt alan ymmärtää työkavereitasi. Et osaa pitää suutasi kiinni. Olet ilmeisesti leveillyt ja vielä sillä, että ei hätää vaikkei työt jatkuisikaan. En kajehi, vakityö ja muita tuloja päälle. En puhu työkavereille. 

Vierailija
74/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei liikaa puhu raha-asioistaan on jo kyllä ihan turvallisuuskysymys. Ei Suomikaan mikään lintukoto ole. Varsinkin jos kotona on arvoesineitä kannattaa olla hiljaa, muuten on sama kuin maalaisi tähtäimen kuvan otsaansa.

Vierailija
75/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan kuvittelit? Aika monella on toinen asunto tai sijoitusasunto, ei siinä oo mitään ihmeellistä. :) 

Vierailija
76/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta. 

Tosi surullista. 

Meiltä katosi kaverit, kun ostettiin vanha omakotitalo. Nämä olivat vieläpä ihmisiä, joilla itsellään oli omaisuutta ja asiat muutenkin hyvin.

Tosi surullista minunkin mielestäni. 

Vierailija
77/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. 

Meiltä katosi kaverit, kun ostettiin vanha omakotitalo. Nämä olivat vieläpä ihmisiä, joilla itsellään oli omaisuutta ja asiat muutenkin hyvin.

Tuollaiset kaverit haluavat tuntea ylemmyyttä, mutta kaveruus loppuu kun muillakin alkaa mennä hyvin.

Vierailija
78/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. 

Tuollaiset kaverit haluavat tuntea ylemmyyttä, mutta kaveruus loppuu kun muillakin alkaa mennä hyvin.

Niin, kun ostettiin okt, meitä ei enää pyydetty yhteen paikkaan illanistujaisiin. Asuessamme osakehuoneistossa, meitä pyydettiin. Eivät he käy meillä edes kylässä paitsi yhden kummilapsen synttäreillä eli kerran vuodessa. Ei olla edes varakkaita, hyvin toimeen tullaan.

Vierailija
79/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä kuvittelet vain..

No supisevat keskenään, jättävät asioita kertomatta ja välttelevät katsekontaktia.

ap

Voi olla provo mutta kateus voi selittää. Työkaveri ehkä kertoi asunnon etsinnästä hienona asiana.

Eivät saa asuntoa sinulta joten välttelevät?

Vierailija
80/94 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.

Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää. 

Tämä. Omaisuudesta ja sen hoidosta kannattaa puhua vain kaltaisilleen. Töissä tai harrastuksissa ei ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä