Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minulla ei kestäisi pokka" Kahvilapöytien varaaminen työskentelylle kuumentaa tunteita

Vierailija
11.02.2025 |

Varsinkin pienet Espresso Housen kahvilat, joissa jokaisessa pöydässä yksi ihminen ja tietokone edessä ja juonut ostamansa kahvin aikoja sitten ja hakee enää vain vesilasin aina kun tyhjä. Tämä on niin ärsyttävää kun uudet asiakkaat eivät pääse näiden takia istumaan, kirjoittaa eräs kommentoija.

Minulla ei kestäisi pokka istua läppärin ja pienen kahvin kanssa edes yhtä kokonaista tuntia jossain kahvilassa. Nehän on tarkoitettu maksaville asiakkaille eikä ne mitään olohuoneita ole, kirjoittaa toinen.

Ollaan tyttäreni kanssa seurattu tätä samaa, pienessä kahvilassa keskustassa. Ovat läppärin kanssa tuntitolkulla pöydän ääressä, kahvit jo juotu ajat sitten. Muut hakevat tyhjää paikkaa, mihin istua, mutta eihän nämä näe kuin läppärinsä. Kerran oli pari naista plus läppäri, hirveä meteli, kun suunnittelivat jotain, kertoo eräs kommentoija.

https://www.tamperelainen.fi/paikalliset/8277912

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Varmaan tosiaan kannattaa jatkossa tehdä noin. Kahvilat ovat bisnestä jolla pyritään saamaan voittoa. Jos sinä istut sen yhden kahvisi kanssa vaikka pari tuntia, siinä menee useita potentiaalisia muita kahvin ostajia yrittäjältä sivusuun kun eivät tule kahville kun täyttä. Että sinä aikana kun sinä särvit sen yhden kahvin ja pullan + istut koneesi kanssa siellä, voisi siinä pöydässä istua tuona aikana vaikka viisi maksavaa asiakasta. Ei varmaan ole liian vaikeaa matikkaa sinullekaan?"

Varmaan.  Hankala toki ymmärtää,  miksi niiden muiden asiakkaiden olisi sitten istuttava juuri siihen pöytään, jossa minä olen. 

Kahvilat varmaan kiittää, kun ihmiset eivät enää käy treffeillä, tapaa kavereita tai tapa aikaa niissä. 

Jäljelle jää vain oikeaoppiset kahvilassa naamaan vartissa tyypit. Nämä voi sitten aloittaa ne "miksi kahvi maksaa niin paljon" ketjut ymmärtämättä tilakustannusten merkitystä

Kahvilayrittäjät antavat tässä nyt vähän tanttojen nokkia heidän maksavaa asiakaskuntaansa. Itsekin jo harkitsin, että pitääkö turvallisuussyistä lopettaa läppäri- tai puhelinasiakkaana kahvilassa käyminen, ettei joudu kahnaukseen vessamummon kanssa. Vessamummoa tuskin kiinnostaa kahvilan kannattavuus, kunhan saa sen oman 1*6kk kahvinsa siinä ikkunapöydässä

Vierailija
122/122 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaippa tuo tapa on rantautunut jostakin trendikkäänä itseään pitävästä kaupunginosasta jostakin päin jenkkiä. Vähän sama kuin kävellään kadulla latte kourassa. 

Starbuckissa et nykyään istuskele yhden kahvin katteella kovin montaa tuntia, vaan sinut ohjataan kohteluaasti ulos.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan