Miksi miehet pyytävät ekoilla deiteillä lenkille?
Aika tylsä eka tapaaminen. Nainen sillon ei ole erityisen laitettu ja puitteet ovat yleensä loskainen maasto. Kaverini deittasi italialaista miestä ja sanoi ei voi olla totta tämä yleinen käytäntö.
Miksi jotain noin tylsää, epäromanttista ja ällön arkipäiväistä?
Kahvin vielä ymmärtää, jos ei matchaa niin molemmat voi helposti jatkaa matkaa. Silti tääkin aika low effort.
Kommentit (773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se selvästi:
- Nolla panostusta miehen puolelta, ei tarvitse stressata että pitäisi edes se 1,50 kahvikupponen tarjota.
- Haluaa nähdä naisen heti ilman meikkiä ja varmistua naisen kropan tilasta.
- Antaa itsestään muka-sporttisen vaikutelman jossa piiloviestinä on että odottaa naisen olevan "liikunnallinen" = hoikka. Oikeasti liikunnallisuus ei kiinnosta heitä pätkääkään, kunhan pääsee toteuttamaan pakkomiellettään naisen hoikasta kropasta sanomatta sitä suoraan koska tietää, että ääneen sanomalla karkottaa myös ne ideaalikroppaiset naiset.
Varmaan jo sanottukin, mutta ilmeisesti tuossa kuvaamassasi käytännössä on nyt jotain pahaa ja ongelmallista? Ei vain selvinnyt, mikä siinä on pielessä mielestäsi.
Vastaavalla logiikalla on naisia, jotka haluavat ensitreffit kaupungin k
Juuri tämän vuoksi miehen ei kannata laittaa deittiprofiiliin sanaakaan siitä, mitä on itse etsimässä. Mies joutuu laittamaan viestit ja tekemään muutenkin kaikki ehdotukset. Näin ollen nainen voi perustellusti olettaa, että mies etsii sellaista naista kuin hän itse on. Ja jos profiilissa on julkilausuttuna jotain muuta niin mitä ihmettä?
Ylipäänsä näissä keskusteluissa tuntuu olevan hyvin keskeisellä sijalla se, mitä nainen haluaa, ja miten nainen haluaa tulla kohdelluksi. Se mitä mies haluaa, ja miten mies haluaa tulla kohdelluksi, ei ole tärkeää.
(Pari päivää sitten huomasin muuten, että heinäkuussa 2022 minulta kysyttiin, mitä haluan. Sitä edellinen kerta oli syyskuussa 2012.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis tarve deittailla niin mulle kävelytreffit kaupunkiympäristössä sopis oikein hyvin! Siinähän voi ostaa take away kahvit ja jos osoittautuisi että deittikumppani ei vaikkapa kolmen kilometrin kävelystä selviä niin meillä tuskin olisi yhteistä tulevaisuutta.
Kolme kilometriä on aika pitkä matka. En usko et puoletkaan jaksaa moista hengästymättä. Take away kahvin sijaan voisi ostaa makkaraperunat kojulta
Jos kolmeen kilometriin käyttää paljon yli puoli tuntia on todella heikkokuntoinen tai jaloissa vikaa. Urheilullisemmalta deitiltä kysyin, että kävelenkö liian hitaasti, mihin tuli vastaus, että vauhti on sopiva. Useammankin kerran tapailtiin kävelytreffeillä.
Joo ihan hyvä tahtihan tuo on, jos tarkoitus on liikkua, mutta eikö treffeilllä ideana olisi tutustuminen ja jopa niiden kemioiden tunnustelu? Nyt kuulostaa siltä, että se lenkki on pääosassa. Toki kukin tavallaan, mutta mietin että ajaako tuo tarkoitustaan sitten kuitenkaan...
Jos tarkkaan lukee viestini niin en tarkoittanut että pitää kävellä kolme kilometriä puoleen tuntiin vaan jos vauhti on lähemmäs 3 km/h on jo todella huonokuntoinen. Neljääkymmentä minuuttia enempää en ole koskaan käyttänyt kolmeen kilometriin.
Hyvin tuohon minun normaaliin vauhtiin pystyi keskustelemaan. Kävelen kyllä paljon, mutta omaan tahtiin kävellessä nuoremmat menee jatkuvasti ohikin.
Monta tupakkitaukoa pidit kävelyn aikana? Minulla ei jalat liiku samalla kun poltan. Parempi pysähtyä penkille ja katsella maailman menoa. Joskus tauko kestää kymmenenkin minuuttia. Penkiltä ylösnouseminen vie myös oman aikansa.
Kerran reffikumppani katosi johonkin kun kesken lenkin kaveri tuli vastaan ja aloitimme tupakkitauon samalla kun kyselin kaverin kuulumiset. Myöhemmin kuulin, että oli suuttunut kun juttelin kaverin kanssa "puoli tuntia" ja lähtenyt menemään ilman, että huomasin. Oli töykeä nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se selvästi:
- Nolla panostusta miehen puolelta, ei tarvitse stressata että pitäisi edes se 1,50 kahvikupponen tarjota.
- Haluaa nähdä naisen heti ilman meikkiä ja varmistua naisen kropan tilasta.
- Antaa itsestään muka-sporttisen vaikutelman jossa piiloviestinä on että odottaa naisen olevan "liikunnallinen" = hoikka. Oikeasti liikunnallisuus ei kiinnosta heitä pätkääkään, kunhan pääsee toteuttamaan pakkomiellettään naisen hoikasta kropasta sanomatta sitä suoraan koska tietää, että ääneen sanomalla karkottaa myös ne ideaalikroppaiset naiset.
Varmaan jo sanottukin, mutta ilmeisesti tuossa kuvaamassasi käytännössä on nyt jotain pahaa ja ongelmallista? Ei vain selvinnyt, mikä siinä on pielessä mielestäsi.
Vastaavalla logiikal
Kenelleköhän vastasit? Palstan lainauskäytäntö hämää nyt, mutta oletin, että ehkä minulle... En tarkoittanut, etteikö sillä olisi väliä, mitä mies etsii. Mutta itse ainakin (ja olen nainen) keskityn profiilissani kertomaan ITSESTÄNI, millainen olen, eli toisin sanoen "markkinoin" itseäni sille toiselle. Hän voi sitten päättää, olenko sitä, mitä hän hakee. Ja kun itse selaan miesten profiileita, niin kyllä minua kiinnostaisi tietää, millainen kukin mies on, jotta voin sillä perusteella tietää, kiinnostaako hän vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Monta tupakkitaukoa pidit kävelyn aikana? Minulla ei jalat liiku samalla kun poltan. Parempi pysähtyä penkille ja katsella maailman menoa. Joskus tauko kestää kymmenenkin minuuttia. Penkiltä ylösnouseminen vie myös oman aikansa.
Kerran reffikumppani katosi johonkin kun kesken lenkin kaveri tuli vastaan ja aloitimme tupakkitauon samalla kun kyselin kaverin kuulumiset. Myöhemmin kuulin, että oli suuttunut kun juttelin kaverin kanssa "puoli tuntia" ja lähtenyt menemään ilman, että huomasin. Oli töykeä nainen
Ei vaan sinä olit töykeä. Sinun olisi pitänyt moikata kaverille, todeta "puhutaan myöhemmin" ja jatkaa matkaa. Oliko tuo tupakointi muuten jo ennakkoon kerrottuna? Jos ei, oli sekin huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan sinä olit töykeä. Sinun olisi pitänyt moikata kaverille, todeta "puhutaan myöhemmin" ja jatkaa matkaa. Oliko tuo tupakointi muuten jo ennakkoon kerrottuna? Jos ei, oli sekin huonoa käytöstä.
Olin pitänyt jo yhden tauon kävelyn aikana. Seurattiin vanhainkodin pihaa ja naureskeltiin rollaattorimummoille, jotka olivat päiväkävelyllä talon pihalla. Hauskaa oli. Molempia nauratti vitsini miksi mummot tarvitsevat lisähappea vanhainkodissa; koska paska haisee käytäville asti.
Kaveria en ollut nähnyt kuukauteen niin oli paljon puhuttavaa. Luulin deitin kuunnelleen meidän hauskoja puheenaiheita.
Harmittaa kun jäin odottelemaan reffikumppanin paluuta vielä toisen tupakin ajaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitänyt jo yhden tauon kävelyn aikana. Seurattiin vanhainkodin pihaa ja naureskeltiin rollaa
Tuota... joko et tarkoituksella halunnut ymmärtää pointtia, tai sitten muuten vain et ole (kirjallisesti) kovinkaan välkky. Kasvotusten kohdatessa tilanne voi toki olla toinen.
Andrew Tate käski tekemään niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitänyt jo yhden tauon kävelyn aikana. S
Olen minä koulut käynyt ja saanut päästötodistuksen. En pidä itseäni tyhmempänä kuin kavereitani. Maailman menoa seurataan ja puhutaan maa ilman asioista
LouLou kirjoitti:
Tulee mieleen, että henkilö on köyhä, pihi, sarjadeittailija tai ei vaan näe syytä panostaa ensitreffeille eli toisin sanoen ei edes ole kovin kiinnostunut treffikumppanista.
En ihan ymmärrä, miten eka treffien olleessa kysymyksessä edes voisi olla kovin kiinnostunut, ainakin jos on jokin sovellus kyseessä? Niin kauan kun ei ole oikeasti tavattu, on puolet "tutustumisen" fiiliksestä puhtaasti omaa mielikuvitusta. Se ei tarkoita etteikö oikeallekin kiinnostukselle eläisi mahdollisuus, mutta ei nyt kannata huijata itseään että pari kuvaa ja muutama chatti voisi synnyttää jotain aitoja suuria tunteita. Kaikki tiedetään että ne kuolee sekunnissa, jos treffikumppani ei olekaan omien odotusten mukainen.
Tämän vuoksi kuulostaa hyvin erikoiselta, että juuri ekoista treffeistä pitäisi tehdä joku suurikin show kun toiset treffithän ne vasta on, joilla alkaa olla oikeasti väliä. Tai ekat silloin, jos on joku entuudestaan tuttu.
Jos mies pyytäisi treffeille lenkille, olettaisin ettei hän ole todellisuudessa niin kovin kiinnostunut, koska ei ole valmis näkemään vaivaa. Mies joka on kiinnostunut sinusta oikeasti, ei ota sitä riskiä, että menettää mahdollisuutensa. Luuletteko, että miehet ihan oikeasti pyytäisivät teitä lenkkeilemään, jos ajattelisivat, että "vau, siinä on minun unelmieni nainen, nyt täytyy tehdä hyvä vaikutus" ? Jos mies ei ole oikeasti kiinnostunut, on treffeillä käyminen ajan haaskausta. Päädyt vain keskinkertaiseen suhteeseen saiturin kanssa, joka ei ole valmis näkemään muuta kuin minimi määrän vaivaa, jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin tykännyt kävelytreffeistä. Kuulostaa luonnolliselta ja rennolta tavalta tutustua.
Otsikossa puhutaan lenkille pyynnöstä. Kävelytreffit ja lenkkitreffit ovat kaksi eri asiaa. Itsekin voisin kauniilla ilmalla, varsinkin kesällä, mennä rauhalliselle kävelylle viihtyisään paikkaa. Mieluummin veden läheisyyteen. Mutta olisi myös kiva kävelyn jälkeen piipahtaa johonkin kahville tai jätkille tms.
Mutta lenkille en haluaisi treffeillä mennä.
Joku sanoi, että kaikki eivät käy kahvilassa, mutta kävely sopii kaikille. Niin, mutta kun kaikille ei taas sovi henkilö, joka ei käy koskaan kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
LouLou kirjoitti:
Tulee mieleen, että henkilö on köyhä, pihi, sarjadeittailija tai ei vaan näe syytä panostaa ensitreffeille eli toisin sanoen ei edes ole kovin kiinnostunut treffikumppanista.
En ihan ymmärrä, miten eka treffien olleessa kysymyksessä edes voisi olla kovin kiinnostunut, ainakin jos on jokin sovellus kyseessä? Niin kauan kun ei ole oikeasti tavattu, on puolet "tutustumisen" fiiliksestä puhtaasti omaa mielikuvitusta. Se ei tarkoita etteikö oikeallekin kiinnostukselle eläisi mahdollisuus, mutta ei nyt kannata huijata itseään että pari kuvaa ja muutama chatti voisi synnyttää jotain aitoja suuria tunteita. Kaikki tiedetään että ne kuolee sekunnissa, jos treffikumppani ei olekaan omien odotusten mukainen.
Tämän vuoksi kuulostaa hyvin erikoiselta, että juuri ekoista treffeistä pitäisi tehdä joku suurikin show kun toiset treffithän ne vasta on, joilla alkaa olla oikeasti
Se kiinnostus on siinä vaiheessa sitä, että toinen vaikuttaa potentiaaliselta. Esim. oma kokemukseni tapailuun johtaneesta matchista oli sellainen, että juuri yhden ihmisen profiili erottui kaikista muista - asiat, joita hän oli kirjoittanut profiiliin ja millä tavalla, resonoi vahvasti, ja tuntui, että juuri sen ihmisen kohdalla halusin selvittää, voisiko hän olla se, jota etsin. Ja niinhän hän olikin. Eli jos toinen vaikuttaa kiinnostavalta profiilinsa perusteella, silloin on kiinnostunut - tapaamaan, tutustumaan, ottamaan selvää. Ei siinä tietenkään vielä tunteista ole kysymys. Mutta kuitenkin kiinnostavaan ihmiseen haluaa tehdä vaikutuksen. Sen takia kaikki vähänkin sosiaalisesti osaavat käyvät ennen treffejä suihkussa ja laittautuvat - kuka mitenkin. Valitaan vaikka omista vaatteista joku sellainen, jossa itse on parhaimmillaan jne. Ja vaikka toinen ehdottaa treffipaikaksi kahvilaa, joka on omasta mielestä vähän tylsä, ei aleta turhaan vänkäämään että pitää nähdä omassa lempipaikassa, vaan ollaan valmiit tulemaan vastaan sen verran, että se toisen ehdottama paikka käy. Varsinkaan ei aleta ehdotella mitään lenkkeilyä tai muuta, mikä antaisi itsestä omituisen vaikutelman.
Hallituksen syytä.
Kierrärysvaatteissa metsään. Romanttista!
Ensimmäiset treffit ovat yleensä ne joiden perusteella tehdään johtopäätökset jatkaako tapailua vai ei. Siksi on viisasta nähdä edes hiukan vaivaa saadakseen toisen kiinnostumaan. On aika suuri riski ehdottaa lenkille menoa. Vaikka joku olisikin periaatteessa innostunut lenkkeilemään hän toivoisi jotain muuta.
Tämä saattaa siis karsia myös samantyyppiset ulkoiluihmiset pois. Puhumattakaan muista, jotka olisivat kyllä kiinnostuneita ja kiinnostavia, mutta lenkkeily ei ole heille se ykkösprioriteetti elämässä. Joten ilmeisesti sanovat kiitos ei. Tai ehdottavat jotain muuta. On veteen piirretty viiva miten ja mikä treffikutsussa voi mennä pieleen. Siksi kannattaa miettiä pari kertaa vaikka lenkkitreffeissä ei omasta mielestään olisikaan mitään vikaa.
Jos treffeihin ei oikein panosta yhtään tulee juuri kuva, ettei kutsuja taida panostaa paljon muuhunkaan jos aletaan olemaan yhdessä. Se kutsutapa luo jonkinlaisen ennakkokuvan niin ihmisestä kuin hänen tavoistaankin tulevaisu6dessa.
Eikös naiset juuri tykkää kun ensimmäiset treffit on lenkillä metsän vieressä tai pellon vieressä rauhallista kävelyä???
Minä urheilen ja paljon, ja mieluummin verenmaku suussa. Yksiäkään treffejä en halua sopia urheiluteemalla. Joskus joku deittipalvelun pellehermanni haluaa yrittää testata, pitääkö liikunnallisuuteni oikeasti paikkansa ja ehdottaa tarkistusmielessä yhteistä juoksulenkkiä. Siinä kohtaa esitän kohteliaasti, että testatkoon äitiään.
Toiseen haluan tutustua rauhassa, vaikka sitten tylsästi siellä kahvilla. Kahvillakäynnistä saa helposti lyhyen, jos kemiat ei natsaa. Tai vaihtoehtoisesti pitkän, jos natsaakin. Ja voihan sitä käydä leppoisasti vaikka kävelylenkillä, jos ilma on kaunis. Parhaat treffit järjesti kerran eräs mies meren rannalle, rantakalliolle. Teki minulle trangialla ruokaa jälkiruokineen. Vaikka en ole eräretkeilijähenkinen lainkaan, se teki kyllä vaikutuksen ja oli tyylikkäin veto koskaan.
Ovat pihejä tai köyhiä. Yksillä moisilla käynyt ja mietin jo lähtiessäni, miksi vaivaudun. Itsellä ainakin ajatus ensitreffeistä on, että pyritään olemaan parhaimmillaan ja jopa parhaat päällä, ei jossain arkihynttyissä joissa lenkillä yleensä käydään. Arkea ehtii viettää yhdessä ihan riittämiin jos suhde syntyy, miksi viedä hohto jo heti alkuun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet yleensä aina sopivat treffit Puijon tornille? Lähes aina siellä ollut, olen jo kahdesti käynyt treffeillä.
Sinne on vielä tosi kiva autottoman mennä kesäkauden ulkopuolella, kun pitää tilata taksi, jos ei saa kyytiä keneltäkään (tai siltä treffikumppanilta).
Joo ihan hyvä tahtihan tuo on, jos tarkoitus on liikkua, mutta eikö treffeilllä ideana olisi tutustuminen ja jopa niiden kemioiden tunnustelu? Nyt kuulostaa siltä, että se lenkki on pääosassa. Toki kukin tavallaan, mutta mietin että ajaako tuo tarkoitustaan sitten kuitenkaan...