Otetaanko hevoskyyditys käyttöön, jos polttoaine loppuu Suomesta?
Kommentit (25)
Paljonko olisit valmis maksamaan työmatkasta hevoskyydillä?
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä pääsee
Mulla on sähköhevonen.
Eikun tehdään sitä, missä ollaan kaikkein parhaimpia.
Ja sitä onkin tehty jo pitkään.
Eli ei yhtikäs mitään.
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, ekologinen ja perinteinen suomalainen tapa liikkua. Ongelma on hevosten ja varsinkin sopivien kärryjen puute.
Ja ohjastajien, ei sekään kaikilta onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
Mutta hepo pysyy paremmin pystyssä talvikelillä.
kuljet julkisilla niin kuin me muutkin orjat
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
Hevonen menee aika paljon kovempaa kuin polkupyörä jos pitää vetää tukkeja metsästä tai hakea hiekkakuorma raksalle.
Polkupyörä nastarenkailla pysyy hyvin talvella pystyssä. Paremmin pysyy, kuin nastattomilla kengillä.
Vaikka nastarenkaisiin joutuu ehkä 50-100 euroa sijoittamaan, niin on pikkuraha hevosen (tai auton) pitoon verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pony_Express
Et olisi fillarilla pysynyt heppojen perässä kovinkaan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pony_Express
Et olisi fillarilla pysynyt heppojen perässä kovinkaan hyvin.
Mutta tuossa tapauksessa oli aina pakasta vedetty hevonen alla. Sama, kuin vaihtaisi aina levänneen kilpapyöräilijän, joka vetää 10 km täysiä.
Tosielämässä et omalla hevosella pääsee, kuin 10 km kerrallaan, jonka jälkeen pitää syöttää ja juottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pony_Express
Et olisi fillarilla pysynyt heppojen perässä kovinkaan hyvin.
Mutta tuossa tapauksessa oli aina pakasta vedetty hevonen alla. Sama, kuin vaihtaisi aina levänneen kilpapyöräilijän, joka vetää 10 km täysiä.
Tosielämässä et omalla hevosella pääsee, kuin 10 km kerrallaan, jonka jälkeen pitää syöttää ja juottaa.
Vaihda uusi polkupyörä alle 10 km välein. Eikö se ole sama asia? Tuoreet vastarasvatut ketjut ja pinkeäksi pumpatut kumit.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko olisit valmis maksamaan työmatkasta hevoskyydillä?
Olisi se reteetä kurvata pihaan hevosvaljakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä on myös ihan kätevä.
Hevonen ei muuten aikanaan ollut juurikaan fillaria nopeampi kulkuväline. Menee heppa hetken kovaa, mutta pidemmällä matkalla nopeus alkaa olla sama.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pony_Express
Et olisi fillarilla pysynyt heppojen perässä kovinkaan hyvin.
Mutta tuossa tapauksessa oli aina pakasta vedetty hevonen alla. Sama, kuin vaihtaisi aina levänneen kilpapyöräilijän, joka vetää 10 km täysiä.
Tosielämässä et omalla hevosella pääsee, kuin 10 km kerrallaan, jonka jälkeen pitää syöttää ja juottaa.
Kyllä hevonen nyt vähän pidemmän matkan kerralla jaksaa kulkea. Eihän toi ole vasta kuin puolentoista tunnin kävelymatka.
On aika penteleen kumma, että juuri Suomesta loppuu välillä sitä ja tätä. Makaroonitkin loppuivat ja veskipaperi uhkasi loppua. Nyt sitten polttoainekin meinaa loppua. Miksei muista Euroopan maista kuulu koskaan mitään, mikä taas loppuu, loppui tai meinaa just huomenna loppua. Mikä loppuu seuraavaksi?
Hallitus suunnittelee riksataksiyrittäjyyttä. Kyllä polkevalle aina töitä löytyy.
T: Petteri
Vierailija kirjoitti:
Polkupyörä nastarenkailla pysyy hyvin talvella pystyssä. Paremmin pysyy, kuin nastattomilla kengillä.
Vaikka nastarenkaisiin joutuu ehkä 50-100 euroa sijoittamaan, niin on pikkuraha hevosen (tai auton) pitoon verrattuna.
Hyvin olen pysynyt talvella pystyssä kesärenkaillakin. Nastarenkaita en ole koskaan edes harkinnut.
Vierailija kirjoitti:
On aika penteleen kumma, että juuri Suomesta loppuu välillä sitä ja tätä. Makaroonitkin loppuivat ja veskipaperi uhkasi loppua. Nyt sitten polttoainekin meinaa loppua. Miksei muista Euroopan maista kuulu koskaan mitään, mikä taas loppuu, loppui tai meinaa just huomenna loppua. Mikä loppuu seuraavaksi?
Kaikista huvittavint on, ettei täällä oikeasti ikinä mikään lopu! Jossain yhdessä kaupassa sattunut tietyn merkkinen makaroni olemaan loppu. Ihan kuin se olisi kenenkään elämässä ongelma.
Hyvä, ekologinen ja perinteinen suomalainen tapa liikkua. Ongelma on hevosten ja varsinkin sopivien kärryjen puute.