Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari työkaveria sai tietää, että meillä on kodin lisäksi myös velaton sijoitusasunto Helsingissä

Vierailija
12.02.2025 |

Nyt heidän käytös muuttunut umpimieliseksi. Mistä mahtaa kiikastaa? Tuli ohimennen puheeksi kun toinen oli hankkimassa uutta vuokra-asuntoa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä kuvittelet vain..

Vierailija
2/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sä kuvittelet vain..

No supisevat keskenään, jättävät asioita kertomatta ja välttelevät katsekontaktia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama työkaveri tietää että minulla on isommat pääomatulot kuin palkkatulot. Ihan normaalisti he suhtautuvat, kyselevät kyllä sijoitusasioista. 

Vierailija
4/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama työkaveri tietää että minulla on isommat pääomatulot kuin palkkatulot. Ihan normaalisti he suhtautuvat, kyselevät kyllä sijoitusasioista. 

Palkka on suunnilleen 2500€ brutto ja työsuhde määräaikainen - myös minulla siis. Ei ole juurikaan sijoituksia.

ap

Vierailija
5/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.

Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää. 

Vierailija
6/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on suunnilleen 2500€ brutto ja työsuhde määräaikainen - myös minulla siis. Ei ole juurikaan sijoituksia.

ap

Sijoitusasunto ei ole sijoitus?

Vierailija
7/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä aloitus. Mitä ap haet tällä?

Vierailija
8/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.

Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää. 

Niin suomalaista. Saa melkein hävetä että on menestenyt.

Vierailija
9/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sijoitusasunto ei ole sijoitus?

No pääomatuloja ei juurikaan ole. Toki kaikki asunnot ovat sijoituksia - kesäasunnot mukaan lukien.

Vierailija
10/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa typerä aloitus. Mitä ap haet tällä?

Vastausta kysymykseeni.

ap

Vierailija
11/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia tuli puheeksi lähinnä siksi, että halusin aittaa työkaveria. Ei olisi pitänyt haluta auttaa.

ap

Vierailija
12/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini puolella on katkenneet käytännössä kaikki sukulaisuussuhteet, kun ovat nähneet kuinka varakkaita vanhempani ovat. Oikeasti ei mitään erityisen varakkaita, mutta ok-talo, mökki, sijoitusasuntoja ja joitain muita kiinteistöjä on vuosien varrella kertynyt ihan kansakoulupohjaltakin ponnistaen.

Isänikin puolelta on tullut jotain marmatusta, mutta osaavat paremmin pitää mölyt mahassa. Äidin puolelta sai usein kuulla ihan suoraan, että on näköjään niin paljon rahaa ettei paskalle taivu. Syynä se, että vanhemmillani oli hieman tuoreempi auto, eikä mikään perinteinen vanha ruosteläjä.

Parempi kun ei puhu rahasta koskaan kenellekään tutulle, ainakin jollet tiedä tällä olevan yhtä hyvä tai vielä parempi taloudellinen tilanne. 

Vierailija
13/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta. 

Tosi surullista. 

Vierailija
14/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet kertonut perheelle?

Vierailija
15/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta. 

Tosi surullista. 

Minä vein kassa. Perheen MC donandsiin. Ystävä näki kun mentiin sisään. Oli niin kallista ja hienoa että välit meni poikki heti.

Vierailija
16/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin kuitenkaan. Mulla on sijoitusasunto ja työkaverin tyttö asuu siellä. Ei ole kukaan katsonut kieroon tätä asiaa. 

Vierailija
17/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ei kannata omista asioista puhua. Itse en puhu yksityisasioistani eikä kiinnosta muidenkaan asiat, eikä juoruilu. Keskityn työhön. 

Vierailija
18/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vain. Oma työkaverini juuri osti kolmannen sijoitusasunnon. Miksi olisin kateellinen, kun ihan riskillä on homman aloittanut. Toki minulla olisi sama mahdollisuus, mutta kun en riskiä halua ottaa. 

Vierailija
19/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ihmisiä on. Kateellisia siis. Mutta on hyvä muistaa, etteivät kaikki ihmiset sellaisia ole. Kannattaisi jokaisen ottaa mallia niistä, jotka ovat varoja saaneet kerättyä. Moni on kuitenkin ponnistanut ihan tyhjästä.

Vierailija
20/94 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi surullista. 

Minä vein kassa. Perheen MC donandsiin. Ystävä näki kun mentiin sisään. Oli niin kallista ja hienoa että välit meni poikki heti.

En  minä tuolla tasolla ole ystävieni kanssa. Kyllä me teemme säännöllisesti ulkomaan matkoja Karibialle ja Italiaan ym. 

Onpa ihmeellisen kateellisia sinun tuttavat. Mc Donlandsiin menen vaan vessaa lainaamaan kun on tarve. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme