Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto

Vierailija
11.02.2025 |

En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!

Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011020257.html

Kommentit (528)

Vierailija
161/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.

Vain haittaa meille veronmaksajille.

Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?

Et maksa. Kierrätät yhtä ja samaa sosiaalitukea taskusta toiseen tuottamatta mitään.

Eläkeläinen on maksanut veroja vuosikymmeniä töissä ollessa.Montako vuotta sinä olet ollut töissä vai kierrätätkö sosiaalitukia?

35 vuotta työuraa takana ja 15 edessä. Miten itselläsi? Pääsitkö edes neljäänkymmeneen työvuoteen vai alkoiko loisiminen jo ennen kuuttakymppiä?

Vierailija
162/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väliinputoaja 50v eläkeläinen, en saa kyseistä etua enkä myös eläkettä alle 23v tehdystä työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tehän saatte nopeammin ajan terveyskeskukseen valittamaan ahdistusta ja itkuista oloa, kun vanhukset ovat poissa jaloista.

Ei ainakaan pk-seudulla. M a mut täällä tukkii terveysasemat, ei suomalaiset eläkeläiset. Monilla eläkeläisillä on jo nyt varaa käydä yksityisellä. 

Höpö höpö. Yksityisellä käydään vain, jos on vakuutus. Työterveys tai joku muu. Miksi manut tukkisi terveyden huollon? Ei ne ole sen sairaampia kuin muutkaan. Byrokratia on se mikä tukkii kaiken. 

Vierailija
164/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et maksa. Kierrätät yhtä ja samaa sosiaalitukea taskusta toiseen tuottamatta mitään.

Mitä tukea? Selitä tarkemmin.

Muakin jäi kiinnostamaan kun hänellä menee puurot ja vellit nyt sekaisin. Mikä on eläke,mistä se koostuu,mikä on tt tuki, mikä työttömyyskorvaus jne,, eri muodot

Eläke on vastikkeeton sosiaalituki, palkansa

Haistapa paska, 

Saatte vastikkeettomia sossutukia tekemättä mitään, itselläni on 50 vuoden työhistoria.

Yritäpäs samaan.

Vierailija
165/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla synnytyssairaalat ja neuvolapalvelut laitettu alas.

Vauvakuolleisuus on kasvanut.

Laita linkki vauvakuolleisuuden kasvusta.

Hän joko tahallaan tai ei vaan tajua/muista, että kyllä -Kotisynnytyksissä oli nyt noussut kuolleisuus! Ja se on äidin suuri riski kun valitsee moisen. Eli monipuolisen teknologisen avun kun hylkää,  voi käydä noin. Aikamoinen riskikartoitus pitäisi olla ja ekakertalaisille ei laisinkaan. Joo tuo oli nyt noussut,mutta mitkä ne syyt ovat. Mahdooliset sikiaikaiset häiriötkin tms.. olisi  hyvä jos olisimme kuulleet kuolinsyyt,mutta siinähän sanottiin, että jätämmem tarkoituksella kertomatta. Eikös vallvira täsätä infonnut noin. 

Vierailija
166/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus sattuu loisia, ymmärrettävää ettei kehtaa edes itselleen myöntää olevansa yhteiskunnan elätti ja syöttiläs. Aina käsi ojossa saamapuolella.

Vierailija
167/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke on vastikkeeton sosiaalituki, maksoi sen kuka tahansa.

ookko sää noin tyhmäääää, sulla tule olemaan vielä vaikeeta elämässä

Vierailija
168/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen on maksanut veroja vuosikymmeniä töissä ollessa.Montako vuotta sinä olet ollut töissä vai kierrätätkö sosiaalitukia?

Rahaa mieluimmin eläkeläisille kuin maamuille.

Tässähän se pointti tuli esiin. Ihmiset ovat eriarvoisia ja jokainen haluaa sen ei arvostetun sinne pahnanpohjimmaiseksi. "Ei arvostetulle" ei saisi antaa mitään verorahoista. 

Ja just oli hauska tilanne kun kantasuomalainen mies haukkui Somalia loiseksi. Ja se somali omassa firmassaan työllistää aika monta kantasuomalista ja myös muita. Ja se haukkuja näytti enemmän kulmapubin päiväasiakkaalta.

Vierailija
169/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus sattuu loisia, ymmärrettävää ettei kehtaa edes itselleen myöntää olevansa yhteiskunnan elätti ja syöttiläs. Aina käsi ojossa saamapuolella.

Huomasin myös, tämä yksi luuseri jaksaa avata näitä eläkeläisketjuja ja haukkua elättäjiään.

Se on niin tyhmä että karehtii tonnin eläkkeitä.

Vierailija
170/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:nkin suurperheelle valuu todennäköisesti muhkea summa veronmaksajien rahoja. Jotenkin vastenmielistä tällainen ulostulo, missä yhteiskunnan elättämä äiti lapsikatraineen kiukuttelee, kun pelkää että joku muukin saa jotain.

Eläkeläiset ovat maksaneet veroja palkoistaan, suurperheen äiti on todenäköisesti tähän mennessä ainoastaan kuluttanut muiden verorahoja.

Tällaisessa taloustilanteessa saisi vetää rahahanoja vieläkin tiukemmalle ja liikaporsiminen on yksi niistä, joiden suhteen tukia voisi kiristää. Yksikään suurperhe ei tule täällä omillaan toimeen (ennenvanhaan kyllä, mutta nykyihminen on avuton), vaan koko perhe elää tukien varassa. Turha kiljua, että tarvitaan lisää veronmaksajia. Tänne tulevista lapsista suurin osa on sellaisia, jotka ennemmänkin kuluttavat yhteiskunnan varoja kuin tuovat yhteiskuntaan omaa panostaan. Jos lapsia tekee, elättää ne myös. Se on eri asia, jos tulee jokin äkillinen vakava sairaus tms, silloin tarvitaan tukea. Mutta ei niin, että perusolettamus on, että pariskunta lisääntyy muiden rahojen varassa.

Vierailija
171/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No puhelin vastaanottoja saa jo 8€ kerta. Että kuka hullu maksaa 60€? 

Vierailija
172/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielestäsi olisi eläkkeelle sopiva vaihtoehto? 

Vierailija
173/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Lapset ja nuoret pitää laittaa etusijalle. Miksi hoitaa vanhoja?

Vierailija
174/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muakin jäi kiinnostamaan kun hänellä menee puurot ja vellit nyt sekaisin. Mikä on eläke,mistä se koostuu,mikä on tt tuki, mikä työttömyyskorvaus jne,, eri muodot

Eläke on vastikkeeton sosiaalituki, palkansa

Mites kun ihminen ikääntyy ja ei ole enää järjesllisesti eikä fysiikaltaan työhön sopiva. Ja aikoinaan kun tehnyt duunia, niin sinä katkera ja kade et tajuu, on aika levätä ja mennä kohti loppua. Sinä ikäännyt, sairastelet, paljon menoja sen myötä, joka siivous , kauppa--apu, asiointiapua jne.. olet avuntarpeessa. On aika levätä viimein. Työssäkäynnin idea on se, että se  päättyy ja sitten saa turvatun vanhuuden. Sitäpaitsi moni ei saa. Niin pieni eläke, että pitää miettiä-kumpi lääkkeet vai ruoka. Mutta huippueläkkeetkin- jotainhan ihminen on silloin tehnyt oikein kun tienaa isompakin eläkettä.

Myös eläkeläisellä on juoksevat menot. Auto/taksi kun jalat huonot, toisin kuin nuori kipaisee pyörällä tai jaloin. On moniakain sairauksia ja mitä vanhemmaksi tulee, uutta pukkaa. Vuodepaikka sairaalassa maksaaaa. Silmälaseja joutuu uusimaan useinkin. kaihia, sydän, reumaa, kulumaa, lääkkeet, muistisairautta jne. Ei hääviä. Olet aika  öö... kuule  sinun mummot, vanahemmat ja sä itse,, voi kun pääääset ihanuuteen. mokoma kade, nolo

Vierailija
175/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen mutta tarvitsen yksityistä lääkäriasemaa vain käydäkseni erikoislääkärillä. Viime syksynä gynekologin vastaanotto maksoi 581e. Kela-korvaus suli toimistokuluihin, loput pulitin ihan itse.

Vierailija
176/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Minun työeläkkeeni maksaa YKSITYINEN TYÖELÄKEYHTIÖ jolle olen kantanut rahaa YEL-vakuutusmaksun muodossa 30 vuotta.

Vierailija
177/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Lapset ja nuoret pitää laittaa etusijalle. Miksi hoitaa vanhoja?

Toivotaan että ymmärrät sitten itse poistua muonavahvuudesta kun tulet vanhaksi.

Vierailija
178/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoissairaanhoidon poliklinikkamaksut sen sijaan nousivat Helsingissä 44 eurosta 66 euroon.

Vierailija
179/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheille on annettu kaiken maailman tuet, aina ylimääräisistä lapsilisistä lähtien. Kaikki avustukset kohdistuvat aina lapsiperheisiin. He ovat yhteiskunnasta kaikkein eniten kuppaavia. Asumistuet aivan huipussaan. 

Lapsissa on tulevaisuus, eläkeläisissä ei. 

Vierailija
180/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit kirjoittaa hieman kunnioittavammin. Ihmiselossa on monia syitä,miksi on työtön. On akateemista työttömyyttäkin vaikka panostanut rahallisesti pitkiin opintoihin. Marginaalissa he, jotka valitsevat elämäntapatyöttömyyden. Mutta siihen on jokin -syy-

Moni joutuu sairau-työkyvyttömyyseläkkeelle liian nuorena. Vaikka ei sitä itse tahtoisi. On monia sairauksia.  Minunkin ystävällä tuli reuna niin phaksi ja sitten pallolaajennus--sydän ja muuta oheissairautta joka johtuu reumasta. Akateeminen. Ei tuota varten opiskellut että näin päättyy.

Eläke eri asia kuin tt tuki. Jokasella  on edessä vanhuus, etkö sitä ymmärrä. Verot ja sillä turvataan niille vähempiosaisille ihmisarvoinen elämä. Kukaan ei teidä milloin Sinä olet saamapuolella. Vain ahdistunut ja kateellinen kirjoittaa siten kuin sinä. Jos omat asiat ok, et silloin moisia kirjailisi.