Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto

Vierailija
11.02.2025 |

En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!

Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011020257.html

Kommentit (528)

Vierailija
321/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suuri epäkohta todellakin ettei gynekologiset asiat korvata korotetusti. Näin olisi pitänyt olla aikoja sitten ! 

Vierailija
322/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esityksen mukaan yli 65-vuotiaat saisivat käydä kolme kertaa vuodessa yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveyskeskuskäynnin hinnalla. Lääkärikäynti maksaisi siis noin 28 euroa. Loput hinnasta maksettaisiin Kela-korvauksilla.

Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.

Erittäin hyvä uudistus! Valtio tukee myös työterveyshuoltoa, joten oikein menee!

Työttömillä ei ole rahaa lääkäriin ja kun sairaudet pahenevat niin pääsee työkyvyttömyyseläkkeellä ja sitten kanssa tonne yksityiselle lääkäriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikea apu terveydenhoidon kriisiin on, että lääkärit kohtuullistavat palkkansa!  Usein on vielä pariskunta, molemmat lääkäreitä. MItä tekevät miljoonillaan?  Nuorille lääkäreille mahdollisuus pitää iltavastaanottoa terveyskeskuksen tiloissa, tervesyskeskuslääkärit voisivat työskennellä vuoroissa: aamu ja iltavuorot.  

Vierailija
324/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esityksen mukaan yli 65-vuotiaat saisivat käydä kolme kertaa vuodessa yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveyskeskuskäynnin hinnalla. Lääkärikäynti maksaisi siis noin 28 euroa. Loput hinnasta maksettaisiin Kela-korvauksilla.

Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.

Tietyt perusasiat on hoidettava. Esitys on hyvä ja oikein.

Sensijaan moniosaajien ilmainen elatus on viimeinkin lopetettava!

Vierailija
325/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On suuri epäkohta todellakin ettei gynekologiset asiat korvata korotetusti. Näin olisi pitänyt olla aikoja sitten ! 

Minä en käy tollasella lääkärillä ollenkaan enkä meinaa mennäkään.

Vierailija
326/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni autoremonttiin 800, linja-autoa ei kulje vuorotöihin.Minä saan työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa ja puoliso 1600 netto kuukaudessa palkkaa ja 2 lasta. Asutaan vuokralla. Ei saada lainaa. 

Joku asia tässä yhtälössä ei täsmää. Noin huono palkka vuorotyöstä ei kyllä oikein mitenkään pidä paikkaansa. Bruttopalkka 1600 €:n netossa on jossain 2000€/kk pinnassa.

Vierailija
327/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.

Vain haittaa meille veronmaksajille.

Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?

Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.

Sinä et edes pääse eläkkeelle!

Vierailija
328/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni autoremonttiin 800, linja-autoa ei kulje vuorotöihin.Minä saan työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa ja puoliso 1600 netto kuukaudessa palkkaa ja 2 lasta. Asutaan vuokralla. Ei saada lainaa. 

Joku asia tässä yhtälössä ei täsmää. Noin huono palkka vuorotyöstä ei kyllä oikein mitenkään pidä paikkaansa. Bruttopalkka 1600 €:n netossa on jossain 2000€/kk pinnassa.

Niin, moni saa vuorotyöstä 2000 - 2200 brutto. 

Vierailija
329/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä uudistus! Valtio tukee myös työterveyshuoltoa, joten oikein menee!

Työttömillä ei ole rahaa lääkäriin ja kun sairaudet pahenevat niin pääsee työkyvyttömyyseläkkeellä ja sitten kanssa tonne yksityiselle lääkäriin. 

Nythän nimenomaan tk eläkeläiset jätetään ulkopuolelle ! Vain 65 täyttäneet pääsevät 28 eurolla lääkäriin. Vaikka olisi rikaskin vanhuseläkeläinen. Samalla moni  alle 65v monisairas tk eläkeläinen ei pääse terveyskeskukseen, eikä ole varaa yksityislääkäriin! 

Vierailija
330/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin siivooja saa palkkaa 2000 brutto ja edellytetään oman auton käyttöä. 

Ettekö te lue ollenkaan työpaikkailmoituksia? 

Vierailija
331/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhuolto ei ole pelkkä lääkärissä käynti mikä tuossa tuli esille . Hoidot eri asia sitten, joutuu ne kustantamaan

Pääsee lääkäriin heti oireiden ilmaannuttua ja saa labroista -50%. Oikein hyvä juttu, että terveyskeskusjonoja puretaan! Yksityinen voi myös lähettää erikoissairaanhoitoon, jos tarvetta siihen ilmenee. 

Vierailija
332/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään ehkäisyä. 

Se on miesten asia hoitaa se. 

En maksa gynekologille, jos en saa vakituista työpaikkaa. 

Vierailija
333/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää että millä alalla näin pientä palkkaa vuorotöista saava henkilö oikein on töissä? Pienipalkkaiseksi haukutusta lähihoitajan työstäkin saa jo käytännössä tuon tekemällä pelkkää päivävuoroa. 

Vierailija
334/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies ei itse hoida niin voi joutua maksamaan elatusmaksut. 

Vierailija
335/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää että millä alalla näin pientä palkkaa vuorotöista saava henkilö oikein on töissä? Pienipalkkaiseksi haukutusta lähihoitajan työstäkin saa jo käytännössä tuon tekemällä pelkkää päivävuoroa. 

Kaupan ala. 

Vierailija
336/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan alalla saa palkkaa 1300 netto, jos tekee vuorotyötä 30 h joka viikko, viikonloppua ja iltaa. 

Soviteltua voi saada 140 euroa. 

Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa. 

Työtunteja ei saa enempää. Täydet työtunnit on yleensä vain osastopäälliköillä eli he saa 2200 - 2400 brutto vuorotyöstä ja esimiesvastuu. 

Vierailija
337/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 % tekee osa-aikatyötä kaupan alalla ja ravintola-alalla. 

Vierailija
338/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyasiat hoituvat jopa julkisen terv huollon kautta, mutta suurin osa gynekologisista asioista vaativat nimenomaan gynekologin ammattitaitoa! 

Vierailija
339/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä kateuden määrää, kyllä sinäkin saat edut kunhan tulet 65v

Mun eläkeikä on 67v. Tällä hetkellä. Saas nähdä mitä se on vaikkapa muutaman vuoden kuluttua..

Vierailija
340/528 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisyasiat hoituvat jopa julkisen terv huollon kautta, mutta suurin osa gynekologisista asioista vaativat nimenomaan gynekologin ammattitaitoa! 

Ei ne anna pillereitä, kun täyttää 40.

Jos haluaa muuta niin pitäisi mennä gynekologille eikä ole rahaa eli antaa olla. 

En syö mitään lääkkeitä. 

En käy edes lääkärissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi