Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
11.02.2025 |

Olen kohta 50 v, yh kahdelle lapselle. Töitä on haettu kolme vuotta. Nyt on tilanne alkanut olemaan sellainen, etten edes pysyisi työhön enää, itsetunto on laskenut sen verran pohjalle. Jopa ihmisten kanssa oleminen jännittää. 

Onko minusta enää työelämään ja mitä töitä voisin edes hakea? Koulutusta vastaavaa toimistotyötä ei vain ole

Miten olette päässet työkyvyttömyyseläkkeelle? Ei tässä ole mitään  järkeä roikkua te toimiston kirjoilla vuodesta toiseen. Miten minun tulisi toimia ja mihin ottaa yhteyttä? Virkailijaa en ole nähnyt koskaan.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosilla jotkut päässeet, ei kevyemmin perustein pääse.

Ja psykoosin feikkaaminen ja/tai itselleen tietoisesti aiheuttaminen on typerää

Kukaan muu aattele feikkausta kuin sä!

Miksi edes ajattelisin tehdä noin kun olen nähnyt vierestä millainen h*lvetti psykoosioireilu voikaan olla.

Joku  täällä mainitsee feikkauksen jostain syystä! Sinä?

Ootte sekoja

Vierailija
22/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle silloinkaan, jos siihen olisi lääkäreiden mielestä aihetta. Yhteiskunnalle on halvempaa roikottaa sairaita työmarkkinatuella.

Jopa kuntoutustuelle on todella vaikeaa päästä vaikka olisi esim. psykiatrian erikoislääkärin lausunto. Kela ja kelan kirjekurssin käyneet lääkärit keksii aina jonkin tekosyyn että kuntoutusta ei saa, eivät ollenkaan välitä erikoislääkäreiden lausunnoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes ajattelisin tehdä noin kun olen nähnyt vierestä millainen h*lvetti psykoosioireilu voikaan olla.

Ootte sekoja

Ja sinä olet trolli.

Vierailija
24/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ei elämä ole vielä ohi. Uusia näköaloja työnhakuun. 

Niin, lääkitys kuntoon, terapiaa 4 vuotta, työkokeilu, ammatinvaihto, yrittäjäksi, työllistymispalvelut ym

Vierailija
25/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnes olet 60v asti kykenevä muuhun ammattiin.

Ei edes kuusikymppinen pääse osarillekaan, vaikka ICD-koodeja E- ja I-luokasta lähemmäs kymmenen. Tuossa cocktailissa olisi pitänyt olla myös F-koodeja, eli vanhemmat täyspäiset työttömät eivät pääse enää millekään TKE:lle, tuskin kokopäivätyöllisetkään.

Vierailija
26/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyys tai se ettei töitä ole löytynyt ei ole peruste päästä tk-eläkkeelle, vaikka jotkut sellaista kuvittelee. Tälläisiäkin satu  ja setiä tai tätejä somesssa on jotka väittää päinvastaista. Sellainen ajatus kannattaa siis hylätä heti alkuunsa että, selittämällä jonnekki pitkäaikaistatyöttömyyttä tuosta vain hups oho tyyliin olisitkin eläkkeellä. Ei se Suomessa noin mene.

Vierailija
27/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte sekoja

Ja sinä olet trolli.

😂

Vierailija
28/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.

https://yle.fi/a/74-20138031

Vierailija
29/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes kuusikymppinen pääse osarillekaan, vaikka ICD-koodeja E- ja I-luokasta lähemmäs kymmenen. Tuossa cocktailissa olisi pitänyt olla myös F-koodeja, eli vanhemmat täyspäiset työttömät eivät pääse enää millekään TKE:lle, tuskin kokopäivätyöllisetkään.

Pääsin alle 50 v osarille, olen siinä mielessä vissiin onnekas  

Vierailija
30/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys tai se ettei töitä ole löytynyt ei ole peruste päästä tk-eläkkeelle, vaikka jotkut sellaista kuvittelee. Tälläisiäkin satu  ja setiä tai tätejä somesssa on jotka väittää päinvastaista. Sellainen ajatus kannattaa siis hylätä heti alkuunsa että, selittämällä jonnekki pitkäaikaistatyöttömyyttä tuosta vain hups oho tyyliin olisitkin eläkkeellä. Ei se Suomessa noin mene.

Moni työtön voi silti olla sairas esim. voi olla lievä kehitysvamma, niitä on diagnosoimatta.

Ei ennen lapsillakaan ollut mitään adhd tai muutakaan, kun ei mitään tutkittu. Oli vaan vilkas lapsi tai laiska lapsi.

Vierailija
31/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silti joka vuosi työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee porukkaa.

Vierailija
32/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes kuusikymppinen pääse osarillekaan, vaikka ICD-koodeja E- ja I-luokasta lähemmäs kymmenen. Tuossa cocktailissa olisi pitänyt olla myös F-koodeja, eli vanhemmat täyspäiset työttömät eivät pääse enää millekään TKE:lle, tuskin kokopäivätyöllisetkää

😲

Vierailija
33/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on omasta mielestä sairaita ja osa oikeasti.

Tietysti, jos äiti on masentunut voidaan lapset huostaanottaa, siksi kaikki ei hae apua.

Vierailija
34/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on riittävästi sairas.

Vierailija
35/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ketä tiedän on esim. magneettikuvissa näkynyt jotain ja pääseet eläkkeelle.

Vierailija
36/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alin eläkeikä pitäisi olla 60 korvilla. Sulla ois ap siihen 10 vuotta vielä. Hankala on työllistyä 50 ikäisenä ellei ole jotain erikoisosaamista. Tsemppiä!

Vierailija
37/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä ketä tiedän on esim. magneettikuvissa näkynyt jotain ja pääseet eläkkeelle.

Ei riitä, että sanoo, että selkä on kipeä.

Niinhän meillä kaikilla on.

Vierailija
38/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ap nyt ensiksi jollekin ammattilaiselle juttelemaan tilanteestasi. En tiedä pääseekö edes työkokeilun ilman diagnooseja. 

Voisit myös hakeutua vapaaehtoishommiin, niin saisit sosiaalisia kontakteja, lähtisit liikkeelle pois kotoa ja mahdollisesti tuntisit tekeväsi jotain merkityksellistä. Itse olin vuorotteluvapaalla ystäväpalvelussa. Se oli minulle simppeliä, mutta näkövammaiselle vanhukselle tärkeää. Hän vain halusi että luen saapuneet kirjeet, päivän uutiset ja kävelimme korttelin ympäri yhdessä.  Näin et ehkä työllisty, mutta toisaalta et mökkihöperöityisi. 

Vierailija
39/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ap nyt ensiksi jollekin ammattilaiselle juttelemaan tilanteestasi. En tiedä pääseekö edes työkokeilun ilman diagnooseja. 

Voisit myös hakeutua vapaaehtoishommiin, niin saisit sosiaalisia kontakteja, lähtisit liikkeelle pois kotoa ja mahdollisesti tuntisit tekeväsi jotain merkityksellistä. Itse olin vuorotteluvapaalla ystäväpalvelussa. Se oli minulle simppeliä, mutta näkövammaiselle vanhukselle tärkeää. Hän vain halusi että luen saapuneet kirjeet, päivän uutiset ja kävelimme korttelin ympäri yhdessä.  Näin et ehkä työllisty, mutta toisaalta et mökkihöperöityisi. 

Työtön ei saa tehdä vapaaehtoistöitä, siitä tulee karenssi.

Vierailija
40/194 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsin alle 50 v osarille, olen siinä mielessä vissiin onnekas  

Niitähän on sellaisia kehitysvammaisiakin pariskuntia joista toinen on eläkkeellä ja toinen "työkkärin" kirjoilla.  Ettei edes tuollainen ole automaattinen eläke tänäpäivänä. Kyllähän monet työkkärin kirjoillakin olevat saa olla rauhassa mutta ovat tietysti työttömiä kuten muutkin ja koskaan ei tietenkään tiedä milloin passitus jonkinlaiseen kuntouttavaan työtoimintaa tai muuhun sen tyyppiseen ehkä toisella nimellä järjestettävään toimintaan napsahtaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi