Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto
En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!
Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.
Kommentit (528)
Millä helvetin logiikalla se tulee järkevämmäksi laittaa moninkertainen raha yksityisille kuin sijoittaa se julkiselle puolelle jolta vain leikkaillaan. On kyllä niin härskiä bisnestä ja päättäjien omaa sijoitussalkkua mukailevia päätöksiä mutta eihän näitä mikään estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä asiaa vähän syvemmin.
Kuinka syvältä saa miettiä?
Tämä hallitus ei ole tehnyt yhtään järkevää päätöstä. Rahaa ei ole säästynyt, vaikka on leikattu hölmöläisen peittoa.
Jatkuvasti ulistaan kuinka eläkeläiset täyttävät terveyskeskukset ja muut ei sinne pääse.Nyt kun ne eläkeläiset ei olisi siellä,on taas huono asia.Mitä te haluatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset kuppaa tän maan perikatoon.
Ovat ainoa ryhmä, joka sai jatkaa asumista omassa kodissa yhteiskunnan tukemana. Asumistukensahan oli jo valmiiksi muita ryhmiä isompi.
Toivottavasti kannattaa, tämä satsaus heihin. Ilmeisesti eläkeläiset hoitavat jatkossa koko maan asiat, työssäkäynnistä palveluihin, niin silkkihansikkain heitä kohdellaan- ja jätetään nuoret syrjäytymään.
Kela maksoi vuonna 2023 eläkkeensaajan asumistukea 679 miljoonaa euroa. Eläkkeensaajan asumistuen osuus Kelan asumistuista oli 28,3 %.
Vuoden 2023 joulukuussa eläkkeensaajan asumistukea sai 207 711 henkilöä (+0,4 %). Eläkkeensaajan asumistukea sai vuoden 2023 joulukuussa 4,4 % 16 vuotta täyttäneestä väestöstä.
Muutosten myötä tuki lakkaa kokonaan 7 600 asum
Jos et saa asumistukea niin et sitä silloin tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.
Vain haittaa meille veronmaksajille.
Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?
Et maksa. Kierrätät yhtä ja samaa sosiaalitukea taskusta toiseen tuottamatta mitään.
Työeläkettä ei valtio maksa. Mene joskus töihin vaikka edes kuukaudeksi niin näet tilinauhastasi että palkasta menee eläkemaksut. Työnantajalta ja tekijältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ei jää edes palkasta käteen tuota mitä joillekin eläkelaisille maksetaan. Kaikki maksaa enemmän nykyään. Eläkeläisillä ei ole suuria kuluja enää, kuten koti tai lapset
Sanot että kaikki maksaa nykyisin enemmän. Otitko huomioon, että myös eläkeläisille. Miten perustelet väittämäsi, että eläkeläisillä ei ole suuria kuluja? Jäin eläkkeelle noin vuosi sitten ja maksan asuntolainaa, yhtiövastikkeen, veden, sähkön, ruuan, vaatteet yms samoin kuin työssä ollessani. Ainoa ero on vain siinä, että nyt käteenjäävä raha on huomattavasti pienempi kuin töissäollessa. Ja kaiken kukkuraksi veroprosenttini on nyt suurempi kuin työssäollessa! Vedä tästä huumoria!
Miten olet mokannut asiasi noin, ettei asuntolaina ole vielä maksettu?
en usko hänen mokanne. muutama esimerkki mm puolustusvoimilla työssäolevat. aikoinaan työsuhdeasunto, komennuspaikat vaihtuu. vuokra-asumista. eläkeikä,sitten miettivät mihin haluaa sijottua,se suosikkipaikka. myös avioerot, myydään asunto, ja pitää ostaa uudet molemmille,joutuu ottamaan omalle puoliskolleen lainaa,ellei vaihda pieneen ja riippuu muuttaako messutalosta yksiöön,sit ei lainaa. myös jos ollut lama,työttömyysjaksoja, voi viivästyttää asunnonostoa. myös moni haluaa vapaata elämää,matkusta,olla yksi vuosi vaikka briteissä, toinen joensuussa ne. ei halua vielä ns pysähtyä sijoilleen,ennenkuin keski-iässä. eli ei mokiiiiiii, vaan elettyä elämäää. olisitko ikkää hokannut näitä sekkoja..
Vierailija kirjoitti:
Millä helvetin logiikalla se tulee järkevämmäksi laittaa moninkertainen raha yksityisille kuin sijoittaa se julkiselle puolelle jolta vain leikkaillaan. On kyllä niin härskiä bisnestä ja päättäjien omaa sijoitussalkkua mukailevia päätöksiä mutta eihän näitä mikään estä.
Eläkeläisten ääntenkalastelulogiikalla seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Samalla synnytyssairaalat ja neuvolapalvelut laitettu alas.
Vauvakuolleisuus on kasvanut.
Laita linkki vauvakuolleisuuden kasvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ei jää edes palkasta käteen tuota mitä joillekin eläkelaisille maksetaan. Kaikki maksaa enemmän nykyään. Eläkeläisillä ei ole suuria kuluja enää, kuten koti tai lapset.
On ne kulut perheestä olleet aikanaan meilläkin.
Niinpä. Tuokin ruikuttaja on kustannettu tänne itkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalla ei jää edes palkasta käteen tuota mitä joillekin eläkelaisille maksetaan. Kaikki maksaa enemmän nykyään. Eläkeläisillä ei ole suuria kuluja enää, kuten koti tai lapset.
Niinpä. Tuokin ruikuttaja on kustannettu tänne itkemään.
Harmi että sinutkin.
Jos yhtään monimutkaisempaa asiaa joutuu itse maksavana yksityisellä selvittelemään, niin esim. yleislääkärin käyntipalkkio murto-osa, kun tutkimukset ovat satoja euroja ihan perusjutuissa. Kuka tässä mallissa maksaa tutkimukset? Vai ohjataanko ne julkiselle?
Vierailija kirjoitti:
Esityksen mukaan yli 65-vuotiaat saisivat käydä kolme kertaa vuodessa yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveyskeskuskäynnin hinnalla. Lääkärikäynti maksaisi siis noin 28 euroa. Loput hinnasta maksettaisiin Kela-korvauksilla.
Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.
Orpon hallitus suosii yksityisiä pörriäisiä. Sinne sitä rahaa riittää loputtomiin. Verosuunnittelunkin yksityispuoli osaa kiitettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et maksa. Kierrätät yhtä ja samaa sosiaalitukea taskusta toiseen tuottamatta mitään.
Mitä tukea? Selitä tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille on annettu kaiken maailman tuet, aina ylimääräisistä lapsilisistä lähtien. Kaikki avustukset kohdistuvat aina lapsiperheisiin. He ovat yhteiskunnasta kaikkein eniten kuppaavia. Asumistuet aivan huipussaan.
Tämä on totta. Aikuinen yksinasuva on aina kaikkeiin heikommilla. Täytyy olla todella pienet tulot, että oikeuttaa mihinkään tukiin tai etuuksiin. Silti maksaa kaikesta yksin siitä mistä muutkin. Itse olen eläkkeellä, netto joku 1300 euroa. Mutta kun ainoa saamani tuki, pieni asumistukikin lasketaan bruttotuloista. Ja yksinasuvalle normit ovat tosi korkeat. On omavastuu ja lisäomavastuu jonka joutuu maksamaan. Pieni osa vuokrasta on asumistukea.
Huom! Eläkeläiset maksavat myös veroa.
Mulla reilu 5000€/v. Kyllä sillä jo venkula ruikuttaja työtävieroksuva jonkun kuukauden elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös sinun lääkärikäynnistä on haittaa veronmaksajille.
Vierailija kirjoitti:
Joopa. Nykyinen julkinen terveydenhuolto on sitä että teillä on kutsu. Varaa aika. Käytä viikkojrn aikana työpäivien verran verkossa ja puhelimessa, valitettavasti meillä ei nyt ole aikoja antaa.
Onneksi on töissä, soitto ja erikoislääkärille, tunti oli viimeksi vajaa 300 euroa, heti pääsi ja töistä maksettiin.
ei kyyll se oll tonni,, no mikäs oikeasti oll oma vastuu kela korvauksewn jälkeen.. olko tuo tsykiatrinen käynti
Vierailija kirjoitti:
Vastaa käyntimaksua sille eläkeläiselle. Yhteiskunta, me veronmaksajat maksamme loppuosan lääkärille.
Tiedätkö, että myös eläkkeistä maksetaan veroa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sulle ap sitten avautuu niitä aikoja terveyskeskukseen, kun eläkeläiset ei tuki puhelinlinjoja ja vie kaikkia aikoja.
Tähän olisi halvempi ratkaisu. Eläkeläiset voitaisiin sulkea osittain julkisen ulkopuolelle ja yksityiseltä voisi ostaa palveluita omalla rahalla.
Koko elämä ollut aikaa säästää ja maksaa asuntoa. Vieläkö pitäisi loppupäässä olla näin suurella summalla olla tukemassa?
Tuossa tuessa ei mitään tulorajaa tietenkään ole, eli varakkaat mummot ja papat saa myös yhteiskunnan tuen.
Aivan kuin ei olisi järkevämpiä käyttökohteita verorahoille.
Et näemmä lukenut koko juttua tai sitten et ymmärtänyt sitä.
Hää ei ymmärrä,menis vek.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tukea? Selitä tarkemmin.
Muakin jäi kiinnostamaan kun hänellä menee puurot ja vellit nyt sekaisin. Mikä on eläke,mistä se koostuu,mikä on tt tuki, mikä työttömyyskorvaus jne,, eri muodot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla synnytyssairaalat ja neuvolapalvelut laitettu alas.
Vauvakuolleisuus on kasvanut.
Kai niin käy kun ollaan niin tyhmiä että synnytellään kotona.
THL kommentoi ettei se selitä kokonaan vauvakuolemia. Jokainen voi laskea yhteen synnytyssairaaloilta leikkaamiset ja vauvakuolleisuuden nousu.
RÖYHKEÄÄ! Ja itsekästä.
Mistä tämmöinen huoli yhtäkkiä?Kukaanhan ei tee enää lapsia kun kaikki ovat köyhiä ja kenelläkään ei ole varaa?