Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö lähihoitajaopinnoissa lyhyellä matikalla?

Vierailija
12.02.2025 |

Matikkapääni on surkea. Olen saanut kaksi 2.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä herran tähden joku menee lukiopohjalta AMIKSEEN? Ei käsitä. Siinä on lukio-opiskeluun käytetyt vuoden heitetty ihan hukkaan. Ja turhia kustannuksia yhteiskunnalle. 

Minä ainakin sairastuin lukiossa vakavaan masennukseen. Tukiverkkoja ei ole, eli yksin on pärjättävä. Päätin siis opiskella nopeasti ns helpon ammatin yliopiston sijaan, koska itsensä on elätettävä ja mentävä vaikka läpi harmaan kiven. Ja se perus arki on masentuneelle toisinaan hyvin raskasta, joten oli mentävä hieman pienemmän aidan yli.

Vierailija
22/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä herran tähden joku menee lukiopohjalta AMIKSEEN? Ei käsitä. Siinä on lukio-opiskeluun käytetyt vuoden heitetty ihan hukkaan. Ja turhia kustannuksia yhteiskunnalle. 

Minä ainakin sairastuin lukiossa vakavaan masennukseen. Tukiverkkoja ei ole, eli yksin on pärjättävä. Päätin siis opiskella nopeasti ns helpon ammatin yliopiston sijaan, koska itsensä on elätettävä ja mentävä vaikka läpi harmaan kiven. Ja se perus arki on masentuneelle toisinaan hyvin raskasta, joten oli mentävä hieman pienemmän aidan yli.

MEE HOITOON

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Helppoo perusmatikkaa jonka jokainen osaa jo peruskoulun seiskaluokalla viimeistään: kerto, jako, plus ja miinus. Simppeliä prosenttilaskua. Dekadit on kanssa hyvä opiskella ettei anna potilaalle 400mg sijaan 400g buranaa. 

No jos ei ihan silmällä erota 400g:aa buranaa 400mg:sta ilman laskemista, niin siinä kohtaa on ehkä hyvä hakeutua hoitoon.

Joo 400g ois 1000 tablettia, varmaan sellanen muovikassillinen. Siinä varmaan sitte aletaan laskemaan, että onko 400mg vai miten paljon.

Vierailija
24/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta pitää olla pitkä matikka. Pyllyjen pesussa ei pärjää ilman edistynyttä differentiaalilaskentaa.

Insuliinit kuitenkin pitää osata laskea oikein, voipi nimittäin käydä huonosti, jos väärin laskee....

Terveisin sairaanhoitaja

P.S Siihen pyllyjenkin pesemiseen pitää olla ammattitaitoa. Kokeile itse tehdä se vaikkapa vammapotilaalle, jonka liikuttaminen on rajallista.

Minä tiedän tuon kaiken, insuliinia myöten ja olen lähihoitaja. En ymmärrä, miksi pitää aina päteä ammattinimikkeellä. Olen eräällekin sh opiskelijalle opettanut perushoidon. Lääkehoitoa en ole koskaan reputtanut. Ihan peruskoulun matikka on ja 5 numero. 4-10 oli skaala. 

Mitä insuliiniannostukseen tulee, laskee sen lääkäri. Kynässä on selkeä se annoslaskuri, pitää osata pyörittää ja katsoa, että oikea määrä. Ja toki pitää osata oikeaoppisesti pistää.

Vierailija
25/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta pitää olla pitkä matikka. Pyllyjen pesussa ei pärjää ilman edistynyttä differentiaalilaskentaa.

Insuliinit kuitenkin pitää osata laskea oikein, voipi nimittäin käydä huonosti, jos väärin laskee....

Terveisin sairaanhoitaja

P.S Siihen pyllyjenkin pesemiseen pitää olla ammattitaitoa. Kokeile itse tehdä se vaikkapa vammapotilaalle, jonka liikuttaminen on rajallista.

Siihen perseiden pesemiseen vasta korkeampaa matematiikkaa tarvitseekin.

Rukoile, että et potilaaksi joudu. On olemassa myös inhottavia ja ilkeitä hoitajia, jotka vastaavat arvoosi.

Vierailija
26/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MEE HOITOON

Miksi ihmeessä? :D Kykenen käymään töissä, eli näin olen yhteiskunnalle plussamerkkinen. Eihän kykenevä ihminen voi heittäytyä varhaiseläkkeelle ja yhteiskunnalle miinusmerkkiseksi :D

Toiseksi, ei sinne hoitoon noin vain mennä. Mielenterveystyöstä on leikattu tuntuvasti, ja se näkyy yhteiskunnassa ja pidemmällä aikavälillä tulee näkymään vielä radikaalimpana. Hoitojonot on pitkät kuin nälkävuosi.

Vierailija
27/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän lääkärin, joka pääsi lääkikseen lyhyellä matematiikalla. Hän oli opetellut ulkoa vuosikausia fysiikan ja kemian tehtävien ratkaisumallit ymmärtämättä taustalla olevaa matematiikkaa. Empaattinen ihminen, mutta ei hän tutkimusten päälle ymmärrä.

Vierailija
28/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa työllistävän ammatin ensin eikä tarvitse lähteä kaltaisenani työttömänä maisterina opintolaina niskassa sinne amikseen, jotta pääsee vihdoinkin töihin. Voi vaikka säästää yhteiskunta rahoja, jos ei sitten lopulta tee turhia korkeakoulututkintoja. 

Vierailija
29/29 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että saa työllistävän ammatin ensin eikä tarvitse lähteä kaltaisenani työttömänä maisterina opintolaina niskassa sinne amikseen, jotta pääsee vihdoinkin töihin. Voi vaikka säästää yhteiskunta rahoja, jos ei sitten lopulta tee turhia korkeakoulututkintoja. 

Kaksoistutkinto on paljon järkevämpi kuin pelkkä lukio. Aivan liikaa näkee, että korkeakoulu menee mönkään ja sitten ollaan pelkän lukion varassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän