Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatimus: Helsingin pitää tukea nykyistä enemmän eläinlääkärikäyntejä - "Pientuloisella ei ole varaa oireilevan lemmikin hoidattamiseen"

Vierailija
02.09.2025 |

Pienituloisen ei pidä ottaa lemmikkiä ja muutenkin pitää elää tulojensa mukaan. Ei aina saa mennä muiden lompakolle.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8815131

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkätyksi joutuneen eläimen vika ei ole se, jos se joutuu rääkätyksi.

Vierailija
2/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikki ei ole pakollinen. Kukaan ei pakota sinua ottamaan lemmikkiä ja kun itse sen valinnan teet että hankit sen niin se on pelköstään sinun oma velvollisuus hoitaa sitä lemmikkiä. Ei se ole yhteiskunnan velvollisuus hoitaa sinun omaa valintaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en anna hallitusta käydä mun lompakolla. Katsotaan sitten 1,5 v päästä onko konkkasuomessa enää mitään ostettavaa

Vierailija
4/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itsellä ole varaa maksaa lemmikin hoitoja niin siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto viedä se lemmikki piikille tai etsiä vaikka metsästäjä joka kykenee lopettamaan sen lemmikin ellet siihen itse kykene mutta yhteiskuntaa ei saa vaatia hoitamaan sitä lemmikkiä. Kyllä vassareidenkin pitää jotain omia valintojaan itse maksaa

Vierailija
5/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhe Helsingin rahoista vai valton. Mun puolesta Helsinki voi maksaa vaikk alemmikkisarvikuonon hoidon,

Vierailija
6/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puhe Helsingin rahoista vai valton. Mun puolesta Helsinki voi maksaa vaikk alemmikkisarvikuonon hoidon,

Täällä mölyää Kainuun joutoväki. Kyseessä on kuitenkin Helsingin rahat.

Vierailija
7/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lemmikki rakas ja hyvä kumppani yksinäiselle, mutta monesti sitten eivät jaksa niitä (koiria) ulkoiluttaa tarpeeksi ja ne kärsivät. Varsinkin eläinlääkärikulut on kalliita.

Vierailija
8/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikki ei ole pakollinen. Kukaan ei pakota sinua ottamaan lemmikkiä ja kun itse sen valinnan teet että hankit sen niin se on pelköstään sinun oma velvollisuus hoitaa sitä lemmikkiä. Ei se ole yhteiskunnan velvollisuus hoitaa sinun omaa valintaa

Lähinnä samaa etiikkaa se ilmentäisi kun vaikka ottaa pakolaisia.  Eläimet on vielä viattomampia ja kyvyttömämpiä tehdä mitään hyväkseen. 

Vierailija
9/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rääkätyksi joutuneen eläimen vika ei ole se, jos se joutuu rääkätyksi.

Niin? Ei se tarkoita että julkisen sektorin pitäisi maksaa koiran hoitaminen. Omistaja linnaan ja maksamaan koiran hoito, sitten koira uudelle omistajalle. Jos ei uutta omistajaa löydy niin koirien taivaseen.

Vierailija
10/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. Maksakoot itse likaiset lemmikit. Tarvitaan pitemminkin lemmikkivero. Niin paljon on noita likaisia koiria nykyään jotka paskoo minne sattuu, haukkuu kaikkialla kaikelle ja hyökkäilee ihmisten kimppuun. 

Vierailija
11/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä maksellaan kaikenlaista,  jota ei ole ollut itse päättämässä.

Vierailija
12/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienituloisille pitää olla Helsingin kaupungin puolesta oma eläinlääkäriklinikka. Somaleille voisi maksaa sen 8milj€ yhdistys ja harrastustoimintaa vähemmän sitten. 

Vierailija
13/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkejä ei saisi edes olla. Mua inhottaa toi jalostus ja eläin bisnes. Kallista ja aikaanvievää. En ymmärrä miten joku kykenee ylipäätään ottaa lemmikkiä. Ihan hirveästi hommaa.

Vierailija
14/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäriketjujen härski hinnoittelu ja kytky sikakalliisiin vakuutuksiin pitäisi purkaa valtion sääntelyllä. Suoraa tukea ei välttämättä, mutta säännöstelyn alalle. Hinnoittelu on mennyt aivan överiksi ja myös vähävaraisten lemmikit pitää pystyä hoitamaan.

Tässäköhän on myös ihmisten hoidon tulevaisuus?

Vierailija
15/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit helpottaa, yksinäisen tai mielenterveysongelmaisen elämää ja siltä osin voi vähentää sairaalakuluja.

Vierailija
16/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä samaa etiikkaa se ilmentäisi kun vaikka ottaa pakolaisia.  Eläimet on vielä viattomampia ja kyvyttömämpiä tehdä mitään hyväkseen. 

Eläimet ei ole huijareita. N e e k e r i t  on.

Vierailija
17/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikin pidä olla mielenterveysongelmaisen tai sairaan ihmisen terapeutti. Lemmikki ansaitsee ja tarvitsee asianmukaisen ja lajityypillisrn hoidon, jota sairas ihminen ei pysty antamaan. Antakaa armoa eläimille, pois ihmisten kynsistä. 

Vierailija
18/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itsellä ole varaa maksaa lemmikin hoitoja niin siihen ei ole kuin yksi vaihtoehto viedä se lemmikki piikille tai etsiä vaikka metsästäjä joka kykenee lopettamaan sen lemmikin ellet siihen itse kykene mutta yhteiskuntaa ei saa vaatia hoitamaan sitä lemmikkiä. Kyllä vassareidenkin pitää jotain omia valintojaan itse maksaa

On siihen toinenkin vaihtoehto. Antaa eläin jollekin, jolla on siihen varaa. Kolmas vaihtoehto on viedä eläin löytöeläinkotiin.

Vierailija
19/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikit helpottaa, yksinäisen tai mielenterveysongelmaisen elämää ja siltä osin voi vähentää sairaalakuluja.

Mutta se ei aina ole eläimen edun mukaista, että sillä on köyhä, mt-ongelmainen tai päihteitä käyttävä omistaja.

Vierailija
20/23 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Itse olen pienipienipienituloinen ja todellakaan ei ole varaa lemmikkiin. Hyvä kun saa ittelle ruuvat eikä aina edes kaikkia tarvittavia lääkkeitä. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksella tuollasia luksuksia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän