Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto

Vierailija
11.02.2025 |

En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!

Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011020257.html

Kommentit (528)

Vierailija
361/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa eläkettä 1300 ja velaton asunto ja vastike 300 niin jää enemmän rahaa kuin palkka kaupan alalla 1300 ja vuokra 800. 

Kaupan alalla oikea nettopalkka on lähempänä kahta tonnia vähintäänkin. Tämä siksi että kaupat ovat nykyään auki aamusta iltaan ja viikonloppuisinkin. Siinä käy väkisinkin niin että työntekijä saa yhtä jos toista lisää peruspalkkansa päälle. Nekin ovat PAMin taulukossa katsottuna yllättävän korkeita. Pienin mahdollinen palkka nuorelle aloittavalle työntekijälle on tänä vuonna 11,49 €/tunti.

Vierailija
362/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.

Vain haittaa meille veronmaksajille.

Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?

Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.

Mitenkäs teidän nuorten eläkkeet? Pitäisikö nykyinen eläkejärjestelmä lakkauttaa? Ehdotuksia?

Mä olen käynyt yli 30 vuotta pienipalkkaisessa duunissa ja siinä välissä opiskellut (ei eläkekertymää), ollut kahdesti hoitovapaalla äitiysloma jälkeen (ei eläkekertymää), kokenut 90-luvun laman jolloin muutaman vuoden työttömänä (ei eläkekertymää

Ei hätää, onneksi nuoret muuttavat ulkomaille 😂, Eläkeläiset saavat vähemmän palvelija yms. Sitä saa mitä tilaa 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ilmaiset terveyskeskuskäynnit, joten kai pieneläkeläiset yhä sinne mielummin menee. Vai eikö sitä itse saa päättää?

Juuri näin! 

Vierailija
364/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa.

Ei kaikki eläkeläiset ole mitään pienituloisia, toki osa on. 

Vierailija
365/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa lainaa niin pankki vaatii nykyään säästöjä tai kiinteistöä vakuudeksi ja se ostettava kiinteistö ei käy nykyään vakuudeksi, pitää olla joku muu. 

Käytännössä eläkeläisten asunnoilla ei ole arvoa, jos työikäiset ei saa lainaa. 

Suurin osa työssäkäyvistä saa lainaa edelleen,tyhjätaskuille ei tietenkään myönnetä lainaa.

Vierailija
366/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa eläkettä 1300 ja velaton asunto ja vastike 300 niin jää enemmän rahaa kuin palkka kaupan alalla 1300 ja vuokra 800. 

Kaupan alalla oikea nettopalkka on lähempänä kahta tonnia vähintäänkin. Tämä siksi että kaupat ovat nykyään auki aamusta iltaan ja viikonloppuisinkin. Siinä käy väkisinkin niin että työntekijä saa yhtä jos toista lisää peruspalkkansa päälle. Nekin ovat PAMin taulukossa katsottuna yllättävän korkeita. Pienin mahdollinen palkka nuorelle aloittavalle työntekijälle on tänä vuonna 11,49 €/tunti.

Ei todellakaan ole. 

Suurin osa saa työtunteja 20-30.

Vierailija
367/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa asuntolainaa ainakaan sinkku, jos ei ole vakituista työsuhdetta.

Vierailija
368/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. 

Ja menee verot, eläkemaksu 7,15 %, työttömyysvakuutusmaksu 1,5 % ja sairasvakuutusmaksu 1,5 %

Vierailija
369/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole. 

Ja menee verot, eläkemaksu 7,15 %, työttömyysvakuutusmaksu 1,5 %

Ja jos on 53v täyttänyt menee 8,65 % eläkemaksu / kk.

Vierailija
370/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset kuppaa tän maan perikatoon. 

Ovat ainoa ryhmä, joka sai jatkaa asumista omassa kodissa yhteiskunnan tukemana. Asumistukensahan oli jo valmiiksi muita ryhmiä isompi. 

Toivottavasti kannattaa, tämä satsaus heihin. Ilmeisesti eläkeläiset hoitavat jatkossa koko maan asiat, työssäkäynnistä palveluihin, niin silkkihansikkain heitä kohdellaan- ja jätetään nuoret syrjäytymään. 

Älä paskaa jauha, laskin mitä saisia eläkeläisen asumistukea viime vuonna,  oli 74 e

Vierailija
371/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa asuntolainaa ainakaan sinkku, jos ei ole vakituista työsuhdetta.

Lisäksi pitää olla säästöjä. 

Eli kaupan alan 1300 netto kuukaudessa palkasta ja 800 vuokrasta pitäisi säästää omaan asuntoon. 

Vierailija
372/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu ne nuoret työikäiset jotka ovat opiskelleet ja hyvissä duuneissa ei täällä valita. Nää sosiaali tyypit täällä valittaa, elämä on valintoja

Vierailija
373/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu ne nuoret työikäiset jotka ovat opiskelleet ja hyvissä duuneissa ei täällä valita. Nää sosiaali tyypit täällä valittaa, elämä on valintoja

Monella on kaupan alalla AMK tutkinto tradenomi. 

Vierailija
374/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.

Tuskin maksat yhtään mitään.Sinun koulut ja neuvolat on vanhemmat ikäpolvet maksaneet ja samalla myöe edeltävien eläkkeitä.Kuvittelet olevasi joku ainutlaatuinen"maksaja"

Vierailija
375/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinäkään lähdet?????

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs teidän nuorten eläkkeet? Pitäisikö nykyinen eläkejärjestelmä lakkauttaa? Ehdotuksia?

Mä olen käynyt yli 30 vuotta pienipalkkaisessa duunissa ja siinä välissä opiskellut (ei eläkekertymää), ollut kahdesti hoitovapaalla äitiysloma jälkeen (ei eläkekertymää), kokenut 90-luvun laman jolloin

Vierailija
376/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
377/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös nämä mainitsemasi voivat sairastua tai vammautua. 

T. 30 vuotta kuluttavassa työssä ollut ja nyt tk eläkkeellä ollut vuoden. Ikä 54v.

Vierailija
378/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän rationaalisuuden tuossa, mutta silti uskomattoman röyhkeää.

"Puretaan jonoja antamalla rikkaille eläkeläisillä halpa yksityinen terveydenhuolto".

Tavallaan rationaalista joo, mutta...

Miksei jonoja pureta antamalla nuoremmille tuollainen etu?

Eipä niitä rikkaita eläkeläisiä joka oksalla keiku. Tavis-eläkeläinen (siis lähes kaikki eläkeläiset) saa bruttona n 2000e.

Minä saan alle  1000 e

Vierailija
379/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituspuolueiden vaalistartti kun houkutellaan eläkeläiskarjaa vaaliuurnille. Sairasta antaa eläkeläisille yhtään enempää tässä taloustilanteessa.

Vierailija
380/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin maksat yhtään mitään.Sinun koulut ja neuvolat on vanhemmat ikäpolvet maksaneet ja samalla myöe edeltävien eläkkeitä.Kuvittelet olevasi joku ainutlaatuinen"maksaja"

Ennen eläkeläisiä oli vähän ja eläkkeet pienempiä. 

Nyt eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta ja eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa ja ihan yhtä lailla työssäkäyvät nyt maksaa kouluja, neuvoloita jne. Ei koulut loppuneet ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän