Eläkeläisille lähes ilmainen yksityinen terveydenhuolto
En tiennytkään että rahaa riitti hassattavaksi!
Suurperheen äitinä jouduin itse irtisanotuksi leikkauksissa.
Kommentit (528)
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Eri. Yksi tavoite saavutettu kun köyhä saadaan kadehtimaan ja vihaamaan toista köyhää.
Eläkkeitä maksetaan 37,8 miljardia vuodessa ja työttömyyskorvauksia 4,9 miljardia ja työttömillä on lapsia. Ja moni työtön asuu vuokralla.
Vuokrat on korkeampia kuin velattoman asunnon yhtiövastike.
Moni työikäinen ei saa asuntolainaa eli perikuntien asuntoja ei saa myytyä välttämättä tulevaisuudessa.
Jotta saa lainaa niin pankki vaatii nykyään säästöjä tai kiinteistöä vakuudeksi ja se ostettava kiinteistö ei käy nykyään vakuudeksi, pitää olla joku muu.
Mitä täällä taas parjataan eläkeläisiä!
Eläkeläiset eivät ole päättämässä asiasta.
Eläkeläiset eivät voi edes lakkoilla.
Iästä ja työsuhteesta riippumatta jokainen pääsee (tai ei pääse) terveyskeskuksen yleislääkärin vastaanotolle samaan hintaan. Helsingissä se on 0€. Muualla vajaa 30€/kerta.
Suomen eläkeläisille ei ole tulossa ilmaista piikkiä lääkäriin, ei julkiselle eikä yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä ja eriarvoistava päätös. Ei riitä, että takuueläkeläisillä on ollut oikeus saada julkisen maksuista osa anteeksi, nyt pitää päästä yksityiselle muiden kustantamana.
Minä en pääse sydänultraan työikäisenä, vaikka sukurasite (puolet perheestä kuolleet sydänsairauteen ennen aikojaan) ja hengästymisoireet, astma poissuljettu.
Mun lapsi piti viedä yksityiselle, koska julkinen ei suostunut häntä useita viikkoja jatkuneen oireilun jälkeen tutkimaan kunnolla. Vaiva vaati sairaalahoitoa!
Hv Suomen päättäjät.
Ei ole noi ultrat eikä enää nykyään magneetitkaan mitään hinnankiroja. Eli jos oikeasti huolettaa oma sydän, niin Mehiläisen hinnaston mukaan sydänultra on 250 euroa.
Näin. Eläkkeeni on nettona 1320 e. Jouduin käymään yksityisellä ja kustannuksia tuli 730 e. Siihen päälle taxi, kun olin niin huonossa kunnossa että julkinen ei tullut kyseeseen. Rahaa upposi kaikenkaikkiaan 800 e. Pistän joka kuukausi 50 e sivuun siltä varalta, että joudun menemään yksityiselle. Terveyskeskuksessa ei pääse kuin korkeintaan hoitajalle, jonka tärkein tehtävä on estää potilasta pääsemään lääkäriin. Mitään tutkimuksia tai kuvauksiahan hoitaja ei saa määrätä. On pakko vaan varautua pahan päivän varalle.
Vierailija kirjoitti:
Jotta saa lainaa niin pankki vaatii nykyään säästöjä tai kiinteistöä vakuudeksi ja se ostettava kiinteistö ei käy nykyään vakuudeksi, pitää olla joku muu.
Käytännössä eläkeläisten asunnoilla ei ole arvoa, jos työikäiset ei saa lainaa.
Voi tätä kateuden määrää, kyllä sinäkin saat edut kunhan tulet 65v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä ja eriarvoistava päätös. Ei riitä, että takuueläkeläisillä on ollut oikeus saada julkisen maksuista osa anteeksi, nyt pitää päästä yksityiselle muiden kustantamana.
Minä en pääse sydänultraan työikäisenä, vaikka sukurasite (puolet perheestä kuolleet sydänsairauteen ennen aikojaan) ja hengästymisoireet, astma poissuljettu.
Mun lapsi piti viedä yksityiselle, koska julkinen ei suostunut häntä useita viikkoja jatkuneen oireilun jälkeen tutkimaan kunnolla. Vaiva vaati sairaalahoitoa!
Hv Suomen päättäjät.
Ei ole noi ultrat eikä enää nykyään magneetitkaan mitään hinnankiroja. Eli jos oikeasti huolettaa oma sydän, niin Mehiläisen hinnaston mukaan sydänultra on 250 euroa.
Näin. Eläkkeeni on nettona 1320 e. Jouduin käymään yksityisell
Meillä meni autoremonttiin 800, linja-autoa ei kulje vuorotöihin.
Minä saan työmarkkinatuen 595 netto kuukaudessa ja puoliso 1600 netto kuukaudessa palkkaa ja 2 lasta.
Asutaan vuokralla.
Ei saada lainaa.
Autoremontit on pakko ottaa kulutusluotolla, jos toinen vanhempi on työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.
Vain haittaa meille veronmaksajille.
Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?
Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.
Laittaisivat mielummin rahaa gynekologi ja silmälääkärin taksojen korvaamiseen. Näin luvattiin. Piti nousta 30 eurosta 60 - 70 euroon, se Kelakorvaus. Moni vaiva / sairaus jää huomaamatta/ hoitamatta!
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä taas parjataan eläkeläisiä!
Eläkeläiset eivät ole päättämässä asiasta.
Eläkeläiset eivät voi edes lakkoilla.
Iästä ja työsuhteesta riippumatta jokainen pääsee (tai ei pääse) terveyskeskuksen yleislääkärin vastaanotolle samaan hintaan. Helsingissä se on 0€. Muualla vajaa 30€/kerta.
Suomen eläkeläisille ei ole tulossa ilmaista piikkiä lääkäriin, ei julkiselle eikä yksityiselle.
Eläkeloiset päättävät äämestämällä ja he ovat niin suuri ihmisryhmä, että heillä on valtavasti valtaa. Siksi eläkeläiset saavat täällä lusmuta nuorten kustannuksella.
Mun mielestä kannattaisi työikäisten kieltäytyä vuorotöistä, jos ei linja-autoa kulje.
Ei ole kannattavaa maksella auton vakuutusta, katsastusta, auton käyttömaksuja, remontteja, öljyn vaihtoa, kallista bensaa pienellä palkalla ja jos toinen saa vain 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen.
Irtisanoutuu töistä ja molemmat hakevat päivätöitä mihin kulkee linja-auto.
Palkan tilalle tulee asumistuki ja toimeentulotuki eli sama raha.
Ihan turhaa maksaa auton kuluja ja tehdä täyttä työviikkoa, kun kaksi työtöntä vanhempaa saa saman rahan kotona.
En tiennytkään, että ap voi olla noin tyhmä!
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 800 netto ja pitää maksaa myös vuokraa ja ruokia lapsille.
Linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Ei kukaan osta autoa lyhyen sijaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Esityksen mukaan yli 65-vuotiaat saisivat käydä kolme kertaa vuodessa yksityisellä yleislääkärillä julkisen terveyskeskuskäynnin hinnalla. Lääkärikäynti maksaisi siis noin 28 euroa. Loput hinnasta maksettaisiin Kela-korvauksilla.
Kylläpä sitä rahaa nyt onkin! Suomessa yli 65-vuotiaat muodostavat 1/3 äänestäjistä.
Erittäin hyvä uudistus! Valtio tukee myös työterveyshuoltoa, joten oikein menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tk-maksu 28,20 joten eipä tuosta hyötyä ainakaan mulle ole.
Vain haittaa meille veronmaksajille.
Kummallista, olen eläkeläinen ja maksan veroja. Mihin voin valittaa?
Niin eläkkeistäsi jotka ovat sulle ihan liian suuret tekemäsi työt huomioon ottaen. Me nuoret maksetaan sunlaistesi lusmuilut.
Voi sinua, nuoruus ja saatanallinen tyhmyys!
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja laitoin auton pois eli nyt en voi tehdä enää vuorotyö sijaisuuksia.
2400 brutto palkalla saa ansiosidonnaista 800 netto ja pitää maksaa myös vuokraa ja ruokia lapsille.
Linja-autoja ei kulje aikaisin aamulla eikä myöhään illalla eikä viikonloppuna eikä juhlapyhinä.
Ei kukaan osta autoa lyhyen sijaisuuden takia.
Jatkossa vuorotöitä voi tehdä vain, jos saa vakituisen kokoaikatyön.
Vierailija kirjoitti:
Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on nykyään marketeissa ja ruokakaupoissa palkkatuella töissä.
Joku eläkeläinen kirjoitti, että kun myyjä ei osannut neuvoa. No, ei varmaan, kun ei enää nykyään ole mitään vakituisia työpaikkoja.
Ollaan hetki kaupassa töissä ja hetken päästä vaikka jossain virastoissa.
Ennen työllisyyslukuja ja maksettuja veroeuroja nostivat palvelualojen työntekijät. Nyt palkkatuella työssä olevien ja jatkuvasti vaihtuvien työllistettyjen palkan maksaa veronmaksaja. Juuri kun oppii hommat on uusi tukityöllistetty jo tulossa vuorolleen ja edellinen heivataan tt-tuelle seuraavaa tukipaikkaa odottamaan.
Ei kaikki työttömät
Eli entisestään vähenee työpaikat, kun viimeisimmän tukimuodon, tt-tuen saajatkin laitetaan tekemään niitä töitä, joihin on aikaisemmin palkattu työntekijä. Isoissa marketeissakin on jo 9 kassaa kiinni ja yksi auki. Siinä yhdessä avoinna olevassa eläkeläismummo tai tukityöllistetty korvat punaisina kuuntelee pitkässä jonossa kiukustuvien asiakkaiden valituksia. Toinen tukityöllistetty opettaa ja vahtii itsepalvelukassojen käyttöä. Eräät sitten huutavat: Menkää Töihin!
Julkinen terveydenhuolto ehtii hoitamaan muita hoidon tarpeessa olevia jos mummelit ja papparaiset käyvät välillä valittelemassa kolotuksiaan yksityisillä lääkäreillä.
Moni eläkeläinen saa leskeneläkettä tai asumistukea ja osa asuu puolison kanssa.