Pari työkaveria sai tietää, että meillä on kodin lisäksi myös velaton sijoitusasunto Helsingissä
Nyt heidän käytös muuttunut umpimieliseksi. Mistä mahtaa kiikastaa? Tuli ohimennen puheeksi kun toinen oli hankkimassa uutta vuokra-asuntoa.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.
Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää.
Just joo...... mullakin on sijoituksissa 5 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osakkeet muuten tuottavat yleensä vähintään 2-3 kertaa paremmin kuin sijoitusasunto. Myytiin hiljattain arvoalueelta Helsingistä vuokralla ollut asunto joka oli ollut miellä 20 vuotta. sen arvo oli kaksinkertaistunut siinä ajassa kun osakkeiden arvo oli 5-kertaistunut.
Voi tosin olla että asuntojen hinnat lähtevät lähivuosina hurjaan nousuun, kun uusia asuntoja ei ole tehty aikoihin ja patoutunutta tarvetta on.Virolaiset rakentajat ja kaikki rakennusmateriaalit lähtevät pian Ukrainaan. Suomesta puuttuu sitten osaavia tekijöitä, terästä, rst:tä, CLt.tä ja kaikkea mahdollista.
kyllä. Osakkeista en työkavereille maininnut.ap
Hauska. Ihan kuin joku alkaisi luennoida omaisuudestaan kun toinen kertoo etsivänsä asuntoa. "Meillä on velaton sijoitusasunto". Eikä edes vuokrattavissa. Ja p
Ai jaa. Itse en luennoinut. Ihan vuokra-asumisesta keskustelimme. En ole asunut vuokralla kuin vuoden elämästäni ja nyt olen 46v.
ap
Kateus. Ihmiset ovat kateellisia ihan uskomattomista asioista, jopa siitä jos matkustelee ja ottaa omaa lomaa. Heti kysellään että millä rahalla. Vastaan aina että voitin lotossa kymmenen vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Äitini puolella on katkenneet käytännössä kaikki sukulaisuussuhteet, kun ovat nähneet kuinka varakkaita vanhempani ovat. Oikeasti ei mitään erityisen varakkaita, mutta ok-talo, mökki, sijoitusasuntoja ja joitain muita kiinteistöjä on vuosien varrella kertynyt ihan kansakoulupohjaltakin ponnistaen.
Isänikin puolelta on tullut jotain marmatusta, mutta osaavat paremmin pitää mölyt mahassa. Äidin puolelta sai usein kuulla ihan suoraan, että on näköjään niin paljon rahaa ettei paskalle taivu. Syynä se, että vanhemmillani oli hieman tuoreempi auto, eikä mikään perinteinen vanha ruosteläjä.
Parempi kun ei puhu rahasta koskaan kenellekään tutulle, ainakin jollet tiedä tällä olevan yhtä hyvä tai vielä parempi taloudellinen tilanne.
Näin juuri,ja jos jotenkin ilmenee niin silloin sanotaan että pankista sai lainaa jota maksetaan lopun ikää.vaikka ei olisikaan. Silloin vastapuoli tuntee itsensä niin paljon paremmaksi ,etenkin jos hänellä ei ole sitä lainaa. Hän suorastaan surkuttelee meitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan työkaverit voivat sääliä, että ap asuntomarkkinoille on mennyt sijoittamaan.
Sijoituksen arvo laskenut paljon viime vuosina. Viimeisimmäksi lähes romahtanut.
No ko. asunto on peritty, joten sen arvolla ei ole mitään merkitystä. Maksoi kuulemma 50 000€ 90-luvulla. Nyt arvo *laskeneena* 180 000€.
ap
Eihän se silloin mikään sijoitusasunto ole vaan peritty. Ihan eri asia.
Miten niin eri asia? Asunto on vuokrattu ja sijoituskäytössä. Se tuottaa meille ylimääräistä rahaa joka kuukausi.
ap
Vaan ku teidän oma raha ei ole siinä kiinni! Kyllä minäkin ajattelin, että sulla tosi hyvä palkkainen mies, ku si
Tarkoitat omalla rahalla velkarahaa? Kaikki helsinkiläiset eivät tarvitse asunnon ostoon velkarahaa.
Ei nyt ihan liity aiheeseen mutta suomalaiset on niin pirun kateellista väkeä että heille ei kannata kertoa mitään raha asioista eikä etenkään palkasta.
Työpaikalla ei palkasta kannata kenenkään kertoa mitään koska jos se on parempi kuin toisella vaikka siksi että olet ahkerampi kuin toinen niin kateus iskee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa asuvana sai minun lapsuuden ystävä kuulla vahingossa veljeltäni että olin ostanut kesäpaikan.Sen jälkeen on sitten välit poikki! Siitä 19 vuotta.
Tosi surullista.
Minä vein kassa. Perheen MC donandsiin. Ystävä näki kun mentiin sisään. Oli niin kallista ja hienoa että välit meni poikki heti.
En minä tuolla tasolla ole ystävieni kanssa. Kyllä me teemme säännöllisesti ulkomaan matkoja Karibialle ja Italiaan ym.
Onpa ihmeellisen kateellisia sinun tuttavat. Mc Donlandsiin menen vaan vessaa lainaamaan kun on tarve.
Me käydään bändikeikoilla, raskasta musiikkia. Ei muuten oo halpaa huvia. Vuodessa menee matkoihin majoituksiin ym. enemmän ku sulla karipialle tai
Tietyissä maissa Mäkkäri on ainoo turvallinen ruokapaikka.
Koskee näitä maita joissa hygeniataso on sitä että vasemmalla pyyhitään perse vessassa ja oikeella kädellään.
Edes se viis tähtee ei takaa mitään, kun erilainen bakteerikanta.
Vierailija kirjoitti:
Omista raha-asioista ei kannata ikinä puhua ulkopuolisille. Paras on kun esittää tavallista asuntovelkaista ja säästäväistä perus-Pirkkoa, joka käy Lidlissä ja kirppareilla ostoksilla.
Mulla on suuri omaisuus, paljon asuntoja (osa sijoitusasuntoja) ja muuta omaisuutta. En ikinä puhu niistä ulkopuolisille, vain oma perhe tietää.
Samat tilanne itsellä. Tuo on paras tapa edetä - mitä sitä revittelemään turhia etenkään sellaisten ihmisten parissa, jotka eivät itse sijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia tuli puheeksi lähinnä siksi, että halusin aittaa työkaveria. Ei olisi pitänyt haluta auttaa.
ap
Kehaisit vahingossa, että velaton.😁
Vierailija kirjoitti:
Meiltä katosi kaverit, kun ostettiin vanha omakotitalo. Nämä olivat vieläpä ihmisiä, joilla itsellään oli omaisuutta ja asiat muutenkin hyvin.
Tosi surullista minunkin mielestäni.
Tuollaiset kaverit haluavat tuntea ylemmyyttä, mutta kaveruus loppuu kun muillakin alkaa mennä hyvin.
Meillä veljeni vaimo oli ilmoittanut vanhemmilleni, että puolisoni ja minä elämme yli varojemme. Tämä ilmoitus juontaa siitä, että meillä on kaksi uutta autoa. Aikoinaan kysyttäessä sanoimme, että ovat leasingautoja (todellisuudessa minulla työsuhdeauto, miehellä oma), kun ei haluttu omaisuuttamme inventoida sukulaisille.
Nyt puolisoni vaihtoi auton uuteen, jolloin kälyni neuvoi: "tuo liisaus tulee pidemmän päälle kalliiksi ja edukkaampi olisi ottaa pankista laina ja ostaa auto omaksi". Me hymyillen ilmoitimme, että meille sopii vallan mainiosti "liisaus".
Oletko Hjallis? Kenkku juttu tosiaan
Voi tää on niin tuttua. Mua on luultu ihan naurettavan usein varakkaaksi, vaikka olen kaikkea muuta, ja joka kerta kun niin on käynyt, just tuo on se reaktio. Esim. kerran tein vähän hintavamman lomareissun johon olin säästänyt ikuisuuden ja tulin maininneeksi ihan ilman mitään ajattelematta että juu kävin paikassa x tekemässä asiaa y ja voi se "tietäväisten" katseiden määrä, minkä jälkeen tuo kuvaamasi reaktio. Mutta omapahan on typeryytensä.
Mukavaa.
Pääsettte välillä sivistymään Helsinkiin, jos ei ole vuokralaisia.
Hauska. Ihan kuin joku alkaisi luennoida omaisuudestaan kun toinen kertoo etsivänsä asuntoa. "Meillä on velaton sijoitusasunto". Eikä edes vuokrattavissa. Ja peritty.