Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto
En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!
Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.
Kommentit (528)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän rationaalisuuden tuossa, mutta silti uskomattoman röyhkeää.
"Puretaan jonoja antamalla rikkaille eläkeläisillä halpa yksityinen terveydenhuolto".
Tavallaan rationaalista joo, mutta...
Miksei jonoja pureta antamalla nuoremmille tuollainen etu?
Rikkaille? On paljon köyhiä eläkeläisiä. On pieni työeläke.
Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.
Satonen lähti jo rekrytoimaan hoitajia ulkomailta.
Että kohta ollaan varmaan kaikki kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.
Vain haittaa meille veronmaksajille.
Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?
Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.
Tuskin maksat yhtään mitään.Sinun koulut ja neuvolat on vanhemmat ikäpolvet maksaneet ja samalla myöe edeltävien eläkkeitä.Kuvittelet olevasi joku ainutlaatuinen"maksaja"
Ennen eläkeläisiä
Entä sitten? Tässä on ollut vuosikymmeniä aikaa korjata eläkejärjestelmä!
Pitäisi olla 65 vuotta yläikäraja äänioikeudelle kun ei pitäisi olla mitään valtaa päättää työssäkäyvien verorahoista.
Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.
Huh huh!!
Huhuh -tyyppikin taas asialla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Puretaan jonoja antamalla rikkaille eläkeläisillä halpa yksityinen terveydenhuolto".
500 000 saa eläkettä 1000 netto ja miljoona satatuhatta eläkeläistä tosta isompaa eläkettä.
Ymmärrän kyllä, että myös eläkeläisellä voi olla köyhää, kaikki palvelut kotiin maksaa ja osa lääkkeistä ei kuulu maksukattoon ja vuorokausi sairaalassa osastolla maksaa 22,80 sen jälkeen, kun maksukatto tulee täyteen eli maksut ei lopu siihen, kun maksukatto tulee täyteen.
Ambulanssi kyydit ei kuulu maksukattoon ja vuorokausi sairaalassa osastolla maksaa 49,90 siihen asti kun maksukatto tulee täyteen niin sen jälkeen vuorokausi sairaalassa maksaa 22,80 vuorokausi.
Eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä, ei tarvitse maksaa alvia.
Kauppa tuo ruoat kotiin, mutta ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Palvelut maksaa.
"Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto"
Lääkärin juttusille pääsee 28 eurolla. Kokeet hoito ja mitä sitten siihen kuuluukin, maksaa sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
75 vuotias maksoi 300 euroa lääkärintodistuksesta ajokorttia varten. Ei ollut ilmaista eikä läheskään.
Niin maksaa muutkin, joten mitä sitten? Ilmaiseksiko juuri eläkeläisen se olisi pitänyt saada.
Vierailija kirjoitti:
Hallituspuolueiden vaalistartti kun houkutellaan eläkeläiskarjaa vaaliuurnille. Sairasta antaa eläkeläisille yhtään enempää tässä taloustilanteessa.
Sulleko pitäisi antaa enemmän?Tukiako olet vailla?
Joskus 1980-luvulla oli kotiavustajia jotka siivosivat eläkeläisen kodin ilmaiseksi, mutta ne laitettiin pois 1990-luvulla lamassa.
Nykyään eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä, jos täyttää vaikka 90-vuotta eikä jaksa enää itse siivota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä taas parjataan eläkeläisiä!
Eläkeläiset eivät ole päättämässä asiasta.
Eläkeläiset eivät voi edes lakkoilla.
Iästä ja työsuhteesta riippumatta jokainen pääsee (tai ei pääse) terveyskeskuksen yleislääkärin vastaanotolle samaan hintaan. Helsingissä se on 0€. Muualla vajaa 30€/kerta.
Suomen eläkeläisille ei ole tulossa ilmaista piikkiä lääkäriin, ei julkiselle eikä yksityiselle.
Eläkeloiset päättävät äämestämällä ja he ovat niin suuri ihmisryhmä, että heillä on valtavasti valtaa. Siksi eläkeläiset saavat täällä lusmuta nuorten kustannuksella.
Oletko itse muistanut äänestää?Muista ,että olet itsekin aikanaan loisinut muiden kustannuksella?
Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa 32 vuoden ajan. Siitä vain ei ole mitään hyötyä meille pienille ikäluokille, kuten hyvin tiedät.
Miten niin ilmainen? Sairaalahoidosta joutuu maksamaan 66, 90e päivältä. Maksukaton ylittymisen jälkeen 25, 10e. Näin Pohjois- savossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
75 vuotias maksoi 300 euroa lääkärintodistuksesta ajokorttia varten. Ei ollut ilmaista eikä läheskään.
Niin maksaa muutkin, joten mitä sitten? Ilmaiseksiko juuri eläkeläisen se olisi pitänyt saada.
Nuorempi ihminen ei tarvitse lääkärintodistusta ajokorttia varten, ellei ole ammattikuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnin eläke + muut tuet ei ole pientä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.
Vain haittaa meille veronmaksajille.
Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?
Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.
Tuskin maksat yhtään mitään.Sinun koulut ja neuvolat on vanhemmat ikäpolvet maksaneet ja samalla myöe edeltävien eläkkeitä.Kuvittelet olevasi joku ainutlaatuinen"maksaja"
&n
Äänestän seuraavissa vaaleissa puoluetta, joka leikkaa nimenomaan nykyisiltä eläkeläisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus 1980-luvulla oli kotiavustajia jotka siivosivat eläkeläisen kodin ilmaiseksi, mutta ne laitettiin pois 1990-luvulla lamassa.
Nykyään eläkeläinen joutuu ostamaan kodin siivouksen yksityiseltä siivousyritykseltä, jos täyttää vaikka 90-vuotta eikä jaksa enää itse siivota.
Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa on siivouksen osto.
Tietysti jos haluaa asua omakotitalossa niin sitten pitää vaan siivouksesta maksaa enemmän kuin kaksiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lapsille ja koululaisille on neuvola ja kouluterveydenhuolto, opiskelijoille on opiskelijaterveydenhuolto, sen jälkeen on työterveyshuolto ja vain eläkeläisiltä on puuttunut oma palvelunsa. Halvempaa hoidattaa ongelma parilla käyntikerralla kuin 15 turhalla puhelinsoitolla ja kantakirjauksilla, joiden mukaan hoitajan mielestä ei akuuttia hätää, vaikka jalka mätänee ja jo näkyy nilkasta luutkin.
Mites yrittäjät? He ovat jo vuosikausia
Yrittäjä voi hankkia työterveyspalvelut, mutta se on suhteessa paljon kalliimpi diili kuin muilla. Vakuutus on ehkä paras vaihtoehto yrittäjälle, mutta sekin sulkee pois jo todettuihin sairauksiin liittyvät käynnit. Eikä moni edes saa vakuutusta, jos on tiettyjä perussairauksia.
Oletko itse muistanut äänestää?Muista ,että olet itsekin aikanaan loisinut muiden kustannuksella?