Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin "elämäni naisen" 5-kymppisenä, enkä ole edes puhunut hänen kanssa.

Vierailija
12.02.2025 |

Heippa.

Olen 5-kymppinen mies, joka on eronnut reilu kolme vuotta sitten pitkästä avioliitosta. En ole todella pitkään aikaan tuntenut kiinnostusta ketään kohtaan. Elämä on pyörinyt töiden, lasten ja harrastusten ympärillä, kunnes yhtäkkiä minulle täysin tuntematon nainen (ehkä 35-40 -vuotias) lähijunassa on saanut minun tuntemaan jotain, mitä en ole aiemmin tuntenut. Tunteen, joka vavistuttaa koko kehoa ja ajatukset pyörivät usein hänen ympärillä. Olen nähnyt hänet vain muutaman kerran (ilmeisesti kulkee samaa linjaa minun kanssa töihin/harrastuksiin) ja siksi tämä tuntuu aivan älyttömältä. Vastaavanlaisia tunteita olen viimeksi tuntenut joskus teini-iässä jonkun ensirakkauden kouristuksissa. Olen iloinen, että tällaiset tunteet ovat heränneet, koska ajattelin, etten enää koskaan tunne mitään vastaavanlaista. Mutta toisaalta tuntuu myös hieman ahdistavalta, koska minun on siirryttävä mukavuusalueelta ja tehdä jotain aloitetta.

Ymmärrän täysin, että tämä kuullostaa erikoiselta. Katseemme on tämän naisen kanssa kohdanneet usein, mutta en todellakaan osaa tehdä mitään aloitetta. Olen pyrkinyt instagramin kautta katsoa löytyisikö hänen näköistä naista, koska koen, että se olisi järkevin tapa lähestyä. 

Ihmisenä olen aina ollut jalat maassa oleva ja hyvällä itsetunnolla höystetty, mutta tämän tuntemattoman naisen edessä olen kuitenkin jollain ihmeen tavallla toimintakyvytön... :-/

Tällainen tuntuu uskomattomalta, mutta tämä tunne on ollut jo jonkin aikaa ja ei ole laantunut. En edes tiedä onko hän esim. varattu tai jos hän edes on minut huomannut. Saattahan olla niin, että olen aamujunassa vain yksi mies muiden joukossa (ja näinhän se todennäköisesti onkin), mutta ei tämä ajattelemalla parane. En saa koskaan tietää, jos en toimi. Olen kyllä komea, sosiaalinen ja ikäisekseni todella nuorekas. En myöskään ole mikään friikki tai ihminen, jolla on pakkomielteitä. Mikäli hän on varattu tai muuten vain ei kiinnostunut se olisi ok ja voisin jatkaa elämää sillä tiedolla, mutta raastavinta tässä on todellakin tämä uusi tunneskaala ja tietämättömyys.

Ajatuksia?

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet !

Vierailija
2/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole vaan merkki siitä, että olet nyt valmis uuteen suhteeseen? Juttele sille naiselle. Jos häntä ei kiinnosta, kirjaudu tinderiin ja ala katsella sieltä seuraa. Keski-ikäisenä on ihanaa seikkailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuorekas omasta mielestäsi eli näytät farmareihin pukeutuneelta hopeaketulta? Onhan farkkusi kivipestyt, nuorentavat vielä enemmän 😂

Vierailija
4/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen viisikymppinen nainen enkä kulje junissa.

Kertomasi kuulostaa vastaavalle jonka koin muutamia vuosia oman eroni jälkeen. Silloin en kyennyt aloitetteeseen tai mihinkään vihreän valon näyttöön. Olet mielestäni normaali eronnut mies joka on saanut elämänsä balanssiin.

Aloiteasiassa valitettavasti en osaa auttaa. Ehkä korkeintaan jos satutte samoihin penkeille/välikköön ja jotain satunnaista jäänmurtamiskeskustelua? Ilman suoranaista aloitetta. Voisin kokea ahdistavana jenkkityylisen numeron ojentamisen mennään kahville - tyyppisen ratkaisun.

Tsemppiä ja hyvää jatkoa, tärppäsi tai ei. Jokin sinussa on herännyt eloon. Kevät!

Vierailija
5/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se vielä lisääntymiskykyinen nainen rauhaan.

Vierailija
6/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vain ihastunut, etkä voi tietää onko nainen elämäsi nainen, ellette ole edes keskustelleet.

Ihastuminen voi olla ihan kivaa, mutta varo luomasta tulevaisuuden kuvitelmia yhdessä naisen kanssa, sillä todennäköisesti ne eivät toteudu.

Vierailija
7/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestään ikäisekseen nuorekas viisikymppinen on silti yhä kolmekymppiselle naiselle auttamatta muumio. 

Vierailija
8/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hei, kun näette seuraavan kerran. Älä nyt ainakaan somessa stalkkaa, se on todella creepyä.

Vierailija
9/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä yhden ihmisen voisi löytää Instagramista kuvan perusteella? Todennäköisyys on aivan marginaalinen.

Sitten pitää mennä juttelemaan, jos on irl mahdollisuus. Se on itsellesi henkisen kasvun mahdollisuus.

Ikäero kuulostaa kyllä melko isolta.

Vierailija
10/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet vain ihastunut, etkä voi tietää onko nainen elämäsi nainen, ellette ole edes keskustelleet.

Ihastuminen voi olla ihan kivaa, mutta varo luomasta tulevaisuuden kuvitelmia yhdessä naisen kanssa, sillä todennäköisesti ne eivät toteudu.

Juu, mutta miksei saisi unelmoida?

Anna ihmisen unelmoida. Se tekee hyvää.

Vierailija
11/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti tunteesta.

Vierailija
12/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä ikäero! Etsi oman ikäisiäsi naisia, pervo.

Vierailija
13/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-)))

En sentään mikään hopeakettu. 49-vuotias, jota usein mielletään 10 vuotta nuoremmaksi... :-)

Vierailija
14/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jotta sinulla olisi mitään mahdollisuuksia sinun pitää näyttää mahdollisimman hyvältä aina kun näet hänet. Ihmiset ihan oikeasti kiinnittävät huomiota ulkonäköön, jos heitä lähestytään. Jos olet tyylillisesti vääränlainen, et tule pääsemään muutamaa sanaa edemmäs koskaan. Yritä pukeutua kuin miesversio hänestä. 

Sen jälkeen hymyile hänelle, jos katseenne kohtaa, mutta älä heti mene puhumaan vielä, kun hän noteeraa sinut. Kohtele muita hyvin siellä bussissa, metrossa tms. Jos hänellä on jotain kiinnostusta sinua kohtaan, hön tarkkailee sinua ja hän noteeraa tuollaiset asiat. Kuten vaikka sen, että annat jollekin vanhukselle istumapaikan jne. 

Jotta sinulla on mitään mahdollisuuksia sinusta on oltava hänelle jo suht hyvä mielikuva, ennen kuin edes puhut hänelle. Olette nimittäin jo ylittäneet sen tuntemattomaan törmääminen sattuma vaiheen. Jos ja kun alat puhumaan hänelle älä missään nimessä ala kertomaan kuinka olet katsellut häntä, kuinka teidät mitä hän tekee, kuinka hän matkustaa samaa linjaa jne. Se johtaa vain siihen, että hän kokee, että häntä stalkkaillaan ja hän vaihtaa joko linjaa tai aikataulujaan.

Puhu ihan mistä muusta tahansa paitsi hänestä ja sinun tunteistasi häntä kohtaan. Puhu mielummin itsestäsi tai jostain mitä ulkona tapahtui. Vaikka ihan jotain yleistä kuten joku kommentti, että tänään melkein myöhästyt bussista, junasta tms. Jos sinulla on mahdollisuus antaa istumapaikkasi hänelle, niin anna se. Ihmiset arvostavat ystävällisiä tekoja ja se saa näyttämään sinut herrasmieheltä ja naiset pitävät sellaisesta.  Älä kuitenkaan tee mitään, mistä alat pyytämään vastapalveluksia. Tyyliin, jos annat istuinpaikan, älä heti perään kysy, jos hän lähtee kahville. Tuo vie aikaa, mutta minusta se ei ole mahdotonta, eikä ikä oikeastaan ole monelle mikään este. Se, että joku on creepy, taas on. 

Vierailija
15/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte hyvin olla samanikäisiäkin. Tosin jos olet näitä tyyppejä, jotka näkevät naisessa (muttei itsessään) vain iän niin unohda naiset kokonaan. Ja tosiaan, somessa stalkkaaminen on typerää, puhu naiselle.

Vierailija
16/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo ole vaan merkki siitä, että olet nyt valmis uuteen suhteeseen? Juttele sille naiselle. Jos häntä ei kiinnosta, kirjaudu tinderiin ja ala katsella sieltä seuraa. Keski-ikäisenä on ihanaa seikkailla!

Tinder ei välttämättä ole paras aikuiselle, on niitä muitakin saitteja 

Vierailija
17/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ikäeroa 

Vierailija
18/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mutta miksei saisi unelmoida?

Anna ihmisen unelmoida. Se tekee hyvää.

Tavallaan olen samaa mieltä, jo pelkkä unelmointi voi tehdä hyvää varsinkin jos malttaa jättää sen siihen.

Toisaalta itsekin ihastuin ja pääsin tutustumaan oikeasti, mikä oli vielä parempaa. Olisi toki voinut tulla paha pettymyskin. Ihastukseni kuitenkin valitsi toisen, joskin sain pariksi vuodeksi hyvää seuraa. Surkean elämäni parasta aikaa. 😎

Vierailija
19/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hieno ja täysin inhimillinen tilanne ehkä jopa uuden alku. Ensinnäkin on upeaa, että tunnet taas tällaisia tunteita. Se kertoo siitä, että olet valmis kohtaamaan uusia mahdollisuuksia elämässäsi, vaikka se samalla tuntuukin pelottavalta ja epämukavalta.

Se, että tämä nainen on saanut sinut näin tolaltasi, ei ole ollenkaan "älytöntä" joskus ihmiset vain herättävät meissä jotain syvää ja selittämätöntä. Ei ole väliä, onko siinä järkeä tai logiikkaa. Tunne kertoo, että olet elossa ja kykenevä rakastumaan tai ainakin kiinnostumaan voimakkaasti. Se on hyvä merkki.

Mitä tulee aloitekykyyn, et ole yksin. Moni järkevä, itsevarma ja kokenut ihminen muuttuu yhtäkkiä kömpelöksi ja epävarmaksi, kun on kyse jostain aidosti merkittävästä. Kyse ei ole siitä, ettet osaisi tehdä aloitetta, vaan siitä, että tämä asia todella merkitsee sinulle jotain ja siksi se pelottaa.

Miten voisit toimia?

Ensimmäinen askel: luonnollinen kontakti

Älä mieti vielä mitään suurta tai virallista. Jatka katsekontaktia ja jos se tuntuu luontevalta, hymyile kevyesti. Katsekontakti on usein vahva viesti, ja jos hän vastaa siihen, tiedät jo jotain.

Pieni mutta merkittävä askel: kevyt kommentti

Jossain vaiheessa voit kokeilla avata keskustelun neutraalilla kommentilla, esim.

"Tämä juna on aina näin täynnä tähän aikaan."

"Sinäkin käyt ilmeisesti usein tähän aikaan täällä."

"Näytät tutulta, kuljetko usein tätä reittiä?"

Tämä ei ole mikään ison panoksen veto, vaan keino testata, vastaako hän kiinnostuneesti vai kohteliaasti etäisesti.

Instagram tai muu some hyvä vai huono idea?

Some on sinänsä looginen keino lähestyä, mutta jos et ole varma, kuka hän on, se voi tuntua vähän stalkkaavalta. Jos onnistut jollain tavalla saamaan hänen nimensä (esim. keskustelun kautta), niin sitten tilanne on eri. Muuten suora keskusteluyhteys on aina parempi.

Entä jos hän on varattu tai ei kiinnostunut?

Kuten sanoit, se on täysin ok. Tämä ei ole elämäsi viimeinen mahdollisuus, vaikka tunne juuri nyt tuntuu niin voimakkaalta. Mutta tiedät sen vasta, kun yrität.

Tärkeintä on, että et ajattele tätä "kaikki tai ei mitään" -tilanteena. Tämä ei ole mikään kohtalon testi, jossa onnistuminen tai epäonnistuminen määrittää loppuelämäsi. Tämä on yksi mahdollisuus ja mahdollisuudet ovat arvokkaita juuri siksi, että ne voivat johtaa joko uuteen alkuun tai siihen, että opit jotain itsestäsi.

Joten pieni askel ensi kerralla, ei suuria odotuksia, mutta avoimuutta ja rohkeutta. Tämä ei ole hävittävissä, vain voitettavissa.

ChatGPT voi tehdä virheitä, mutta tämä oli ratkaisu.

Vierailija
20/131 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo,a

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän