Mitä te työttömät teette nyt säästöjenne kanssa?
Jos jollakin on säästöjä yli 50 000 euroa, ei ole oikeutettu asumistukeen. Jos haluaisi kuitenkin ettei säästöt hupene, olisiko silti parempi vaihtoehto sijoittaa ne ja toivottavasti ehkä saisi näin takaisin menetettävät asumistuet? Tai ainakaan ei söisi säästöjään.
Kommentit (456)
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna tuli uudistus, että kaupunki joutuu maksamaan puolet ansiosidonnaisesta tai työmarkkinatuesta jo 100 päivän työttömyyden jälkeen niin kauan, että työtön saa tes-palkkatyön. Työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei kelpaa enää sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Luultavasti voivat kiertää maksut vihjaamalla työttömän työkyvyssä olevan jotain vikaa ja maksut eivät sitten rullaa ennen kuin on todettu työkykyiseksi tai siirretty kuntoutukseen tai eläkkeelle tai ainakin yritetty. Voi kysyä, onko tähän ollenkaan varauduttu palvelujen ja rahojen puolesta esimerkiksi hyvinvointialueilla? Luultavasti ei, mutta mitäpä sitä pienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän varten ne säästöt on, että niillä sitten eletään. Pahan päivän varalle säästetään. Sehän se idea on.
Mua kyllä tosiaan sylettää tuommoset kieroilijat! Ei ole tarkoitus säästää omaisuutta ja samaan aikaan nauttia viimesijaisista tuista!
Ihan on oikein, että Purra leikkaa ne teiltä pois.
Ja tulee potkulaki joka koskee myös julkisen työpaikkoja.
Menetät omistusasunnon ja kesämökin.
Älä puhu paskaa olen ollut monta kertaa työttömänä enkä ole mökkiä menettäny.mut sä oot menettäny järjen päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 250 euroa säästöjä. Ne olivat liikaa että saisi tt-tukea. No ne säästöt on menneet jo viime syksynä. Nyt olen totaalisen pa.
Ja ilmeisen tyhmäkin vielä, kun et ole hakenut tt-tukea uudestaan sen jälkeen, kun säästöt oli käytetty.
Kelassa kun sattuu just oikea virkailija käsittelemään hakemuksen, niin ei tt-tukea myönnä, koska asiakkaallahan oli just tässä hiljattain suuri summa, 250€, säästöjä. Kyllä sillä pitäisi vielä pärjätä.
Jos on ilmennyt TT tuessa huomattavaa varallisuutta niin se varallisuus vyorytetaan tuloiksi useiksi vuosiksi vaikka sitä ei olisi..
On tiedossa erän tapaus kun elakelainen joka sai asumistukea anttoi ennakko perintönä metapalstansa lapsille ja kela puuttui tähän ..
Vaikka omaisuus oli mennyt laskettiin tämä tällä e varallisuudeksi ja tuloiksi seuraavat 5 vuotta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, näkeekö Kela muut tilit kuin mitä ilmoittanut sinne? Jossain luki että yhdellä napin painalluksella näkee tilitiedot mutta näkeekö vain sen tilin joka niillä tiedossa? Ja syynäävätkö pitkältäkin ajalta tietoja?
Sinun täytyy ilmoittaa kaikki tilisi. Myös rahastot ym. sijoitukset. Metsät sun muut. Tietysti. Ei ole veronmaksajien asia pitää yllä ja kasvattaa vaurauttasi.
Ankarat sanktiot seuraa, kun huiputuksesi paljastuu. Pahimmillaan jopa vankeus petoksesta.
Yhden euron takia tulee 10 vuotta linnaa. Mitäs pimitit valtiolta rahojasi? Saaaaatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Mistäs löytyy työ?
Kyse ei ole työstä, jos siitä ei saa normaalia palkkaa.
Maksimissaan voidaan puhua jostain turhasta puuhastelusta.
Kuwaitin malli. Eli kaikille työpaikka, mutta kun töitä ei riitä kaikille, työvoimareserville laitetaan pöydät jonnekin kellariin ja siellä sitten istuskellaan, ihmetellään ja nostetaan... Palkkaa? Tukia? Kuwaitissa oli sallittua katsella netflixiä ja lueskella kirjoja, Suomessa on taatusti joku työnteonlarppaus pakko, eli vaikka siirretään paperia pinosta toiseen tai copypastetetaan tietueita asiakirjasta toiseen.
Työttömiä on ollut työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä työkokeilussa sairaalassa arkistossa toimistotöissä, siellä on koko sairaalan potilaspaperit.
Lisäksi työttömiä on ollut työmarkkinatuella sairaalan osastolla auttamassa osastonsihteeriä.
Osa on ollut työmarkkinatuella työkokeilussa kaupoissa tavaroita hyllyttämässä.
Mutta toimeentulotukitöihin kelpaa vain julkisen yksiköt.
Ja toi työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa jatkossa sakkomaksujen välttämiseen työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän varten ne säästöt on, että niillä sitten eletään. Pahan päivän varalle säästetään. Sehän se idea on.
Mua kyllä tosiaan sylettää tuommoset kieroilijat! Ei ole tarkoitus säästää omaisuutta ja samaan aikaan nauttia viimesijaisista tuista!
Samat säännöt kaikille. Ja voit painua mäkeen sen potkulakisi kanssa. Irtisanominen on ollut ihan helppoa nytkin. Mikään ei tule sen suhteen muuttumaan.
Sitä paitsi mä kannatan paikallista sopimista. Palkankororuksia saa ilman ay:takin. Sitä ei tarvita e
Ihan vapaasti vaan kuule. 😂 Hyvä vaan, että tyhjän panttina istuskelijat irtisanotaan.
En saa asumistukea. Kaikki työttömät ei asu vuokralla. Eikä kaikilla ole puolisoa. Ansiosidonnaisella pärjättävä, vaikka on porrastettukin jo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa olen ollut monta kertaa työttömänä enkä ole mökkiä menettäny.mut sä oot menettäny järjen päästä.
Ootko tehnyt pimeitä töitä?
Lähetän heinäkuussa avin muutamaan ravintolaan ja kahvilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, näkeekö Kela muut tilit kuin mitä ilmoittanut sinne? Jossain luki että yhdellä napin painalluksella näkee tilitiedot mutta näkeekö vain sen tilin joka niillä tiedossa? Ja syynäävätkö pitkältäkin ajalta tietoja?
Sinun täytyy ilmoittaa kaikki tilisi. Myös rahastot ym. sijoitukset. Metsät sun muut. Tietysti. Ei ole veronmaksajien asia pitää yllä ja kasvattaa vaurauttasi.
Ankarat sanktiot seuraa, kun huiputuksesi paljastuu. Pahimmillaan jopa vankeus petoksesta.
Metsät kun otit esille, niin kerroppas miksi veronmaksajien pitää maksaa metsänomistajille tukea siitä että hoitavat metsiä?
En mitään. Ansiosidonnainen on niin iso, etten muutenkaan saisi asumistukea.
Voisiko ay-liiton jäsenyysehtoja muuttaa siten, että myös työtön voisi liittyä ammattiliittoon työttömänä ollessa ja maksaa jotain minimimaksua voidakseen tukea ay-liikettä vaikkei siitä työttömänä mitään hyödykään, mutta ehkä jos jonain päivänä pääsisi töihin, vahvempi ammattiliitto voisi paremmin puolustaa työntekijöiden etuja kun työtönkin voisi osallistua ammattiliiton rahoitukseen edes pienellä summalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo sä lähetät.onko kiva olla kehitysvammainen?
Ootko tehnyt pimeitä töitä?
Lähetän heinäkuussa avin
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset ja porrastus tulee 2 kuukauden päästä ja jonkun ajan päästä toinen.
Mitenköhän nopeasti Kela saa selvitettyä tuen saajat, jotka eivät ole niihin oikeutettuja? Jostain uutisista lukenut, että joku ehtinyt huijata monta vuotta ennen kuin tulee ilmi.
Taidan lähettää avin muutamaan autopesulaan, kun haukutaan minua kehitysvammaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisesta poistettiin lapsikorotukset ja porrastus tulee 2 kuukauden päästä ja jonkun ajan päästä toinen.
Eiköhän tuo ole jo selvä!!!.eiku sinähän olit se vammainen joka jankuttaa.
Talonraunio/tontti jostain halvasta EU-maasta, Liettuan, Puolan, Romanian, Bulgarian maaseudulta.
Vierailija kirjoitti:
Asumistukea nostaa käytännössä vain työmarkkinatuella olevat
Vierailija kirjoitti:
Taidan lähettää avin muutamaan autopesulaan, kun haukutaan minua kehitysvammaiseksi.
Ja pizzeriaan myös.
Yrittäjä joutuu näyttämään saman tien kaikkien työsopimukset, työvuorolistat ja jne
Ihmiset ei saa enää ansiosidonnaista ja eroavat liitoista.
Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä.
Kun liitot loppuvat niin ei ole enää työehtosopimuksia eli ei ole minimipalkkaa eikä sairaspäivärahoja eikä rahaa sairaan lapsen kotona hoitamisen ajalta jne.