Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto
En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!
Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.
Kommentit (528)
"Onko yksityisen lääkärin vastaanoton hinta "vähintäänkin noin 100", kun sinä sanot niin, vai olisiko se 13€-78€, kun palveluntarjoaja näin ilmottaa? Mieti oikein ahkerasti miten olisi.
Käytä googlea ennen kuin lähdet kommentoimaan toisen ihmisen tekstiä.
https://www.terveystalo.com/fi/asiakkaalle/hinnasto"
Yleislääkärin vastaanotto alle 10 minuuttia on tosiaan kela-korvauksen jälkeen edullisimmillaan 13 euroa. Plus palvelumaksu. Ja Kanta-maksu. Yhteensä siis minimissäänkin yli 50e. Siis alle 10 min sisältäen esitietoihin tutustumisen, potilastapaamisen ja kirjaamisen.
Lisäksi nuo on _esimerkkihintoja_ ja sitten kun lähtee varausta tekemään niin yksittäisen lääkärin hinnasto on aina hups vähän korkeampi, koska lääkärit itsenäisinä ammatinharjoittajina määrittelevät itse oman hinnastonsa. Katsoin kotikaupunkini 3 ensimmäistä haulla löytyvää yleislääkäriä, jokaisen hinta oli yli 70e alle 10 min.
Sitten voidaan keskustella millaiset asiat - esitietoihin tutustumisineen, tapaamisineen ja kirjaamisineen - kestää alle 10 min. Niin tai näin, 13 euroa köyhempänä et sieltä ulos tule.
Vierailija kirjoitti:
"Onko yksityisen lääkärin vastaanoton hinta "vähintäänkin noin 100", kun sinä sanot niin, vai olisiko se 13€-78€, kun palveluntarjoaja näin ilmottaa? Mieti oikein ahkerasti miten olisi.
Käytä googlea ennen kuin lähdet kommentoimaan toisen ihmisen tekstiä.
https://www.terveystalo.com/fi/asiakkaalle/hinnasto"
Yleislääkärin vastaanotto alle 10 minuuttia on tosiaan kela-korvauksen jälkeen edullisimmillaan 13 euroa. Plus palvelumaksu. Ja Kanta-maksu. Yhteensä siis minimissäänkin yli 50e. Siis alle 10 min sisältäen esitietoihin tutustumisen, potilastapaamisen ja kirjaamisen.
Lisäksi nuo on _esimerkkihintoja_ ja sitten kun lähtee varausta tekemään niin yksittäisen lääkärin hinnasto on aina hups vähän korkeampi, koska lääkärit itsenäisinä ammatinharjoittajina määrittelevät itse oman hinnastonsa. Katsoin kotikaupunkini 3 ensimmäistä haulla löytyvää yleislääkäriä, jokaisen hinta oli yli 70e alle
Eli satasesta ylöspäin on realismia jos puhutaan mistään muusta kuin perusterveen ihmisen silmätulehduksesta.
"ikääntyneillä on enemmän tarvetta käyttää terveydenhuoltoa, eikä heillä pääasiassa ole enää työterveyshuoltoa käytössään. Ikäryhmän valintaa perustellaan myös sillä, että eläkkeensaajat maksavat suurempaa sairausvakuutusmaksua kuin palkansaajat."
Eli mikä on ongelma jollekulle? Aika moni työssäkäyvä voi myös itse ottaa vakuutuksen jos haluaa. Työssäkäyvällä kun on eri mahdollisuudet maksaa itse, tai hankkia töitä. Eläkeläisenä ei.
Kolmesta peruskäynnistä ihmiset noin katkeria, jos teillä on hinku yksityiselle niin ottakaa vakuutus. Nythän niitä aikoja voi saada hieman paremmin muutkin. Omituista tuo miten moni ei soisi vanhuksille mitään, mutta itse halutaan kaikki helpolla. Muistakaa että itsekin vanhenette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tulee potkulaki niin en tiedä miten ne joilla on 200 000 asuntovelkaa pärjää tolla 800 ansiosidonnaisella.
Meinaatko, että yhteiskunnan pitää lähteä 200 000€ asuntoa jollekin maksamaan?
Ei, sun aikuinen lapsi menee perheensä kanssa ulosottoon, kun potkulaki tulee voimaan.
Ihan oikein sun pienille lapsenlapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun tulee potkulaki niin en tiedä miten ne joilla on 200 000 asuntovelkaa pärjää tolla 800 ansiosidonnaisella.
Meinaatko, että yhteiskunnan pitää lähteä 200 000€ asuntoa jollekin maksamaan?
Ei, sun aikuinen lapsi menee perheensä kanssa ulosottoon, kun potkulaki tulee voimaan.
Ihan oikein sun pienille lapsenlapsille.
Sun lapsenlapset voi ulosoton myötä päästä vuokrakerrostaloon, missä osa aikuisista ryyppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa käyntimaksua sille eläkeläiselle. Yhteiskunta, me veronmaksajat maksamme loppuosan lääkärille.
Jep!
Väännetään rautalangasta:Yhden käynnin oikea hinta on esim. 150 euroa, jonka (yhteiskunnan ilmaiseksi kouluttama) lääkäri laskuttaa.
Yli 65-vuotias maksaa käynnistä itse vain 29 euroa ja me muut maksamme hänen käynnistään loput 131 euroa.
Jos jonkun mielestä tässä säästyy rahaa, voi mennä uudestaan alakouluun opiskelemaan miinuslaskuja.
Aika moni eläkeläinen on vähän enemmän tehnyt töitä ja maksanut veroja, kuin nykyiset tietyt elämäntapatyöttömät jotka pilaa itse terveytensä huonolla ruualla ja ramppaa jokaisesta pikkujutusta lääkärissä ilman että tekisivät itse mitään terveytensä eteen.
Sinulla veronmaksajana on työterveys tai vakuutus, miksi valitat?
No, eläkeläisten aikuisia lapsia ne on, ketä irtisanotaan, kun tulee potkulaki.
Lapsenlapset pääsee vuokralle katsomaan päihdeihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa käyntimaksua sille eläkeläiselle. Yhteiskunta, me veronmaksajat maksamme loppuosan lääkärille.
Jep!
Väännetään rautalangasta:Yhden käynnin oikea hinta on esim. 150 euroa, jonka (yhteiskunnan ilmaiseksi kouluttama) lääkäri laskuttaa.
Yli 65-vuotias maksaa käynnistä itse vain 29 euroa ja me muut maksamme hänen käynnistään loput 131 euroa.
Jos jonkun mielestä tässä säästyy rahaa, voi mennä uudestaan alakouluun opiskelemaan miinuslaskuja.
Aika moni eläkeläinen on vähän enemmän tehnyt töitä ja maksanut veroja, kuin nykyiset tietyt elämäntapatyöttömät jotka pilaa itse terveytensä huonolla ruualla ja ramppaa jokaisesta pikkujutusta lääkärissä ilman että tekisivät itse mitään terveytensä eteen.
Sinulla veronmaksajana on työterveys
Ansiosidonnaista on maksettu vuodesta 1985.
Joten älä puhu paskaa.
Sossupummi eläkeläisen tunnistaa siitä, että saa myös kansaneläkettä. Että tiedät hävetä itseäsi, kun käyt pankissa.
Pankki näkee, että kela maksaa sulle eläkettä ja olet entinen sossupummi.
Ne, jotka on tehneet kunnolla töitä saa pelkkää työeläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Pankki näkee...
Kyllä sun lääkäriin tosiaan pitäs päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esityksen mukaan yli 65-vuotiaat saisivat käydä kolme kertaa vuodessa yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveyskeskuskäynnin hinnalla. Lääkärikäynti maksaisi siis noin 28 euroa. Loput hinnasta maksettaisiin Kela-korvauksilla.
Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.
Huh huh!!
Työikäiset työterveyshuollossa muut terveysasemilla toimii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki näkee...
Kyllä sun lääkäriin tosiaan pitäs päästä.
No, tottakai pankki näkee maksajan nimen.
Ja pankki näkee kaikki missä olet maksanut pankkikortilla.
Jos ei halua, että pankki näkee niin pitää maksaa käteisellä.
Esim. jos käyt Alkossa.
Ei parane pierasta matkalla, kun pankki
Samat kirjaukset näkee pankki mitkä sä näet tiliotteessa.
Jos haet toimeentulotukea niin kela vaatii tiliotteet 2 edeltävältä kuukaudelta. Pankki voi tulostaa sulle tiliotteet.
Kokoomus kalastelee eläkeläisten ääniä ko tempauksella.
Kaikille muille on tarjolla raippaa ja keppiä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle muille?Jos sinä olet tuilla eläjä niin ei se tarkoita kaikkia muita.
"Potkujen antaminen helpottuu radikaalisti."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b6020f87-89e5-481b-8f37-4f8cf738a…
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän rationaalisuuden tuossa, mutta silti uskomattoman röyhkeää.
"Puretaan jonoja antamalla rikkaille eläkeläisillä halpa yksityinen terveydenhuolto".
Tavallaan rationaalista joo, mutta...
Miksei jonoja pureta antamalla nuoremmille tuollainen etu?
Minä en ole rikas eläkeläinen. Ilolla otan kokeilun vastaan.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025
https://valtioneuvosto.fi/-/1410877/mahdollisuudet-paikalliseen-sopimis…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle muille?Jos sinä olet tuilla eläjä niin ei se tarkoita kaikkia muita.
Työläisille. Seuraatko sä ollenkaan mitä hallitus päättää.
Kohta sut saa irtisanoa helposti.
Yritä sinäkin ymmärtää, että yritys haluaa pitää hyvät työntekijät talossa. Yrityksellä ei ole mitään syytä irtisanoa hyviä työntekijöitä.